وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کوکوی کدو تنبل

1393/8/20 10:10
15,397 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهیه ی این کوکوی خوشمزه رو دوست کدبانو و عزیزم مامان محمد علی و محمد رضامحبت برامون فرستادنتشویق

 

کوکوی کدو تنبل

مواد لازم:
کدو تنبل یا همون کدو حلوایی.. یک عدد متوسط
پیاز... یک عدد متوسط
زعفران ساییده شده... یک قاشق چایخوری
نمک.. به میزان لازم
آرد یک قاشق غذاخوری
ادویه و زردچوبه ونمک فلفل در صورت تمایل خیلی کم

تخم مرغ :حداقل یک عدد(بستگی به اندازه کدو داره)

کوکوی کدو تنبل

طرز تهیه:
اول کدو رو پوست کنده و رنده درشت می کنیم. پیاز رو هم جدا گانه رنده کرده و کمی تفت میدهیم.

کوکوی کدو تنبل
بعد کدو رنده شده رو اضافه میکنیم اجازه میدیم کدو.با پیاز تفت بخوره و نرم بشه و آب اضافی آن کشیده بشه در این مرحله زعفران و نمک و ادویه جات رو اضافه کنید.

کوکوی کدو تنبل
وقتی آماده شد اجازه میدیم تاسرد بشه
تو این فاصله تخم مرغ رو هم زده و آرد رو بهش اضافه كرده و خوب هم می زنیم.

وقتی مخلوط کدو و پیاز سرد شد مخلوط آرد و تخم مرغ رو بهش اضافه می کنیم.

کوکوی کدو تنبل

داخل ظرف پیرکس رو چرب کرده و مخلوط رو داخل اون میریزیم و ظرف رو توی فری که از قبل گرم کردیم قرار میدیم تا زمانی که دور کوکو طلایی بشه. بعد برای چند دقیقه گریل رو روشن می کنیم.

کوکوی کدو تنبل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نکته :طعم کوکو کمی شیرینه. اگه غذای شیرین دوست ندارید درستش نکنید.

فکر کنم با هویج هم بشه این کوکو رو درست کرد چون طعمش شبیه هویج بود.

زعفران رو حتماً اضافه کنید چون طعمش تو غذا خیلی تاثیر داره.

 

مامان محمد علی و محمد رضا

 

پسندها (5)

نظرات (15)

کیمیا
20 آبان 93 11:16
عالی بود ممنون ،واسه شب چله خیلی خوبه اخه ما رسم داریم که کدو تنبل بخوریم فکر کنم اینجوری بهتر باشه
یکی از مامان ها
پاسخ
دست مامان پل پسرا درد نکنهدقیقا باید بذارم برای پستای یلدا
رویا مهدوی
20 آبان 93 13:54
سلام میگم دستت درد نکنه ولی فکر کنم تو مواد لازم تخم مرغ و نگفتی ها...
یکی از مامان ها
پاسخ
وای من دیگه پیر شدمیکی باید پستامو کنترل کنه دیگه مامان پسرا بیا بگو چندتا تخم مرغ زدی؟ فکر کنم یا یکیه یا دوتا
مامان محمد علی ومحمّدرضا
20 آبان 93 18:46
سلام، خیلی ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.دستتون درد نکنهفقط میزان تخم مرغو بگید لطفا
تکی جون
21 آبان 93 8:59
سلام عزیزم خوبی/ می خواستم ازتون بپرسم که :من ژله رو با پودینگ درست میکنم یعنی اگه اونو هم تو آب داغ بزارم وقتی برگردونم به هم نمیریزه من زیاد فارسیم خوب نیست نمیدونم متوجه شدین یا نه میشه جوابو بدین ممنون میشم ازتون خانمی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم من متوجه نشدم که ژله رو با پودینگ درست میکنید یعنی چی؟ ولی کلا برای کلیه کره ها هم همین روش دراوردن ژله اعمال میشه منتهی مدت زمانش کمتره.میتونید کمی قالب رو با پنبه یا انگشت چرب کنید.اینجوری خیلی راحتتر و سریع تر جدا میشه
مامان محمد علی ومحمّدرضا
21 آبان 93 10:27
تخم رو نگفتم،؟ واقعا ببخشید تاثیر بچه داریه یک تخم مرغ می خواد تو طرز تهیه هم گفتم که تخم‌مرغ رو بزنید، نگفتم تخم مرغ ها. البته به سایز کدو هم بستگی داره دوتا تخم مرغ هم بزنن فکر نمی کنم مشکلی پیش بیاد.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم از جوابت.منم همین حدسو زدم ای خواهر درکت میکنم
تکی جون
21 آبان 93 13:31
سلام خانم اومدم جوابو خوندم دستتون درد نکنه راستی منظورم این بود که من اول پودینگ رو درست میکنم میریزم تو قالب بعد میزارم یخچال بعد از اینکه خوب بسته شد ژله رو درست میکنم می ریزم روش منظورم این بود فدای تو
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم متوجه شدم.به همون روش ژله راحت جدا میشه
فاطمه
22 آبان 93 19:40
سلام تا اخر وبلاگتونو رفتم و از اون دستوراتي كه خوشم اومد كپي گرفتم عاااااااااااالي هستن واقعا!!!واقعا ممنون در ضمن اون كيك شكلاتي بدون فر رو هم كاپ كيكشو و هم كيك سوراخشو درست كردم خيلي خوشمزست!!خيلي زياااااد مررررررررررسي
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خوش اومدیدنوش جانتون
مامان علی اصغر
26 آبان 93 8:17
کم پیدایید ... من هر روز میام ببینم پست جدیدی گذاشتید یانه اما خبری نی... با نا امیدی بر میگردم
یکی از مامان ها
پاسخ
شرمنده..دستور زیاد دارم ولی عینه این کدو تنبل شدمماه آخر هم هستم دیگه بدتر
سروش
26 آبان 93 13:47
سلام دوست عزیز شما وبلاگ بسیار زیبا و متنوعی دارید اگر مایل به تبادل لینک هستید باید بگویم که ما در سایت پارس بانو لینک وبلاگ شما را قرار داده ایم از شما تقاضا داریم تا لینک سایت ما را با لینک http://parsbanoo.com/ و با عنوان پارس بانو در سایت خود قرار دهید. با تشکر فراوان
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام با افتخار لینک شدید
مامان علی اصغر
27 آبان 93 7:55
انشاله به سلامتی کوچولوتون به دنیا بیاد پشاپیش قدمش مبارک باشه براتون
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم عزیزم از دعای خوبت
یامی مامی
27 آبان 93 12:43
من امسا چند تا کدو خریدم برای مصارف مختلف از جمله کیک و کوکی و مافین که توی وبلاگم هستش اخرین کدو رو که داشتم میبریدم دست به دعا بودم که شیرین نباشه برای پلوی کدو حلوایی (کویی پلا) چون غذاهای شیرین دوست ندارم از قضا اون اخری از همه شیرین تر و پر رنگ تر بود از بس نارنجی پر رنگ بود من شک کردم که توش رنگ تزریق کردن خخخخ ولی برای مافین و کیک خیلی عالی بودن از یه اقای دست فروش که از دهاتشون جنس اورده بود خریدم خیلی هم ارزون الان پشیمونم چرا بیشتر نخریدم ازش خودت خوبی؟ نی نی خوبه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
دیدم کارای خیلی قشنگ و هنرمندانتو خوش به حالتون که جنسای مرغوب تو شهرتون زیاده ممنونم عزیزم.خوبه نی نی و به خاله جون سلام میرسونه
آذینه دخت
28 آبان 93 0:41
سلام خانوم باسلیقه خیلی قشنگه آموزشتون هم کامله مرسی بارم اومدم بهتون سر بزنم یه سوال بپرسم و برم از بس که گلید شما بی هیچ منتی جواب آدم رو به درستی میدهید خانومی من یه عکس دیدم به نام روکر موز بعدا فهمیدم منظورشان کرم موزه نمیدونم دستورش توی آرشیو شما هست یا نه ولی میشه به من کمک کنید تا بدونم این کرم که با قطعات کوچک موز و خامه و ژلاتین و ...درست میشه رسپی آن چیست یه دنیا ممنونم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنونم از لف و محبت همیشگیت ما نداریم ولی یه کرم خرمالو دارم که انشاالله امروز فردا پستشو ارسال میکنم...فکر میکنم بشه موز رو جایگزین خرمالو کرد.چون کرمش هم خوشمزس...ولی میگردم توی دستورهایی که دارم اگر چنین موردی دیدم حتما بران میذارم
dlsaraa
8 آذر 93 19:58
باعرض سلام واحترام فراوان خدمت مدیریت محترم سایت سایت دانلودسراتمایل زیادی برای تبادل لینک یابنرباسایت زیبای شمارادارد درصورت رضایت مندی ازهمکاری باسایت دانلودسرالطفابه مااطلاع دهیددرقسمت نظرات سایت دانلودسرا منتظرحضورگرم شماهستیم مدیریت سایت دانلودسرا فرشته
sahar
22 دی 93 9:19
سلام.ممنون از وبلاگ خوبتون.به نظر من اگه کمی رب انار به مایع کوکو اضافه کنین خیلی خوب میشه.دیگه اون شیرینی کدو اذیت نمیکنه.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون از پیشنهادتون
ستاره
3 اسفند 93 14:25
سلام وبلاگت فوق العادست کاش زود به زود اپ میکردی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون.چشم کوچولومون بذاره حتما