وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

خورشت بلدرچین

1393/3/6 16:41
60,022 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم

بلدرچین ٤ عدد

برنج ١/ سوم پیمانه

کشمش ٣ قاشق غذا خوری

دارچین و پودر لیمو عمانی به میزان لازم

پودر تخم گشنیز به میزان لازم

روغن به میزان لازم

گوجه فرنگی   ٥٠٠ گرم

پیاز سرخ شده    ٥  قاشق سوپخوری

زردچوبه و نمک به میزان لازم

طرز تهیه

بلدرچینها رو تمیز کرده و کاملا بشویید و داخل شکم آن ها رو نمک بزنید

برنج رو شسته و آبکش کنید

برنج رو داخل ظرفی بریزید و ٣ قاشق از ٥ قاشق پیاز سرخ شده  رو روی برنج بریزید در دستور اصلی این خورش پیاز خام نگینی ٣ عدد بود که من به جاش سرخ کردم ریختم چون اونجوری دوست نداشتم شما دوست داشتید خام بریزید

بعد کشمش و پودر دارچین و پودر لیمو عمانی و پودر تخم گشنیز رو هم بریزید

داخل شکم بلدرچینها رو با  مواد بالا پر کنید  از بس وسواس نشون دادم برای شستن داخل شکم بلدرچینها بیچاره بلدرچینها شکمشون خیلی پاره شد خنده ولی عیب نداره درستشون میکنمچشمک

بعد هم شکم بلدرچین ها رو بدوزید می بینید چه خیاط خوبی هستم نیشخند

بعد هم بلدرچینها رو در مقدار کمی روغن سرخ کنید

گوجه فرنگی ها رو رنده کرده و با پیاز سرخ شده و زرد چوبه و نمک مخلوط کنید

بلدرچینها رو روی این سس گذاشته و بپزید

می بینید که سس غلیظی درست شده بعد هم موقع سرو نخ بلدرچینها رو باز کنید و با تخم بلدرچین پخته که در دستور اصلی این غذا بود و من استفاده نکردم شما  اگه دوست داشتید می تونید کنار خورش سرو کنید و آب باقیمانده غذا سرو کنید

فوق العاده خورش خوشمزه ای هست  برای مهمانیها خیلی عالیه و به جای مرغ می تونید از این خورش در کنار پلوهاتون استفاده کنید

سروه مامان حنا

پسندها (12)

نظرات (10)

ساناز
6 خرداد 93 17:55
فاطمه مامان گلها
6 خرداد 93 18:43
سلام معلومه خیلی خوشمزس دستتون درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم خواهش میکنم قابل شما رو نداشت
شهره
7 خرداد 93 8:59
سلام خصوصی لطفا
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام شهره جون.شرمنده چند روزی حالم خوب نبود نیومدم نت.پیامتو دیر دیدم.یه دنیا از محبتتون ممنونم
mozhgan
7 خرداد 93 11:55
سلام.به نظره من گوشت بلدرچین کمی تلخ مزه است راهکاری واسه از بین بردنش سراغ دارید؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام حتما این روش طبخ رو برای گوشت بلدرجین استفاده کنید
مامان گلی
7 خرداد 93 22:12
خیلی خوشمزه به نظرمیرسه
یکی از مامان ها
پاسخ
درسته عزیزم
مهسان
8 خرداد 93 15:20
سلام سارا جون خوبییییییییییییییی ؟ ادرس وبت را چون خیلی دوست داشتم در این سایت که فعالم گذاشتم .. http://persian-lady.com/showthread.php?tid=718&pid=159455#pid159455
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام مهسان جونم.ممنوووووونم
الی
10 خرداد 93 12:51
وووووااای بابام این غذا رو خیلی دوست داره باید حتما واسش درست کنم..مرررسی از توضیحات جامعت عزیزم..
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش می کنم گلم خوشحالم که خوشتون اومده
آتنا
22 خرداد 93 0:05
سلام.بلدرچین گرونه؟کیلویی چنده؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام من بلدرچینها رو بصورت بسته بندی شده از فروشگاه مواد غذایی خریده بودم نمی دونم چند کیلو بود
هستی
17 مهر 93 23:09
سلام وب زیبایی دارین من همیشه مطالب وبتونو میخونم خیلی دوست دارم آشپزی کنم اما چون پشت کنکوری هستم نمیتونم.امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشین.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنونانشاالله بعد از کنکور حسابی بچسبی به آشپزیموفق باشی عزیزم