وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کیک اسفناج

1393/9/24 14:51
22,703 بازدید
اشتراک گذاری

یکی از کیکای مورد علاقمهمحبتتوصیه میکنم حتما درست کنیدچشمک

این شمع های خوشگل رو هم شمع های دست ساز مینا جونم هست که بهم هدیه دادهبوس

دستت درد نکنه دوست هنرمند و مهربونممحبت

کیک اسفناج

مواد لازم:(پیمانه منظور پیمانه اندازه گیری موجود در بازاره)

تخم مرغ:3 عدد

شکر:1 پیمانه

روغن مایع:یک دوم پیمانه

پوره اسفناج:یک دوم پیمانه

شیر:یک دوم پیمانه

آرد:2 پیمانه

بیکینگ پودر:2 قاشق چایخوری

وانیل:یک هشتم قاشق چایخوری

طرز تهیه:

فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و بذارید تا گرم بشه

تخم مرغ ها رو همراه شکر و وانیل خوب با همزن بزنید تا پف کرده و کشدار شود

کیک اسفناج

سپس به ترتیب روغن، پوره اسفناج،و شیر رو اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر کدوم کمی هم بزنید

کیک اسفناج

آرد و ب پ رو سه بار الک کنید و کم کم به مایه کیک اضافه کنید و هم بزنید

کیک اسفناج

تا مواد کیک یکدست شود

کف قالب متوسط(حدودا 22 سانت)رو چرب کرده رو کاغذ روغنی بندازید و روی کاغذ رو هم کمی چرب کنید یا اگر مثل قالب من سوراخ داره چرب کنید و کامل آرد پاشی کنید و مواد کیک رو در اون بریزید.عاشق این رنگ سبزشممحبت

کیک اسفناج

و به مدت 40-45 دقیقه در طبقه وسط فر قراردهید

سطح کیک که کمی طلایی شد یعنی کیک پخته و میتونید تست کنید که اگر پخته قالب رو از فر دربیارید و بعد از 5 دقیقه از قالب جدا کنید و روی توری سیمی بذارید تا خنک بشه.با اینکه فرم مدتیه مشکل پیدا کرده باز ببینید چه پف خوبی کرده کیکش...

کیک اسفناج

بافت خیلی خوبی هم داره.طعم اسفناج رو اصلا توش حس نمیکنید و مثل کیکای دیگه خوشمزس.برای تزئین دسرها(به خصوص دسرهای چند طبقه عالیه)برای شب یلدا گزینه مناسبیه...برای مراسم مذهبی به خاطر رنگ سبزش هم مناسبه و کلا کیک خوبیهخندونک

تازه میتونید مهموناتونو گول بزنید و بگید این کیک پسته هستشزبان

خلاصه قدرت مانور بالاستچشمک

من دیگه همینجوری با شکلات آب شده تزئین کردم

شما میتونید با کرم پاتیسیر و یا کرم های دیگه...یا با خورده کیک(مقداری از مواد بصورت کاپ کیک درست کنید)تزئین کنید...

چند ایده تزئین این کیک در شماره 111مجله هنرآشپزی موجود می باشد...

کیک اسفناج

کیک اسفناج

 

طرز تهیه پوره اسفناج:

حدود 300گرم اسفناج روپاک کرده و بشوئید.ساقه ی اسفناجها باید کامل جدا بشه و برگها بدون ساقه باشن

داخل قابلمه کوچکی آب را جوش کرده و اسفناج را در آب جوش بریزید و حدود 5 دقیقه بجوشانید تا کاملا پخته شود.

کیک اسفناج

سپس آن را آبکشکرده و بلافاصله داخل آب یخ بریزید.بهتره چند قالب یخ هم توی آب یخ باشه

تا اسفناج سریعا خنک بشه

کیک اسفناج

 

کیک اسفناج

کیک اسفناج

بعد از اینکه اسفناج خنک شده آن را آبکش کرده و با کمی فشار آب اضافی رو بگیرید(من یه ساعتی میذارم توی آبکش بمونه تا خوب آبش جدا شه.

بعد توی غذاساز یا مخلوط کن بذارید و کاملا پوره کنید و برای کیک مورد نظر استفاده کنید.دوربینم خیلی پیشرفته نیست.رنگ پوره خیلی خوشگلهمحبت

کیک اسفناج

روش فوق که به آن"بلاچینگ"می گویند به حفظ رنگ طبیعی سبزیجات در طول پخت کمک می کند.

منبع:هنرآشپزی شماره111 (از دستورهای بسیار عالی پرستو احمدی عزیز)

**با اجازه دوستان و همراهان عزیز و مهربونم برای مدتی میرم مرخصیچشمکامیدوارم مهمون کوچولومون پسر خوبی باشه و کمک کنه این مرخصی کوتاه مدت باشه.توی این مدت ممکنه نتونم به وب سر بزنم و نظرات رو تایید کنمو درخواست لینک ها رو انجام بدم.دیگه به بزرگی خودتون ببخشیدآرام

برامون دعا کنید و حلالمون کنیدمحبت

سارا مامان علی و حسین

پسندها (5)

نظرات (29)

مامان محمد علی ومحمّدرضا
26 آذر 93 11:33
سلام سارا خانم عزیز اصلا فکرشم نمیکردم با اسفناج بشه کیک درست کرد وقتی دیدمش این شکلی شدم واااااای حسین کوچولو به سلامتی می خواد تشریف بیاره؟ ان شاء الله به سلامتی. و هرچه سریعتر برگردید. دلم براتون تنگ میشه چرا عجله داره این فسقلی؟ مگه قرار نبود دی ماه بیاد؟ ان شاء الله هردو به سلامتی و دل خوش برگردید به جمع خانواده عزیزتون. از ته دل براتون دعا میکنم خواهر عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم منم دلم تنگ میشهکلا پسرام عینه خودم هولنبله دی ماهی میشه ولی 1 دی
نگین
26 آذر 93 22:29
سلام ی سوال چرا نیستید مگه چی شده؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.انشاالله چند روز دیگه حسینم به دنیا میاد
فایضه مامانه عسل
27 آذر 93 2:34
بسیار عالی بود ... این سری اسفناج میگیرم حتما امتحانش میکنم جالبه ممنونم
کیمیا
27 آذر 93 9:51
عالییییییییی بود مرسی دستت درد نکنه خانومی
سایبر سافت
27 آذر 93 19:58
سلام مامانی عزیز یه هدیه ویژه برای شب یلدا براتون داریم نرم افزار آندرویدی قارپوز ویژه شب یلدا که شامل: آموزش تزیین هندونه و میوه های شب یلدا پیامک ها وشعر ویژه شب یلدا تزیین خنچه و طبق نوعروس ها برای شب یلدا آموزش انواع دسر و ژله و غذاهای شب یلدا آرایش ناخن و صورت برای شب یلدا شخصیت شناسی با میوه های شب یلدا بخشی ویژه کودکان در شب یلدا و کلی مطلب جالب برای شب یلدا برای دانلود نرم افزار به این لینک برید http://cybersoft24.blogfa.com/post/6 راستی شما که خودتون در این زمینه صاحب نظر هستید خوشحال میشیم که نظرتون رو بدونیم و اگه دستور پخت یا تزیین جدیدی دارید میتونیم به اسم خودتون به نرم افزار اضافه کنیم منتظر نظرات سازنده شما در مورد نرم افزار قارپوز هستیم با تشکر از توجه شما دوست عزیزبا تشکر از توجه شما دوست عزیز
سلیاک
27 آذر 93 21:58
سلام وبلاگ زیبایی دارید با تبادل لینک موافقید؟
نگین
28 آذر 93 12:24
انشاالله به سلامتی اولین فرزندتونه؟ خدا حفظش کنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلامت باشیدنه دومیه
نگین
28 آذر 93 12:25
راستی یادم رفت عکسشو حتما بذار من هر روز به وبت سر میزنم
یکی از مامان ها
پاسخ
چشم عزیزم
آنا
29 آذر 93 13:18
عالی و خوشمزه ، خیلی خوب دراومد ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون.نوش جان
کیمیا
1 دی 93 9:58
سلام گلم یلداتون مبارک
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنونم
کیمیا
1 دی 93 9:59
عزیزم میشه طرز درست کردن فلافل رو بزاری همسرم خیلی دوست داره اما بلد نیستم
یکی از مامان ها
پاسخ
توی آرشیومونو نگاه کنید
کیمیا
1 دی 93 10:00
انشاله به سلامتی فارغ بشی عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون.سلامت باشید
آذر
1 دی 93 15:13
سلام دوست عزیز وبلاگ زیبایی داری مایل به تبادل لینک بودید خبر دهید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون.میام خدمتتون
طرفدارپروپاقرص
2 دی 93 21:14
دستت درد نکنه ساراجونم انشاالله به سلامتی زایمان کنی و زودی با خبرای خوش برگردی
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم عزیزم
الی
6 دی 93 0:42
مامان علی مرتضی
6 دی 93 6:48
سلام سارا جان خوبی؟ الان دیگه حسینت بدنیا اومده امیدوارم روزهای خوبی کنار خونوادت داشته باشی انشالله قدمش خیر باشه وبهت تبریک میگم عزیزم خصوصی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنونم راستش خیلیا پرسیدن ولی ذهنم مغشوشه
تینا
8 دی 93 15:29
خیلی خوشرنگه. با اجازه لینکتون کردم. دوست داشتید به منم سر بزنید.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون.میام خدمتتون
صفورا
11 دی 93 12:39
سلام عزیزم خسته نباشید از کار های زیبای شما دیدن کردم همگی زیبا بود واز کیک اسعناج شما خیلی خوشم آمد اگر امکان دارد طرز تهیه ی آن را به من هم یاد بدهید متشکرم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم آموزش رو در ادامه مطلب میتونید ببینید
مامان ماهان و رادین
11 دی 93 20:57
سلام سارا جون. قدم نورسیده مبارک.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
نگین
19 دی 93 22:20
سلام عزیز کجایی دلمون واست تنگ شده پس کی میایی؟ قرار بود از کوچولو عکس بذارید پس چی شد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.گذاشتم
محمد
22 دی 93 6:54
به ما هم سر یزن. با مطلب جدید "طرز تهیه چیزبرگر پنیری" آپ شدم .... امیدوارم از این غذا خوشتون بیاد ... منتظتونم ...
مریم ت
24 دی 93 20:09
سلام خیلی وبلاگ مفیدی دارید مرسی. ببخشید من چند تا سوال داشتم که به این موضوع ربطی نداره. میخواستم بدونم فصل میوه نارگیل و اناناس و کامکوات چه موقعس اخه من دوست دارم میوه رو تو فصل خودش مصرف کنم ولی الان تو بیشتر فصلها پیدا میشن؟؟ و الان تو این فصل نعنا هستش میخواستم سکنجبین درست کنم و نعنا خشک کنم؟؟ و فصل مناسبی برای سبزی خورشتی هست؟؟ ممنونم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنونم میوه های استوایی همه فصول هست چون از همون کشورها میاد اونجا همیشه هوا معتدله نعنا و کلا سبزی ها هم الان همه ی فصول یافت میشه ولی جابه جا میشه...مثلا الان که هوا سرده از جاهای گرمتر به شهرهای سردتر میره و...بستگی داره شهرتون کجا باشه
محمد
25 دی 93 6:43
سلام با "دسر لبو" بروز شدم ... به منم سر بزن.
محمد
29 دی 93 6:58
سلام، به منم سر بزن. آپم آپم آپم با مطالب "8 راز خوشمزه تر شدن عدسی" و "4 ناراحتی که با فصل زمستان می‌رسند" بروزم ... منتظرتونم.
♥ دنیای دســر ♥
4 بهمن 93 14:14
آپــــــــــم عزیزم (:
•● Mah ●•
27 بهمن 93 15:21
فاطمه
11 مهر 97 18:05
سلام خانم هنرمند.من این دستور شما رو چندباری داخل کاپ کیک درست کردم عالی شد.ممنونم.موفق باشین
فاطمه
11 مهر 97 18:07
سلام عزیزم.من این دستور شمارو چندباری داخل قالب کاپ کیک پختم عالی شد.ممنون عزیزم
یگانه
30 دی 97 6:48
.سلام.من دوسال هست ازدستور شما کیک اسفناج رودرست میکنم یعنی عالی میشه رنگش رو که دیگه نگم😍😍سبزتیره خوشگل.... سپاس ازشما😙😙