وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 25 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کیک هل و گلاب

1393/3/11 14:17
31,242 بازدید
اشتراک گذاری

شعبان شد و پیک عشق از راه آمد

عطر نفس بقیه الله آمد

با جلوه سجاد و ابوالفضل و حسین

یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد

محبتاعیاد شعبانیه بر شما مبارک بادمحبت

این کیک فوق العاده خوش عطر و خوش طعمه و برای مراسم های مذهبی و مولودی گزینه مناسبیهآرام

کیک هل و گلاب

مواد لازم:من پیمانه ها رو به پیمانه پلوپز تبدیل کردم که در دسترس همه باشه

تخم مرغ :3 عدد

شکر :1و 1/2 پیمانه پلوپز

روغن مایع:نصف پیمانه

شیر یا ماست:نصف پیمانه

هل ساییده:1 ق سوپخوری

گلاب درجه 1:1 ق سوپخوری

زعفران دم شده غلیظ:1 ق سوپخوری

آرد:2 و 1/4 پ پلوپز

ب پ :1 ق چایخوری

جوش شیرین:1 ق چایخوری

پودر پسته یا کنجد یا پودر نارگیل برای تزئین

طرز تهیه:

زرده و سفیده رو از هم جدا کنید

سفیده ها رو آنقدر بزنید تا سفید و پفی بشه

کیک هل و گلاب

زرده رو در ظرفی جداگانه با شکر بزنید تا کرمی و کشدار شود

کیک هل و گلاب

روغن،ماست یا شیر ،هل ،گلاب،زعفران را اضافه کنید و حدود 3 دقیقه با همزن هم بزنید

کیک هل و گلاب

مخلوط زرده را با لیسک به خورد سفیده بدید تا با هم مخلوط شوند

کیک هل و گلاب

آرد رو با جوش شیرین و بیکینگ پودر سه بار الک کنید و با لیسک به مواد اضافه کنید و آرام  و از یک جهت مخلوط کنید تا کاملا با هم ترکیب شوند

کیک هل و گلاب

ترجیحا قالب مستطیلی 20*30با ارتفاع حداقل 5 سانت(این کیک خوب پف میکنه) رو چرب کنید و و مواد رو در قالب بریزید و روی اون پودر پسته و کنجد یا هرچیزی که دوست داشتید بریزید و در فر از پیش گرم شده و در طبقه وسط  و با درجه ی 180 به مدت 30 الی 45 دقیقه(تست کنید )قرار دهید

کیک هل و گلاب

کیک هل و گلاب

پس از خنک شدن کیک را به صورت شطرنجی برش بزنید و سرو کنید

با این میزان مواد حداقل 20 برش (مثل شکل زیر)کیک خواهید داشت

کیک هل و گلاب

سارا مامان علی

منبع :مجله هنرآشپزی (با تغییرات)

پسندها (15)

نظرات (22)

مامان شادی
11 خرداد 93 14:25
دستورش کو پس عسل بانو؟
یکی از مامان ها
پاسخ
ادامه مطلب هست که
فاطمه
11 خرداد 93 17:51
وااااااااااااااااااای چه خوشمزه کاش الان یه تیکه اینجا بود این کیک خیلی خوشمزه ست عمه ی شوهرم همیشه توو مهمونیاش درست میکنه ممنون که دستورشو گذاشتین
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزمقابلتونو نداره
: •●مامانِ آینده یه فسقِـلی●•
11 خرداد 93 19:29
به به، سارا جون بوی عطر گلاب و هل از همین جا میشه استشمام کرددددد مرررررسی، هنرررررمند اعیاد فرخنده...
یکی از مامان ها
پاسخ
فدات شم عزیزم ممنون
فاطمه مهدی مقدم
11 خرداد 93 20:46
سلام به شما دوست عزیز، ختم قرآن برای از دست رفتگان و برای سلامتی عزیزانتان پذیرفته می شود . اموات چشم انتظار هدایای شما هستند. هزینه هر ختم قرآن 100000 تومان(صد هزار تومان) می باشد .برای سفارش ختم قرآن با شماره 09359009934 تماس بگیرید. با پایان یافتن ختم با شما تماس گرفته می شود. لازم به ذکر است هزینه دریافت شده برای زوج های جوان هزینه می شود. التماس دعا
سارو
11 خرداد 93 20:53
سلام میشه سفیده و زرده تخم مرغ رو جدا نکرد وهمشو با هم بزنیم هل رو باید دانه هاشو در بیاریم بعد اون رو بسابیم مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.بله میتونید ولی اگر جدا کنید خیلی پوک تر و پف بیشتری خواهد داشت من دونه ها رو درمیارم و پوست رو هم تو باهاون تو هاون برقی میذارم...بعد از الک رد میکنم...
زهراکرجی
13 خرداد 93 1:08
سلام عیدتون مبارک ودستتون درد نکنه معلومه که خیلی خوششششمممممزززززهههه شده
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عید شما هم مبارکممنون
saba
13 خرداد 93 12:46
سلام .من مدتیه که بطورمرتب به وبلاگ شماسرمیزنم وچراغ خاموش میام ومیرم اما دیگه طاقت نیاوردم وتنبلی روکنارگذاشتم وگفتم هم تشکری کرده باشم وهم اینکه بگم کارتون بیسته خیلی توضیحاتتون مفصله فقط یه نکته که روحساب کم تجربگیم بذاریدلطف میکنیدبگیدکه ازچه اردی برای کیکهاتون استفاده میکنیدمنظورم اینه که بایدگندم باشه یاسه صفریاچهارصفر.بازم ممنونم ازتون که مثه خیلی ازوبلاگهای دیگه کپی برداری نمیکنیدوتجربیات خودتونو بدون هیچ چشمداشتی برایگان دراختیارسایرین میذارین .بهترینهاروبراتون ارزومیکنم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست عزیز.ممنون از حضور و نظرتون من همیشه آرد سه صفر استفاده میکنم.برای حلوا از آرد گندم استفاده میکنم فقط...سعی میکنیم از این به بعد در دستورها ذکر کنیم البته ما هم خیلی دستورها رو از وبلاگها و مجلات و کتب آشپزی یاد میگیریم ولی ذکر منبع میکنیمممنون از توجهتون
کودک ايراني
13 خرداد 93 15:53
با سلام! وبلاگ کودک ايراني راه اندازي شد! از شما دعوت ميشود در نظرسنجي وبلاگ شرکت کنيد و بگوييد که ميخواهيد در اين وبلاگ درباره کدام يک از موضوعات مربوط به کودکان مقاله قرار داده شود؟ نظر خود را فقط از طريق درج نظر در وبلاگ اعلام فرماييد. منتظر نظرات خوب شما هستيم! با تشکر! ---
کودک ايراني
13 خرداد 93 18:15
با سلام! وبلاگ کودک ايراني راه اندازي شد! از شما دعوت ميشود در نظرسنجي وبلاگ شرکت کنيد و بگوييد که ميخواهيد در اين وبلاگ درباره کدام يک از موضوعات مربوط به کودکان مقاله قرار داده شود؟ نظر خود را فقط از طريق درج نظر در وبلاگ اعلام فرماييد. از بين کساني که نظر درج ميکنند ، به قيد قرعه به سه نفر کارت شارژ تلفن همراه هديه داده ميشود! قرعه کشي جمعه 16 خرداد ساعت 20 انجام شده و نتيجه آن به اطلاع همه ميرسد. منتظر نظرات خوب شما هستيم! با تشکر! ------
ساناز
14 خرداد 93 1:21
اين اعياد مبارك رو بهتون تبريك ميگم هميشه شاد و سلامت با ني ني و علي جون و همسرتون باشين
یکی از مامان ها
پاسخ
یه دنیا ممنون عزیزمممم.بر شما هم مبارکخیریت دعاتون به خودتون برگرده
سایت افزایش بازدید یازده صفر
14 خرداد 93 18:27
با ما همیشه در صدر وبلاگ های پربازدید باشید بازدید خود را سه برابر کنید افزایش بازدید رایگان به روشی نو ، که در هیچ سایت دیگری وجود ندارد http://1100011.ir کاملا رایگان http://coding.1100011.ir از ما بازدید بخرید بازدید هایی واقعی با هزاران ای پی خرید بازدید http://1100011.ir/?p=81 ----------------------- مجموعه سایت های ما سیستم ارسال بازدید پاپ آپ ” بازدید پاپ ” افتتاح شد. - کاملا رایگان http://bazdidpop.ir/ http://popup.30box.ir/ سیستم لینک باکس هوشمند هم راه اندازی شد. http://box.30box.ir/ سیستم تبادل بنر http://bannerbox.ir/
آجی مهربـــــــــــان
14 خرداد 93 21:55
مثل همیشه عالی بود ولی ما که فـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر نداریم تازه وقتم داریم تازه دیگه از صبح تا عصر میریم آزمایشگاه دعا کن کارام جور بشه وشهریور دفاع کنم راستی روشم را امتحان کردی؟
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم عزیزم از تشویقهای همیشگیت انشاالله هرچی صلاحته پیش بیاد و موفق باشی.تو میتونی گلم نه هنوز.خیلی تنبل شدم
ساناز
15 خرداد 93 0:38
عجب پفی کرده بسیار عالی شده نوش جان
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم ساناز عزیزمممممم
فاطمه مامان گلها
15 خرداد 93 10:28
سلام عزیزم معلومه این کیک هم باید خیلی خوشمزه باشه. راستی ممنون از اینکه عکس تیرامیسوی منو گذاشتین تو تصاویر ارسالی، فقط یه چیزی اینکه شما نوشتین مربوط به کیک بیسکویت البته ببخشیداااا عکس ته چین گوشت و بادمجونم رو هم داده بودم ولی نذاشتینچون خودتون گفته بودین میذارین گفتمااا
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ببخش اشتباه شده حتما یه سری عکسا رو فرصت نکردم هنوز بذارم.ببخشید باید بگردم تو نظرات و پیداشون کنم.شرمنده بابت تاخیر
مامان مهدی کوچولو
15 خرداد 93 15:54
سلام عزیزم واقعا خسته نباشید من سوالمو قبلا هم مطرح کرده بودم ولی...خواهش میکنم جواب سوال منو بدید این کیک یا رولت و یا شیرینی های خشکی که اموزش دادید را میشه تو ماکروویو هم درست کرد،من خیلی دوست دارم اموزشهایی را که میدید درست کنم ولی فر ندارم ممنون میشم جواب بدید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.اینکه بتونید هر کیکی رو توی فر درست کنید جوابش بله هست ولی چون من تجربه ای درمورد پخت کیک با ماکروفر ندارم نمیتونم در این زمینه راهنماییتون کنم.ولی حتما از دوستانم که در این زمینه تجربه دارند سئوال میکنم همینجا براتون مینویسم
saba
17 خرداد 93 7:38
سلام ممنون ازجوابتون خواستم فقط حرفم روتصحیح کنم اگرهم شماازسایرعزیزان اون دستوررویادمیگیرین اول خودتون اونو تهیه میکنیدبعدتجربتون رودراختیارسایرین میذاریدنه صرفافقط کپی برداری .برای خودم پیش اومده که به وبلاگی سرزدم دستورتهیه غذاروگرفتم وبمقدارکم برای باراول درست کردم ونتیجه ش خوب نبودچون بقول معروف به فوت کوزه گریش اشاره نشده بود.من درعرض دوروزپشت سرهم کیک هل وگلاب رودرست کردم بارعایت تمام نکات ونتیجه ش اونقدعالی بودکه هردوروزهمونطورداغ وسردنشده خورده شدتوسط نه مهمون همسری وبچه هامبهترینهاروبراتون ارزومیکنم وازطرف شمانایب الزیاره درحرم امام رضا(ع)هستم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون شما همیشه به ما لطف و محبت داشتیدنوش جونتون نشونه کدبانوگری و دقت خودتونه زیارتتون قبول.التماس دعا دارم شدید
saba
17 خرداد 93 13:39
سلام ممنون که به نوع ارداشاره کردیدمن چون نمیدونستم وتوخونه اردسه صفرسانازداشتم استفاده کردم وخیلی خوب دراومدولی چون شماگفتیدچهارصفرامروزاردسه صفرگلهاروخریدم که دفعه بعدامتحان کنم ضمنادفعه اول هل کوبیده داشتم ولی برای باردوم که تموم کرده بودم عرق هل استفاده کردم وهیچ تفاوتی درمزه نداشت. گفتم تجربمو بگم
یکی از مامان ها
پاسخ
چقدر خوبممنون که تجربیاتتو در اختیارمون میذاری
هستی
18 خرداد 93 0:02
سلام بسیار عالی ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون
ساناز
18 خرداد 93 15:06
عزیزم خیلی عالیه .یه سوال:فقط برای شکر و آرد از پ پلوپز استفاده کنیم ؟وبرای بقیه ی مواد از پیمانه 250 میلی استفاده کنیم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوننه عزیزم تمام اندازه گیری ها با پیمانه پلوپزه
مامان تارا
20 خرداد 93 11:30
سلام به کدبانوهای فعال این کیکو هم درست کردم و بازهم عالی شد دستت درد نکنه خانومی خیلی خوش عطر و خوشمزه شد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نوش جونتون
مامان آیدا
23 خرداد 93 14:43
ممنون خسته نباشی خدا خیرت بده
یکی از مامان ها
پاسخ
سلامت باشی عزیزم
ترانه
10 شهریور 95 11:02
میشه از ترازو هم استفاده کنم...یا پیمانه قنادی ؟؟ و داخل قالب کاپ کیک میشه؟؟ ممنونم
یکی از مامان ها
پاسخ
داخل قالب کاپ کیک میشه ولی اندازه ها رو تغییر ندید لطفا