وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کرم خرمالو

1393/8/27 11:40
12,298 بازدید
اشتراک گذاری

کرم خرمالو

مواد لازم:

زرده ی تخم مرغ:2 عدد

شکر:1/2 پ پلوپز

شیر:1و 1/4 پ پلوپز

پودر ژلاتین :4 ق چایخوری

آب سرد:1/3 پ پلوپز

خرمالو:150 گرم له شده یا دو عدد متوسط

خامه ی فرم گرفته:1 پ

خرمالوی خرد شده:یک عدد برای تزئین

طرز تهیه:

زرده ی تخم مرغ و شکر را با دور متوسط همزن برقی بزنید تا رنگ آن روشن شود

کرم خرمالو

کرم خرمالو

شیر را در ظرف جداگانه روی حرارت قرار بدید تا گرم شود

سپس آن را به زرده و شکر ،در حال هم زدن اضافه کنید و پس از مخلوط شدن ، همزن را خاموش کرده و مواد رو کنار بذارید تا ولرم شود

کرم خرمالو

پودر ژلاتین را روی آب سرد پاشیده

کرم خرمالو

و روی بخار آب(یا یک دقیقه توی ماکروفر) قرار دهید تا ژلاتین شفاف شود

و آن را به محلول ولرم زرده و شیر اضافه کنید

کرم خرمالو

پس از خنک شدن کامل مخلوط(در دمای اتاق)خرمالوی له شده (پوستشو بگیرید و گوشت خرمالو رو له کنید)رو افزوده و همزن رو کنار بذارید

و با لیسک کم کم خامه ی فرم گرفته رو اضافه کرده و با لیسک به حالت دورانی مخلوط کنید.

کرم خرمالو

من یهویی ریختم گوله گوله شدخندونک

کرم خرمالو

مواد رو در یک قالب یا مثل من توی قالبهای تک نفره بریزید و حدود 4 ساعت در یخچال قرار دهید

کرم خرمالو

پس از آن اگر قالبتون فلزیه برای چند ثانیه مثل ژله داخل آب گرم قرار دهید و کرم رو در ظرف مورد نظر برگردونید یا اگر قالبهاتون مثل قالبهای من هست که کارتون خیلی راحتتر میشه و فقط باید روکش رو بردارید و آروم با انگشت فشار بدید تا کرم از ظرف جدا بشه

کرم خرمالو

کرم خرمالو

روی کرم رو میتونید با خامه ی فرم گرفته یا خرمالوی تکه شده یا ترایفل رنگی و ...تزئین کنید

کرم خرمالو

طعمش مثل بستنی میمونه و خوشمزس.اگر از مزه ی خرمالو خوشتون میاد حتما این کرم رو درست کنیدآرام

*ببخشید اگر عکسام خوب نیست و از تمام مراحلش عکس ندارمخجالتخیلی حوصله عکس گرفتن ندارم.فقط تند تند یه چی درست میکنم گشنه نمونیمخندونک

سارا مامان علی و حسین

منبع:مجله هنرآشپزی( با تغییرات)

 

پسندها (3)

نظرات (20)

طرفدار پر و پا قرص این وبلاگ
28 آبان 93 14:51
خداییش تا حالا اسمشم نشنیده بودم جالب بود دستت درد نکنه فکر کتم اولین باری که بخورم معدم تعجب کنه
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
شیرین مامان شادلین
28 آبان 93 15:48
سلام ممنون بابت زحمتهایی که میکشید تا ما استفاده کنیم لطفا طرز تهیه خامه فرم گرفته رو هم بگید تشکر
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خواهش میکنم به این پست مراجعه کنید: http://motherschef.niniweblog.com/post231.php
آذینه دخت
28 آبان 93 22:46
سلام بانوی هنرمند چه میوه هایی رو میشه با دستور این کرم تهیه کرد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.محدودیتی نداره،همون موز که پرسیده بودید رو میشه درست کرد ولی یه سری میوه ها مثل کیوی رو باید قبلش بپزید و بعد اضافه کنید...
مامان علی اصغر
29 آبان 93 9:17
مثل همیشه عالییییییییی مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم عزیزم
سحر
29 آبان 93 10:36
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون سحر جون
مامان محمد علی ومحمّدرضا
29 آبان 93 12:54
خوشمله
یکی از مامان ها
پاسخ
خوشگل میبینی دوستم
ریحانه
29 آبان 93 14:40
سلام.خدا قوت. من یه سوال دارم.پودر شکر چه فرقی با پودر قند داره؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون منظورتون از نظر کاربردیه یا طرز تهیش؟قند یا شکر رو با هاون برقی پودر کنید و پودرش درست میشه.پودر شکر شیرین تره و...
باران
29 آبان 93 14:48
سلام. ممنونم که دستورات یلدا رو به موقع شروع کردین فقط دو تا سوال: یکی این که این دسر بوی زرده تخم مرغ نمیده. اخه زرده ها خام مصرف میشن اینطوری؟؟!! دیگه این که جنس قالب هاتون سیلیکونه؟ به چه اسمی باید ازین قالبها خرید خیلی خوشم اومد ازشون.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم خواهش میکنم نه اصلا...اگر زرده خوب هم زده بشه و وانیلتون مرغوب باشه بوی تخم مرغ حس نمیشه.یه نطفه سفید رنگ روی زرده هست که اونم جدا کنید اصلا بو نمیده و بوی تخم مرغ از اونه...شیر هم گرم روش میریزیم یه هوا میپزه قالبها پلاستیک فشرده هست.سفته...اسمشو دقیقا نمیدونم...دو سه سال پیش از پرومای مشهد خریدم
مامان گلی
1 آذر 93 6:58
سلام ساراجون ببخش کمی سرم شلوغ بود نتونستم زودتر دستور کیک خرمالو رو بذارم. مواد لازم: خرمالو 4عدد. آرد 2پیمانه. شکر 1.5 پیمانه. روغن مایع 1پیمانه. گردوی خردشده نصف پیمانه. تخم مرغ 3 عدد درشت یا 4 عدد کوچک. ب.پ 2قاشق چایخوری.وانیل 1/8 قاشق چایخوری. عسل برای روی کیک. طرز تهیه: ابتدا خرمالوها را پوست بکنید وبا میکسر به صورت پوره درآورید. زرده ها و سفیده ها را جدا کنید و زرده ها و شکر و روغن و وانیل را با همزن آنقدر بزنید که کرم رنگ وکشدار شود. سفیده را هم جداگانه بزنید تا پف کند. خرمالوهای پوره شده را به زرده های زده شده اضافه کنید و خوب مخلوط کنیدبعد آرد و ب.پ را که مخلوط و الک کرده اید به مایه کیک کم کم اضافه و با لیسک خوب مخلوط کنید و سپس سفیده ها را اضافه کنید ودر حد مخلوط شدن هم بزنید( هم زدن زیاد در این مرحله باعث میشود پف کیک بخوابد) و در آخر گردوهای خرد شده را اضافه کنید. قالب را چرب کرده و کاغذ روغنی بیاندازید و مایه کیک را بریزید ودر فری که از قبل گرم کرده اید با حرارت 180 درجه به مدت 40 دقیقه بگذارید تا پخته شود. بعد از سرد شدن کیک روی آن را عسل بمالید و با گردو یا پسته خرد شده تزیین کنید. نوش جان طرز تهیه این کیک بسیار ساده است و به دلیل وجود خرمالو بافت ژله ایه خاصی دارد و برای کسانی که مثل من عاشق خرمالو هستند بسیار دلچسب است.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام مامان گلی عزیزمممنون بابت دستور ارسالیتانشاالله فرصت شد درست میکنم...یه دنیا سپاس
مهتاج
1 آذر 93 16:46
سلام مرسی از اموزشهای خوبتون خوشحال میشم باهم تبادل لینک داشته باشیم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.خواهش میکنم.با افتخار لینک شدید
نگین
2 آذر 93 15:01
سلام وب قشنگی دارید بخصوص با این غذاهاش محشره دیگه.من با اجازتون شما رو لینک زدم.میخوام دم دستم باشه هی سر بزنم و از دست پختتون استفاده کنم.خواستید وب منم سر بزنید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنونمباعث افتخارهچشم سر میزنم
بانو
3 آذر 93 13:37
سلام طرز تهیه باقلا قاتق به همراه عکس www.banoo.ir/post/1296 منتظر حضورتان هستیم. جامعه مجازی بانو
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.چشم
غزل
5 آذر 93 13:45
سلام وب زیبایی داری به منم سر بزن خوشحال میشم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون آدرستون کامل نیست!
بانوی بهاری
6 آذر 93 15:18
سلام گلم، قبول باشه انشالا پسر گلت بسلامتی بدنیا بیاد التماس دعا .. چه قالب هایی زیبایی، به چه اسمی هست بگیرم اونوقت راحت بدون هیچی در میاد، اخه اون فلزی ها را باید داخل اب گرم گذاشت و دردسر داره
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.از شما هم قبول ممنون راستش اسمشو نمیدونم.میرم بروشور رو نگاه میکنم و مینویسم براتون آره به راحتی جدا میشن
مامان محمد علی و محمد رضا
6 آذر 93 17:19
دو مدل تزیین الویه ناشیانه http://myboy.persiangig.com/ashpazi/IMG_20140814_222759.JPG http://myboy.persiangig.com/ashpazi/IMG_5198.JPG البته کاملا مشخصه که ناشیانه هستن
یکی از مامان ها
پاسخ
اتفاقا خیلی هم عالیه باید پست جدید تزئین سالاد الویه رو کامل کنم دیگه.اگر این وروجک بذاره
رنگارنگ
7 آذر 93 8:09
سلام سارا جون دسرتون عالیه و خانمی من که عاشق قالب هاتون شدم از کجا و قیمتش ؟ برا کیک و ژله هم خوبه منم اپم و منتظرتون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.قابلتونو نداره.از پروما مشهد دوسال پیش بود خریدم.قیمتشو یادم نمیادبرای ژله خوبه ولی کیک نه
سمیه (آبجی حنانه و محمدسبحان)
8 آذر 93 9:24
سلام سارا جان خوبید؟ من خیلی وقت پیش باید میومدم برای تبریک. ولی متاسفانه اصلا وقت نکردم. خلاصه عزیزم بابت نی نی ای که توی راهه کلی خوشحال شدم و تبریک میگم بهتون الان علی چقدر ذوق و شوق داره.....
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام سمیه جان ممنونم عزیزمبله خیلی خوشحاله
مهدیه مامان تبسم
8 آذر 93 11:58
سلام من همیشه به وبلاگتون سر می زنم و عاشقه ژله های شما هستم توی وبلاگ دخترم ژله هایی که درست کردم رو نشون دادم خوشحال میشم توی سایتتون نشون بدید.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خوش اومدید دیدم کاراتونو خیلی زیبا و باسلیقه بودن براتون نوشتم
سانیا
16 آذر 93 20:42
خیلی دست بخت مامانم رو دوست دارم امید وارم سالهای سال مادراتون عمر کنن.با تشکر از سایت خوبتون. فقط این چطوری قالبی در اومده .جواب بدید ممنون میشم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.مادر محترمون عمر طولانی و باعزت داشته باشن توضیح دادم عزیزم
سارا
22 بهمن 93 21:47
من اولین باره اینجا اومدم خیلی عالیه وبلاگت مرسی که با تصویر مرحله مرحله توضیح میدی
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم