وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 18 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کرم ژله زعفرانی

1393/4/13 13:11
41,846 بازدید
اشتراک گذاری

اینم یه دسر خیلی خوشمزه برای سفره های افطارتونمحبت

کرم ژله زعفرانی

مواد لازم ژله زعفرانی:

آب :2 پ(پیمانه های من پیمانه های پلوپز هست که 165 میلی لیتری هستن)

شکر:2 پ

پودر ژلاتین:2 ق سوپخوری سر پر

محلول زعفران غلیظ:2 ق سوپخوری

گلاب:نصف پیمانه

مواد لازم کرم زعفرانی:

پودر ژلاتین :4 ق چایخوری سر پر

آب :یک چهارم پ

شکر:یک و نیم پ

آرد :4 ق سوپخوری

نشاسته ذرت:4 ق سوپخوری

شیر:سه و یک دوم پ

گلاب:نصف پ

محلول زعفران غلیظ:2 ق س

کره:50 گرم

خامه صبحانه:یک یا نصف بسته

ظرز تهیه ژله زعفراین:

آب رو در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار میدیم تا بجوشه

کرم ژله زعفرانی

شکر و پودر ژلاتین رو با هم مخلوط میکنیم

کرم ژله زعفرانی

زیر شعله  رو کم می کنیم و مخلوط شکر و ژلاتین رو به آب اضافه می کنیم تا ذرات شکر و ژلاتین در آب حل شود و مایع شفاف شود

کرم ژله زعفرانی

سپس  شعله رو خاموش میکنیم.و گلاب و زعفران رو به اون اضافه می کنیم.(ترکیب گلاب و زعفرون بشه یک دوم پیمانه.اینم عکس پیمانه من

کرم ژله زعفرانی

قالب مورد نظرتون رو کمی چرب کنید و چربی اضافه رو با دستمال پاک کنید و مایع رو در قالب بریزید و در یخچال قرار دهید تا ژله نیم بند شود

کرم ژله زعفرانی

طرز تهیه کرم زعفرانی:

پودر ژلاتین رو روی آب بپاشید تا اسفنجی شود.سپس روی بخار آب جوش یا یک دقیقه در ماکروفر قرار دهید تا مایع ژلاتین شفاف شود

در ظرفی شکر و آرد و نشاسته ذرت رو با هم مخلوط کنید

کرم ژله زعفرانی

شیر رو به تدریج و در حال هم زدن با همزن دستی به آنها اضافه کنید تا به خوبی در شیر حل شوند

کرم ژله زعفرانی

این مخلوط رو روی حرارت قرار دهید و مدام هم بزنید.کمی که مواد داغ شد زعفران و گلاب رو اضافه کنید.میزان زعفران رو به اندازه ای بریزید که به رنگ دلخواهتون برسید.اگر لازم شد یکی دو قاشق بیشتر از دستور استفاده کنید

کرم ژله زعفرانی

و در حال هم زدن اجازه دهید تا مواد بجوشد و غلیظ شود

کرم ژله زعفرانی

کرم رو از روی حرارت بردارید و کره رو اضافه کنید و هم بزنید تا کره آب شود.همین مرحلش خیلی کرم خوشمزه ای میشه...میتونید چند تا قاشق ازش بخوریدزبانخوشمزه

کرم ژله زعفرانی

سپس خامه رو اضافه کنید(من نصف بسته زدم) و هم بزنید(میتونید تا همین مرحله کرم رو به تنهایی درست کنید و توی جام بریزید و استفاده کنید.البته برای مواقعی که ژله درست نکردیدا وگرنه ادامه بدیدچشمک)

کرم ژله زعفرانی

من ظرف رو تغییر دادم تا مواد زودتر سرد بشه و کمی که از حرارت افتاد مایع ژلاتین رو اضافه می کنیم.اگر ژلاتینتون سفت شده دوباره کمی روی حرارت بذارید تا آبکی بشه

روی کرم رو نایلون بکشید و بذارید در دمای اتاق تا خنک بشه و به دمای اتاق برسه..خیلی زمان نمیبره

بعد به آرومی کرم خنک شده روی ژله نیم بند شده میریزیم و در یخچال میذاریم تا کاملا ببنده و سفت بشه

حدود 5 ساعتی زمان میبره

کرم ژله زعفرانی

قالب رو چند ثانیه توی آب گرم بذارید و اطرافشو با کارد تیز جدا کنید و در ظرف مورد نظر برگردونید.(مثل ژله)

من همون اول کمی از ژله رو توی قالب های کوچک قلبی شکل ریختم و برای تزئین روی دسر ازش استفاده کردم

کرم ژله زعفرانی

راحت برش میخوره

کرم ژله زعفرانی

اینم مدل کاسه ایش

دسر زعفرونی

بازم میگم دسر خیلی خوشمزه ایه .به خصوص کرمش که طعم بستنی زعفرونی داره.امیدوارم شما هم درست کنید و خوشتون بیاد

التماس دعا

سارا مامان علی و لوبیا

منبع:مجله هنرآشپزی با تغییرات

 

پسندها (18)

نظرات (27)

مهسان
15 تیر 93 16:28
سلام مامان سارای گل ، بسلامتی انشاالله قربونش بشم، باور کن منم خیلی ذوق کردم وقتی بهم گفتی الهی عزیزم ، انشاالله صاحب یه اجی یا داداشی گل سالم وناز مثل خودش میشه .. خیلی خوشحالم کردی این لوبیا دیگه چیه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام مهسان جون.ممنونبس که مهربون و ماهی انشاالله روزیه خودت بشه لوبیاس دیگه...ما اسمامونم خوردنیه
مامان علیرضا
15 تیر 93 21:20
واااای معلومه که خیلی خوشمزه هست انشالله درستش میکنم
یکی از مامان ها
پاسخ
انشاالله درست کنید و از خوردنش لذت ببرید
مامان ناهید
16 تیر 93 1:23
سلام چه شکلی دره این دسر انشالله که ما هم بتونیم به همین خوبی وزیبایی درستش کنیمممنونم دستتون درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.حتما میتونید.بهتر از ما خواهش میکنم گلم
علیرضا
16 تیر 93 17:27
به منم سر بزن http://www.nozadi.com
مریم بانو
16 تیر 93 17:50
سلام عزیزم. به به چه کردین!!! خیلی عالی و خوشمزه آدم چیزهایی ک تو وب شما یاد میگیره رو هیچ کجا نمیبینه ممنونم عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون شما لطف دارید
آذینه دخت
17 تیر 93 12:27
سلام مامان آشپز و مهربون مزاحم شدم ها !!!!! فکر کنم توی وبلاگ شما بود که خودم به غذاهای با کدو علاقه دارید به لینکی که براتون گذاشتم لطفا یه سری بزنید این غذا واقعا محشره قول میدم خوشتون میاد البته شوهری من به عنوان غذای اصلی نمیخوره و همیشه پیش غذای ماست
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم بله من بودم که گفتم همسرم کدو خیلی دوست داره.حتما سر میزنم.یه دنیا سپاس
ساناز
17 تیر 93 13:50
سارا جون عکساتون دیر لود میشه و نصفه باز میشه ... در هر صورت عالی بود ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
جدی؟؟؟من خیلی حجم رو میارم پایینچ ممنون عزیزم
سهیلا
17 تیر 93 16:07
سلام اولین باره که به صفحه تون اومدم، خیلی خوشم اومد. دستتون دردنکنه خدا قوت.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون
خاله فاطمه
18 تیر 93 16:28
واااای عالیه.ممنون.منتظر حضورتونم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون گلم.چشم میام خدمتتون
فایضه مامانِ عسل
18 تیر 93 20:53
دستتون درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون گلم
ف.ی
19 تیر 93 0:41
می گما ای کاش وبلاگتون یه جای سرچ داشت.
یکی از مامان ها
پاسخ
درست میگید.قالب قبلی داشت ولی این انگار نداره...حالا باید بپرسم چجوری بذارم
طرفدار پر و پا قرص این وبلاگ
19 تیر 93 15:24
سارا جونی، شاید باورت نشه که با دیدن اسمت (سارا مامان علی و لوبیاااااااا) چقدر ذوقیدم
یکی از مامان ها
پاسخ
ثربونت برممحبتتو میرسونه عزیزمالتماس دعا داریم
مرضيه مامان اميرعلي
19 تیر 93 16:12
سلام .سارا خوشگله.ممنون از دسر شيکت.ميتونم شمارتونو داشته باشم تا از طريق واتساپ از راهنمايياي آشپزيتون بهره ببرم.بووووووووس
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خواهش میکنم. ببخشید من به خاطر بارداریم با گوشیم زیاد کار نمی کنم.سعی میکنم هر روز به اینجا سر بزنم و در حد تجربم به سئوالاتتون جواب بدم
مامان امیرناز
20 تیر 93 12:07
سلام سارای نازنینم خوبی این لوبیا یعنی دوباره داری مامان میشی وای خدای من مبارکهههه عزیزم خیلی خوشحال شدم جدیدا هر وبلاگی میرم یه نی نی تو راهی دارن فکر کنم عقب موندم حسابی یه مدتیه نت ندارم اما از گوشی سر میزنم بهتون دلم براتون تنگ شده حسابی مثل همیشه دستور غذات عالی بود دوستتون دارم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.بله با اجازتون دیگه نتیجه تبلیغاتهممنون عزیزم
مامان آرشیدا کوچولو
21 تیر 93 8:35
خو چیه دلم برا عسل تنگ شده
مامان آرشیدا کوچولو
21 تیر 93 8:36
مگه شما قرار نشد سه ماه اول رو کمتر بشینی پشت نت و موبایل
یکی از مامان ها
پاسخ
خب سه ماه اول تموم شد
مامان آرشیدا کوچولو
21 تیر 93 8:38
سارا فکر کنم الان دیگه از لوبیایی در اومده باشه الان اندازه سیب گلابه ها دخمل ام رو ببوس
یکی از مامان ها
پاسخ
دو هفته پیش 7سانت بود دست بوسه
❤مامان محمد و ساقی❤
21 تیر 93 22:50
سارا لوبیات 70 سانته؟ سارا جون چقدر این دسر سخته
یکی از مامان ها
پاسخ
اشتباه نوشتاری بود نه توضیحش طولانیه...خیلی راحت و آسونه.میتونی فقط کرمشو درست کنی ولی حتما درست کن خیلی خوشمزس
مرجان
23 تیر 93 14:20
به به عجب دسر خوشمزه و خوش رنگ و رویی حالت خوبه؟ کم پیدا شدی و دیگه بهمون سر نمیزنی؟ باشه بابا بخشیدمت فقط به خاطر گل روی دومادم و خواهر شوور دخترم! بعد زایمانت حسابتو میرسم ولی عجب چیز محشریه خیلی خوشمان اومد اگه عروست بذاره حتما میرم تو کارش مراقب خودت باش و به آقا رضا سلام برسون
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت برم مرجان جونهمیشه بزرگواریخوشمزس حتما درست کن
زهرا
27 تیر 93 19:44
مرسی عزیزم واقعا خوب بود و خیلی هم کامل حتما درستش میکنم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم.انشاالله درست کنید و از خوردنش لذت ببرید
زهرا
29 تیر 93 13:18
سلام واقعا دستوراتون عالیه یه در خواست داشتم میشه فوت کوزه گری درآوردن ژله از قالبشو آموزش بدین من تعریف از خود نباشه ژله تزریقی رو خیلی قشنگ درست میکنم ولی تو درآوردنش خستگی به جونم میمونه .لطفا جوابمو بدین.ببخشید خیلی حرف زدم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون تقریبا توی هر پست ژله ایمون طرز دراوردن از قالب رو توضیح دادیم.مثل پست ژله رنگین کمان و ژله تزریقی و...اگر باز مشکلی داشتید در خدمتم
بی پلاک 313
5 مرداد 93 17:17
سلام خیلی عالی بود ممنون زله رولی رو هم یاد میدی ؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون انشاالله سر فرصت حتما
باران قاصدک
14 مرداد 93 22:10
سلام عزیزم وااااااااااااااای چه خوشمزه و عالی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون
سربازان صاحب الزمان
2 آبان 93 19:46
سلام وبلاگتون عالییه، یه طرح واسه عاشورا داریم، شماهم دعوتید، یه سر بیاید و شرکت کنید.ممنون یاعلی....
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون از دعوتتون.حتما میام خدمتتون
ایدا
21 تیر 94 23:31
سلام عزیزم،میخواستم بدونم165میلی لیتر معادل چند گرمه؟
لیلی
2 آبان 94 18:10
سلام فقط میتونم بگم دلم رفت؛کاش بتونم درست کنم.