وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کباب قابلمه ای

1393/9/8 12:31
17,349 بازدید
اشتراک گذاری

یه دستور غذایی خوشمزه ی دیگه از مامان محمد علی و محمدرضای عزیزممحبتمحبت

ممنون دوست کدبانو و مهربانم بابت همکاریتونبوس

 

کباب قابلمه ای


مواد لازم برای دو الی سه نفر :
گوشت چرخ کرده : حدود 300گرم

پیاز رنده شده :یک عدد

برنج. دوپیمانه

ادویه،زردچوبه، دارچین و نمک به میزان لازم

آلوچه :به دلخواه
سیب زمینی :برای ته دیگ

طرز تهیه :
گوشت رو با پیاز و ادویه جات و نمک مخلوط کنید و ورز بدید. من کمی تره هم خرد کردم و باهاش مخلوط کردم.
من آب پیاز رو نگرفتم شما اگه دوست داشتید میتونید آب پیاز رو دور بریزید ولی اگر نریزید هم مشکلی پیش نمیاد.


کباب قابلمه ای
برنج رو که از قبل خیسونده اید رو بپزید و آبکش کنید و تهش قابلمه روچرب کرده، سیب‌زمینی رو با کنجد مخلوط کرده و بچینید توی قابلمه.

کباب قابلمه ای

کباب قابلمه ای

بعد یه مقدار برنج بریزید و یه مقدار گوشت بردارید و به شکل کتلت (یا کباب کوبیده) حالتش بدید و بذارید روی برنج، بقیه مواد گوشتی هم به همین صورت درست کنید، دوباره یه لایه برنج بریزید اگه از مواد گوشی اضافه اومد دوباره مثل قبل روی برنج بذارید

کباب قابلمه ای

و در آخر لایه برنج رو روش بریزید و چند تا آلوچه یا آلو بخارا رو که از قبل خیسونده اید بذارید روی برنج و روی حرارت ملایم قرار بدید تا برنج دم کنه و کبابها هم پخته بشن.

کباب قابلمه ای

برای اینکه برنج خشک نباشه، یه مقدار سس گوجه ای هم باهاش درست کردم.

با سماق و ماست میل بفرمایید. چشمک
طعمش مثل کباب کوبیده ست.

بعد از اینکه غذا رو پختم به ذهنم رسید که کاش برنج زعفرانی و زرشک روش میریختم.

اگه می خواین برای مهمونی درست کنید همه برنج رو با کباب دم ندید چون برنج از گوشت رنگ میگیره، بنابراین قسمت بیشتر برنج رو تو یه قابلمه دیگه دم کنید.

محبتنوش جان محبت

مامان محمد علی و محمد رضا

پسندها (5)

نظرات (18)

سامانه افزایش بازدید آی پی رنک
8 آذر 93 16:14
سلام وبلاگ نی نی زیبایی دارین؛ اگه دنبال افزایش بازدید وبلاگتون هستید تا همیشه وبلاگتون پربازدید باشه و وبلاگتون در نی نی وبلاگ جزو بهترینهای پر بازدید قرار بگیره (لینک اول) و کودکتونو همه ایرانیا ببینن ، به آی پی رنک بپیوندید. منتظر حضور شما هستیم. موفق باشید. خدانگهدارتون
کیمیا
8 آذر 93 18:47
واااای خدایا گشنمه دستتون درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
دست مامان محمد علی و محمد رضا درد نکنه
نرگس
9 آذر 93 8:02
وب خوبی داری ای کاش به روزتر باشه وتصاویری از مراحل پخت غذاها رو هم بزاری مرسی در ضمن اگه لطف کنید ووبلاگ منو که با موضوع مباحثی تخصصی درباره ی سایتهای همسر یابی است با عنوان سایت همسریابی ،همسریابی،بهترین همسر وهمسر گزینی لینک کنید کمال تشکر رو از شما دوست عزیز خواهم داشت در صورت تمایل با ایمیل در ارتباط خواهیم بود با تشکرات فراوان
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم ولی ما که مراحل رو با عکس میذاریم
مامان گل پسرا
9 آذر 93 9:07
سلام ممنونم از توجهتون ببخشید دوباره پیشنهادم رو تکرار میکنم، ولی کاشکی قالبی برای وبلاگتون در نظر بگیرید که امکان جستجو داشته باشه آخه پیش اومده چندین بار دنبال یه دستور خاص میگشتم توی چند تا از دسته ها گشتم تا بالاخره پیداش کردم. ماشاءالله وبلاگتون پرباره به خاطر همین گشتن توی دستورات یه کم زمان بر هستش. بازم ببخشید عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.درست میگید خودم هم بعضی وقتا باید کلی بگردم تا یه دستور رو پیدا کنم ولی قالبای دیگه نمیخونه با نی نی وبلاگ...نمیدونم کدی چیزی هست که بشه امکان جستجو رو توی وبلاگ قرار داد؟
مهدیه مامان تبسم
9 آذر 93 11:33
سلام .به درخواستتون اسم ژله ها هم نوشتم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنونحتما توی کارهای ارسالی دوستان قرار میدم
مامان محمد علی ومحمّدرضا
9 آذر 93 22:33
http://pichak.net/blogcod/google/ لینک بالا ابزار جستجو برای وبلاگ هست لینک پایین هم یه تعداد قالب خوشگل به صورت اسلاید شو داره واسه وبلاگ آشپزی اگه دوست داشتید ببینید. به نظر من کد 008خیلی شیکه http://www.slidetheme.ir/category/cooking-blog-templates.php
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم عزیزمحتما بررسیشون میکنم
مریم بانو
10 آذر 93 17:30
سلام گلم. به به چه آموزش فوق العاده ای فقط یه سوال داشتم حالا کباب ها با برنج پخته میشن؟؟ من نمیدونم چرا حس میکنم خام میمونن ینی صد درصد پخته میشن؟؟آخه گوشت خام خیللی خطرناکه من اگه خیالم از اون بابت راحت بشه، صد در صد درستش میکنم ان شالله
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نظرتونو تایید میکنم مامان پسرا ببینن و خودشون کامل بگن ولی برای دم اومدن برنج یه یکساعتی زمان میبره.این مدت برای پخت کباب کافیه...
مامان ماریا
10 آذر 93 23:11
عااااااااااااااااااااالی.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون
مامان محمد علی ومحمّدرضا
11 آذر 93 15:04
در پاسخ به سوال مریم بانو : همونطور که سارا خانم فرمودن گوشت در حین دم کشیدن برنج کاملاً پخته میشه، کافیه شعله زیر قابلمه رو کم کنید تا برنج و گوشت زمان بیشتری برای پخت داشته باشند. گوشت چرخ شده توی نیم ساعت هم کاملاً پخته میشه. البته این زمان بستگی به ضخامت کباب هاتون هم داره. خیالتون راحت باشه. من خودمم چون بچه کوچیک دارم خیلی رو مسئله پخته شدن کامل گوشت و تخم مرغ حساسم.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون از جوابت عزیزم
بانو
16 آذر 93 9:31
سلام ست های پاییزه در جامعه مجازی بانو www.banoo.ir/post/1380 منتظر حضورتان هستیم. جامعه مجازی بانو
mozhgan
17 آذر 93 13:25
سلام کدبانوی عزیز من این غذا رو درست کردم فقط کباب ها به لطافت از شما نشدن یکم سفت بودن دلیلش چیه؟راستی من آب پیاز رو گرفتم ممکن بخاطر اون باشه؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.تایید میکنم مامان پسرا جواب بدن البته چون نمیخواین به سیخ بگیرید نیازی به گرفتن آب پیاز نیست.میزان پیازشم کمه
مامان محمد علی ومحمّدرضا
19 آذر 93 10:02
سلام. اتفاقا کبابهای من نرم شدن طوری که برای محمد رضا کمی با دست فشارش دادم له شد. یا به خاطر نوع گوشتش بوده (من از گوشت گوساله استفاده کردم دوبار هم چرخش کرده بودم) یا به احتمال زیاد به خاطر همون آب پیاز که گرفتید، یا اینکه روی کباب ها رو با برنج نپوشوندید. ولی فکر می کنم علتش همون که خودتون گفتید باشه چون وجود آب باعث نرم تر شدنش میشه
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون از جوابت عزیزم و ممنون بابت خصوصی.خیلی آرامش دادی
مریم بانو
19 آذر 93 10:32
ممنونم خانمی برای جواب کاملتون
مامان محمد علی ومحمّدرضا
19 آذر 93 14:47
خواهش میکنم مریم بانوی عزیز و سارا خانم کدبانو. سارا خانم من که کاری نکردم شما خیلی به گردن من حق دارید اینقدر که از آموزش هات استفاده میکنم. ان شاء الله نی نی حسین عزیز هم به سلامتی دنیا میاد. برای شما و نی نی خوشگلت آرزوی سلامتی میکنم.
یکی از مامان ها
پاسخ
لطف داریدممنون از دعای خیرتونانشاالله خودتون و خانوادتون سلامت باشید خیلی خیلی مهربونید
زینب
23 آذر 93 12:32
سلام از این غذا خوشم اومد با اجازه ات تو وبم گذاشتم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.قابلتونو نداره
مامان سوده
25 بهمن 93 2:55
سلام خسته نباشین با نهایت شرمندگی یک سوال دارم ایا پخت گوشت خام لای برنج باعث نمیشه برنج بوی گوشت و چربی بگیره؟چون من دوست داشتم این غذا رو درست کنم اما از اینکه برنجم بوی چربی بگیره متنفرم...اگه ممکنه لطفا پاسخ بدین...ببخشین قصد جسارت نداشتم ها
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نه چه اشکالی داره؟تایید میکنم مامان گل پسرا جواب بدن
soheyla
5 اسفند 93 13:00
سلااااام. خیلی وبلاگت عالیه. دستور غذایی ما هم خیلی جدیده. تو گوگل جست و جو کنی عینشو پیدا نمیکنی. سایتمون روزانه پنج بار بروز میشه. حتما سر بزن. این دستورای امروزمونه: کیک برنجی و کره بادام زمینی سالاد سالمون دودی با نان تست کاستارد بلو چیز سوپ با پنیر بلوچیز نان سیب وعده ایی برای دیابتی ها ساندویچ صبحانه برای بچه ها پیتزا با نان ساده ساندویچ با گوشت بوقلمون اسفناج یونانی ساندویچ برای بچه ها پیاز کاراملایز شده با پنیر ناهار و دسر برای بچه ها مر غ با رزماری و سیب زمینی nikoo.com/food
موزه طبیعی صادق زاده
20 خرداد 94 10:24
موزه طبیعی صادق زاده عرضه کننده محصولات سالم، طبیعی و ارگانیک در مشهد لطفا از سایت ما دیدن فرمائید با تشکر www.nmos.ir