وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

مافین خرما-ویژه ماه مبارک رمضان

1391/11/2 14:51
7,827 بازدید
اشتراک گذاری

این مافین دارای بافت نرمی است و طعم دارچین و خرمای آن غالب است که آن را مناسب سفره های رمضان میکند .من بیش از پنج نوع مافین با طعم های مختلف را درست کرده ام ولی طعم و بافت این مافین خیلی جالب تر و خوشمزه تر از مافین های دیگرم شد. پیشنهاد میکنم که حتما آن را تجربه کنید

مامان محمد سجاد

مافین خرما

مواد لازم:
خرما بدون هسته:300گرم
آب:1/3 پیمانه
آرد:210_225
بیکینگ پودر:یک و یک دوم ق چ
نمک:1/4 ق چ
شکر سفید:60 گرم
شکر قهوه ای:80 گرم
کره نرم:120 گرم
تخم مرغ درشت:2عدد
شیر:1/4 پیمانه
گردوی خرد شده:50 گرم
وانیل:کمی
دارچین:1/2ق چ
مواد سس کارامل شکلاتی:
خامه صبحانه:1/2 پیمانه
شکر قهوه ای:3/4 پیمانه
عسل: 2ق س
کره:2ق س
نمک :خیلی کم
شکلات تلخ رنده شده:30گرم
وانیل :کمی
طرز تهیه:
رطب و آب راروی حرارت قرار دهید و با پشت قاشق له کنید تا یکدست شود. پس از تبخیر آب اضافی کنار بگذارید تا سرد شود.دو نوع شکر و کره نرم را با همزن بزنید تا رنگ ان روشن و کرمی شود سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه و پس از هر تخم مرغ یک دقیقه مواد را هم بزنید.وانیل وآرد وبیکینگ پودرونمک را الک و به مواداضافه و مخلوط کنیدسپس شیر وپوره خرما و گردو را اضافه و در حد مخلوط شدن هم بزنید
 
مافین خرما
مواد را در قالب مافین که با کپسول کاغذی پوشش داده شده تا حدی که نصف قالب پر شود بریزید
 
مافین خرما
ودر 180 درجه سانتی گرادبه مدت 20 دقیقه بپزید.
 
مافین خرما
سپس از قالب خارج و با سس شکلات و پسته خرد شده تزیین کنید.
طرز تهیه سس کارامل شکلاتی:
تمام مواد به جز شکلات و وانیل را با هم در قابلمه کوچک مخلوط و روی حرارت متوسط بگذارید وقتی به مرحله جوش رسید بگذارید حدود 5دقیقه ریز بجوشد تا غلیظ شود.وقتی غلیظ شد از روی حرارت برداشته و شکلات خرد شده و وانیل را اضافه کنیدو هم بزنید.سپس تا داغ است روی مافین ها بریزید..
التماس دعا
مامان محمد سجاد
مافین خرما
مامان علی نوشت:من دیشب از اینا خوردم.خیلیییییییییییی خوشمزه بودخوشمزه
میتونید میزان همه مواد را نصف کنید چون تعدادش خیلی زیاد میشه
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

هنر آشپزی سفره آرایی و تزیین غذای کودکان
8 مرداد 91 14:34
سلام ممنون از حضورتون شما هم با افتخار لینک شدید


سلام
ممنون دوست عزيز
فاطیما
8 مرداد 91 18:34
سلام
میگم اگه شکر قهوه ای نداشتیم میشه از شکر معمولی استفاده کنیم؟


سلام
اینو دقیقا نمیدونم ولی میشه مقدارشو کم و زیاد کرد.
شکر قهوه ای مزه کاراملی به کیک میده و رنگشو تیره تر میکنه.ولی میگن از نظر بهداشتی یه مشکلایی داره که نمی دونم چیه؟
من خودم تا حالا استفاده نکردم و توی یکی دوتا دستور هم که داشتن به جاش شکر سفید استفاده کردم.
ولی برای این دستور هنوز امتحان نکردم
حتما براتون سئوال میکنم
مادر کوثر
9 مرداد 91 9:09


روزه داری حسابی فشار آورده
تازه دیدم که باید دستور آشپزیمو ایمیل کنم