وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کیک هویج با رویه کرم پنیری

1393/11/19 11:37
19,170 بازدید
اشتراک گذاری

ترکیب این کیک با کرم پنیری خیلی خوشمزسمحبتخوشمزه

 

مواد لازم برای کیک:

تخم مرغ درشت3عدد یا 4 عدد کوچک

آرد :1 و 1/4 لیوان یا پیمانه اندازه گیری

هویج ریز رنده شده:1و3/4 لیوان یا پ اندازه گیری

روغن مایع:1/2 لیوان یا...

گردو خرد شده:3/4 لیوان

پودر نارگیل:1 لیوان

شکر: 3/4 لیوان

دارچین:1 ق مرباخوری

نمک:1/2 ق چایخوری

بیکینگ پودر:1ق غذاخوری

 

مواد لازم رویه کرم پنیری:

کره نرم شده:100گرم

پودر قند 1 پیمانه ی اندازه گیری(میتونید کم و زیادش کنید من کمی بیشتر از یک پیمانه گذاشتم)

پنیر خامه ای نرم شده:1 بسته ی 200گرمی

وانیل:1/2 ق چایخوری

پودر نارگیل:1 یا 1/2 پیمانه

 

طرز تهیه کیک:

آرد و دارچین و نمک و بیکینگ پودر رو با هم دو تا سه بار الک کنید

کیک هویج

هویج ها رو رنده ی ریز کنید

کیک هویج

تخم مرغ ها رو با شکر و روغن خوب هم بزنید

کیک هویج

بعد هویج و گردو و پودر نارگیل رو اضافه کنید(چون من میخواستم بین برش های کیک گردو بذارم دیگه توی موادش نذاشتم)

کیک هویج

مخلوط آرد و دارچین رو کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید

کیک هویج

مواد رو هم میزنیم تا یکدست بشه

کیک هویج

کف قالب رو چرب کنید و کاغذ روغنی بندازید و در فری که از قبل با دمای 180 درجه گرم شده به مدت 1 ساعت قرار بدید.و بعد از قالب دربیارید و بذارید تا سرد بشه

کیک هویج

خود کیک به تنهایی خیلی خوش عطر و خوشمزس

ممنون از زهرا جون مامان ارسطوی عزیزم بابت این دستور خوشمزهبوس

منبع :نمیدونمسوال

 

طرز تهیه کرم پنیری:

طرز تهیه این کرم رو از مجله دراوردم ولی طبق ذاوقمون تغییراتی توش دادم.با اینکه خانواده از ترکیب پنیر خامه ای توی کیک و کرم خیلی خوششون نمیاد ولی این کیک رو خیلی پسندیدنآرام

کره و شکر رو با هم مخلوط کنید تا سفید شود

کرم پنیری

پنیر خامه ای رو اضافه کنید و مخلوط کنید.وانیل و پودر نارگیل اضافه شود و خوب با هم مخلوط کنید

کرم خوشمزمون آمادس.این مقدار برای پوشش کیک توی قالب 23 سانتی کافیه

کرم پنیری

کیک رو از وسط نصف کردم و کمی با شیر مرطوب کردم

کیک هویج

مقداری از کرم روی لایه ی اول گذاشتم و گردوی خرد شده ریختم(میتونید کمی مربای هویج بریزید.این ایده رو دوست عزیزم الهام جون بهم دادنمحبت)

کیک هویج

لایه بعدی رو گذاشتم و کیک رو با کرم پوشش دادم(کیک رو حتما قبلش بذارید توی یخچال سرد بشه)

من با ایده گرفتن از تزئین کیک هویج شف طیبه عزیز کیک رو تزئین کردم و چون کرم رنگی اضافه اوردم دیگه همینجوری جینگولیش کردمخندونک

یه شمع یک هم برای اولین ماهگرد گل پسرم روش گذاشتمبوس

امیدوارم شما هم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید

 

کیک هویج

 

کیک هویج

 

کیک هویج

 

کیکه خیلی مهم بود همه باهاش عکس گرفتنخندونک

سارا مامان علی و حسین

پسندها (5)

نظرات (12)

مامان علی وروجک
19 بهمن 93 15:00
سلام سارا جون ، خوبی عزیزم، پس عکس علی جون کو؟؟؟؟؟ سارا جون مزه کیک هویج خوشمزه هست، من تا حالا جرات نکردم کیک اسفناج و هویج درست کنم. ظاهرش که قشنگه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنونعلی دیگه بزرگه آره خیلی خوبه مزش.ما که دوست داشتیم اسفناج هم خوشمزس...تنوع بدید به ذائقتون راستی توی وب علی آدرستو درست نذاشتی .نتونستم بیام وبت
آجی فاطمه
19 بهمن 93 17:05
الهی خاله فدای اون سه تا پسر ناز ناز بشم الهی 10000ماهگرد پسرتو جشن بگیری سارا جونم پس عکس علی کو؟
یکی از مامان ها
پاسخ
خدا نکنه عزیزم ممنونم بابت همه ی مهربونیات چه همه سراغ علی رو میگیرن
مامان علی وروجک
20 بهمن 93 20:03
وب ندارم دیگه،فقط آدرس ایمیل برات گذاشته بودم،
یکی از مامان ها
پاسخ
اوهوم
رمان......رمان......رمان
21 بهمن 93 13:45
سلام یکی از مامانها خانوم وبسایت زیبایی دارین ممنون میشم منو لینک کنید تو وبلاگ زیباتون متظرتونم
آجی فاطمه
21 بهمن 93 23:22
خوب علی داداش بزرگه حق اب وگل داره شما باید حواست به علی بیشتر باشه نگران حسین نباش که چنان خودشو تو دلتون جا میکنه که حد نداره............................................سارا جدی میگم حواست به علی خیلی زیاد باشه .....اون 9 سال تک فرزند بوده و حالا 2تاشدین.....................خیلی بهش اهمیت بده
یکی از مامان ها
پاسخ
اتفاقا همش یاده حرفات بودم...حواسم هست...عینه کوزت کار میکشم ازش
کیمیا
25 بهمن 93 12:08
عزیزمممممم فداشون شم
یکی از مامان ها
پاسخ
خدا نکنه
مامان گل پسرا
25 بهمن 93 13:20
سلام به به سارا خانم، خوشحالم میبینم دوباره فعال شدین، تو این مدت کلی کدبانو شدم برای خودم، کیک تولد محمد رضام رو خودم درست کردم، همه میومدن ازش عکس گرفتن. با آموزش های قبلی شما هم خامه صبحانه رو فرم دادم، چقدر کیف داشت، تیرامیسو درست کردم،پسرم خیلی خوشش اومد. کلا دارم کم کم قناد میشم واسه خودم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم...ایول مامان هنرمند و کدبانو کلی انگیزه میگیرم کاراتو و نظراتتو میخونم
مرجان
26 بهمن 93 11:58
به به عجب کیک باحالی شده !!!! دستت درست هنرمند خانوم مامانی ای قلبونش این سه تا پسمل سپهری په کلوچه ای شده!!! ای جونم حسین آقا چه عشوه ای هم اومده سارا کپ آقا رضاست حسین ناز ناز ناز
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم خدا نکنه خاله جون آره کلا اونوری شده..من هیچ کاره بودم براش
•● Mah ●•
27 بهمن 93 15:20
زهره خاموش
28 بهمن 93 14:24
سلام خانم یوالا این کیک اینقد خوش رنگه منم دوس داشتم باش عکس بگیرم...شما توی واتساپ و یا تلگرام گروه تشکیل نمیدین ....دستورای شما عالین
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نه فرصت گروه زدن در اونجا رو دیگه ندارم
زيبا
28 بهمن 93 16:04
سلام .عزيزم ميتونم هويجشو حذف كنم ويه كيك نارگيلي خوشمزه داشته باشم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.امتحان نکردم ولی کیک نارگیلی دستور های متفاوتی در نت هست
تکی جون
1 اسفند 93 22:29
سلام دیر شده میدونم 1 ماهگیش مبارک گلم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.هر وقت تشریف بیارید عزیزید ممنون