وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

فتوش(سالاد لبنانی)

1393/3/17 8:07
21,752 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم:
کاهو 5 تا 6 برگ

پیازچه  4 شاخه

فلفل دلمه  1 عدد

خیار 2 عدد متوسط

تربچه   4 عدد

گوجه 2 عدد

پیاز 2 عدد

روغن زیتون 1 سوم لیوان

آبلیمو  3 قاشق غذا خوری

سماق 1 قاشق غذا خوری

نمک فلفل سیاه به میزان لازم

نان یک چهارم لواش به قطعات کوچک بریده شده

٠

خیار و پیاز و گوجه رو درشت خرد کنید مثل سالاد شیرازی ریز خرد نکنیداااااااا چون برای فتوش باید درشت خرد بشه

تربچه رو به صورت ورقه ورقه ببرید و پیاز چه رو هم خرد کنید

همینطور کاهو و فلفل دلمه ای رو هم خرد کنید و روی سبزیجات دیگتون بریزید

روغن زیتون رو هم بریزید

ابلیمو رو هم به مواد اضافه کنید

سماق رو روی سبزیجات بریزید نمک رو اندازه کنید و مواد رو  کاملا با هم مخلوط کنید

سالاد رو به ظرف سرو منتقل کنید و قطعات خرد شده نان لواش رو با روغن زیتون داخل تابه سرخ کنید و روی سالاد بریزد سالاد بسیار خوشمزه و سالمی هست  امیدوارم که خوشتون بیاد دوستای خوبمبوس

سروه مامان حنا

پسندها (17)

نظرات (18)

سحر
17 خرداد 93 10:12
خیلی عالی بود.
یکی از مامان ها
پاسخ
مرسی عزیزم
: •●مامانِ آینده یه فسقِـلی●•
17 خرداد 93 11:52
بهههه بههههههه عالییییییییییییییییییییییییییییییییییی سروه جونم، مـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
مرسی از این همه لطفو محبتی که به ما داری نازنینم
مامان آیسو وآیسا
17 خرداد 93 12:25
عالییییییییییییییییییی بود دستتون درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش می کنم عزیزم قابلی نداشت
saba
17 خرداد 93 13:46
سلام .این نوع سالادرومن تاحالا درست نکردم وجالبه که همه ی موادش دردسترس همه هست من عادت دارم همیشه وقتی یه چیزجدیدی رومیخوام امتحان کنم بمقدارکم درست کنم که اگه مزه ش روخانواده م نپسندیدن دلم نسوزه واسراف نشه.امادربکاربردن سماق تردیددارم چون ذایقه ایه وممکنه بچه هادوس نداشته باشن اما درهرصورت به امتحانش می ارزه .اگه بعنوان جایگزین سماق چیزی بنظرتون رسیدلطفا بگیدبه ماهم ...بازم ممنون بخاطرتوضیحات مفصلتون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم من همیشه با سماق درست کردم هیچ وقت با چیز دیگه ای امتحانش نکردم ولی بهتون توصیه میکنم به مقدار کم درست کنید و با سماق تست کنید اگه دوست داشتید که هیچ وگرنه بقیه مواد رو با روغن زیتون و آبلیمو مصرف کنید
هستی
18 خرداد 93 0:03
جالب بود پیشمون بیایید خوشحال میشیم بازم ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
مرسی عزیزم حتما
ღღعسل آموزشکده هنر ღღ
18 خرداد 93 2:35
سلام عالیه ولی من خودم شخصا" تربچه رو دوس ندارم براس سالا د اما باقیش خوشمزست مرسی
kadbanooye-irani
18 خرداد 93 16:12
وبلاگ من هم در همین زمینه هست. ممنون میشوم که به من هم سری بزنید و اگر تمایل دارید تبادل لینک کنیم. وبلاگ شما هم بسیار عالیست.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون از لطفت خانومی با افتخار لینک شدید
اسکوپ؛ ۱۲۵ بستنی ویژه از بهترین لبنیاتی‌ها
19 خرداد 93 0:42
دانلود کتاب اسکوپ؛ ۱۲۵ بستنی ویژه از بهترین لبنیاتی‌ها http://booktolearn.com/?p=2186
زندگی از آ...تا...ی
19 خرداد 93 11:34
سلام مامان من مدیر وبلاگ هنری و آشپزی گلفرنگ هستم. مدتیه مطالبم رو در سایت زندگی ازآ...تا...ی میگذارم.خوشحال میشم سایت من رو به جمع دوستانتون اضافه کنید.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام از آشنایی با شما خوشحالم حتما باعث افتخارمونه
فاطمه
19 خرداد 93 12:36
سلام سروه خانوم خیلی عالی شده نوش جان. دستورای وبلاگتون واقعا عالیه. ببخشید یه سوال داشتم میخوام کیک هل و گلاب درست کنم اگر مایع کیک رو بریزم توو ماهیتابه یعنی همون مرغ خوری های معروف که فکرکنم شماهم توو همین قالبا ریختین بذارم فر نمیشکنه؟؟؟؟؟؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم ممنون نه عزیزم.اگر پیرکس باشه نمیشکنه
kadbanooye-irani1
19 خرداد 93 12:40
سلام عزیزم.خیلی جالب بود. ممنون میشم به من هم سری بزنی.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون حتما سرفرصت بهتون سر میزنیم
مامان ساناز
19 خرداد 93 14:16
به به دستتون درد نكنه من كه خيلي وقت بود ميخواستم درست كنم نميشد ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
narges maman matin
20 خرداد 93 10:20
سلام عزیزم من همیشه وبتو دنبال میکنم گلم یه سوال داشتم اگه میشه جوابشو تو وب خودم بده من پودر خامه گرفتم نمیدونم چطور استفاده کنم نمیدونم چند قاشق پودرخامه و چقدر شیر استفاده کنم ممنون میشم راهنماییم کنی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم این پست از وبلاگمون رو مطالعه کنید: http://motherschef.niniweblog.com/post231.php
هستی
21 خرداد 93 13:28
بر چهره پر ز نور مهدي صلوات بر جان و دل صبور مهدي صلوات تا امر فرج شود مهيا بفرست بهر فرج و ظهور مهدي صلوات
مهسان
21 خرداد 93 14:24
ختم جمعی قرآن کریم به مناسبت فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت شعبان و میلاد امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف، به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر (عج) و برای شفای همه ی بیماران و برآورده شدن حاجات قلبیمان . دوستانی که تمایل دارند در این طرح شرکت کنند و در ثواب معنوی آن سهیم باشند بجزء انتخابی خود را مشخص نمایند.
شیرین مامان شادلین
21 خرداد 93 14:59
سلام من دیروز تشترکدل درست کردم از وب شما نوشته بودم خیلی خوشمزه بود دستتون درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جانتون عزیزم خوشحالم که خوشتون اومده
فاطمه
26 تیر 93 17:37
سلام ممنون عالی بود
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام خواهش میکنم عزیزم
رنگارنگ
26 اردیبهشت 94 12:28
عالیه بسیار قشنگ و مقوی و قطعا خوشمزه به من هم سر بزنید