وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

اسلایس کدو

1393/6/5 11:23
27,193 بازدید
اشتراک گذاری

این دستور خیلی خوشمزه و آسون رو دوست مهربان و کدبانوام مامان مهدیه عزیز از وبلاگ آذینه دخت برامون فرستادن...ممنونم دوست خوبم،ما که خیلی خوشمون اومدمحبت

این غذا رو میشه در برشهای کوچک به عنوان فینگر فود در مهمانیها سرو کرد

اسلایس کدو

دستور رو از زبان خود مامان مهدیه میذارم فقط چون عکس مراحل نداشتن عکسای خودم رو گذاشتم:

مواد لازم برای اسلایس کدو:

کدو با پوست رنده شده 500 گرم البته با رنده درشت

پیاز داغ 1عدد بزرگ

ژامبون 200گرم یا حدود 7 ورق

پنیر رنده پیتزا 125 گرم اگرهم بیشتر بریزید چه بهتر

آرد قنادی 110گرم یا 1پیمانه پلوپز سرپر

روغن مایع 3/2 پیمانه پلوپز

تخم مرغ 4 تا5 عدد بسته به اندازه آنها

بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری

نمک وفلفل و آویشن به میزان دلخواه

طرز تهیه:

ابتدا تخم مرغها را با همزن دستی بزنید تا از لختگی دربیان

اسلایس کدو

اسلایس کدو

بعد روغن و در آخر آرد الک شده با بکینگ پودر و نمک و فلفل و آویشن را اضافه کنید .

اسلایس کدو

به این مخلوط کدو را اضافه کنید وخوب مخلوط کنید

اسلایس کدو

اسلایس کدو

بعد پیاز داغ و ژامبون و پنیر را بیافزایید و هم بزنید

اسلایس کدو

ته قالب را کاغذ روغنی (20*30)بیاندازید .

اسلایس کدو

مواد را داخلش بریزید و درون فر از قبل گرم شده با دمای180 درجه به مدت تقریبی 1 ساعت قرار دهید تا بپزد

اسلایس کدو

البته دمای فرها باهم متفاوتند مثل موقع کیک پختن آن را با خلال دندان تست کنید اگر به خلال چیزی نچسبید آماده است .این غذا باید رویش برشته شود. وقتی کار پخت تمام شد اجازه دهید 15-20 دقیقه بگذرد تا سرد سرد شود تا انسجام و طعم لذیذتری داشته باشد بعد برش زده وسرو نماییدخوشمزه

مزه اش مثل پیتزاست فقط بجای سوسیس وقارچ و... از کدو استفاده کردم

اینم بگم کدو ها در فر آب میشن ودر نگاه اول مثل خلال پسته به نظر میان هیچکس فکرش رو هم نمیکنه که کدو میخورهچشمک

اسلایس کدو

مامان مهدیه

منبع:وبلاگ آذینه دخت:

http://azinehdokht.mihanblog.com/post/283

پسندها (8)

نظرات (16)

مامان کوروش
5 شهریور 93 15:29
سپیده مامان نیوشا فرفری
5 شهریور 93 20:50
مرسی از دستورات غذای خوبت مثل همیشه نامبر وان
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووونم سپیده جانشما لطف درید.ببوسید نیوشا خوشگلمو
الی مامان الینا
6 شهریور 93 12:18
سلام عزیزم من بالاخره کیک با روکش فوندانت و با دستوره شما درست کردم کیکم عالییییییی شد ها اصلا باورم نمیشد من درستش کردم دستتون درد نکنه فقط یه چیزی خمیره من خیلی پودر قند برد دلیلش چیه ؟؟؟ دستورای غذاییتون عالیه موفق باشید کاش میشد عکس کیک مو واستون بزارم حالا اگه راهی هست بگید من عکسشو واستون بزارم بازم ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.احسنت مامان کدبانو خب بستگی به جنس پودر قند و بقیه موادی داره که استفاده می کنید...ممکنه سری دیگه کمتر مصرف بشه! عکسشو با آپلود نی نی وبلاگ ،آپلود کنید و آدرسشو برامون بذارید
باران قاصدک
7 شهریور 93 1:21
سلام عزیزم واااااااااااااااااااای چه عالی و خوشمزه شده گلم خوشحال میشم پیش من هم بیای من یه آشپزخونه شمالی دارم البته من چن بار به وبتون اومدم و نظر دادم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون عزیزم اومدم و لینکتون کردم
sanaz
7 شهریور 93 23:23
دست گلت درد نکنه ازظاهرش معلومه که خوشمزه ست .نوش جان
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم دوست کدبانو
mamooshak
9 شهریور 93 13:01
به نظر خوشمزه و جالب مياد امتحان ميكنم چون مطمئنا مثل بقيه پيشنهادات عاليه عزيزم خسته نباشيد از اين همه حوصله و سليقه
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.انشالله درست کنید و خوشتون بیاد
دختربهاری
10 شهریور 93 3:55
´´´´´´´´´´´´´´´´´¶ ´´´´´´´´´´´´´´¶´´¶´´´¶¶ ´´´´´´´´´´´´´´¶´¶¶´¶¶ ´´´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶ ´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶ ´´´´´¶¶´´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´¶¶ ´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶ ´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶ ´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶´¶ ´¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶´´´´´´´´´´´´´¶ ´¶´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´´´´´´´¶ ´¶´´´´´´´´´´´´¶¶´¶´´´´´´´´´´´¶´´´¶ ´¶´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶´´´´´´´¶¶¶¶´´´´¶ ´¶´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´¶¶´´¶´´´´¶ ´´¶´´´´´´´´¶¶¶¶¶´¶´´´´´¶¶¶¶¶¶´´´¶ ´´¶¶´´´´´´´¶´´´´´¶´´´´¶¶¶¶¶¶´´´¶¶ ´´´¶¶´´´´´´¶´´´´¶´´´´¶¶¶¶´´´´´¶ ´´´´¶´´´´´´¶´´´¶´´´´´¶´´´´´´´¶ ´´´´¶´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´´¶´´¶¶ ´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶´´¶ ´´´´´¶¶¶´´´´´´´¶¶¶¶¶´´´´´´¶ ´´´´´´´´¶¶¶´´´´´¶¶´´´´´´´¶¶ ´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶¶¶¶¶¶´ ´´´´´´´´´´¶¶´´´´´´¶¶´¶ ´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´¶´¶¶ ´´´´´´´´´¶´´¶¶´´´´´¶´´´¶ ´´´´¶¶¶¶¶¶´¶´´´´´´´¶´´¶´ ´´¶¶´´´¶¶¶¶´¶´´´´´´¶´´´¶¶¶¶¶¶¶ ´´¶¶´´´´´´¶¶¶¶´´´´´¶´¶¶´´´´´¶¶ ´´¶´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´¶ ´´´¶¶´´´´´´´´´¶´´´¶´´´´´´´´´´¶ ´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ~*▀
مامان علی کوچولو
11 شهریور 93 13:07
سلام و خسته نباشید بابت این وبلاگ.خوبتون .من این غذا رو درست کردم ،خیلی خوب بود فقط یه سوال بافت توش نرمه یامال من اینطوری شد .خودم ترجیحم به این بود یکم خشک تر باشه.مقدارشو توی ظرف کمتر بریزم بهتر میشه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم سلامت باشی...بافتش تقریبا نرمه ولی میتونی میزان تخم مرغشو کمتر کنی که سفت تر بشه...هرچند اگر بذاری 20دقیقه بمونه راحت برش میخوره...اتفاقا من به شخصه نرمیشو دوست داشتم
آذینه دخت
11 شهریور 93 13:21
سلام خوشحالم که از این غذا خوشتون اومد و ممنونم که لینکش رو گذاشتید سارابانو ی عزیزم هنوز یه دستور مافین غذایی خوب پیدا نکردم دیگه روم نمیشه ازتون کمک بگیرم .از بس که این چند وقت هی سوالات با ربط و بی ربط با آشپزی ازتون پرسیدم البته یه مافین درست کردم ولی بعد 4 ساعت مثل سنگ سفت شد و شوهری نگاهی عجیب به من و مافینها انداخت و هیچی نخورد .
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم...یه دنیا ممنون.عالی بود.کلی دعات کردم این چه حرفیه؟هروقت سئوال داشتی بپرس...ما هم در حد تجربه و سوادمون جواب میدیم مافین پیتزا رو درست کردی؟یه جا توی یه وب دستور یه مافین دیدم که میگفت هرچی سردتر شده خوشزه تر شده...الان حضور ذهن ندارم.لینکشو پیدا کردم حتما برات میذارم
مامان فاطمه
13 شهریور 93 14:32
سلام سارا جوون دستوراتون عالیه...طرفدارتونم اونم پر و پا قرص
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون.لطف دارید
marjoOn
13 شهریور 93 21:39
سلام مثه همیشه عالی میشه لطفا دستور پخت کیک خیس(منظورم شکلات مابین کیک) بزارین ؟ ممنون میشم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون دقیقا منظورتونو از کیک خیس متوجه نشدم!یه دستور داریم کیک شکلاتی خیس که از شف طیبه آموزش دیدیم و بسیار خوشمره هست شکلات بین کیک هم اغلب گاناش یا گاناژ هست که اونم توی وبمون هست.میتونید خامه ی شکلاتی هم بین کیک به کار ببرید و کیکتون رو با شیرکاکائو مرطوب کنید که فوق العاده خوشمزه میشه
زهره مامانی فاطمه
17 شهریور 93 13:09
عالیههههههههههه
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
شدلی
14 مهر 93 23:37
سلام، وقتتون بخیر. میشه رو گاز هم درست کرده؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.بله میتونید توی ماهیتابه درب دار و روی شعله پخش با حرارت ملایم این اسلایس رو بپزید
آرزو
24 آذر 93 7:33
سلام وب خوبی دارین مطالبش خیلی جالب و البته مفید فقط یه سوال داشتم شما گفتید باید روشو برداریم منظورتون رو متوجه نشدم میشه لطفا راهنمایی کنید ممنونم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنونم.نوشتم روی آن برشته شود
سارا
4 بهمن 94 1:47
سلام ببخشید میشه لوی ظرف پیرکسم درست کرد داخل ماکروفر؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.بله میشه ولی درجه و زمانش رو ااطلاعی ندارم