وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

بریون اصفهان

1393/3/25 11:38
14,352 بازدید
اشتراک گذاری

اینم بریونی اصفهان با ورژن خودمچشمکاگر بریون خور باشید ،اطمینان میدم اگر از این مدل درست کنید حتما خوشتون میاد آرام

(یکی از دوستان اصفهانی و عزیزمون میگن بریون درسته و بریونی اسم مکانشه ولی خب فعلا این اسم باب هست و منم عنوان رو به همین اسم میذارمراضی)

 

بریونی

مواد لازم:

سفیده گوسفند(فکر کنم اسمش جگر سفید باشه):400 گرم

گوشت گوسفند خرد شده:300الی 400 گرم

پیاز متوسط:1 عدد

رب گوجه :2 ق غذاخوری

زردچوبه.فلفل.دارچین.نمک به میزان لازم

طرز تهیه:

پیاز رو نگینی خرد کنید و تفت بدید.گوشت و سفیده رو با پیاز تفت بدید و سپس رب و زردچوبه را اضافه کنید

بریونی

بعد آب را اضافه کنید و اجازه دهید تا خوب گوشت و سفیده بپزد و آب اضافه شده کم و غلیظ شود

در بین پخت نمک.فلفل و دارچین را هم اضافه کنید

بریونی

صافی را روی ظرفی میگذاریم و آب گوشت را کامل میگیریم.اگر لازم بود نصف استکان آب جوش روی آن میریزیم تا راحتتر آب گوشت گرفته شود(این کار برای اینه که بعد از چرخ شدن بتونیم غلظت مواد رو کنترل کنیم)

بریونی

گوشت را با چرخ گوشت یا غذاساز چرخ میکنیم

بریونی

به مواد چرخ شده کم کم آب گوشت اضافه میکنیم تا مواد گوشتی به نرمی دلخواهمون برسه.یعنی بشه به راحتی قالب زد

بریونی

اینجوری بشه ...نمی دونم توی شکل مشخصه؟

بریونی

در یک استکان روغن،یک قاشق چایخوری زردچوبه میریزیم و میذاریم روی گاز تا داغ بشه و بوی زردچوبه بره

بریونی

بعد کنار میذاریم تا زردچوبه ته نشین بشه و با قاشق نانها رو از روغن زردچوبه ای چرب میکنیم

بریونی

در قاشق مخصوص بریان دو قاشق روغن ریخته و روی شعله گاز میذاریم تا داغ بشه

بریونی

و از مواد توی قاشق میریزیم و صاف میکنیم و حدود 2 دقیقه سرخ میکنیم

بریونی

و بعد روی نان چرب شده برمیگردونیم و روی اون دارچین و فلفل سیاه و گردو و خلال پسته و کلا هر چی که دوست دارید بریزید و با سبزی و پیاز میل کنید

با این میزان حدود 6-7 تا بریون یا بریونی خواهید داشتچشمک

بریونی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*من با گوشت گوساله هم درست میکنم که اونم خیلی خوشمزه میشه

*قابل توجه بعضی اصفهونیا بوسکه میگن لوبیا حال منو گرفته...پست گذاشتم جهت اعاده حیثیت از لوبیای نازنینمخندونکبغلمحبت

*توی بریونی ها گوشت رو جدا از جگر سفید درست میکنن و کنار هم میذارن که فکر میکنم نیازی نباشه و کارتون سخت میشه و دوباره کاریه...همون قاطی کنید سریع تر و راحتتره(البته نظر شخصیمه)

*خوشحال میشم از تجربه و دانسته های دوستان اصفهانی هم استفاده کنممحبت

سارا مامان علی

پسندها (18)

نظرات (24)

مامان سهند و سپهر
25 خرداد 93 13:04
قاشقشو از کجا بیاریم قربون اون لوبیا بشم من
یکی از مامان ها
پاسخ
برای من خریدن ولی فکرکنم اونایی که قابلمه روحی میفروشن داشته باشن...میتونی تو ماهیتابه کوچیک هم درست کنی... خدا نکنه خاله جون.برامون دعا کن
saba
25 خرداد 93 15:33
ســــــــــــــــــلام. مثه همیشه عالی ...سپــــــــــــــاس
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون
سحر
25 خرداد 93 16:10
وای چقد دلم خوست. خوشمزه ست مطمئنا"
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت برم سحر جون
مامان امیـــرحسیــــن
25 خرداد 93 18:06
سلام عزيزم نشد كه هيچي نگم!! دست گذاشتي رو نقطه ي حساس اصفهاني ها!!! رب زدين به موادتون!؟؟! برياني اصفهان رب نداره!!![نه] همون طور كه خودت گفتي سفيده بايد جدا پخته بشه!!خوب روشش اينه ديگه! مواد كه خوب پخت ما گوشت رو از آب غليظ شده اش ميكشيم و آب رو نمك و دارچين مزنيم و كناري ميگذاريم و موقع سرو از اون آب برا چرب كردن نونمون استفاده ميكنيم! بعد از ميكس كردن گوشت هم ته كفگير رو زعفران دم كرده دارچين و روغن ميزنيم و بعد مواد له شده رو كف ش ميذاريم و رو گاز سرخ ميكنيم... بعضي ها هم تو گوشت نعناع تازه يا زيحون تازه ميكس ميكنن... همين!!!!! دستورت مثل هميشه عالي.. ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم ای وای پس خرناک شد جدی رب نداره؟از اونی که یاد گرفتم گفت داره من مدل تنبلیشو گفتمبعد اون زردچوبه روغنی همون زعفرونه ممنون که اطلاعاتتو گفتینعنا و ریحون هم عالیه...انشاالله سری بعد امتحان میکنم...خیلی ماهی
مادر
25 خرداد 93 20:24
وای من عاشق بریونیم کاش میشد مال شمارو بخوریم
یکی از مامان ها
پاسخ
قابل شما رو نداره
آذینه دخت
25 خرداد 93 20:53
سلام خانومی از بس وبلاگتون شیرینه من که دست از سرتون برنمی دارم هر چی مطلب در مورد کیک داشتید را نوشتم تا دونه دونه درست کنم چون مطمئن شدم ،خانومی که شما باشید ،دستورات کیکش رد خور نداره هم خوشمزه هم راحت وهم باب میل پسرم و شوهرم ......یعنی دیگه چی میخوام!!!!!!!! واقعا !!!!!!! غرض از مزاحمت فقط قوت قلب شما و دست مریزادی خدمتون خواهش میکنم بازم از این کیک های خوشمزه مخصوصا کاپ کیک یاد بدید ممممممممممممممممرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون از قوت قلبی که دادید و محبتتون چشم سعی میکنیم مواردی که دوستان میگن رو در برنامه ها بگنجونیم ممنون عزیزم.انرژی مثبت دادی خیلی
: •●مامانِ آینده یه فسقِـلی●•
25 خرداد 93 23:31
وای من قربون ِ خودت و لوبیاااااااااااااات عزیزم ممنووووووونم. بینظیرهههه
یکی از مامان ها
پاسخ
خدا نکنه عزیزم ممنون.خودت بی نظیری
یک اصفهانی
26 خرداد 93 0:39
دوست اصفهانی شما درست میگه "بریان" درسته وقتی میگید بریانی خوردیم مثل اینه که بگید کبابی خوردیم
یکی از مامان ها
پاسخ
دقیقا از وقتی گفته همین حس بهم منتقل میشه
پارسه گرد
26 خرداد 93 9:45
مدیر محترم با سلام. با توجه به اینکه مطالبی مفیدی در وبلاگ خود درج نموده اید ، خوشحال خواهیم شد تخصصی ترین وب سایت حوزه خانه و خانواده را مشاهده نموده و ضمن بهره مندی از مطالب ، به ما افتخار داده و لینک وب سایت پارسه گرد را در پیوندهای خود نیز درج نمائید . www.parsegard.com
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.چشم سر فرصت از سایتتون دیدن میکنیم
طرفدار پر و پا قرص این وبلاگ
26 خرداد 93 19:47
عاااااااااااااالی بود، میدونی چرا چون همیشه به این فکر می کردم که جیگر سفید چه کاربردی داره آخه مثل جگر سفت نیست و اصلا کباب نمیشه و خیلی شل و کلا یه جوریه انصافا خیلی خوب بود
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنووووووون
mozhgan
26 خرداد 93 20:24
سلام کدبانوی عزیز واقعا خسته نباشید چقد غذاهای خواستنی میپزید آدم نگاه میکنه گرسنه میشه.میخواستم درخواست پخت غذا با گوشت بوقلمون رو ارائه بدید ممنون میشم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست عزیز.سلامت باشید اتفاقا دیروز خورشتشو درست کردم ولی عکس نگرفتم...چشم.انشاالله فرصت بشه میذاریم براتون
آجی مهربـــــــــــان
26 خرداد 93 23:49
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ سارا جونم دوباره نوشتی بریونی؟ ببین داد اصفهانیا در اومد سارا با من نبودی که حال لوبیا را پرسیده بودم؟مگه نه؟ بریون ماهم رب نداره تو آبشم زیاد چیزی نمیریزیم بعد آبش را برای روی نون استفاده میکنیم وهمچنین برای ابگوشت هر کسی خواست بخوره دستورتون با دستور ما خیلی فرق داشت داشتم فکر میکردم دستور بریان رابرات گذاشنم یا نه؟ آهان اگه سختته بگی بریان بگو بریون اما نگو بریونی میبوسمتون
یکی از مامان ها
پاسخ
آره دیگه نه اینکه زن اصفهونیا شدم...هی دوست دارم سربه سرشون بذارم نه با تو نبودم خب نوشتم با ورژن خودم که دعوام نکنید نه نذاشتی...ولی مسئله اینه شوهرم فقط این مدلی میخوره قربونت برم...من بیشتر
مرجان
27 خرداد 93 2:26
ای جان دلم ای روح و روانم ای .... ینی تو حسرت یه بریانی اصیلم اخ که دلم آب افتاد پچش بچم اگه لوچ بشه تقصیر توئه! اما ورژن اصلش رب نداشته بیدا!!!!!! آخ که محشری از همه سری! لوبیا چشم بلبلی من چطوره؟ ای قلبونه اون ریختش بشم خودم تهنایی مراقب خودت باش!
یکی از مامان ها
پاسخ
سلاااااام عزیزمممممقربونت برم.ممنوووووووون...محشری از خودته مگه نی نی داری؟؟؟ خدا نکنه خاله جون...چشم
مامان گل پسرا
27 خرداد 93 9:48
سلام ممنون ازآموزش این غذای لذیذ.ان شاءالله. لوبیا خانم یا آقاتون هم به سلامتی تشریف بیارن. خوب اعاده حیثیت کردینا
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خوبید؟ ممنون دوستم
مامان مرضیه
27 خرداد 93 11:38
عزیزم بریونی نیست بریون درسته. بریونی جایی که ما میریم بریون میخوریمو میگن. مثل کبابی که میگیم. یه توصیه به مسافرای عزیز اصفهان. بریونی هشت بهش تو خیابون انقلاب بعد از سیتی سنتر بریونش عالیه حتما اونجا بریون بخورید.نوش جونتون
یکی از مامان ها
پاسخ
من که عاشق بریون بریونی اعظم هستمدرست نوشتم؟
مامان مرضیه
27 خرداد 93 11:40
دست گذاشتین رو نقطه ی حساس پس بربون بنویسید ممنون میشیم.
یکی از مامان ها
پاسخ
چشــــــــم
kadbanooye-irani1
27 خرداد 93 12:57
آپ هستم.
هستی
27 خرداد 93 13:12
سلام عالی فرصت کردید پیشمون بیایید خوشحال میشیم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون.چشم
مامان عماد
27 خرداد 93 19:11
با سلام. خیلی دوست داشتم یاد بگیرم. ولی عجب غذای چربی است بخصوص اون قسمت چرب کردن نان می تواند حذف شود. بازم ممنون.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.میتونی آب گوشت رو بیشتر بذاری و نون ها رو با آب گوشت خیس کنی...یه توضیحاتی هم دوستای گل اصفهانی توی نظرات دادند که میتونید استفاده کنید
✽ستایـــِش فرشتـــه اـے از بِهشت✽
28 خرداد 93 12:58
سلام خوبی سارا جون من عاشق لوبیات بشم در ضمن من اصفهانی الاصل هستم و هیچ تجربه ای در درستیدن بریونی ندارم خودتو عشققققههههه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم منم عاشق خودتو و دختر خوشگلتم ممنوووووون
مامی کیانا
28 خرداد 93 13:16
بريوني اعظم رو من هستم واقعا محشره امتحانش كردم ايشالا قسمت بشه بريون به روش شما درست ككنيم نوش جان كنيم ممنون بابت دستور عالي تون مثل هميشه فقط يه چيز ابهام داره؟ قضيه لوبيا چيه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
امیدوارم درست کنید و لذت ببرید منظور نی نی تو راهیمه
زندگی از آ...تا...ی
1 تیر 93 13:45
واااااااااااااااای مرسی من عاشق بریونی یم. جاتون خالی عید رفته بودیم اصفهان بریونی سبزه میدون رو خوردم. یهترین بریونی اصفهانه . چقدرم قیمتش مناسب بود.انشالله تشریف ببرید نوش جون کنید. مرسی که لینک کردید.
یکی از مامان ها
پاسخ
به به...بریونی تو خود اصفهان یه صفای دیگه داره خواهش میکنم
آشپزی رنگین کمان 60
4 تیر 93 10:43
سلام . عالی شده من قبلا خوردم خیلی خوشمزه ست ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون از تشویقهای همیشگیت
مدیر وب سایت محبان مهدی
6 مرداد 93 1:29
من افتخار میکنم که یک شیعه هستم +گسترش تصاویر شیعه لطفا تشریف بیاورید وبا قرار دادن کد لوگوی شیعه در وب شریفتان از شیعیان جهان حمایت کنید؟ مطالب بسیار خوبی دارید.