وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

سالاد قالبی

1393/4/31 9:13
36,035 بازدید
اشتراک گذاری

ایده این سالاد رو دوست کدبانو و عزیزم الهام جون مامان فرگل محبتبهم داد و منم دیگه یه جورایی سرهمش کردمچشمک

ولی نتیجه کار خوب بود و مورد پسند مهمان ها قرار گرفتراضی

شما هم میتونید طبق ذائقه و سلیقه خودتون تغییرات لازم رو بدید و کم و زیادش کنید

سالاد قالبی

مواد لازم:خیلی اندازه گیری نداره و بستگی به قالب و تعدادش داره...من برای دوتا کاسه ی گود توی عکس ها این مقدار مواد رو استفاده کردم:

نصف یک کلم بنفش کوچک

سیب زمینی:6-5 عدد متوسط

هویج متوسط:3-4 عدد

نخود فرنگی:یک پیمانه

خیارشور خرد شده:2 پیمانه

جعفری ساطوری شده:به میزان لازم

سس مایونز،ماست چکیده،سس خردل،نمک،فلفل،پودر سیر،شوید خشک و کره به میزان لازم

طرز تهیه:

کف قالبتونو نایلون بکشید یا اگر قالبهای سوراخ دار هست خیلی کم چرب کنید(مثل وقتایی که میخواید شارلوت درست کنید)

سالاد قالبی

کلم بنفش رو ریز خرد کنید و یک قاشق مایونز.یک قاشق سس خردل ،خیلی کم نمک و کمی فلفل اضافه کنید و نخود فرنگی رو باهاش مخلوط کنید.همه این مواد رو خوب با هم مخلوط کنید.دقت کنید موادتون شل نشه تا توی قالب خوب فرم بگیره و به صورت یک ردیف کف قالب بچینید و کمی با قاشق فشار بدید تا فرم بگیره

سالاد قالبی

سالاد قالبی

ردیف بعدی(البته ترتیب ردیفها کاملا سلیقه ایه)

هویح رو میتونید اول بپزید و بعد رنده کنید...یا به صورت خام رنده کنید و یا رنده کنید و با روغن خیلی کم تفت بدید تا نرم بشه که به شخصه مورد سوم رو میپسندمچشمکو با یک قاشق ماست خامه ای و یک قاشق مرباخوری سس مایونز و پودر سیر و نمک و فلفل و خیارشورخرد شده خوب مخلوط کنید و روی کلم بنفش ها اضافه کنید و مجددا با قاشق کمی روش فشار بدید(من اینجا خیارشور اضافه نکردم ولی شما حتما باهاش مخلوط کنید)

سالاد قالبی

سالاد قالبی

ردیف بعدی جعفری ریز ساطوری شده (البته میتونید از شوید ساطوری شده هم استفاده کنید.من که ترکیبشو با بقیه مواد دوست دارم.بازم میکنم بستگی به ذائقتون داره)

سالاد قالبی

ردیف آخر:

سیب زمینی ها رو که قبلا پخته شده، رنده یا پوره کنید و همینجور که داغ هستن یک قاشق کره بهشون اضافه کنید و مخلوط کنید و سپس با دو قاشق یا بیشتر سس مایونز(در حدی که مواد شل نشه)کمی شوید خشک.خیار شور خرد شده.نمک و فلفل مخلوط کنید.مخلوط سیب زمینی نباید شل باشه چون قراره وزن همه ی طبقه های بالا رو تحمل کنه...اگر شل باشه باعث میشه ضخامت لایه سیب زمینی کم به نظر بیاد

سالاد قالبی

مخلوط سیب زمینی رو روی بقیه مواد قرار میدیم و با ضخامت یکسان پهن میکنیم و روی قالب رو سلفون میکشیم و میذاریم دو سه ساعت توی یخچال بمونه تا مواد خوب فرم بگیره و طعم سس و ...به خوردشون بره

سالاد قالبی

بعد به آرومی و با استفاده از نایلون که قبلا زیر مواد قرار گرفته بود و توی ظرف مورد نظر برمی گردونیم...

دیگه تزئین بقیه سالاد به سلیقه خودتونه...همینجوری ساده هم خوشگل و اشتهابرانگیزه...امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببریدمحبت

**میتونید جای طبقات رو عوض کنید مثلا جعفری بشه ردیف آخر

میتونید به موادتون خیلی چیزای دیگه اضافه کنید...

و خیلی تغییرات دیگه...

سالاد قالبی

با تشکر ویژه از الهام عزیزمبوس

سارا مامان علی و لوبیا

پسندها (21)

نظرات (43)

شال رنگین کمان
31 تیر 93 18:42
* با سلیقه ها... * خانومای خوش تیپ... * مامانای شیک پوش... * در این فروشگاه شال و روسری برند GNT به فروش می رسد. * توجه...توجه...ارسال رایگان به سراسر کشور * هدف ما... رضایت از شیک پوشی خودتان... * شما لایق بهترین ها هستید... * قیمت مناسب....ارسال رایگان.... * اگر می خواهید گل سرسبد باشید...با ما همراه باشید... * تمام مراکز خرید معروف تهران اگه بری قیمت کنی کمتر از 30000 تومان نمیدن. * ارسال با پست پیشتاز http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=898884
مامان محمد علی و محمد رضا
31 تیر 93 19:23
سلام به به .دست هردوتون درد نکنه.خیلی خوشمزه به نظر میاد.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون راستی من هرکاری میکنم نمیتونم تو وبتون نظر بذارمادر مورد اون دستور که گفتید نداریم.خوشحال میشیم از دستور شما استفاده کنیم
الهام(مامان فرگل)
1 مرداد 93 7:30
دستت طلا کدبانو
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.دست شما درد نکنه
مامان گلی
1 مرداد 93 10:34
سلام سارای عزیز ممنون از دستور خوبت. فقط میشه بگی چطور سالاد رو از قالب دربیاریم؟ وجود نایلون دست و پاگیر نیس؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خواهش میکنم.نه هیچ مشکلی پیش نمیاد...فقط لبه های نایلون رو کنار بزن و بشقاب رو روش بذار و برگردون.مثل ژله
فاطیما
1 مرداد 93 16:16
خیلی زیباست سارا جون. اتفاقا چند مدتیه دنبال تزئین سالاد به شیوه ی جدید میگردو.ممنونم. راستی لوبیا خوبه؟مواظبش باشی ها
یکی از مامان ها
پاسخ
زیبا میبینی عزیزمخوبه عزیزم.چشــــــــم
آذینه دخت
1 مرداد 93 16:48
سلام آیا با میوه ها میشه کیک درست کرد یعنی مثل کیک پای سیب میشه از هلو یا زرد آلو نیز در کیکها استفاده کرد پیشنهاد شما چیه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.دستورشون متفاوته...فرصت بشه دستورهای کیک های میوه ای رو هم میذاریم
طرفدار پر و پا قرص این وبلاگ
1 مرداد 93 17:57
ولی سارا جون از غذات خوردنی تر لوبیاته که با شنیدن اسمش دلم ضعف میره
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت برم.لطف داریراستی لوبیامون پسر شدا
زندگی از آ...تا...ی
1 مرداد 93 23:01
مرسی عزیزم تو سایت من هم سالادها و پیش غذاهای متنوعی هست. میتونه به شما بانوی هنرمند ایده بده. خوشحال میشم سر بزنید و نظر بدید.
یکی از مامان ها
پاسخ
حتما خدمت میرسیم.ممنون
هستی
2 مرداد 93 0:44
سلام طاعات قبول عالی نوش جان
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون عزیزم
آذینه دخت
2 مرداد 93 16:15
دوباره سلام خیلی ببخشید دوباره برام سوال پیش آمده ،بهتر از شما هم کسی رو نمیشناسم که هم صادقانه جوابم رو بده و هم درست راهنماییم کنه آیا میشه با شربت آب پرتقال مثلا سن ایچ کیک پرتقالی پخت؟؟ از اون شربتها که غلیظه خودمون با آب قاطی میکنیم میگم ها!!!!!! اگر میشه من رو راهنمایی کنید مامان کدبانوی هنرمند
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.شما لطف دارید بله میشه...فقط الان دستورش تو اداره پیشم نیست...اگر اجازه بدید برم خونه و براتون همینجا بنویسم...ببخشالبته همون کیک ساده رو میتونی به جای شیرش از آب پرتقال یا شربت به همون میزان استفاده کنی
شهردانلود
4 مرداد 93 0:57
سلام.وبلاگ خوبی داری.خوش حال میشم اگه به ما سر بزنید و نظر بدید. در ضمن اگه مایلید با هم تبادل بنر داشته باشیم. اگه موافقی بیا و بنر ما رو تو وبلاگت قرار بده.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.متاسفانه وبتون باز نشد...البته ما فقط بولاگهای هنری رو لینک میکنیم
mamooshak
4 مرداد 93 13:10
عزيزم خسته نباشي وبلاگت خيلي خوبه من زياد به سايتهاي آشپزي سر زدم ولي اينجا دستورات ساده و خوشمزه هست ممنون از زحماتتون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلامت باشی عزیزمخوش اومدی
فریده
5 مرداد 93 7:46
سلام وااااااااااااااااای درست کردم خیلی هم خوشمزه شده بود ، اتفاقاً مهمان هم داشتم ، حسابی سوپزایز شده بودند . خیلی هم خوشکل شده بود . اگه شد عکسش رو می زارم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم به به...آفرین دوست کدبانو...نوش جانتون
اقازاده
6 مرداد 93 9:42
سلام دوست عزیز یه سوال داشتم خدمتتون من شاید هفته ای دوبار پیتزا درست میکنم و خوب میشه اما دلم میخواد مث پیتزا های بیرون کش بیاد اما نمیشه از هر نوع پنیری هم استفاده کردم اما بازم نشده شما راهکاری دارید ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم...راستش منم مقداری کش میاد ولی به نظرم استفاده از دو مارک پنیر پیتزا اونم موزارلا باعث میشه مقداری کش اومدن بیشتر بشه...بعد بذار پنیرت به دمای محیط برسه و روی پیتزات بریز و اینکه پنیر رو در آخرای پخت اضافه کن ...من کمی گوجه خرد شده و کمی قارچ و فلفل دلمه ی رنگی هم روی پنیر میریزم...اینا خودشون کمی پنیر رو آبکی میکنه و کشدار... اینم بگم بین مواد هم اونم توی مرکز پیتزا پنیر اضافه کنی بازم باعث میشه کش بیاد
محبـا
6 مرداد 93 11:02
عیدسعید فطر،جشن پایان یکماه بندگی و عبودیت خدای مهربان خجسته باد
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم دوست عزیز.بر شما هم مبارک
بانو
6 مرداد 93 13:26
سلام دستورالعمل یک حلیم خوشمزه را در جامعه مجازی بانو ببینید: www.banoo.ir/post/862 منتظر حضورتان هستیم. جامعه مجازی بانو
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون
عاشق ترین معلم دنیا
7 مرداد 93 11:02
سلام دستتون دردنکنه.عالی بود.افرین به شماخانم باسلیقه وخلاق
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنونم.شرمنده میکنید
مامان و آیلین
7 مرداد 93 11:20
عید فطر.. روز چیدن میوه های شاداب استجابت مبارک باد
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.بر شما هم مبارک
☀شمع های دست ساز من☀
7 مرداد 93 13:50
سلام عیدتون مبارک
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم...من به قربانت خانوم هنرمند عید شما هم مبارک
ریحانه
7 مرداد 93 15:00
سلام خسته نباشید. من تازه با وبلاگتون آشنا شدم خیلی عالیه اگه میشه دستور شیرینیگردویی روسی بخوصوص پختش و اینکه کی از روی گاز برداریم رو بذارید.خیلی ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.سلامت باشی انشاالله فرصت شد چشم
آذینه دخت
8 مرداد 93 20:06
خانومی کجایی عید آمد و رفت شما نیامدی من دوباره با یه سوال دیگه اومدم واقعا میشه در کیک بجای نیمی از شیر ،ماست ریخت؟ آیا؟ آخه دلم بدجوری کیک خانگی میخواست ولی شیر کم داشتم گفتم ماست بزنم ،بعد پشیمون شدم گفتم نکنه خراب کنم پس دوباره به وبلاگتون اومدم تا بپرسم که نیستید ای بابا ما چه کنیم وقتی شما نیستید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.عیدتون مبارک شرمنده هر دوتامون در حال سفریم بله عزیزم میتونید
مریم بانو
9 مرداد 93 8:58
سلام و صد سلام خدمت شما عیدتون مبارک نماز و روزه هاتون قبول حق انشالله با یه مطلب خوششششمزه و فوق العاده به روزم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.بر شما هم مبارک چشم عزیزم..فرصت کردم حتما
ساناز
10 مرداد 93 18:58
سارا جون مثل همیشه عالی بود عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم دوست نازم
باران قاصدک
11 مرداد 93 12:15
سلام عزیزم وب خیلی قشنگ و آموزنده ای داری من شما رو لینک کردم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.شما هم لینک شدید.ممنون
آذینه دخت
12 مرداد 93 10:03
سلام آمده بودم جواب کامنتم رو بخونم دیدم یه طرفدار پر وپا قرص ، قدم گل پسرتونو تبریک گفته راستی سارا جون منم اسم دخترم رو سارا گذاشتم اون الان11 ماهه است من عاشق اسم سارا هستم پسر گلتم ببوس إن شاء الله زیر سایه پدر و مادر و امام زمان به ثمر برسه دامادیش إن شاء الله
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون تو اسم خیلی خوش سلیقه بودیدانشاالله عروسی نازدخترتونو ببینید و شاهد موفقیتهاش باشید
آذینه دخت
12 مرداد 93 11:21
سلام خانوم جان سارا ی عزیز خوبید نمیدونم چرا وقتی کیک پای سیب یا کیک آلبالو ( البته مربای البالو) درست میکنم آلبالوها یا سیب ها به ته قالب میرن البته من سیب ها رو هم میپزم مثل آلبالو بعد داخل کیک میریزم و حتی با دو قاشق آرد قاتی میکنم و کلا مابین کیک نمیریزم بلکه روی موادکیکم میریزم بازم ته نشین میشه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.من وقتی پای سیب درست میکنم اگر سیب ها داغ باشه میرن ته ظرف ولی داغ نباشه نه...بعد برش ها رو نازک میزنم که زیاد سنگین نشه...حالا اینبار با این توضیحاتی که گفتم امتحان کن ببین چی میشه؟
مامان کوروش
14 مرداد 93 17:42
سلام مارکوپلو الان در سفر به سر میبری و گروه جات خالیه ایول چه سالادی رفتم که درست کنم دست مامان فرگل ناز هم درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم خواهش میشه
مامان فاطمه
17 مرداد 93 13:27
سلام خانومی خوبین؟ممنونم بابت پستای خوب و خوشمزه ای که میذارینچرا خبری ازتون نیست خیلی وقته پست نذاشتین ها!!!! ما منتظریم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ببخشید سفر بودیم.جبران می کنیم انشاالله
هستی
18 مرداد 93 18:28
سلام اپم فرصت کردید خوشحال میشم حضورتون را دروبم داشته باشم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.به روی چشم
فاطمه
20 مرداد 93 11:27
سلام سارا خانوم خوبید؟چرا نیستید؟ یه سوال داشتم.توو دستور کیک اسفنجی 6تخم مرغی گفتید فر با حرارت140گرم بشه برای پخت هم رو همین دما باشه؟ حرارتش کم نیست برا پخت کیک؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.اومدیم دیگه 140 درجه درسته ولی اگر فکر میکنید دمای فرتون پایینه میتونید روی 180هم تنظیمش کنید...من پیش اومده با درجه ی 180 هم کیک اسفنجی پخنه باشم
رزا
21 مرداد 93 18:28
آلودگي هاي عميق بر روي زيور آلات مي تواند محلي براي رشد باكتريها و خطري براي سلامتي شما و كودكانتان باشد.با گروه محصولات رزا لذت تميز كردن سرويس ها و زیورآلات طلا را تجربه كنيد و قبل از هر مهماني متمايز شويد. این محصول كاملا استريل، علمي و بر اساس دانش نانو ساخته شده است و ترکیبی ملایم و سازگار با پوست دارد. http://www.rastaco.ir
مامان فاطمه
21 مرداد 93 19:08
چراخیلی وقته پست نمیذارید
یکی از مامان ها
پاسخ
با عرض پوزش سه هفته ای هست سفر هستیم...انشاالله به زودی جبران میکنیم
مامان پریسا
21 مرداد 93 21:50
سلام عزیزم قربون اون لوبیاااااااااااا
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.خدا نکنه
مریم بانو
23 مرداد 93 15:44
سلام دوست خوبم تا بحال به مشکلاتت نامه نوشتی؟؟ من نوشتم و دوست دارم بیای و اونو بخونی منتظر حضور سبزت هستم دوست تو مریم بانو
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون از حضورتون
مریم
24 مرداد 93 10:46
سلام عزیزم وب خیلی خوب و جالبی دارید اگرمایل بودید به ما هم سر بزنید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست عزیز.ممنون.چشم سر میزنیم
فریده
25 مرداد 93 13:51
سلام کجایی خانم ؟؟؟ دلمون واسه غذاهات خوشمزه ات تنگ شده . زود بیا
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.هستم در خدمتتون...ببخشید بابت تاخیر بوجود اومده
mamooshak
25 مرداد 93 14:26
وبلاگتون خيلي عاليه طرز تهيه غذاها ساده بيان شده و طعمها هم خوب است ممنون از زحماتتون موفق باشيد
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم عزیزم
سارینا
1 شهریور 93 9:08
اوووووو من چقده اینجا نبودما.خوبی؟چقد غذاهای خوشمزه.باید یکی یکی برم تو کارشون.این سالادم عجیب چشمک میزنه.هنوز تو لیست اماده سازیه اما وقت نمیشه که.ممنونم.
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم گلم.انشالله همشونو درست کنید و لذت ببرید
eli
21 شهریور 93 20:56
عالی بود مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
مامان السا
8 مهر 93 6:43
مرسی از این همه سلیقه
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
م ج
7 دی 93 12:15
سلام خانوم طلا خیلی هنرمندیا من ک دهنم آب افتاد چه خوراکیای خوشمزه ای دلم درد گرفت از گشنگی میگم دوس جونم زیر این دستور آشپزیه نوشته مامان علی و لوبیا!! یعنی واقعا اسم بچش لوبیاس؟؟؟؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون نه اونموقع اندازه لوبیا بود تو شکمم
م ج
7 دی 93 12:17
راستی اگه دوست داشتید تبادل لینک کنیم دوس جونم الانم فهمیدم ک لوبیا اسم بچه شماست اوا خاک به چوکم
یکی از مامان ها
پاسخ
میام خدمتتون
سارا
22 بهمن 93 21:50