وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کیک شکلاتی بدون فر

1393/2/6 8:12
123,801 بازدید
اشتراک گذاری

این کیک بدون فر آماده میشه و طرز تهیشو ابتدا مامان کدبانوی عسل جان برامون فرستادند ماچ

البته چون عکس مراحل نداشت یه ریزه طول کشید ارسالش تا اینکه دوست خوبم زینب مامان ریحانه طرز تهیه رو با عکس فرستادندتشویق

از این دو دوست عزیز و کدبانو بابت همراهیشون سپاسگزاریمقلبقلب

کیک اسفنجی بدون فرادامه مطلب دستور دو دوست عزیز رو که کمی با هم فرق دارن گذاشتملبخند

مواد لازم :

آرد :  ٥ قاشق غذا خوری

شکر :  ٥ قاشق غذا خوری

کاکائو :  دو قاشق غذا خوری

تخم مرغ :  1 عدد

شیر :  ٥ قاشق غذا خوری

روغن مایع :  4 قاشق غذا خوری

بیکینگ پودر :  1 قاشق غذاخوری

وانیل : نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه:

آرد ، شکر، بیکینگ پودر ،وانیل و کاکائو رو با هم مخلوط میکینم (مواد خشک )

تخم مرغ و به مواد اضافه میکنیم و با چنگال هم میزنیم

شیر و روغن و هم اضافه میکنیم و هم میزنیم 

و مایه کیک آماده میشه

یه کاسه که درمقابل حرارت مقاوم باشه رو یکم چرب میکنیم و یه لیوان هم دورشو چرب میکنیم میذاریم وسط کاسه یا قالب و موادی که اماده کردیم رو دور تا دور لیوان میریزیم و باید توجه کنید که مایع نصف نصف قابلممون رو پر بکنه چون بعدا خودش پف میکنه.کاسه رو توی قابلمه پر آب که به نصف ارتفاع کاسه برسه میذاریم و قابلمه رو روی شعله گاز قرار میدیم تا آب جوش بیاد و بعد دم کن روش میذاریم.

 

شعله گاز و کم میکنیم و 20 تا 30 دقیقه لازمه تا کاملا کیک بپزه در قابلمه رو برندارین تا پف کیک نخوابه

بعد از این زمان شعله گاز و خاموش کنید بدون اینکه در قابلمه رو برداریم 10 دقیقه استراحت میدیم

و بعد کیک آمادست یکم خنک میشه و چون از قبل کاسمونو چرب کردیم کیک راحت از کاسه برداشته و جدا میشه

خب کیک خوشمزتون اماده شد

خب حالا میتونید کیک رو به هر شکلی دوست دارید تزئین کنید مثلا مامان من با توت و پودر قند تزئین کرده که عالی شده بود

کیک اسفنجی بدون فر

مامان عسل جون

-----------------------------------------------

مواد لازم جهت کاپ کیک شکلاتی :

آرد سفید : 4ق غ

شکر :  4ق غ

پودر کاکائو : 2ق غ

تخم مرغ بزرگ : 1 عدد

روغن مایع : 3 ق غ

شیر: 5 ق غ

وانیل :1ق چ

بکینگ پودر : 1 ق غ

طرز تهیه :

ایتدا تمامی مواد خشک و با هم مخلوط میکنیم بعد تخم مرغ رو باهاشون مخلوط میکنیم بعد شیر و روغن هم اضافه میکنیم، فنجونامونو یه کم چرب میکنیم مواد کیک رو میریزیم توی فنجونا،قابلمه مناسبی رو تا یک سوم فنجونا پر از آب میکنیم میزاریم تا آب به جوش بیاد سپس شعله رو کم میکنیم و فنجونا رو میزاریم تو قابلمه و دمکنی میزاریم حدود  15تا  20 دقیقه زمان میبره که بپزه بعد زیر قابلمه رو خاموش میکنیم  10 دقیقه بدون اینکه دمکنی رو برداریم میزاریم خنک بشه سپس تو ظرف مورد نظر تزیینشون میکنیم ،بسته به سلیقه خودتون میتونین وسطشو موز و گردو بزارین و با خامه تزیین کنین،نوش جان

کیک

زینب مامان ریحانه

 

البته طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی رو هم میتونید در این پست وبلاگ دوست خوبم مامان دوقولوها مشاهده کنیدلبخند

پسندها (3)

نظرات (38)

آشپزی رنگین کمان 60
6 اردیبهشت 93 12:52
به به چه کاپ کیک هایی ........نوش جان
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جون دوستانمون
هستی
6 اردیبهشت 93 14:20
سلام چرا به وبم سر نزدی من همیشه مطالبتو دنبال میکنم خوشحال میشم ببینمت منظرم حتما یه سر بزن پشیمون نمیشی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ببخش تو رو خدا من یادم رفته فکر کنم سر بزنم
طرفدار پر و پا قرص این وبلاگ
6 اردیبهشت 93 19:52
یکی از مامان ها
پاسخ
عزیزمی
❤مامان محمد و ساقی❤
6 اردیبهشت 93 21:26
این دستور رو قبلا" دیده بودم...خیلی جالبه سارا من همه فنجونامو شوهر دادم
یکی از مامان ها
پاسخ
آره تو خیلی وبلاگا دیدم منم جدی؟مبارکشون باشه...پیر شن به پای هم
خاله مینا
6 اردیبهشت 93 23:15
منم این دستورو واستون ایمیل کردم عکسشم فرستادم ولی از مراحل پخت عکس نداشتم ک بفرستم موضوع پستو ک دیدم کلی خوشحال شدم ک دستور منو گذاشتین کاش حداقل ی اسمی میبردین ازم
یکی از مامان ها
پاسخ
عزیزم من بیش از یه ماهه برای ورود به ایمیلم مشکل دارمببخش
محبوب
7 اردیبهشت 93 1:03
سلام مرسی برای دستورهای خوبتون حالا درقسمت خودش بازم میگم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خواهش میکنم
ساناز
7 اردیبهشت 93 1:21
یکی از مامان ها
پاسخ
عزیزمی
مهدیه
7 اردیبهشت 93 10:19
سلام ممنونم دنبال همچین چیزی بودم!!
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خوشحالم مورد پسند بوده
عسل (آموزشکده هنر)
8 اردیبهشت 93 0:58
تشکر عزیزم fghovi 'bhajda
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم خانومی.ما از شما ممنونیم
عسل (آموزشکده هنر)
8 اردیبهشت 93 1:00
راستی از مامانه ریحانه جون هم ممنونم که همراهیم کرده یه جورایی
محبـا
8 اردیبهشت 93 9:02
موفق باشید عزیز استفاده میبریم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلامت باشید
علی بسیم
8 اردیبهشت 93 9:48
سلام دوست عزیزم سایت شما را مشاهده کردم و لذت بردم ، جهت افزایش بازدید کنندگانمان و کسب امتیاز بیشتر از گوگل پیشنهاد میکنم فروشگاه مرا با عنوان فروشگاه شهر سی دی به آدرس www.shahrecdshop.ir لینک نموده و از قسمت ارتباط با ما مطلع فرمائید تا در اسرع وقت شما را لینک کنم با تشکر فراوان
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون
الهام(مامان فرگل)
8 اردیبهشت 93 9:49
مثل همیشه عالی و پرفکت
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون الهام جون
مامی کیانا
8 اردیبهشت 93 11:54
سلام يعني اصلا احتياجي به همزن نيست يا نيازي نيست زرده و سفيده جدا زده بشه ؟ دوستان اگه امتحان كردن نظر بزارن ؟؟؟؟؟؟ خيلي جالب بود
یکی از مامان ها
پاسخ
نه عزیزم نیازی نیست جدا کنی...سریع و آسون درست میشه
هستی
8 اردیبهشت 93 13:12
سلام آپم خوشحال میشم سر بزنی مرسی
❤مامان محمد و ساقی❤
8 اردیبهشت 93 22:06
سلام سارا جون اینم کیک شکلاتی بدون فر ما که با استقبال شدید اهالی منزل روبه رو شد http://www.niniweblog.com/upl/mohammadsaghi/13987064164.jpg?29 اینم برش خوردش http://www.niniweblog.com/upl/mohammadsaghi/13987064963.jpg?44 حالا اگه بخوایم کمی بزرگتر بشه باید چیکار کنیم؟؟؟البته من یه تخم مرغ و یه قاشق شیر بیشتر بهش اضافه کردم.چون موادم سفت بود.نمیدونم همونطوری باید میشد یا نه؟ولی خیلی خوشمزه شد و خوش طعم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام مینا جون..نوش جونتووووون...شمعای دست سازت منو کشته خب باید مواد رو بیشتر کنی ولی مطمئنا زمان پختت هم بیشتر میشه...ولی وقتی قابلمه بزرگتر بشه دیگه فکر نکنم حرارت به خوبی به همه جای فر برسه...ولی خب امتحان کن...یه بار ضرر نداره کیکت خیلی خوشگل شده
مامان یه نازدونه
9 اردیبهشت 93 14:03
سلام سارا جان. من چندوقتیه با وبلاگ با حالت آشنا شدم و با اجازه ت از چندتا از دستورات استفاده کردم. راستش خیلی دلم میخواد اون کاپ کیک پنیری رو درست کنم ولی قالب مافین ندارم میشه لطفا راهنماییم کنی که به جای قالب مافین از چی استفاده کنم. راستی این کاپ کیک شکلات بدون فر رو هم درست کردم. خیلی عالی شد. بازم ممنون.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.هرچی درست کردی و خوردی نوش جونت.کاش عکس هم میفرستادی راستش نمیدونم.قالب کیک یزدی داری؟
ساناز
9 اردیبهشت 93 19:54
ممنون از accept عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم گلم
❤مامان محمد و ساقی❤
9 اردیبهشت 93 22:47
سلام سارا جون من دوباره امروز این کیک رو درست کردمبچه ها خیلی دوست دارنقالب من پیرکس امروز بهتر از دیروز شد.35 دقیقه گزاشتم رو شعله کوچیکه گاز و با حرارت کم.فردا هم میدرستم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزمنوش جونتونحسابی نم گیرش شدیا
مامان یه نازدونه
10 اردیبهشت 93 8:34
نه عزیزم. قالب کیک یزدی هم ندارم. با فنجون نمیشه مافین درست کرد؟. راستش چندوقت پیش تو بازار قالب مافین دیدم حدود 60, 70 هزار تومن بود.خیلی گرونه. قیمتش همینه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
تو فنجون نمیتونی توی فر بذاری.میشکنه یه کپسولای کاغذی هست که یکبار مصرفن و میتونی از اونا بخری ولی به نظرم یه قالب 12تاییشو بخر...حتما رفتی از مارکهای معروف قیمت کردی...آخرین قیمت مدل سادش که من چندساله دارم استفاده میکنم 24 تومنه
مامان امیـــرحسیــــن
10 اردیبهشت 93 11:51
خيلي هم عالي.... به به
مامان گلها
14 اردیبهشت 93 9:20
به زودی ایشالا این کیک شکلاتی رو هم درست میکنم و میفرستم. دوست دارم نظر بدین.
یکی از مامان ها
پاسخ
آفرین دوست کدبانوام
مامان گلها
15 اردیبهشت 93 19:23
سلام من این کیک خوشمزه رو درست کردم. خیلی خوشمزه هست ممنون من اهل شیرینی پختن نیستم ولی از این به بعد تصمیم دارم به این کار زیبا ادامه بدم. البته با کمک شما این هم کیک شکلاتی من http://www.niniweblog.com/upl/nargesnanaz/13993014065.jpg
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست خوبم.آفرین مامان کدبانو
ساميه
24 اردیبهشت 93 13:31
سلام مرسي از كيكتون اما من ديروز دست كردم همه ي مواد هم همون اندازه زدم.اما وقتي پختش تموم شد و خوردم انقدر تلخ بود بود كه گذاشتم واسه گنجيشكا.ميشه بگين چرا اونجور شد؟حتي پودر كاكائوشو از ترسم 1ق غ ريختم.لطفا جواب بدين
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم...چرا؟؟؟آخه خیلیا درست کردن و راضی بودن.میزان شکر رو درست گذاشتی؟
ساميه
27 اردیبهشت 93 16:56
سلام.من يه بار پيام فرستادم اما جواب ندادين .من اين كيك رو درست كردم همه موادشم به اندازه ي شما ريختم اما تلخ تلخ شد.طوري كه گذاشتم واسه كبوترا.حتي پودر كاكائوشو 1ق غ ريختم.لطفا بگين چرا اينطوري شد؟
ساميه
27 اردیبهشت 93 17:08
ارد 5ق ريختم-شكر 6 ق-پودر كاكائو 1ق-بقيه مواد مثل دستور شما زدم اما اونجور شد.
یکی از مامان ها
پاسخ
همین مواد رو خشک با هم مخلوط کنیم شیرین میشه قاشقتون باید غذاخوری باشه...حداقل 10 نفر از دوستان درست کردن و شده جزو کیکای روزانشون...نمیدونم والله...شاید به جای پودر کاکائو قهوه میزنی!!!!
ساميه
27 اردیبهشت 93 17:12
بله ارد5ق-شكر6ق-پودر كاكائو1ق-اما چرا اينجور شد نميدونم.واسه روز پدر واسه بابام درست كردم اما خيلي بد شد.
فایزه
20 شهریور 93 22:24
[خدذنده]عالی بود عزیزم.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
فایزه
20 شهریور 93 22:26
عالی بود
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنووون
مامان امیر مهدی
27 آبان 93 18:24
منظور از ارد سفید ارد قنادی است
یکی از مامان ها
پاسخ
بله عزیزم
هنرکده ایرانی
24 آذر 93 19:06
سلام آفرین به این همه هنر دست گلتون درد نکنه خوشحال میشم به منم سر بزنی اگر مایلید با هم تبادل لینک کنیم منتظرم........
ماریا
14 بهمن 93 23:22
سلام ...میشه بگین کاسه باید از چه جنسی باشه!؟ فنجونا جنسشون چیه!؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.هر جنسی که بر اثر حرارت نشکنه
ماریا
23 بهمن 93 13:52
من درست کردم خیلی خوب بود!)) فقط یه مقداری زیادی نرم بود برا همین یه قسمت کوچولوییش جدا شد!)))
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جونتون
مرضیه
1 فروردین 94 18:38
سلام من این کیک رو درست کردم اولش خوب بود پف کرد بعد درقابلمه و با دم کنی گذاشتم نیم ساعت بعدم که زیر چراغ رو خاموش کردم 10 دقیقه دستش نزدم بعد که درش رو برداشتم همش خوایده بود بهم و نرم بود داغون شده بود
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم چرا؟شاید آب زیاد ریخته بودی رفته توش
سارا
21 اسفند 94 16:23
سلام،من کیک رو طبق دستور شما درست کردم اما مثل عکس بزرگ و پر حجم نشد،چرا؟!!!
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام درب ظرف رو نباید باز بکنید.
نادیا
24 اسفند 96 21:26
سلام ممنون بابت آموزش خوبتون.فقط سوالی داشتم فنجونایی که توش مواد کیک رو می‌ریزیم باید پلاستیکی باشه یا اگه چینی باشه مشکلی نداره؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون.چینی یا هر فنجانی که نشکن باشه خوبه ولی پلاستیکی و کاغذی استفاده نکنید