وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

سوپ کشک 2

1394/3/29 12:16
34,949 بازدید
اشتراک گذاری

شدیدا توصیه میکنم این سوپ رو درست کنید...خیلی خوشمزه استخوشمزه

 

سوپ کشک
 

مواد لازم برای حدودا 6 نفر:

جو پوست کنده:یک و نیم پیمانه

پیاز:دو عدد متوسط

هویج نگینی خرد شده:250گرم

سیب زمینی نگینی خرد شده:یک عدد متوسط

عدس:نصف پیمانه

قارچ:یک بسته ی 300گرمی(کم تر هم شد ایرادی نداره)

مرغ:نصف سینه

کشک:یک شیشه کوچک

پیاز داغ و نعنا داغ و سیر داغ برای تزیین روی آش

پیاز ها رو نگینی خرد کنید و تفت بدید.کمی که طلایی شد مرغ رو اضافه کنید و با کمی زرد چوبه تفت بدید(حجم سوپ من زیاد بود برای همین مرغی که توی عکسه زیادهخندونک ولی کلا خودم مرغشو بیشتر از دستور میزنم چون خوشمزه تر میشه)

 

سوپ کشک

جو رو از یک روز قبل میخیسونیم.عدس رو هم از دو سه ساعت قبل میخیسونیم

جو خیسونده شده رو به مرغ و پیاز اضافه کرده و کمی تفت میدیدم

 

سوپ کشک

بعد سیب زمینی و هویج رو اضافه میکنیم

 

سوپ کشک

 

و عدس رو اضافه می کنیم و به میزان لازم آب میگیریم روی مواد تا خوب بپزه...هر چی سوپ جا افتاده تر باشه لذیذ تر میشه.اواسط پخت مرغ رو درمیاریم و ریش ریش می کنیم  و با قارچ خرد شده به مواد سوپ در حال پخت برمیگردونیم

 

سوپ کشک

 

سوپ کشک

 

سوپ کشک

 

نیم ساعت مونده به پخت کشک رو اضافه می کنیم.میزان کشک بسته به ذائقونه...من خودم پرررر کشک دوست دارم.تازه از اون کشک قره قوروت سفیدا هم بهش اضافه می کنمخوشمزه

پیاز داغ و نعنا داغ و سیرداغ هم جداگونه دوست داشتید درست کنید و روی آش رو باهاش تزئئین کنید

 

سوپ کشک

 

میزان مواد رو طبق ذائقتون میتونید کم و زیاد کنید

با تشکر از خواهرشوهر عزیزم بابت آموزش این سوپ بسیار خوشمزه و پرطرفداربوس

دستور این سوپ رو توی ماه رمضان گذاشتم چون گزینه ی خوبی برای سفره های افطاره

التماس دعامحبت

سارا مامان علی و حسین

پسندها (3)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (14)

ادمین
29 خرداد 94 12:36
با سلام تشکر می کنم وارد سایت ما شوید کد تخفیف : jk57bgv http://syftal.com/
اشپزخانه خانواده سبز
30 خرداد 94 3:08
عجب سوپی اومممممممم من عاشق سوپ و مخصوصا کشکممممممممممممم حتما درستش میکنم اگر خوشمزه بشه که مطمئنم میشه با اجازون میذارمش تو وبلاگم
یکی از مامان ها
پاسخ
قربانت صاحب اجازه ای عزیزم
مامان آروین
30 خرداد 94 9:15
سلام دوست عزیز اگر تمایل داشتید خوشحال میشم تبادل لیننک کنیم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.میام خدمتتون
سیما
30 خرداد 94 19:29
سلام مامان گل خودم مامان دخترت احتیاج به کمک داره تورا خدا کیک هابرای غذایی متفاوت واسه عصر را اموزش بده ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
چشم عزیزم.میتونید به قسمت فینگرفودا هم یه نگاهی بندازید
شهناز
30 خرداد 94 19:32
سلام میشه میوه ارای هم اموزش بدین مممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.فعلا تبحری در این زمینه نداریم
دریا
31 خرداد 94 10:07
سلام ببخشید اصلیت شما کجاییه
یکی از مامان ها
پاسخ
اهوازی
مامانی
31 خرداد 94 11:53
سلام سارا جون عالیییییییییییییی همش داشتم فکر میکردم که امروز واسه افطار چی درست کنم که سوپ باشه یا آش این عالیه مرسی عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خواهش میکنم
ادیب
31 خرداد 94 13:36
سلام و تشکر از مطالب خوب سایتتون. سوپ خوشمزه ای میشه اما موادش همگی بسیار سرد در حد آسیب رسانی است. کشک و سیب زمینی و عدس و مرغ و قارچ و خصوصا جو همگی بسیار سرد هستند. در آشپزی سنتی قدیم هر چیزی کنار مصلح خودش آورده میشد و چنین ترکیبی پیش نمیامد و بنظرم بهتره سیب زمینی را حذف کنید و به جای عدس از لوبیای چشم بلبلی و نخود استفاده کنید تا مقوی تر و گرم تر بشود و در ادویه جاتش دارچین و زنجبیل و زردچوبه و فلفل را جای بدهید- مصرف زیاد سردی ها کم حافظگی و کندی و سپس ام اس میاورد! سایتهای طب سنتی و آشپزی هاشون را ببینید موفق باشید.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون از راهنماییتون.حتما مطالعه میکنم
مامان اهورا
1 تیر 94 19:17
سلام ممنون از دستورهای خوبی که میزارید امشب برای افطار دارم درست میکنم حتما سر سفره افطار براتون دعا میکنم خدا خیرتون بده ، من همیشه از طریق مدرسه مامانها سایت شما رو دنبال میکنم خواستم تشکری کرده باشم ،التماس دعا
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خوش اومدی مامان اهورای عزیز
مامان اهورا
1 تیر 94 23:51
بازم سلام ، بازم یک دنیا تشکر عالی عالی بود ،درست کردم وهمگی کلی لذت بردند ، امیدوارم سلامتی و دل خوش همراه همیشگی زندگیتون باشه😚😚💛💜💐
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جان.ممنون
فاطمه
8 تیر 94 1:39
سلام سارا خانوم من میخوام برای 12نفر درست کنم مواد رو دو برابرکنم کافیه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.بله
شیما
14 تیر 94 19:54
سلام و درود به شما مادر هنرمند عزیز آشنا شدن با سایت شما برای من باعث افتخار است عزیزم ممنونم از هنر خوبتون خوشحال میشم که در سایت عالی شما لینک باشم در پناه خدا همیشه شاد باشید
خانومی
22 تیر 94 16:48
سلام.طاعاتتون قبول باشه. به نظر خوشمزه میاد حیف که قارچمون تموم شده وگرنه برای امشب افطاریمون می ذاشتم.ایشالا فرداشب می ذارم . ممنون بابت آموزش خوبتون.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون
فاطیما
4 شهریور 94 0:02
سلام سارا جون. ممنون. بالاخره دستورش رو گذاشتی. حتما امتحان میکنم و نتیجه رو بتون اعلام میکنم. البته من که یکبار ابن سوپ رو تست کردم و عالی بوده