وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کیک ژله بستنی

1394/6/3 9:33
30,271 بازدید
اشتراک گذاری

به گوش دل ندا آمد، که یار دلربا آمد .... به درد ما دوا آمد، رضا آمد، رضا(ع) آمد

خدا داد آنچه را وعده،‌ بشد در ماه ذیقعده ... که آمد بهترین بنده، رضا آمد ، رضا آمد

-----------------------------------------

پسرا اعتراض دارن چرا روز پسر نداریم(پسر بزرگه ما که گریه هم کردزبانبغل)

چون روز تولد حضرت معصومه رو روز دخترای گل و نازنین اعلام کردن،منم به عنوان یه مامان پسر دار روز تولد برادر بزرگوارشون رو روز پسر اعلام میکنم.البته توی خونه ی خودمونچشمکقوی...شما هم اگر دوست داشتید، روز تولد امام رضا رو  الکی مثلا روز پسرش هم بکنیدخندونک

 

کیک ژله بستنی

 

مواد لازم کیک خوشمزه ی ژله بستنی:

ژله آلویه ورا:یک بسته

بستنی وانیلی:نیم لیتر

کیک وانیلی ساده(من از این دستور استفاده میکنم و به جای آب پرتقال شیر میزنم)یک عدد

میوه های توت فرنگی.موز.کیوی.شاتوت و هر میوه دیگه که دوست داشتید به میزان لازم

گردو یا پسته خام به دلخواه خودتون

طرز تهیه:

اول بگم من چندباری این کیک رو درست کردم ولی هربارش قحطیه توت فرنگی بود توی شهرمون.هر چی منتاظر موندم که با توت فرنگی براتون درست کنم و بعد دستور بذارم فایده نداشت...دلم هم نیومد این دستور رو براتون نذارم و دیگه داره فصل تابستون تموم میشه...فعلا عکس بدون توت فرنگیشو داشته باشید تا انشاالله در آینده مجدد با توت فرنگی درست کنم و تغییرش بدمآرام

 

 

یه ژله آلویه ورا رو با یک و یک سوم لیوان آب جوش درست کنید و کنار بذارید تا حرارتش بره
نیم لیتر بستنی وانیلی رو کنار بذارید تا تقریبا آب بشه
بعد دوتا رو با هم مخلوط کنید.مثل فرنی میشه تقریبا
 یه کاسه گود رو تهش سلفون  یا نایلکس بکشید.

 

کیک ژله بستنی

 

کیک رو طبق این دستور یا هر دستور دیگه تو قالب 23 یا 20(بستگی به دهانه کاسه یا قالبی داره که میخواید توش دسر رو درست کنید)از قبل درست کنید و بذارید خنک بشه

بعد از عرض به دو قسمت مساوی برش بزنید و یکی از برشها رو به تکه های کوچک تقسیم کنید و یکی دیگه رو کنار بذارید(این کار رو قبل از درست کردن ژله انجام بدید)

 

کیک ژله بستنی

 

کیک ژله بستنی

 

 میوه توت فرنگی (نداشتم توت فرنگی)،موز ،کیوی رو خرد کنید
(من کیوی هارو قبلش خرد کردم و با یه ق شکر و کمی آب 5دقیقه جوش دادم و توی صافی ریختم خوب آبش بره.چون ترسیدم ژلم رو خراب کنه)
هر میوه ی دیگه هم میتونید بذارید ولی آبکی نباشه بهتره و اگر بود بذارید کامل آبش بره تا دسر بد رنگ نشه

من مربای آلبالو داشتم به جا توت فرنگی گذاشتم خندونکاونجوری بالای دسرم آبکی شد

 لایه لایه کف کاسه از مخلوط ژله بستنی و میوه ها و گردوی خردشده و کیکهای خرد شده بریزید تا کل مواد تموم شه...چون ژله بستنیمون سفته ته نشین نمیشن

 

کیک ژله بستنی

 

کیک ژله بستنی

 

کیک ژله بستنی

 

در آخر اون برش دیگه کیک رو روش بذارید و کمی فشار بدید

 

کیک ژله بستنی


روش سفون بکشید  و یه  شب تا صبح بذارید توی  یخچال
 چون سلفون داره به راحتی از کاسه جدا میشه.مثل ژله بشقاب رو بذارید روش و برگردونید و سلفونو ازش جدا کنید

میتونید با همون میوه های داخلش تزیینش کنید

 

کیک ژله بستنی

 

کیک ژله بستنی

خیلی خوشمزس

من یه بار هم با بستنی موزی و ژله موز درست کردم بازم خوشمزه بود ولی وانیلیش خوشمزه تره

 

این دوتا کیک هم دوست عزیزم زهرا مامان ارسطو طبق دستوری که براش فرستاده بودم ولی توی قالب کمربندی درست کرده که به عنوان ایده براتون میذارم

 

کیک ژله بستنی

 

کیک ژله بستنی

 

اینم عکس اصلیه این کیک دسره که توی یه  گروه آشپزی گذاشته بودن

مدیونید فکر کنید این از کیک دسر ما خوشگلتر شدهشاکیدلخورخندونک

 

کیک ژله بستنی

پسندها (4)

نظرات (17)

مامان نیکان
3 شهریور 94 11:14
عالی بود عزیزم البته که مال شما خوشگلتره.منم پسر دارم.سعی میکنم براش درست کنم
مامان گل پسرا
3 شهریور 94 22:49
سلام. عیدتون مبارک، من حافظ گل پسراتون باشه ان شاء الله
فاطی
4 شهریور 94 0:12
سلام مرسی از آشپزی های قشنگتون ببخشید میشه طرز تهیه پنیر پیتزا روهم بزارید خیلی ممنون
مامان مریم
4 شهریور 94 15:38
سلام عزیزم خیلی عالی شده روز پسر به پسر گلتون تبریک میگم
محمدطاها
4 شهریور 94 19:09
عزیزم روز تولد حضرت علی اکبر رو پسر هست
یکی از مامان ها
پاسخ
فکر کنم اون روز جوان باشه ...حالا دوبار روز پسر بگیریم
هليا
6 شهریور 94 18:40
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااام سلااااااااااااااام سلاااااااااام سلاااااام سلاااام سلاام سلام .♥ .♥ ..♥ ...♥ ....♥ .....♥آپم بهم سر بزني خوشحالم مي‌كني ......♥......................♥...♥ ..........♥.............♥............♥ ..............♥.....♥...................♥ ...................♥.....................♥ ................♥......♥..............♥ ..............♥.............♥....♥ .............♥ ...........♥منتظرتم .........♥ ......♥ ....♥هليا هستم
زهرا
11 شهریور 94 19:52
واااااي دلم خواست
دی ایران
13 شهریور 94 14:19
با سلام و خسته نباشید وبلاگ بسیار مفیدی داری و از شما درخواستی دارم اگر امکانش هست سایت ما رو به ادرس {{ diiran.ir }} به عنوان {{ سرگرمی و علمی }} لینک کنید. و اگر به ما سر بزنید خوشحال میشم سایت ما هر روز به روز میشود. با تشکر
سلام
13 شهریور 94 17:25
سلام. جدیدترین و زیباترین محصولات خارجی مورد نیازتان را در سایت ما ببنید. فروش با 70 درصد تخفیف و 6 ماه ضمانت ویژه شما دوست عزیز آدرس سایت ما: http://poolparoo.eshopfa.biz/
خانم دکتر آینده
16 شهریور 94 11:27
سلام وبلاگ فوق العاده زیبایی داشتید. ممنون میشم اگه مطلب من رو توی این سایت لایک کنید..... http://www.niniaxs.ir/index.php/batajrobeh2/9006-2015-09-05-06-58-16
سیما
17 شهریور 94 21:52
سلام عاشق عاشق خودت واشپزیهات هستم برات یه دعا دارم صحت بدن می نوسمت خوشگل
سیما
17 شهریور 94 21:55
سلام شبت مثل خورشید وماه باشه انشالله میشه برام کیک های غذایی یا چیزی مدرن وبا کلاس یاد بدی انشالله عروس شدم تو روز شیرینی خوری پوز بدم ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزمدستور کیک گوشت...کیک مرغ...کاپ کیک پیتزا و ...توی وبمون هست میتونی اونا رو بخونی و درست کنی
اقا
24 شهریور 94 0:10
سلام مامانی . دستت درد نکنه با اون غذاهای خوشمزه ودستپخت عالیت . واقعا آب از دهنم راه افتاد چه کدبانوی هنرمندی . من یک آقا هستم و میخواهم ازدواج کنم .آرزو میکنم یه مامان هنرمند شبیه شما مادر بچه هام باشه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنونم.انشاالله یه مادر بهتر از من نصیب بچه هاتون بشه
ابراهیم نیا
6 آبان 94 9:09
اوووف عجب کیکیییییی
فریبا
6 آذر 94 14:18
خیلی خیلی اشتها برانگیزه .آفرررررررررررین
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون
سازها
29 دی 94 14:35
مطلب فوق العاده ای بود تشکر
آیکابان
27 اردیبهشت 95 16:05
خیلی عالی شده