وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

آش آبادان

1394/4/17 8:05
11,568 بازدید
اشتراک گذاری

 

آش آبادان

آش آبادانی (همین آش هایی که از بیرون میخریم )

مواد لازم :
نخود و لوبیا و عدس هر کدوم نصف فنجان

برنج نیم دونه سه چهارم فنجان

گوشت 4 تکه (تکه هایی که توی خورشت میذاریم)

سبزی خرد شده (تره، جعفری اسفناج) یک فنجان

نمک و ادویه و زردچوبه به مقدار دلخواه
*سبزی رو میشه فقط تره گذاشت.
** مقادیر گفته شده هم تقریبیه و بسته به ذائقه میتونید کم و زیادشون کنید.


طرز پخت :
گوشت رو با سه، چهار لیوان آب بذارید بپزه. از زمانی که کفِش رو گرفتید به مدت نیم ساعت صبر کنید و بعد نخود و لوبیا رو اضافه کنید و اجازه بدید تا گوشت و حبوبات کاملاً پخته بشن.

 

آش آبادان

گوشت رو دربیارید و با گوشتکوب له کنید و دوباره بریزید توی قابلمه

 

آش آبادان

 

عدس و برنج شسته شده و ادویه جات و نمک رو اضافه کنیدو 10 دقیقه بعد سبزی خرد شده رو هم اضافه کنید و اجازه بدید تا برنج کاملاً له بشه.

 

آش آبادان

 

آش آبادان

باید هرچند دقیقه آش رو هم بزنید تا ته نگیره اگرم آبش تموم شد بهش اضافه کنید.

بکشید توی ظرف و روش پیاز داغ و فلفل سیاه و.در صورت تمایل آبلیمو بریزید.

 

آش آبادان

 

از آش های بیرونی هم خوشمزه تر بود.خوشمزه
این آش بدون نعناع و کشک سرو میشه .من جوگیر شدم حواسم نبود روش نعنا و کشک ریختمخندونک

 

التماس دعا

مامان محمد علی و محمد رضا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (4)

بابا و مامان
18 تیر 94 10:38
ممنون عالی بود عجب آشی
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
سامه
20 تیر 94 1:32
کلا آش خیلی دوست دارم و دوست دارم همیشه آش های جدید درست کنم...اینو تا حالا درست نکرده بودم ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم
مامان آرتین
5 مرداد 94 2:32
عالیییییی بود. مرسییییی
لیلی
3 آبان 94 10:54
تقدیم به شما به خاطر اموزش غذای سالم