وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

شیرینی لطیفه

1392/12/15 6:09
18,086 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم

تخم مرغ   4 عدد

آرد  4 قاشق غذاخوری

شکر 4 قاشق غذاخوری

وانیل 1/4 قاشق چایخوری

بیکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری

خامه فرم گرفته

طرز تهیه

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ رو جدا می کنیم

سفیده تخم مرغ رو با همزن برقی بزنید تا جاییکه کاملا کف کنه و وقتی ظرف رو برگردونید از ظرفتون نریزه

زرده تخم مرغ رو با میزان شکر گفته شده و وانیل خوب بزنید تا رنگش روشن بشه

زرده رو به سفیده اضافه کنید خیلی باید سریع اینکار رو انجام بدید تا سفیدتون آب نندازه

به مقدار کم مخلوط کنید

بعد آرد و بیکینگ پودر الک شده رو در دو نوبت به مخلوط زرده وسفیده زده شده اضافه کنید و به صورت دورانی مخلوطش کنید

مایه شیرینی آمادست

سینی فر رو کاغذ روغنی بیاندازید و مایه شیرینی رو داخل قیف بریزید

سر قیف رو ببرید به اندازه  یک سکه

و باقیف از مایه به  اندازه دلخواه  با فاصله 3 سانت بریزید

کاملا روی شیرینیها رو با الک پودر قند بپاشید

و در  فر با حرارت 180 درجه از پیش گرم شده  قرار بدید تا مدتی که شیرینیها طلایی بشن و بعد از تامل  5 دقیقه ای نان رو از کاغذ روغنی جدا کنید

بگذارید روی  پنجره سیمی تا  شیرینیها خنک بشن

بوسیله قیف

از خامه فرم گرفته پر کنید

شیرینی را به پشت برگردانید و از خامه زده که داخل قیف با ماسوره کنگره دار ریخته
اید روی آن بریزید و یک شیرینی دیگر روی آن برگردانید

بعد هم  روی شیرینیها پودر پسته بپاشید

نکته ای که برای پختن این شیرینی مهمه اینه که باید سرعت عمل داشته باشید و نگذارید سفیده آب بندازه بهتره که  وقتی می خواهید زرده ها رو بزنید بعد از زدن سفیده اونو داخل یخچال قرار بدید

سروه مامان حنا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (25)

مامي كيانا
13 اسفند 92 12:16
واي خيلي دلم ميخواد درست كنم يعني خوب درمياد حتما حتما امتحان ميكنم ممنون مثل هميشه بابت دستور عاليتون
یکی از مامان ها
پاسخ
سارا:منم دوست دارم درستش کنم اگر حس کردی موادش شله و مثل عکس نیست میزان آرد رو بیشتر کن
بــهی
13 اسفند 92 12:32
دوستان هنرمند میخوام یه فر تو کابینتی بخرم لطف میکنین بهم کمک کنید که برقی بهتره یا گازی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سارا:فر من تو کابنتیه و برق و گازه...من خودم به شخصه گازی رو ترجیح میدم
بــهی
13 اسفند 92 12:36
و البته ممنون از دستور شیرینی لطیف .
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم
مامان سهند و سپهر
13 اسفند 92 13:25
حسابی بازار شیرینی داغه ها دستتون درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
نزدیک عیده دیگه خواهش میشه
الهام(مامان امیر حسین)
13 اسفند 92 14:15
من عاشق این شیرینیم!! وای منو یاد چه خاطراتی که ننداخت! ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم...آخی
الهام(مامان امیر حسین)
13 اسفند 92 14:17
سلام سارا جون دستور غذای ماش و قمری (سنتی اصفهان)رو دارین؟؟ اگه نداری رسیپی با عکساش آمادس!! اگه افتخار بدی و بذاریش!! خیلی خوشمزه س!
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم تا حالا اسمشو نشنیدم .خوشحال میشم دستورتونو داشته باشمممنون عزیزم
ارزو
13 اسفند 92 14:47
سلام ببخشيد ميخاستم بدونم با اين مواد چه تعداد شيريني لطيفه ميشه درست كرد؟ ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سارا:این شیرینی از دستورهای سروه جان هست.باید امتحانش کنم و بنویسم براتون البته ظاهرا توی عکس 12 دونس
مامان تینا و رایان
13 اسفند 92 16:49
میشه اول زرده رو زد نمیشه؟ اینجوری دیگه سفیده اب نمی اندازه در ظاهر اسون به نظر میاد چقدر موادش ساده و بی دردسر بود مرسی از دستور خوبتون سعی میکنم درستش کنم امیدوارم خوب در بیاد من عاشق لطیفه هستم اگه از خامه صبحانه استفاده کنم چقدر شکر لازمه واسه خامه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سارا:برای شیرینی ها دستور رو به ترتیبی که گفته شده اجرا کنیم خیلی بهتره... طرز تهیه خامه فرم گرفته با خامه صبحانه در این پست هست: http://motherschef.niniweblog.com/post231.php
کوثر
13 اسفند 92 18:19
سلااااااااااااااااااااام دلم خواست موفق باشید.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون
□■□ مامان آینده یه فسقلی □■□
13 اسفند 92 20:50
سلام سروه جان، دلم واسه کارای قشنگ و تزیینات خوشگلتون تنگ شده بود... خیلی خوشگل و صد البته خوشمزه شدن...
یکی از مامان ها
پاسخ
سارا:سلام عزیزم.سروه جان فعلا به نت دسترسی نداره برای همین به ندرت دستوراشون ارسال میکنم... کاراهای سروه جون همشون خوشگل و خوشمزن اینم برای تو دوستم
آموزشکده هنر (عسل*)
13 اسفند 92 22:06
عزیزم سلام پیغامتو دیدم کد کلیک راست ممنوع رو از وبم برداشتم همونوکپی کن بذار وبلاگتون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام خانومی.کپی کردم ولی فکر کنم دستورتون یه نواقصی داره.براتون نوشتم.ممنون
خاله مینا
14 اسفند 92 1:05
بازم شیرینی بافر ایشالا کسایی ک میتونن این شیرینی خوشمزه رو درس کنن وازخوردنش لذت ببرن
یکی از مامان ها
پاسخ
عزیزم ببخش...به خاطر شما رفتم دستورامو زیر و رو کردم...سعی میکنم توی این هفته یکی بذارم براتون...شرمنده
مامان تینا و رایان
14 اسفند 92 9:01
سلام سروه جون من امروز صبح زود اینو درست کردم همه نکات رو رعایت کردم و همون میزانی که گفتین مواد رو ریختم و خیلی خوب شد و سفیده اصلا آب ننداخت ولی موادو که ریختم توی قیف خیلی شل بود و مثل مال شما منسجم نبود وقتی از فر در اومد یه لایه نازک حدود 1 میلی متر لطیفه داشتم که دیگه اصلا ادامه ندادم کار رو فکر میکنید ایراد کارم کجا بوده..چرا موادم شل بود؟ راستی میزان بکبنگ پودر رو فراموش کردید توی مواد اولیه بنویسید من حدود 1 ق م ریختم
یکی از مامان ها
پاسخ
سارا:میپرسم از سروه جان و براتون مینویسم...همونطور که خودت گفتی احتمالا باید میزان آرد رو بیشتر میکردی
آرزو
14 اسفند 92 11:24
بسیار عالی . من همیشه به شما سر میزنم و یکی از خواننده های پرو پا قرص هستم. ایندفعه طاقت نیوردم خاموش باشم. خیلی به نظر خوشمزه میاد. دستتون درد نکنه. موفق باشید. بوس.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم از حضورتون عزیزم
مامان تارا
14 اسفند 92 12:55
خیلی عالیست دستت درد نکنه سروه جان
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
ف
17 اسفند 92 12:16
باباایول خیلی کارتون درسته
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون
♥مام پارسا♥
17 اسفند 92 14:48
واااااااای محشره دست گلتون درد نکنه امروز احتمالامیرم تو کارش راستی ساراجون کیک کعبه رو هم درست کردم...حالا در اولین فرصت عکسش رو می فرستم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم چه خوب...منتظر عکساتم...مطمئنم عالی شده
الهام(مامان اميرحسين)
17 اسفند 92 16:45
سلام عزيزم لطفا خصوصيتو چك كن
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنوووووووووون
❤آموزشکده هنر❤
17 اسفند 92 17:25
عزیزم اون نقص هاشو درستیدم ولی اون لیوان نقصش نبوداااا چون اون لیوانو اگه بخونین نوشتم برای چیه برای حالته کیکه که وسطه کیک خالی بمونهمیتونی کپی کن...
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون از همراهیت گلم.میدونم اون لیوانه برای وسطشه...یه جا بود نوشته بودید توی فنجون میریزیم و...حالا میام خدمتتون
مامان دخملی
17 اسفند 92 23:41
سلام وب خیلی خیلی خوبی دارین من که دهنم آب افتاد چقدر بخش فینگر فود خوب بود دستت درد نکنه من با اجازه لینک کردم وب خوبتون و
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون باعث افتخاره برامون
❤عسل اموزشکده هنر❤
18 اسفند 92 18:19
عزیزم نمیدونم نقصشو پیدا نمیکنم اگه ممیشه کپی کن اون نقصو خودت اون تیکه ای که میگیرو حذف کن مر30 بوووووس
یکی از مامان ها
پاسخ
باشه مرورش میکنم.ممنون
مامان امیرناز
20 اسفند 92 15:23
سلام عزیزم می خواستم بدونم این قیف که استفاده کردید یه بار مصرفه?
یکی از مامان ها
پاسخ
سارا:سلام گلم.میتونی از یکبار مصرف هم استفاده کنید
مامان دینا
22 تیر 93 10:59
سلام خانومی ممنون بابت وبلاگ قشنگتون من امروز شیرینی رو درست کردم خیلی خوب در اومد عکسش تو وبلاگم هست با این تفاوت که جون من با قاشق مواد تو سینی فر ریختم یکم پهن و بزرگ شد ولی خیلی خوشمزه از اب در اومد دستتون درد نکنه بابت زحماتتون
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم گلم خوشحالم که مطالب وبلاگمون براتون مثمر ثمر بوده وراضی بودید نوش جانتون باشه
ﺳﭙﻴﺪﻩ
27 آذر 93 21:49
ﺍﻛﺮ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻬﻴﻪ ﻟﻄﻴﻔﻪ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻬﺎ ﺳﻔﻴﺪﻩ ﺭﻭ ﺑﺰﻧﻴﻢ ﺑﻬﺘﺮ ﻧﻴﺴﺖ؟
مریم
24 تیر 94 3:01
سلام.نمازوروزه هاتون قبول باشه.وبلاک قشنگی داری من خیییییییییلی دوستش دارم. من خیلی شیرینی پختن رودوست دارم.کاش که می شدیه شیرینی فروشی بازمی کردم.اما....... التماس دعا
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون