وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

شيريني مسقطي-ويژه رمضان

1391/11/1 13:58
36,284 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهيه اين شيريني رو ميتونيد در ادامه مطلب ببينيد قلب

 

مسقطي

مواد لازم:

شكر   250 گرم

آب     750 ميلي ليتر

نشاسته   100 گرم

وانيل 1/8 ق چايخوري

كره   1 ق چايخوري

گلاب 1/4 پيمانه

آرد گندم به ميزان لازم

پودر نارگيل و پسته جهت تزئين

طرز تهيه:

شكر را با نيم ليتر آب روي حرارت متوسط بگذاريد حل شود و مايع بجوشد.

مسقطی

 

سپس نشاسته را در 250 ميلي ليتر آب سرد و گلاب حل كنيد تا مانند دوغ شود .

مسقطی

 

بعد آنرا روي شربت جوشان بريزيد.و مرتب هم بزنيد تا اينكه مايه مسقطي از قابلمه جدا شود و رد قاشق روي مايه بماند.وانيل را اضافه كرده و هم بزنيد.


مسقطی

اكنون مواد را از روي حرارت برداريد و كره را اضافه كنيد و خوب هم بزنيد.و حالا در سيني كه آرد پاشيده ايد پهن كنيد و روشو پودر نارگيل بريزيد و حدود يك ساعت در يخچال بذاريد تا خنك بشه.

 

مسقطی 

بعد به هر شكلي خواستيد برش بزنيد و روشو با خلال پسته يا بادام تزئين كنيد.

 بعدا نوشت:

میتونید تو 1/4 مواد یک قاشق مربا خوری زعفران دم کرده خیلی غلیظ بریزید و بصورت دولایه توی ظرف پهن کنید.اینجوری مسقطی شما دو رنگ خواهد شد.اگه درست کردم عکسشو میذارملبخند

مسقطي

التماس دعا

سارا مامان علي خوشتيپ

اینم مدل دورنگشه که دوست گلم مامان مارال فرفری زحمتشو کشیدهتشویقماچ

مسقطی دورنگ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (24)

مامان محمد و ساقی
2 مرداد 91 22:09
سلام سارا جون.خسته نباشی.دستت درد نکنه عزیزم .
از مرجان خانم هم تشکر می کنم.
التماس دعا


سلام عزيزم
سلامت باشي.ممنون از همراهيت عزيزم
مونس دختر دایی
2 مرداد 91 23:47
سلام اجی جون تبریک می گم خیلی وبلاگ خوبیه من از این مسقطی ها خوردم واقعا خوشمزه بودن منم به مامانم می گم براتون دستور بفرسته (وبلاگتون محشرههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه)


سلاااااااااااااام دختر دايي ناز و خوشگلم
خوش اومدي
منتظر دستوراي خوشمزه زن دايي جون هستيم
fahime
3 مرداد 91 10:07
مسقطی ما دستورش فرق میکنه...وای خیلی زیباست دستت درد نکنه


ممنون عزیزم.خوشحال میشم دستور شما رو هم یاد بگیرم
مرجان
3 مرداد 91 13:47
خیلی عالی و هنرمندانه بود!دست گلت درد نکنه!


ممنون عزیزم.به پای هنر شما نمیرسه
مامان محمد و ساقی
3 مرداد 91 17:11
سلام سارا جون.تمام این کارها رو مو به مو انجام دادم ولی مسقطی یه کمی هم سفت نشد و همونطور مایع موند.
همون مایه رو گذاشتم تو یخچال.


سلام .مطمئني همه مواد رو درست گذاشتي؟
من دقيقا با همين مواد درست كردم و مشكلي نداشت
مامان مارال فرفری
3 مرداد 91 18:27
سلام عزیزم من اینو درست کردم ولی مثل واسه شما سفت نشد ایرادم چی بوده ؟ممنون میشم بهم بگید


سلام.واااااااي خداااااا من كجاشو اشتباه نوشتم؟هر چي چك ميكنم همه دستورم درسته؟همين دو روز پيش هم درست كردم...
نمي دونم مغزم كار نميكنه...من همين مواد رو گذاشتم

گلاب يك چهارم پيمانه بوده يه وقت 4 پيمانه نذاشتيد؟
مامان محمد و ساقی
3 مرداد 91 23:22
سارا جون همون مایع وقتی سفت میشه عالی میشه.
خودتو ناراحت نکن.حتما" ما یه اشتباهی کردیم.


وای خدا رو شکر دیشب یه عالمه عذاب وجدان داشتم.شونصد بار دستورو خوندم ببینم کجاش اشتباهه...
مامان مارال فرفری
3 مرداد 91 23:53
نه عزیزم نمیدونم من درست ریخته البته من همون جروی کمی شل تر از مواد شما درست کردم و خیلی خیلی خوشمزه شد تازه من دو رنگ درست کردم دستت درد نکنه خیلی عالی بود حسن جون و مارال کلی خوششون اومد عکسشو گذاشتم چون دورنگ بود گفتم شای به دردتون بخوره
بازم ممنون


وای خیلی خوشحالم...حتما میرم میبینم
راستی عکسای دستور قبلی رو که فرستادی رو نمیتونم ببینم
مامان مارال فرفری
3 مرداد 91 23:54
http://niniweblog.com/upl/maralaghapour/13431567100.jpg

اینم عکسش خیلی خومزه بود


ممنون عزیزم .گذاشتم عکسو
مامان فاطمه
4 مرداد 91 1:00
سلام عزیزم قرار شد طرز تهیه لگیمات رو برامون بذاری . پس چی شد گلم
در ضمن وبلاگ تون خیلی خوب و زیباست دست شما درد نکنه


سلام گلم.یکی که تو این مورد تبحر داره قراره دستور برامون بذاره.منتظرشم
مامان سپهر
4 مرداد 91 8:54
سلام دستت درد نکنه سارا جون.
با اینکه من اصلاً میقطی دوست ندارم ولی عکسهاش کهخیلی وسوسه انگیزه.


سلام عزیزم
یه بار درست کن...نظرت تغییر میکنه حتما.ممنون
مامان محمد و ساقی
4 مرداد 91 17:41
سلام سارا جون.امروز با دقتی بیشتر از دیروز اقدام کردم به درست کردن این مسقطی.
دیروز اشتباهی رو بسته نشاسته به جای اینکه وزنش رو بخونم چیز دیگری رو خونده بودم.نوشته بود100 درصد خالص.من فکر میکردم نوشته 100 گرم.
واقعا" چشام ایراد داره.
امروز درست کردم باز همونطوری شد.
من نشاسته رو با آب سرد تو یخجال قاطی کردم.این کار اشتباست؟


سلام عزيزم.اتفاقا بايد با آب سرد مخلوطش كني
خيلي سرد بود؟خب مطمئنن بايد بيشتر همش بزني تا سفت بشه.چقدر زمان برد؟
مامان فاطمه
4 مرداد 91 18:16
سلام میشه زحمت بکشید و میزان آب و شکر ونشاسته رو به پیمانه بنویسید . ممنونم


سلام
هر 200 ميلي ليتر آب معادل 1 پيمانه پلوپز
هر 100 گرم نشاسته حدودا معادل يك و يك سوم پيمانه
هر200 گرم شكر معادل يك پيمانه پلوپز ميشه

مامان محمد و ساقی
5 مرداد 91 1:10
سلام.فکر می کنم 3ربعی زمان برد.


واقعاااااا؟چي بگم والله...
فاطیما
5 مرداد 91 11:25
سلام
ممنون از سایتتون
اگه میشه دستور کیک سیب یا پای سیب رو هم توی سایتتون بذارید


دستور پاي سيب رو تو قسمت پاي ميتونيد ببينيد
مامان آرشیدا کوچولو
7 مرداد 91 14:02
من که نفهمیدم این وبلاگ کیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/!!!!!!!!!! مامان علی خوشتیپ خودمون ؟؟؟؟ مامان ریحانه جون ؟؟؟؟؟؟ خودتو معرفی کن هنرمند
جون من بیا تو وبم و بگو زیر همین ننویسی ها گمش میکنم

تو پست ثابت توضیحات کامل داده شده
مادر کوثر
9 مرداد 91 9:06
منم میخوام دستور پخت و عکسای ترحلوای شیرازی رو براتون بفرستم. میشه؟ویژه ماه مبارک رمضان
چجوری بفرستم؟
از همین ارسال نظر؟یا تلگراف؟؟؟


از طریق ایمیل عزیزم
مادر کوثر
9 مرداد 91 9:06
واااااااااااااااااای این مسقطی هم خیلی خیلی عالی بود حتما میدرستمش
ناهیدمامان فاطمه گلی
10 مرداد 91 13:16
سلام خانمی دستت درد نکنه منم میرم که درستش کنم اگه خوب شد حتمآ عکسشو می ذارم
ناهیدمامان فاطمه گلی
12 مرداد 91 14:21
سلام منم این مسقطی رو درست کردم خیلی خوب وخوشمزه شد در ضمن اگه عکسش اینجا نمایش داده نشد تو وبلاگم گذاشتم می تونید ببینید اینم ادرس عکسش http://www.niniweblog.com/upl/tateneh/13439005409.jpg http://www.niniweblog.com/upl/tateneh/13439005688.jpg
saida
4 آذر 92 15:56
سلام اگه به پیمانه حساب کنیم اب میشه سه و سه چهارم پیمانه شکر یک و یک چهارم پیمانه میشه جواب بدید درسته یا نه ممنون میشم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم توی نظرات همین پست جواب دادم،درسته عزیزم ولی چرا وزن نمیکنید؟خیلی دقیقتر میشه
مامان یه نازدونه
5 تیر 93 20:30
سلام ساراجون. کره رو باید آب کنیم یا همین جوری سفت بریزیم روش؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.با حرارت خودش سریع آب میشه.همینجوری سفت بریز ولی یخ زده نباشه
مامان یه نازدونه
9 تیر 93 23:11
سلام سارا جون. من پس فردا مهمون دارم ا ز 2روز پیش مسقطی دو رنگ درست کردم روش سلفون کشیدم گذاشتم تو یخچال. امشب نگاش کردم دیدم انگار آب انداختن و شل شدن. به نظرت چیکارشون کنم؟ یعنی دوباره باید درست کنم؟؟؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
بله عزیزم مسقطی اگر بمونه هم آب میندازه هم از عطر و طعمش کم میشه...یه کم مزه کن اگر خوبه ظرفتو عوض کن...فکر نمیکنم نیازی به دوباره درست کردن باشه
مامان گلی
20 تیر 93 18:23
سلام سارا جون. اینم عکس مسقطیه دو رنگه خوشمزه من که مادرشوهرم خیلی خیلی پسندید و روز بعدش به روش خودش درست کرد اما به قول خودش به خوبیه مال من نشد. ممنون از دستور خوبت http://s5.picofile.com/file/8129634400/DSC00735.jpg
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نوش جونتوننتیجه کدبانوگری خودت بوده