وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

مینی تارت حلوا

1393/8/13 23:40
34,152 بازدید
اشتراک گذاری

مینی تارت حلوا

مواد لازم:

کره:125 گرم

پودر قند:1/2 پ پلوپز یا 50گرم(میتونید کمی کمترش هم بکنید)

آرد :1 و 1/2 پیمانه پلوپز

زرده تخم مرغ:1 عدد

وانیل:1/8 ق چایخوری

پودر هل:1/8 ق چایخوری

نشاسته ذرت سفید:2/3 پ پلوپز یا 60 گرم

حلوا به میزان لازم

طرز تهیه:

کره را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود.جوری که انگشت رو بشه درش فرو برد

پودر قند،کره که قطعه قطعه کردید ،زرده و وانیل و هل رو حدود دو دقیقه با همزن بزنید تا یکدست و کمی سبک شود

مینی تارت حلوا

مینی تارت حلوا

آرد و نشاسته ذرت رو با هم الک کرده و به مواد اضافه کنید

مینی تارت حلوا

حدود 3 -4 قاشق رو نگه دارید فعلا اضافه نکنید

سپس با نوک انگشتان یا قاشق موادرو مخلوط کنید ولی خیلی ورز ندید

مینی تارت حلوا

و در یک کیسه نایلونی به مدت یک ساعت در یخچال استراحت دهید

پس از استراحت اگرخمیر چسبنده بود مابقی آرد رو اضافه کنید.سپس خمیر رو بین دولایه کیسه نایلونی تمیز به ضخامت حدود 3 میل یا کمی بیشتر باز کنید

مینی تارت حلوا

و با کاتر دالبر یا گل یا گرد ساده به اندازه قالبتون برش بزنید

من چون میخواستم اندازه تارت هام کوچیک باشه خمیر برش زده رو بیرون قالب هام قرار دادم...چون اگر داخلش میذاشتم بعد در اوردنش کمی سخت میشد ولی اگر قالبتون بزرگتره مثلا قالب مافین هست خمیر برش داده شده رو توی قالب قرار بدید

مینی تارت حلوا

مینی تارت حلوا

چه خمیر رو داخل قالب بذارید چه بیرونش حتما روشو با چنگال یا خلال سوراخ سوراخ کنید

بعد قالب ها رو توی سینی فر بچینید داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه گرم شده به مدت یه ربع قرار بدید تا سطح خمیر طلایی بشه

بعد اجازه بدید تارت ها سرد بشه و به آرومی از قالب جدا کنید

مینی تارت حلوا

و توی مینی تارت ها رو با حلوا(هر مدل که دوست داشتید)شکوفه بزنید یا با قاشق مرباخوری توی تارت بذارید و روشو صاف کنید و با خلال پسته یا پودر پسته یا هرچیز دیگه ای تزئین کنید...من دیگه با این شرایطم حسه تزئین نمونده بود برام و همینجوری پودر پاشی کردمخندونک

مینی تارت حلوا

مینی تارت حلوا

خیلی خوشمزه و پر طرفداره...برای مراسم مذهبی گزینه ی خوبیه

با این میزان خمیر و با این سایز قالب حدود 50 تا مینی تارت داشتم

من برای حلوا از دستور حلوای عسلی کشدار که خودم خیلی دوسش دارم استفاده کردم چون هم خوشمزس هم خیلی راحت شکوفه میخوره...کلا هر حلوایی میتونید بذارید ولی با روغن مایع درست کنید که راحت شکوفه بخوره

روی این لینک کلیک کنید تا دستورهای دیگه ی حلوا رو هم مشاهده کنیدآرام

ایده از :مجله هنرآشپزی

سارا مامان علی و حسین

پسندها (7)

نظرات (27)

مامان طاها و رها
14 آبان 93 8:39
كسی كه گرفتاری و اندوه مؤمنی را برطرف كند و او را آسوده كند، خداوند گرفتاری و اندوه دنیا و آخرت را از او رفع می كند. امام حسين عليه السلام
باران
14 آبان 93 9:22
سلام میشه میزان آرد و بگین؟ ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم...وای جا گذاشتمببخشید الان اصلاح میکنم
بانوی بهاری
14 آبان 93 11:03
سلام مامان سارای گل ،انشالله همگی خوبید که قبول باشه گلم، بهترین ارزوها را برای خودت و پسرای گلت دارم التماس دعا .. راستی وبلاگ علی جون چرا اینجوری شده، هیچی داخلش نیست .. حذف کردید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم...ممنووووون نه عزیزم جابه جاش کردم ولی هیچی ننوشتم توش جدیدا
مریم مامان نیکان
14 آبان 93 13:05
خییییلی هم عالی دستت درد نکنه آفرین به شما که تو این شرایط هم دست از هنرمندی برنمیداری
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم مریم عزیزم
شیرین مامان شادلین
14 آبان 93 13:49
سلام من چند تا سوال داشتم تو قسمت حلوا عسلی مقدار روغن و نوع روغن نبود میشه برام بگید مت که اولین بارم هست میخوام درست کن با عرض پوزش و وقتی شما تارتها رو درست کردید اول حلوا رو درست کردید گذاشتسد کنار و بعد تارت رو و میشه تارت و یا حلوا یه روز قبل اماده کنیم ویکیشو یه روز بعد مراسم دارم به خاطر ا.ون این همه سوال ببخشید زحمت میشه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.من توی حلواهام همیشه روغن مایع میزنم.اینجوری راحت میتونی شکوفه بزنی حتی با سرد شدن حلوا مگر بعضی حلواهای خاص که در دستور خودش ذکر میشه... مقدار روغن رو باید چشمی بذاری...وقتی آردتو تفت دادی و بوی خامیش رفت کم کم روغن بزن تا مثل عکس بشه..اگر زیاد بزنی حلوا شل میشه و نمیتونی شکوفه بزنی میتونی حلوا رو یه روز قبل درست کنی...تارت ها هم همینجوری ولی حلوا رو توش نریز و توی ظرف در بسته نگه دار و روزی که مراسم داری شکوفه بزن...میتونی دوباره کمی حلوا رو گرم کنی قبول باشه عزیزم.التماس دعا
مامان مرمر
14 آبان 93 22:37
سلام دوست خوبم چه به موقع دستور این حلوا رو گذاشتین ممنون الهی خیرببینی وبه سلامتی فارغ بشی....برا حلوا دقیقا چه میزان حلوا خوبه؟قالب مافین نیاز به چرب کردن داره؟برامنه تازه کار تهیه این تارت سخت نیست بامشکل مواجه نمیشم؟ بازم ممنون.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنوووووونم از دعای خوبت من از روی دستور حلوا عسلی و با پیمانه پلوپز یک ونیم آرد سفید و یک و نیم آرد نانوایی زدم(یعنی کلا 3 پیمانه آرد)و 50تا تارت رو پر کردم و 50 تا هم تو کپسول کاغذی شکوفه زدم(اضافه اومد)اگر همین 50تا رو فقط میخوای درست کنی 2 پیمونه زیاد هم هست...دیگه بقیه مواد رو با دوپیمانه تنظیم کن(البته من کمی شکر حلوا رو کمتر کردم چون تارت هم کمی شیرینی داشت...) خیلی خیلی کم میتونی چرب کنی برای احتیاط ولی کلا چون کره داره وقتی سرد شد خیلی راحت جدا میشه...فقط حواست باشه آروم جدا کنی چون کلا خمیرش ترده...بعد اینکه این میزانی که گفتم حتما با پیمانه پلوپز اندازه بزن...اگر ترازو داری وزن کنی خیلی دقیق تره(میزان آرد سفید 150 گرمه) فکر نمیکنم مشکلی پیش بیاد...از روز قبل درست کن یه بار ببین چجور میشه.انشاالله که عالی میشه
afra
14 آبان 93 23:17
با عرض سلام و خسته نباشيد و عرض تسليت به مناسبت ايام محرم. •.•.•.•.•.•.•.•.•.• پيامک تسليت ماه محرم •.•.•.•.•.•.•.•.•.• بسم الله روضه خون اومد ماه جنون باز جمعيم دور هم چند خط روضه بخون بسم الله سينه زن بازم سينه بزن تو ماه غربت ارباب بي کفن •.•.•.•.•.•.•.•.•.• پيامک تسليت ماه محرم •.•.•.•.•.•.•.•.•.• آقا سلام برغزل اشک ماتمت بر مسجد و حسينيه و روضه و دمت چندي گذشت در غم هجران اشک تو پرمي کشيد دل به هواي محرّمت •.•.•.•.•.•.•.•.•.••.•.•.•.•.•.•.•.•.••.•.•.•.•.•.•.•.•.••.•.• براي ديدن مابقي پيامك ها ميتوانيد به سايت مراجعه نماييد باتشكر _________________
خواهر فرناز
15 آبان 93 20:31
سلــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــام سارا جونم خوبــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی؟ علـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی خوبه؟ حســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــینم کجاست؟ قربون 2تاشون برم من دمت گرم که همه فن حریف هستی دوست گلم بهمون پیام نمیدی؟ اگه من به دوستام پیام بدم اونا جواب میدن اگه نندم گسی خبریش نیست این سری اعتصاب کردم ببینم کی منو یادشه بازم بووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووس
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزمهمه خوبیم شکر خدا میدونم شرمندمولی به خدا توی این ایام خیلی خیلی بابت خصوصی که گذاشتی برات دعا کردم...از اون بابت همیشه به یادتمشاید حضور نداشته باشم ولی همیشه به یاد عزیزانم هستم
بانوی بهاری
16 آبان 93 0:17
سلام سارا جون اگه دوست داشتید ادرس جدید وبلاگ گل پسرات را برام بفرست .. راستی نی نیت خوبه، انشالله بسلامتی بدنیا بیاد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.انشاالله اگر پست گذاشتم چشم شکر خدا همه خوب هستیمممنون
شکرستان
16 آبان 93 18:56
سلام. من شما رو لینک کردم. شما هم اگه دوست داشتید ما رو لینک کنید.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.بسیار سپاسگزارم و باعث افتخاره ولی چون تعداد دوستان زیاده فق وب های آشپزی و هنری لینک میشن.ببخشید
مامان محمد علی ومحمّدرضا
17 آبان 93 9:58
سلام، عزاداری هاتون قبول باشه ان شاء الله و اجرتون با امام حسین علیه السلام. مثل همیشه نااااااب و عالی. من گاهی حلوا رو به روش دیگه ای میدرستم، اونم اینه که از همون اول. آرد و روغن رو باهم تفت میدم و وقتی تغییر رنگ داد شیره رو اضافه می کنم، یه روش دیگه هم هست که آرد و شیر و خشک و روغن رو با هم تفت می دم و بعد بقیه مراحل، البته به جای شیر خشک از کافی میت استفاده کردم، خیلی خوب شد.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون.از شما هم قبول آره منم از اون مدل که گفتید یهویی با هم تفت میدیم بعضی وقتا استفاده میکنم ولی فکر میکنم اینجوری که گفتم زمان تفت دادن کوتاه تر میشه،احتمال سوختن آرد هم کمتر میشه... وای حلوای شیرخشک.خیلی خوشمزس بابت دستورای ارسالی هم یه دنیا ممنون
آیدینا
17 آبان 93 14:20
سلام دوست خوبم وب زیبایی داری اگه دوست داشتی به سایت من هم سر بزن. idina.ir
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون
طرفدار پر و پا قرص این وبلاگ
17 آبان 93 19:32
التماس دعا،خواهر گلم
یکی از مامان ها
پاسخ
محتاجیم عزیزم
asheghane.tanz
18 آبان 93 14:02
سلام لینک ما را به وبلاگ خودتون اضافه کنید برای تبادل لینک به آدرس زیر بیاید http://nasha-rehs-hes.ir/%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%af%d9%84-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.حتما سر میرنم ولی برای لینک فق وبلاگ های آشپزی لینک میشن
مامان وبابا
18 آبان 93 19:08
سلام سارا جون جوبی من یه مایکروویوخریدم بلد نیستم ازش استفاده کنم عکسشو گذاشتم تووبلاگم اگه بیای ببینی ممنونت میشماصلا بلد نیستم باهاش کیک درست کنم از خریدش پشیمونم خواهش میکنم بیای سربزنی من منتظر راهنمایت هستم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.مبارکه راستش من ماکروفرک قدیمی و مارک بوتانه...فقط هم باهاش یخ زدایی یا غذا گرم میکنم...تجربه ای در مورد کار کردن با ماکروفر ندارممیتونید به وبلاگ دوستانم که در لینک ها هست سر بزنید و از اونا سوال کنید.دفترچه یا سی دی راهنما همراهش نبود؟
خواهر فرناز
18 آبان 93 20:35
سارا اینایی که نوشتی چی بود خصوصیام یادم نیست فقط پیامک زدن دوستان یادمه اون یکیش چی بود؟
یکی از مامان ها
پاسخ
تو وب علی نوشته بودی برای یه موردی دعام کن...تو بارداری و دعات میگیره...البته من یکی مجرد باشه فق برای ازدواجش دعا میکنم
هنرهای دست ساز چیکچی
19 آبان 93 8:37
کارتون عالیه
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم عزیزم.عالی میبینید
زهره خاموش
19 آبان 93 10:30
سلام تازه واردم وب جالبی دارین امسال که نذر حلوام انجام شد ولی یادداشت کردم برا سال دیگه این مدلی درست کنم...ممنون...کار بعدیم اون همبرگره س
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خوش اومدینذرتون قبول و انشاالله هرساله برقرار باشه انشاالله درست کنید و لذت ببرید
خواهر فرناز
21 آبان 93 10:11
سلام سارا جونی امان از دست تو اخرش یادم نیومد گفتم برای چی دعا کن ولی احتمالا برای پایان نامه ودکتری بوده ولی شما کار خودتا میکنی!!!!!برای ازدواجمم دعا کن ولی اونام بذار توی برنامه ات امروز ناهار چی بپزم؟زود تند سریع بگو
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم برای هرچی بوده انشاالله که برآورده بشهاون موردم روش ماکارونی...آخه یکی از ویارامه...خیلی دوست میدارم الانم هوس کردمجای من دو بشقاب بخور
آشپزی رنگین کمان
21 آبان 93 12:41
سلام عزیزم خیلی عالی شده نوش جان
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنونم
امیر مهدی و عمی
21 آبان 93 14:37
سلام عزیزم خوب هستید؟ دست گلتون درد نکنه خیلی ایده خوبی بود ممنون.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون وای خیلی وقته میخوام بیام وبتون وقت نمیشه
خواهر فرناز
21 آبان 93 23:07
شب بخیر متاسفانه من اصلا ماکارانی دوست ندارم ومهم تر اینکه الان کامنتتو دیدم خودت زحمت پختشو بکش فردا نوش جان کن تنها پیشنهادی بود که میتوانستم بهت بدم شبت خوش
یکی از مامان ها
پاسخ
آخی اطاعت امر میشه
مرجان
25 آبان 93 11:07
سلام سارا جون خوبین هر چارتایی تون؟ عزاداریات قبول مادر! حلواهای عالی و خوشرنگی و خوشمزه ای درست کردی ! نمیدونم چرا همیشه وقتی گشنمه وبلاگتو باز میکنم نامردی دیگه من گشنه من رژیم من حلوا اونم حلوای سارا جون پز شکم قلمبه عجق خودم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون از شما هم قبول به پای حلواها و غذاهای شما نمیرسهاتفاقا از امشب روضه داریم کاش میتونستی بیای خصوصی هم دمت گرم...میرم بپرسم دیده یا نه؟
امیر مهدی و عمی
25 آبان 93 14:38
مجددا سلام ما بیصبرانه منتظر حضور گرمتون هستیم
یکی از مامان ها
پاسخ
علیک سلاممیرسم خدمتتون عمه های کدبانو
سحر
29 آبان 93 10:42
بسیار زیبا و عالی
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون گلم
مامانی
22 دی 93 23:52
سلام و خسته نباشید دست دارم دوباره به دنیای وبلاگی برگردم چقد خوب که شماها همچنان پرانرژی هستید موفق باشید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون
فاطمه
1 مرداد 95 16:46
سلام عزیزم میشه اینا رو به جای اینکه تو قالب درست کنیم تو سینی فر بزاریمشون؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.تارت رو باید توی قالب رست کرد چون خمیرش ترده...میتونید قالب دیگه ای استفاده کنید