وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کبه عربی

1393/4/7 9:59
30,213 بازدید
اشتراک گذاری

رمضان ماه عبادت فرصت بنده شدن
رمضان شوق اطاعت از گنه کنده شدن
رمضان بهار روح و به خدا پیوستن
رمضان شوکت زیبایی و زیبنده شدن
فرا رسیدن ماه رمضان بر شما مبارک

 

کبه عربی

مواد لازم برای 4-5 نفر:

برنج ایرانی(ترجیحا چمپا):1 پیمانه پلوپز

عدس قرمز:3/4 پ پلوپز

پیاز متوسط:1 عدد

گوشت چرخ شده:100 گرم

زرشک و کشمش:به میزان لازم(طبق ذائقتون)

جعفری،ترخون،مرزه،نعنا(درشت خرد شده):1 پیمانه

نمک ،زردچوبه و ادویه معطر:به میزان لازم

طرز تهیه:

برنج و عدس رو با مقدار کمی آب و زردچوبه بذارید بپزه و در زمان پخت مرتب هم بزنید تا برنج ته دیگ نگیره...اگر نیاز بود کمی آب اضافه کنید...

کبه عربی

اجازه بدید تمام آب برنج کشیده بشه و برنج خوب بپزه...البته خیلی نرم نشه مثل شیربرنح.دقیقا مثل تصویر بشه

کبه عربی

مواد رو چرخ کنید یا توی غذاساز بذارید و به صورت خمیر دربیارید

کبه عربی

پیاز رو نگینی خرد کنید و تفت بدید.گوشت رو اضافه کنید و با نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه معطر بذارید بپزه...

سبزی و زرشک و کشکش رو هم اضافه کنید و بذارید با هم خوب بپزن و کناری بذارید تا از حرارتش کم شه

برای سبزی میتونید هرچی داشتید بذارید ولی اصلش همینایی هست که گفتم

کبه عربی

یک عدد تخم مرغ رو خوب با چنگال بزنید

کبه عربی

مقداری از خمیر رو کف دستتون پهن کنید(اندازش به سلیقه خودتونه)

کبه عربی

یک قاشق از مواد رو بینش بذارید

کبه عربی

 و خمیر رو دورش بپیچونید.مثل تصویر و در تخم مرغ بغلطونید

کبه عربی

روغن رو بذارید تا خووووب داغ بشه و کبه ها رو بذارید توش تا سرخ بشن

کبه عربی

بعد از سرخ شدن روی توری بذارید تا روغن اضافه گرفته بشه

کبه عربی

کبه آماده ی خوردن...خیلی خوشمزس و برای افطار گزینه مناسبیه

سریع هم آماده میشه و مقوی هم هست

کبه عربی

امیدوارم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید

التماس دعا

*با تشکر از خانم سماک عزیزمحبت

*انشاالله سر فرصت آموزش مدل های دیگه کبه رو هم برای شما دوستان خوبم خواهم گذاشت

سارا مامان علی

پسندها (15)

نظرات (39)

مامانِ عسل
7 تیر 93 11:34
واقعاً خوشمزه هست ولی درست کردنش خیلی هم سخته شما چه جوری گفتین آسونه من هر بارکه درست میکنم تا یه ماه منتش را می ذارم
یکی از مامان ها
پاسخ
آسون و سریع بودا ولی خب تو منتشو بذار...منم میذارم
فاطمه
7 تیر 93 13:26
سلام سارا خانوم ممنون از دستور بسیار خوبتون. حتما درست میکنم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خواهش میکنم.انشاالله درست کنید و لذت ببرید
مامان ناهید
7 تیر 93 14:32
سلاااااااااام به به به نظر خوشمزه میاد منم همچی چیزی درست کرده بودم منتها تو برنج عدس نریخته بودم خیلی خوشمزه شده بود اینم عکسش http://www.niniweblog.com/upl/tateneh-mohammad92/13968152616.jpg این طرز تهیه رو هم امتهان می کنم دستتون درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.حتما سر میزنم.ممنون
کفایت- شیرینکده بانو
7 تیر 93 14:45
سلام به به خانم گرامی دستتون درد نکنه.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون
فاطمه
7 تیر 93 20:36
سلام؛من تو سوریه یه نوع کبه خوردم که خمیرش یکم تربود ووقتی تکونش میدادی مواد داخلش که گوشت چرخ کرده بود تو کبه حرکت میکرد؛توهرسایتی هم میگردم اصلا مثل اون نیست؛میخواستم اگه براتون امکان داره ومنظورمو متوجه شدید اموزششو بذارید؛ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم من اونجا فقط یه نوع ساندویچ خوردم که خوشمزه بود.کبه شو ندیدم باید بپرسم ببینم کسی الاعات داره؟
منا مامان الینا
8 تیر 93 8:51
سلام سارا جونم خوبی مامانی لوبیاکوچولومون خوبه؟ ممنونم که دستور کبه رو گذاشتی ، حتما تو ماه رمضان درست میکنم سارایی یه چی بگم اینجا هم که اشتب تایپ میکنی بعضی کلمات رو که نکنه به همون علت معروفه عاشششقتم سارای مهربونم خیلی ماهی انشالله که لوبیا خانوم به سلامت به دنیا بیاد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون.خوبه شکر خدا انشاالله درست کنی و لذت ببری جدی کجا اشتباه نوشتم؟آره دقیقا به همون علته منم همینجور دوست بلوریه خودممممممم خانومو خوب اومدی
منا مامان الینا
8 تیر 93 8:53
سارا جون با این موادی که نوشتی فقط به همون تعدادی که تو عکس هست میشن؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
نه اینا تو اون ظرفه جا شد دقیقا 4 نفرو سیر میکنه
ماما حنا
8 تیر 93 9:03
مرسی سارا جون دست گلت درد نکنه چه سریع و آسون یعنی به نظرت منم می تونم مثل تو انقده خوبو عالی درست کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم...تو که ماشاالله حرفه ای هستیحتما بهتر از من میشه
آشپزی رنگین کمان
8 تیر 93 10:05
حلول ماه مبارک رمضان، بهار قرآن، ماه عبادت‌های عاشقانه، نیایش‌های عارفانه و بندگی خالصانه را به شما و خانواده گرامی‌تان تبریک عرض می‌کنم التماس دعا
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم دوست عزیزم.بر شما هم مبارک
مرضيه مامان اميرعلي
8 تیر 93 13:21
خوش به حالتون خيلي هنرمندين و با حوصله .
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون
مامانِ عسل
8 تیر 93 14:33
این عکس کبه های منه http://www.niniweblog.com/upl/asal90/13829845067.jpg البته برای مامان هنرمندی مثل شما حتماً آسون و سریعه ... ولی برای من خیلی سخته
یکی از مامان ها
پاسخ
به بهاز همین دستور وب ما استفاده کردید؟
ساناز
8 تیر 93 15:26
سارا جون خوبين ؟ مثل هميشه كارت عالييييييييييييييييه هميشه شاد و سلامت باشي
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.شکر خدا همچنین شما عزیزم
مهسان
8 تیر 93 17:11
سلام سارا جونم ، قبول باشه .. مرسی گلم واییییییییییی تو نی نی تو راه دارییییییییی، مبارکه عزیزمممممممممممممم امروز سحر خیلی برات دعا کردم گلممم ، انشالا بسلامتییییییییی بدنیا بیاد گلم ادرس سایت علی را برام میفرستی ، از تو لینکهام پاک شده
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.قبول باشه ممنونانشاالله خیریتش به خودت برگرده میام پیشت
مامان علیرضا
8 تیر 93 17:35
سلام به شما کدبانوی هنرمند وبلاگتون خیلی عالی بود توی کبه بجای عدس قرمز میشه از چیز دیگه ای استفاده کرد مثل لپه یا عدس
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون عدس و لپه دیر پخته میشن.این عدس(قرمز)سریع با برنج پخته میشه و خیلی راحت میشه خمیریش کرد.با اون دو مورد امتحان نکردم ولی اگر خواستید باید جدا از برنج پخته بشن
فهيمه
8 تیر 93 17:47
سلام. ممنونم از غذاهاي خوشمزه و عكساي خوبي كه مي ذارين. من كه يكي از طرفداراي سايت شمام هر روز چك مي كنم ببينم غذاي جديد چي داريد. يك سوال داشتم. دستور خمير و نگفتيد؟ ميشه از هر خميري استفاده كرد؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون خمیرش همون برنج و عدسه که پختیم و چرخ کردیم
طرفدار پر و پا قرص این وبلاگ
8 تیر 93 18:03
یکی از مامان ها
پاسخ
به به وبتونم که نمایان کردید
مامان امیرناز
8 تیر 93 19:09
سلام سارا جونم دلم حسابی برات تنگ شده بود عدس قرمز چیه خانومی؟ نمیشه از عدس معمولی استفاده کرد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.منم همینطور همونیه که توی عکسه...نمیدونم شما بهش چی میگین؟توی نظر قبلی توضیح نوشتم
مهسا خانوم
9 تیر 93 13:41
سلام.خسته نباش.من بیننده ی خاموش وبلاگتم.خیلی غذاهای خوبی درست میکنی.واقعا اپ دهنم راه افتاداااااااا. موافق با تبادل لینک؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.سلامت باشی ممنونعزیزم ما فقط وبلاگهای هنری و آشپزی رو لینک میکنیم
مامان آیدا
9 تیر 93 15:24
سلام سارا جون میشه. برای خمیرش به جای برنج سیب زمینی. استفاده کرد؟ فکر کنم با برنج سخت تر باشه. جووووونم نی نی !کی به دنیا میاد؟تو راخدا بهونه نی نی نری پیدات نشه ما به این سایت عادت کردیم ماشالا همیشه فعال وخوشمزه ازمون پذیرایی میشه اجرت با امام حسین.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوستم اصل کبه با برنجه ولی توی همین وب کوکو سیب زمینی شکم پر و کبه برنج و سیب زمینی هم هست که میتونی از اون دستورها استفاده کنی اگر خدا بخواد دی ماه به دنیا میاد.تمام سعیمو میکنم درکنارتون باشم.ممنون
مهربون
9 تیر 93 16:57
به نطر میاد که خوشمزه باشه.... مامانم تو این فکر بود که چی برا افطار درست کنه... برم دست به کار بشم ببینم میشه الااان.... چون باید خیس بخوره لپه فکر نکنم برا امروز بشههه... مرسی مامانی
یکی از مامان ها
پاسخ
بله خوشمزس این لپه نیست و عدس قرمزه و اصلا نیاز به خیس خوردن نداره خواهش میکنم عزیزم
تبادل لينک
9 تیر 93 20:12
سلام من زياد به وبلاگت سر ميزنم مطالبت جالبه لطفا بيشتر مطلب بزار چون ميبينم براي وبلاگت زحمت ميکشي اينو هم بهت ميگم برو به اين سايتي که ادرسشو رو گزاشتم و ازش لينک بگير رايگان بازديدت زياد ميشه من گرفتم خوب بود -------
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون
......
10 تیر 93 12:49
اسم صحیح اون نوع برنج چمپا هست
یکی از مامان ها
پاسخ
وای ممنون گفتیدمنه بی سواد تاحالا فکر می کردم چند پاستاز شوهرم پرسیدم کلی مسخرم کرد.آبروم رفت
عشق
10 تیر 93 19:57
سلام مام درست کردیم, خوشمزه شد بالپه زرد()لپه تبریز,همزمان با برنج پختیم خوب شد البته تو برنج کمی زعفران زدیم خوش عطر شد مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم نوش جونتون.چقدر عالی
طرفدار پر و پا قرص این وبلاگ
10 تیر 93 20:07
خواستم یه هووووووووووو سورپرایز شین فقط اینو بگم این وبلاگ مال پسر من نیست آخه من تا حالا مزدوج نشدم ولی کمک نویسنده اونم به عبارت دیگه عمه خانومم ولی خواستم بدونید که صادقانه همشهری شما نیستم واصلا تا حالا شمارو ندیدم چون احساس می کردم زیاد راحت نیستید که با یه غریبه که هیچ شناختی ازش ندارید دوست باشی
یکی از مامان ها
پاسخ
انشاالله که هرچی زودتر وبلاگ نی نی خودتو بنویسی...در هر صورت خوشحالیم ردی ازتون دستمون اومد
طرفدار پر و پا قرص این وبلاگ
11 تیر 93 16:52
بابت دعای قشنگتون ممنونم مطمئن باشید اگه یه روزی بعداز زندگی مشترک وبلاگ شخصی داشته باشم به اولین کسی که اطلاع میدم خود شما هستید و لاغیر
یکی از مامان ها
پاسخ
انشاالله این به زودی در کوتاهترین زمان ممکن باشهقربونت برم.لطف داری
مریم بانو
12 تیر 93 9:22
وااااااااااای عزیزم دیشب این غذا رو درست کردم حررررررررررررررررررررف نداشت به زودی عکسشو تو وبم میذارم+ لینکِ دستور پخت به وب شما
یکی از مامان ها
پاسخ
نوووووش جونتون مریم بانوی کدبانو
آجی مهربـــــــــــان
13 تیر 93 14:32
به به دهنمان بازبان روزه اب افتاد لوبیاخوبه؟دیگه بهمون کلا اصلا سرنمیزنی؟قهری باهامون؟
یکی از مامان ها
پاسخ
آخی...ببخش خوبه شکر خداباور کن خیلی درگیرم...یهویی میرم یه وبی سر میزنم
مهسا خانوم
13 تیر 93 14:51
باشه. منم همینجوری میام ومیبینم.حد اقل میشه نظر بدم که؟
یکی از مامان ها
پاسخ
عزیزم قدمت روی چشم.باعث افتخاره
مهسان
13 تیر 93 16:17
سلام سارا جونم خوبی گلم گلم ادرس وبلاگ را برام نذاشتی ها با ششمین ختم جمعی قرآن کریم به مناسبت فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان بروزم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.شرمنده فرصت نشد.میام خدمتتون
tina
18 تیر 93 19:05
سلام مرسی بابت دستور این غذای خوشمزه من با عدس معمولی درست کردم خیلی خوشمزه شده فقط رنگش تیره شد خیلی آسون و سریع درست شد باز هم ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نوش جونتون...ممنون تجربتو دراختیارمون گذاشتی...چون خودم جرات نکرده بودم با عدس معمولی درست کنمسپاس
سارا
22 تیر 93 15:14
سلام.همسر من مال سوریه.و اصل این غذا هم مال سوریه .من اونجا مادرشوهرم درست کرده و خوردم خیلی خوشمزه تر از این دستور.اصلا هم اونجا با برنج درست نمیکنن.لطفا اطلاعات غلط ندید که اصلش با برنج
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم خب سوپ هم اصلش مال ایران نیست ولی توی هر کشوری طرز تهیش و مواد تشکیل دهندش زمین تا آسمون با جاهای دیگه فرق داره.اگر کمی در آشپزی سررشته داشته باشید حتی به این نتیجه میرسید که طعم های سوپهای اصلی که اونوریا میپزن به مذاق ما خوش نمیاد...توی شهر ما هر کجاش بری پایه کبه برنجه و خیلی خوشمزس.شما از این مدل کجا خوردین؟که دارین طعم رو مقایسه میکنید.حتما یه جا خوردین دیگه... خیلی خوشحال میشدیم حداقل دستور اون کبه اصلی رو برامون میذاشتین تا حداقلش از اطلاعاتتون استفاده میشد. در ضمن در مورد تاریخچه کبه هیچ صحبتی نکردم که بخوام بگم اصلش با چیه ولی دستوری که من گذاشتم اصلش با برنج هست و جایگزین مناسب دیگه ای نداره.لطفا دقیق و با آرامش مطالعه کنید.ممنون از حضورتون
سارا
23 تیر 93 20:09
اتفاقا من سوپشون رو خوردم خیلی هم خوشمزه بود.بعد من این دستور شما رو دوستم درست کرده و خوردم و در مقابل چیزی که تو سوریه خوردم اصلا قابل مقایسه نبود.
یکی از مامان ها
پاسخ
جوابی که بهتون داده بودم رو هم درست نخوندی!!!
مامان سبحان
24 تیر 93 12:53
سلام عزیزم. من برنجو عدسو خمیر کردم. ولی چرا خمیرش به دستم میچسبه؟ اصلا نمیشه باهاش کبه درست کرد. نمیدونم کجاشو اشتباه مردم؟ دقیقا مثل دستور رفتم. کل زحمت اون روزم هدر رفت. کمک لطفا
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.اشکال نداره لعاب برنجتون زیاده.دستتونو کمی خیس کنید و کبه ها رو بپیچونید
بانو
24 تیر 93 21:15
سلام خیلی زیباست با تبادل لینک موافقین؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون.با افتخار لینک شدید
مامان مریم
28 تیر 93 4:11
سلام عدس قرمز را از کجا میشه تهیه کرد؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.توی بیشتر سوپری ها هست.البته ظارها توی بعضی شهر ها کمیابه...تعدادی از دوستان با عدس معمولی درست کردند و نتیجه خوب شده ولی کمی رنگ کبه ها تیره تر شده
مامان پری
6 مرداد 93 10:07
واقعا عالیه خوشنحالتون من حوصله آشپزی ندارم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.شروع کنی حوصله اش هم میاد
سیمرغ
30 شهریور 93 13:34
سلام.دستوراتتون و عکساتون عالیه.من شما رو لینک کردم.شما هم تشریف بیارید.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون.لطف دارید متاسفانه آدرستونو درست وارد نکردید
مامان افشین و نوشین
31 خرداد 94 18:29
سلام واقعا آموزشهای زیبا و خوشمزه ای دارید تشکر برای همه غذاها و ژله ها کیکها و.... فکرکنم منظورتون از عدس قرمز همون "دال عدس"باشه درسته؟ و یک سوال. دیگه:امکان داره کبه هارو بجای سرخ کردن داخل فر گذاشت؟ ممنون میشم اگر جواب بدی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون بله دال عدسنمیدونم توی فر خوب میشه یا نه امتحان نکردم