وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

خیارشور

1393/5/29 12:46
14,030 بازدید
اشتراک گذاری

اینم پست خیارشور به درخواست تعدادی از دوستانبوس

خیار شور

خیار قلمی...یا خیارهایی که بدون تخم هستند و تر تمیزن(از خیارهایی که به اصلاح پلاستیکی هستن استفاده نکنید.همونایی که سطحشون خیلی صافه و خیلی سبزن،ظاهرشون گول زنکنه.بیشتر مواقع خیارشورشون خوب نمیشه)

آب و سرکه:به میزان لازم

نمک.فلفل به میزان لازم

سیر.نخود.به میزان لازم

سبزیهای معطر(ترخون.جعفری.نعنا...)

طرز تهیه:خیار ها را خوب شسته و اجازه بدید تا خشک بشن

خیار شور

با خلال یا سوزن تمیز چند سوراخ در هر خیار ایجاد کنید

ظرف شیشه ای مورد نظرتونو خوب بشویید و بذارید خشک بشه

خیارهارو به صورت فشرده(مهمه)توی ظرف بچینید.یعنی تا جایی که امکانش هست خیار بذارید تو ظرفتون

خیار شور

سیر ها رو خرد کنید و روی خیارهار بریزید

چند عدد نخود شسته هم اضافه کنید(باعث ترد شدن خیارشور میشه)

سبزیها رو شسته و کمی خرد کنید.میتونید چند دونه فلفل قرمز هم برای قشنگی کنار خیارها بذارید

خیار شور

آب و نمک و فلفل رو با هم مخلوط کنید و روی خیار ها اضافه کنید تا یک  انگشت بذارید بالای ظرف خالی باشه

مابقی ظرف رو با سرکه سفید پرکنید(من برای هر لیوان بزرگ آب تقریبا دو قاشق سرخالی نمک میریزم.بعد اگر نیاز بود اضافه میکنم)

خیار شور

یک عدد نایلکس تمیز رو برش بزنید و روی درب خیارشور بذارید و بعد درب رو محکم ببندید و در جای تاریک نگه دارید(حدود یک هفته)

خیار شور

وقتی خیارتون اینجوری شد اونو توی یخچال بذارید.تو این مرحله میتونید کمی خیارشور رو بچشید و اگر نمکش کم بود بهش اضافه کنید.

خیار شور

و شیشه خیارشور را تا رسیدن کاملش توی یخچال بذارید.الان که تابستونه خیارشورا زود میرسن

خیار شور

*نیازی نیست آب رو بجوشونید ولی خب خیلیا میجوشونن...من که همیشه از آب لوله استفاده کردم و مشکلی پیش نیومده ولی اگر از سرکه استفاده نمیکنید فکر میکنم آب جوشونده بذارید بهتر باشه!

*اگر هیچ سبزی نداشتید میتونید از نعنا خشک استفاده کنید

اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید برامون بگید به ادامه پست اضافه میکنم.پیشاپیش ممنون از همکاری و همراهیتون

سارا مامان علی و حسین

پسندها (12)

نظرات (21)

ارسال گروهي
30 مرداد 93 13:06
با سلام توسط اين نرم افزار مي توانيد پيام خود را بصورت گروهي به وبلاگهاي بلاگفا، پارسي بلاگ ، بلاگ اسكاي ، ميهن بلاگ ، ني ني بلاگ و پرشين بلاگ ارسال نماييد. اين نرم افزار به شما امکان مي دهد تا بدون مراجعه به وبلاگهاي مختلف و در کمترين زمان ممکن با فهرست وسيعي از وبلاگهاي فارسي ارتباط برقرار کنيد. براي اطلاعات بيشتر با ايميل : Wspam2014@gmail.com تماس حاصل فرمائيد. لينك آموزشي : http://s5.picofile.com/file/8134511592/mihanblog.rar.html http://s5.picofile.com/file/8134511668/parsiblog.rar.html http://s5.picofile.com/file/8134511876/persianblog.rar.html لينك دانلود نسخه آزمايشي پارسي بلاگ : ويندوز 32 بيتي : http://s5.picofile.com/file/8135681768/Setup_32Bit.rar.html ويندوز 64 بيتي : http://s5.picofile.com/file/8135682142/Setup_64Bit.rar.html راهنماي نصب : http://s5.picofile.com/file/8135682276/Help.rar.html مشاهده نظرات در مورد پارسي بلاگ : http://forum.shopkeeper.ir/showthread.php?t=52933
☆مامان سپهر☆
30 مرداد 93 16:48
merci
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
میترا
30 مرداد 93 19:37
من تا الان خیار شور درست نکردم ولی با این دستور شما حتما درست میکنم. به نظرم راحت بود وخوشمزه..حداقل اینجوری میدونیم نگه دارنده نداره وسالمه.
یکی از مامان ها
پاسخ
انشاالله درست کنید و عالی بشه
مامی محمدمهدی
31 مرداد 93 22:24
ممنون از مامان علی و حسین جوووووووووووون
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
سمیه
1 شهریور 93 12:10
سلام ممنون از آموزشهای خوبتون من اب و نمک رو میجوشونم و میذارم کامل سرد بشه، و یک چهارم ظرف رو سرکه میریزم تا حالا از سرکه ی سیب و سرکه انگور استفاده کردم خیلی خوب بوده باید سرکه سفید هم امتحان کنم که شما گفتین. بعد از اینکه شیشه از خیار و مخلفات پر شد یه قابلمه آب میکنم میذارم بجوش بیاد شیشه رو با در باز داخلش میذارم که 10 دقیقه باشه اینجوری سریع رنگ خیارشورها مثل وقت یمیشه که یک هفته ازشون گذشته باشه! و سریع بعد از خنک شدن میذارم یخچال این بود انشای من!!
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون چه جالب.حتما باید این روش رو هم امتحان کنم.ممنون از آموزش عالیتون
•● Mah ●•
1 شهریور 93 21:27
سلام عزیزم. حال خودت و گل پسری های نازت خوبه؟ عالی بود.... اتفاقا منم امروز صبح خیار شور درست کردم . تکنیک نخود بسیار جالب بود. من از پودر سیر و فلفل قرمز استفاده میکنم، ملایم تر هستش. البته واسه تنبل ها خوبه. ) موفق باشید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون.شما خوبی؟ اتفاقا منم دیشب درست کردم...منم از پودر دوتاش استفاده کردم چون نداشتم اصلشو
ایده های زیباتر کردن خونه
1 شهریور 93 23:51
سلام من یه سری آموزشای کوچولو که همش با عکس ه رو میزارم تو این وبلاگ http://handmadegallery.persianblog.ir کارهای سختی نیستن اما روش هایی هستن که بدون هزینه بتونیم باعث قشنگ شدن خونه هامون بشیم آموزش ساختن گل و گلدون بافتنی های کوچیک تزیین سفره و غذا و ژله و.... تزیین و ایده پخت کیک و شیریننی و بعضی غذاها ساختن پیکسل و مگنت و .... بسته بندی ها و کادو کردن ها و ..... ایده های زیبا کردن خونه ست در کل
زهرا
2 شهریور 93 11:05
سلام من به همین روش خیار شور درست کردم ( چند تا ظرف) و همه را داخل یخچال نگهداری کردم ولی خیار شور یکی از ظرفها له شد ( با اینکه شرایط همه یکسان بود) لطفا اگر شما راهکاری دارید مرا راهنمایی کنید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.احتمالا اون ظرف آخری بوده و خیلی مونده...البته من از زمان دختریام یادمه خالم هر وقت میخواست خیارشور بذاره میگفت اگر میخوای حالتی که گفتید نشن ظرف خیارشورتو پره پر کن(توی پست اشاره کردم)و همچنین استفاده از نخود هست...برای من هیچوقت له نشدن...شما این دو مورد رو رعایت کردین؟
شف نگین
2 شهریور 93 16:05
به به نوش جون. من امسال هنوز ننداختم.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم عزیزم
زندگی از آ...تا...ی
2 شهریور 93 16:18
چه جالب تا حالا ندیده بودم برای خیارشور از نخود استفاده کنن. مرسی من از برگ مو توی فصلش استفاده می کنم. طعم خوبی میده
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم چه خوب...باید امتحان کنم
ارام
2 شهریور 93 20:35
سلام ساراجان خیارشوری که خیلی شور شده باشه راه حلی داره؟؟تازه یک هفته است که گذاشته شده؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.یکبار یکی از دوستان نمی دونم توی پرسش و پاسخ یا توی نظرات همین سئوال رو پرسید.الان گشتم پیدا نکردم...ولی باید مقداری از آب خیار شور رو بریزید و به جای اون آب جوشیده ی خنک شده اضافه کنید.انشاالله که مشکلی پیش نمیاد
سحر
3 شهریور 93 9:57
چه جالب، نخود رو نمی دونستم. مرسی گلم.
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
بانو
3 شهریور 93 11:48
سلام دوست عزیز طبع میوه های تابستانی را در جامعه مجازی بانو ببینید: www.banoo.ir/post/956 منتظر حضورتان هستیم. جامعه مجازی بانو
هستی
4 شهریور 93 14:50
سلام جالب بود منظورم نخود ها بودن فرصت کردید پیشمون بیایید ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام کدبانو چشم حتما
❤مامان محمد و ساقی❤
4 شهریور 93 23:31
ممنون دوست هنرمندم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزمممم
mamooshak
9 شهریور 93 13:04
طرفدار پر و پا قرص این وبلاگ
13 شهریور 93 16:09
سلام سارا جونی، چرا وبلاگت رو پاک کردی چرا دیگه درمورد پسرا مطلب نمیزاری یادمه تو سالگرد نی نی وبلاگ قول دادی که نوجوان وبلاگ رو هم تاسیس کنیم پس کجا رفتی یه هوووووووووووووووووووو کلی با نوشته هات انرژی می گرفتم اصلا الان وقت نوشتنِ ولی تو داری میری!! آخه همه مامانا برا نی نی هاشون وب می سازن اونوقت شما وبلاگ نی نی قدیمتون رو هم پاک می کنید اگه وب جدیدی داشتی به منم اطلاع بده حداقل از طریق وبلاگ برادرزادم بهم بگو مراقب خودت و گل پسرات باش التماس دعاااااااااااااااااااااااا راستی بدون تعارف از دوستی باهات لذت می بردم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست عزیزمممنون از محبت و لطف همیشگی که بهمون داری و همیشه پر از انرژی مثبتی راستش این تصمیمی بود که خیلی وقته میخواستم اجرا کنم ولی الان موقعیتش جور شد.توضیحش سخته وبلاگ رو کاملا حذف نکردم که پسر دومم ناراحت نشه چرا برای اون ننوشتم.انتقال دادم و شخصیش کردم! متاسفانه آدرس وب برادرزادتونو گم کردم انشاالله اگر قرار شد مجدد علنیش کنم بهتون اطلاع میدم من هم از بودن مهربونایی مثل شما در اطرافم به خودم میبالم و خوشحالمبرامون دعا کن
مامان آزاده
5 مهر 93 15:07
من برای خیارشور یک فرمول دارم همیشه هم به این روش میذارم و از طعمش هم راضی ام :17 پیمونه آب 2 پیمونه سرکه و 1 پیمونه نمک حالا بستگی به مقدار خیارهاتون میتونید پیمونتونو کوچیک یا بزرگ انتخاب کنید مثلا کاسه یا لیوان یا حتی اگه کم بود استکان
یکی از مامان ها
پاسخ
خیلی خوبه که یه فرمول ثابت باشه...ممنون از اینکه تجربیاتتون در اختیارمون گذاشتید.تجربه همه دوستان رو به آخر پست اضافه میکنم
مامان امیر علی
1 آبان 93 9:59
تیکه آخرش تو حلقم
یکی از مامان ها
پاسخ
همش تقدیم به رفیق شفیقم
سربازان صاحب الزمان
3 آبان 93 10:20
سلام، ممنونم از حضورتون، جزء23 ، قبول باشه، یاعلی.....
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون.چشم