وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

شیرینی مارمالادی

1393/1/30 8:21
20,443 بازدید
اشتراک گذاری

سه زن در دنیا زیباترینند:

مادر...انعکاس تصویرش در آینه...سایه اشقلب

میلاد حضرت فاطمه و روز زن و مادر بر همه زنان و مادران سرزمینم مبارک

کوکیز  مارمالادی

مواد لازم:

كره:220 گرم

پودر قند:1 پيمانه

تخم مرغ:1عدد

آرد 3و 3/4 پيمانه

وانيل:1/8 ق چايخوري

آب ليمو ترش:2ق چ

بيكينگ پودر:1/4 ق چ

مواد لازم جهت بین و روي شيريني:

پودر قند :1/2 پيمانه

مارمالاد یا مربا به میزان لازم

 

خمیر رو از روی این دستور آماده کنید

این خمیر طعم خیلی خوبی داره و میتونید باهاش چند مدل شیرینی تهیه کنید و همچنین برای طراحی با آیسینگ هم بسیار مناسبه.

خمیر رو به مقدارهای   از یخچال بیرون بیارید.چون کره موجود در خمیر زود آب میشه و فرم دادن رو سخت میکنه

روی سطح صاف آرد پاشیده و خمیر رو با وردنه باز کنید

از هر مدلی که دوست داشتید دوبار قالب بزنید و وسط یکیشو با یه قالب کوچکتر یا با استفاده از سر ماسوره خالی کنید

کوکیز  مارمالادی

و به آرومی جوری که شکل تغییر نکنه توی سینی فر بچینید و حدود 10 دقیقه در فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه قرار بدید.همینقدر که کف شیرینی طلایی شد کافیه.روی شیرینی تغییر رنگ نمیده

بعد از خنک شدن شیرینی روی اون قسمتایی که سوراخ دار هست رو با الک پودر قند بریزید

کوکیز مارمالادی

روی قسمت دیگه مارمالاد یا شکلات آب شده یا از مرباهایی که توی خونه دارید و غلظت داره بریزید

کوکیز  مارمالادی

و قسمت خاک قندی رو روش قرار بدید و اجازه بدید تا خوب به هم بچسبن

کوکیز  مارمالادی

شیرینی آماده ی خوردنه...این یکی از شیرینی هایی بود که برای عید درست کردم و طرفدار داشت...میتونید با هر کاتر دیگه ای قالب بزنید

کوکیز  مارمالادی

من با قسمتی از خمیر با ایده ای که از شف طیبه عزیز گرفتم مدل نعل اسبی درست کردم(اون پشتیاچشمک)

شیرینی عید

امیدوارم این شیرینی رو هم تهیه کنید و در کنار عزیزانتون از خوردنش لذت ببرید

سارا مامان علی

منبع:مجله هنرآشپزی

مادرم

ای یگانه معشوقم

نگاه گرمت

گرما بخش زندگی من است

آغوشت سرزمین امن من

و صدای دلنشینت آرام بخش قلب من است

دوستت دارم ای کسی که با ذره ذره وجودت به من زندگی بخشیدی

روزت مبارکماچ

پسندها (2)

نظرات (17)

ღ¸.•مامان ِ آینده یه فسقِـلی•.¸ღ
30 فروردین 93 12:28
به به باز هم از هنرهای ِ بینظیر ِ سارا جوووووون
یکی از مامان ها
پاسخ
قربون بشم دوست بی نظیرم
ღ¸.•مامان ِ آینده یه فسقِـلی•.¸ღ
30 فروردین 93 12:51
روز مادر رو پیشاپیش به تمامی ِ مامان های گل ِ این وبلاگ، تبریک میگم http://niniweblog.com/upl/nini6368/13978952809.jpg
یکی از مامان ها
پاسخ
بر شما هم مبارک مامان آیندهخیلی کارت خوشگلی بود.ممنون...رنگشم که عاشقشم
مامان نازی
30 فروردین 93 15:36
مادر بودن سخت ترین و پرمشقت ترین کار دنیا است که تا آخر عمر هم بازنشستگی ندارد و تنها حقوقی که بابت آن طلب میکند اندکی عشق است، روزت مبارک باد عزیزم.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم دوست عزیز.بر شما هم مبارک
مامان فاطمه
30 فروردین 93 16:51
سلام خیلی وبلاگ خوبی دارین.مرسی از این همه غذا و شیرینی خوشمزه من امروز یکیشو درست کردم.با افتخار شما رو لینک کردم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنونم نوش جان باعث افتخاره که در لینکهای شما باشیم
فرشته
30 فروردین 93 18:44
سلام روز مادرم بر شما مبارک. انصافا لذت بردم از سایتتون. برام انگیزه شدید که منم اگه بخوام میتونم.مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون.برش ما هم مبارک اتفاقا هدف اصلی من دادن انگیزه به دوستانه
مامان محمد و ساقی
30 فروردین 93 23:45
سلام سارا جونم خوبی روزت مباررررررررک خیلی وقت بود نیومده بودم اینجاببخشید مثل همیشه گل کاشتی عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام مینا جون.ممنون روز تو هم مبارک قربانت.لطف داری
اقا زاده
31 فروردین 93 10:36
روزت مبارک خواهر گلم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم خواهر عزیز و مهربانم
الهام(مامان اميرحسين)
31 فروردین 93 15:07
مادر یعنی به تعداد همه روزهای گذشته تو، صبوری! مادر یعنی به تعداد همه روزهای اینده تو، دلواپسی! مادر یعنی به تعداد آرامش همه خوابهای کودکانه تو، بیداری! مادر یعنی بهانه بوسیدن خستگی دستهایی که عمری به پای بالیدن تو چروک شد! مادر یعنی بهانه در آغوش کشیدن زنی که نوازشگر همه سالهای دلتنگی تو بود! مادر یعنی باز هم بهانه مادر گرفتن… روزت مبارك دوست كدبانوي من!
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم دوست عزیزم
ساناز
31 فروردین 93 15:36
سارا جووون روزت مبارک
یکی از مامان ها
پاسخ
روز تو هم مبارک ساناز عزیزم
sorour
31 فروردین 93 15:43
اوووووووووووم چه خوشگل خوشمزه به نظر میاد [بوسه]
یکی از مامان ها
پاسخ
خوشگل میبینی عزیزم
سعيده مامان محمدمهدي
31 فروردین 93 16:00
وقتی خدا تن آفرید از برگ گل زن آفرید احساس عاشق بودنو به خاطر زن آفرید روززن و روز مادر مبارك
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.بر شما هم مبارک
مهسان
31 فروردین 93 18:11
وقتی مادرم میخندد خوشبخت ترینم.... روزت مبارک مامان سارای گل
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم مهسان جون.بر شما هم مبارک
خاله مینا
31 فروردین 93 20:04
و خداوند زن را نمک زندگی آفرید تا مرد را از گندیدگی نجات دهد ! روز زن مبارک ! روزت مبارک ساراجون ممنون از شیرینی خوشمزت
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون نمک خانم گلم
مامان حسن جون
1 اردیبهشت 93 15:28
سلام عزیزم من چطوری میتونم دستر بزارم اینجا ممنون میشم راهنماییم کنید خانم هنرمندسایت بی نظیری داری
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.میتونید یا یه پست توی وبتون بذارید یا بفرستید به ایمیل آشپزخونه...فقط عکس ها حتما شفاف و واضح باشه و از کلیه مراحل عکس بگیرید.ممنون
مریم مامان نیکان
16 اردیبهشت 93 0:16
سلام ساراجون....ممنون بابت آموزش این شیرینی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خواهش میکنم
الی
16 اردیبهشت 93 13:11
ووووووااای خداروشکر..من خیلی دوست دارم شیرینی مارمالادی رو یاد بگیرم..عالیه..مرررسی از توضیحاتتون..با تبادل لینک موافق هستید؟
یکی از مامان ها
پاسخ
خوشحالم مفید بوده براتونمیام عزیزم خدمتتون
فاطی
5 مهر 93 16:52
واقعا عالی بود فقط اگه میشه طرز پخت شیرینی های دیگه ای که عکسش رو زدیدرو بزارید
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم اون شکوفه و فندقی و شکلات رو قبلا گذاشتم نعلی ها هم با همین خمیر درست کردم فقط شیرینی پسته و بادام میمونه اونم سر فرصت چشم