وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

دسر فیلیپینی

1394/6/24 2:02
12,801 بازدید
اشتراک گذاری

لباس یاس بر تن کرد زهرا

کنار دست او بنشست مولا

محمد خطبه خواند زهرا بلی گفت

غلط گفتم بلی نه، یا علی گفت

سالروز پاکترین ،نورانی ترین ،مقدس ترین و متعالی ترین پیوند هستی مبارک

به مناسبت این روز دستور این دسر بسیار خوشمزه که از آموزشهای خانم دردایی عزیز هست رو براتون میذارم

البته این عینه دستور نیست و به علت نایاب بودن بعضی موادش توی شهر ما ،من این مدلی درستش میکنم

پس اسمشو میذارم شبه دسر فیلیپینیخندونک

 

دسر فیلیپینی

مواد لازم:

بیسکوییت پتی بور:2 بسته

کره :50 گرم

خامه صبحانه :یک قوطی

شیرعسلی تغلیظ شده:یک قوطی

زرده تخم مرغ:2 عدد

آب لیمو ترش(حتما استفاده بشه):1 ق چایخوری

اسانس وانیل:1/2 ق چایخوری یا 1/8 ق چ پودر وانیل

ژله (آناناس یا آلبالو یا توت فرنگی و...)یک بسته

کمپوت آناناس:یه قوطی

طرز تهیه:

زرده ها روخوب هم بزنید تا سفید بشن

دسر فیلیپینی

شیر عسلی و خامه و کره ی نرم شده رو اضافه کنید

دسر فیلیپینی

همه مواد رو در قابلمه کوچکی بریزید و روی حرارت ملایم بذارید و مرتب هم بزنید(حدود 20 تا 30 دقیقه)تا مایه غلیظ بشه

دسر فیلیپینی

مثل این تصویر

بعد آب لیمو ترش و وانیل رو اضافه کنید و هم بزنید و از روی حرارت بردارید و بذارید تا حرارتش بره

دسر فیلیپینی

قبل از درست کردن مایه یه بسته ژله رو با یک و نیم لیوان آب جوش حل کنید تا کاملا شفاف بشه

مقداری از ژله کف قالبی که با پنبه چرب کردید بریزید و 20 دقیقه توی یخچال بذارید تا کمی ببنده

دسر فیلیپینی

آناناس ها رو به هر روشی دوست دارید روش بچینید و مابقی ژله رو روش بریزید و مجدد 20 دقیقه توی یخچال بذارید تا نیم بند بشه

دسر فیلیپینی

نوی این مرحله کرم دیگه خنک شده

نصف کرم را روی ژله میریزیم و با قاشق پهن میکنیم

دسر فیلیپینی

با برش بیسکوییت ها رو به آب کمپوت آغشته میکنیم و روی کرم میچینیم

دسر فیلیپینی

بقیه کرم روی بیسکوییت ها میریزیم و صاف میکنیم و یه ردیف بیسکوییت آغشته به کمپوت در جهت مخالف بیسکوییت های قبلی میچینیم...دیگه روی بیسکوییت لایه آخرو مرطوب نکید که میشه سطح بالایی ژله

دسر فیلیپینی

روش سلفون میکشیم یک روز توی یخچال میذاریم تا مواد به خورد هم برهخوشمزه

مثل ژله توی ظرف برمیگردونیم

*قالبتون زیاد بزرگ نباشه...حدود 20 سانت خوبه

اینقدر با کلاسه نیاز به تزیین ندارهزبان(توجیه تنبلی من برای تزیین)

دسر فیلیپینی

اینم با ژله آناناسش

توی قالب کمربندی هم میتونید درست کنید ولی اول باید کرم  و بیسکوییت رو بچینید و بذارید توی یخچال تا ببنده و بعد ژله رو روش بریزید

دسر فیلیپینی

چندین بار اینو برای مهمانیهام درست کردم و همیشه ته ظرفش به زور برای خودم موندهخندونکغمگین

واقعا خوشمزس و توصیه شدید میکنم درستش کنید...آقای شوهر ما که عاشق این ژلس و برای هر مهمانی میگه اینم درست کنمحبت

دسر فیلیپینی

توی اصل دستور از میوه ها و کمپوت میوه های استوایی به جای ژله استفاده میشه که متاسفانه هنوز نتونستم پیدا کنم...انشاالله پیدا کردم دستور اصلی رو هم میذارم

با تشکر فراوان از خانم صالحه دردایی عزیزم به خاطر آموزشهای بی نظیرشبوس

سارا مامان علی و حسین

پسندها (5)

نظرات (26)

مامان علی مرتضی
24 شهریور 94 6:48
سلام به سارای جان ومامانای دیگه خوبین؟ منم این روز رو بهتون تبریک بگم میخواستم بگم وبلاگ شما جز وبلاگای پر بازدیده و شما میتونین ی کار خیلی خوب اینجا انجام بدین و اون اینه که همه باهم بیایم اول ذیحجه رو روز عشق خودمون قرار بدیم نه ولنتاین که از غرب وارد فرهنگ ما شده ما روز به این قشنگی داریم چرا بریم آشی رو که غرب پخته بخوریم درحالی که عسل داریم. همین جا توی وبتون اعلام کنین مطمئنا طرفدار پیدا میکنه. شاید به نظر کار ساده ای بیاد ولی در عین حال کار بزرگی میکنین وی جورایی این حرکت کم کم دهن به دهن میچرخه ومیشه برامون فرهنگ وتوی فرهنگمون جا میشه. انشالله این قدم خیرتون بی نصیب نمیمونه . یا علی موفق باشید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خوبی؟ ممنون از پیشنهادت ...ببخش دیر پاسخ دادم...خودم تو فکرم بود ولی فرصت پست گذاشتن نبود،کیک رو هم برای اونروز درست کردم و توی جای دیگه گذاشتم ولی اینجا متاسفانه نرسیدمانشاالله سالهای آینده
مریم
24 شهریور 94 14:40
تو کیانپارس میوه استوایی میتونی پیدا کنی
یکی از مامان ها
پاسخ
چند جا پرسیدم...هدیه هم سر زدم نبود...میشه بگی کدوم سوپر داره؟
سیما
24 شهریور 94 19:06
سلام مثل خودت خوشگله ممنون مامان گلم تزیین سالاد فصل یادم میدی ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون...سعی میکنم قرار بدم توی وبلاگ
سمیه
25 شهریور 94 3:55
خیلی خوشمزه بنظر میتد .حتما درست میکنم.ممنون از آموزشتون
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم گلم
فهیم
25 شهریور 94 11:09
سلام دوست عزیز ممنون میشم از سایت آشپزی منم دیدن کنید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.انشاالله فرصت شد میام سر میزنم
نیــکتا
25 شهریور 94 23:26
این دسرش تقریــــبا مثل پان اسپانیا میمونه ولیـــ پان ژله نـداره):
یکی از مامان ها
پاسخ
نه طعمش خیلی متفاوته...طعم شیرعسلیش غالبه
اتنا
26 شهریور 94 19:11
سلام سارا جونی مرسی از رسپی های بی نظیرت حتما درست میکنم مگه میشه چیزی که شما پیشنهاد کنی خوشمزه نباشه به لطف شما اینجا چیزهای زیادی لز شما دوست عزیز یاد گرفتم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.لطف دارید شما
مریم بانو
27 شهریور 94 10:29
عاااااااااااالی بود عزیزم کمپوت میوه های استوایی با مارک لئوناردو توی سوپر مارکت های بزرگ هست عزیزم فکر کنم شما اهواز هستید ولی من تو شهر ماهشهر، توی فروشگاه پیروز و تو شهر دزفول، فروشگاه گلباران دیدم خییییییییییییییلی خوشششششمزن البته این نوآوری شما هم عالی بود
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون گلم.اگر اونطرفا رفتم میخرم
مرجان
28 شهریور 94 22:44
به به ساراجون بعد اینهمه وقت طولانی که اومدم وبلاگت خیلی سورپرایز شدم گل پسرات خوبن؟ اقا رضا چطورن؟چند بار تماس گرفتم جواب ندادی باشه میذارم به حساب اینکه سرت شلوغه گل پسراتو محکم محکم ماچشون کن میبینم که از طرفدارای خانم دردایی شدی واقعا اخلاق و آموزششون بی نظیره همیشه موفق باشی دوست جونم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلاااااااااااام مرجان جووووون کجایی دختر؟من تماس ندیدم.فقط یه بار اون اولا که برات نوشتم تو وب...گوشیم 90درصد اوقات بی صداس...صدای همه علی الخصوص آقا رضا دراومدهدر حد کشتن ها من خیلی پیام میذارم ولی انگار نت شما قطعه...تیک نمیخوره شرمندمممم در هر صورت
نیک نفس
1 مهر 94 10:40
باسلام و وقت بخیر نیک نفس هستم مسئول بازاریابی شرکت توسعه سامان نیماد، این شرکت برای وب مسترها و وبلاگ نویسان عزیز بستری را فراهم کرده است که بتواند با استفاده از وبلاگ خود کسب درامد کنند. سیستم بازاریابی و کسب درامد نیماد به این صورت است شما با قرارا دادن بنر های تبلیغاتی این شرکت با لینک منحصر به فرد خود چنانچه بازدید کننده از طریق لینک شما اقدام به خرید و ثبت نام کند 20 درصد از مبلغ محصول و خدمات به عنوان پورسانت به شما تعلق می گیرد. همچنین در تمدید های بعدی مشتری باز نیز شما پورسانت دریافت خواهید کرد . جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا فعال سازی اکانت خود از طریق لینک فوق اقدام فرمایید : http://goo.gl/EmZEvc این شرکت برای وبلاگ نویسان عزیز که تبلیغات ما را به اشتراک میگذارند پیشنهاد ویژه ای هم دارد: شما میتوانید وبلاگ خود را تنها با 20.000 تومان تبدیل به وب سایت کنید. این آفر شامل : 1 گیگابایت فضای میزبانی وب + دامنه ملی بوده که ارزش واقعی آن 45000 تومان میباشد که ما 50 درصد تخفیف برایتان در نظر گرفته ایم، همچنین تمامی موارد اعم از نصب و راه اندازی سیستم مدیریت محتوا سایت، اتصال بلاگ به سایت جهت حفظ بازدیدکندگان فعلی بلاگ و آموزش کار با سیستم را شامل میشود و در صورتی که شما در طول سال عملکردی خوبی نسبت به معری محصولات داشته باشید در سالهای آتی هزینه تمدید صفر و رایگان محاسبه خواهد شد.. همچنین در صورت نیاز به توضیحات بیشتر و ارتباط با بنده با ایمیل : niknafs@tsn.co.ir در ارتباط باشید. آدرس اصلی وب سایت شرکت : http://tsn.co.ir سپاس از وقتی که برای این پیام گذاشتید نیک نفس مسئول بازاریابی توسعه سامان نیماد
مهرسا
2 مهر 94 23:57
سلام واقعا تبریک میگم چقدر کدبانو و هنرمندین چقدرباسلیقه باعث افتخار ک همشهری به این هنرمندی دارم وبلاگتون عالیه همه چی رو خیلی خوب توضیح میدین ممنونم فقط اگ میشه از مرحله پایانی غذا یا شیرینی و... چن تا عکس بزارین از چن جهت و از برش هم همینطور ی سوال درباره دسر میشه از کمپوت استفاده نکرد یعنی میوه توش استفاده نشه ؟ یا اینکه ب جای کمپوت میشه از خود میوه استفاده کرد ؟ میشه نوع دیگه کمپوت استفاده کرد؟ ممنونم میشم جواب بدین
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون عزیزم بله میتونی میوه نذاری ولی دسر فیلیپینی اصل میوه داره.دیگه تغییراتش سلیقه ایه آناناش و کیوی و چندتا میوه دیگه باید به صورت کمپوت باشن چون ژله میبره میتونی ژله و میوه های دلخواهتونو بذارید
مهتا
3 مهر 94 0:00
سلام به جای شیر تغلیظ شده میشه از چیز دیگه هم استفاده کرد ؟بعد یه قوطی شیر تغلیظ شده چن گرمیه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.خیر توی این دستور طعمش به شیرعسلیشه.میتونید دسرهای دیگه رو امتحان کنید. الان تو خاطرم نیست وزنش.فکر کنم حدود 200گرم باشه ولی مطمین نیستم
شبنم
5 مهر 94 10:58
مرسی برای دستور خوبت.
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
نیکتا.ایدا
9 مهر 94 11:52
سلام ما شمارو لینک کردیم . خوشحال میشـم ما رو لینک کنیـد:/
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.لینکام زیاده نشون نمیده
بیتا
12 مهر 94 14:55
سلام من حدودا چند ماهی هست وبلاگتونو دنبال میکنم کلی از کیکا و غذاهاتونو درست کردم واقعا عالی توضیح دادین خسته نباشین خیلی خیلی متشکرم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.سلامت باشید عزیزم.انشاالله مه مفید بوده براتون
همراه رایانه
12 مهر 94 17:27
همراه رایانه پاسخگوی تلفنی سوالات ومشکلات رایانه ای، موبایل ،تبلت، لب تاپ و .. شماره تماس 9099070345 پاسخگویی به صورت شبانه روزی حتی ایام تعطیل WWW.POSHTYBAN.IR
فرشته
13 مهر 94 16:37
سلام اجازه هست از دستورای اشپزیتون استفاده کنم؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.برای کجا استاده کنید؟
فرشته
13 مهر 94 16:38
و اینکه اجازه هست از دستورای اشپزی که مامانای دیگه تو همین سایت میذارن استفاده کنم؟؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
عزیزم دقیقا قید کنید برای کجا هست؟
سخاوت من و شما
13 مهر 94 22:20
سلام برای تهیه جهیزیه و شروع یک ازدواج کمک جمع میکنیم مامان عزیز مایل بودی میتونی شرکت کنی سعادتمندو نیک بخت باشی در پناه خدا باز نشر کنید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.قبول باشه.چشم
م
14 مهر 94 20:17
ممنون دوست عزيز اين لينك آشپزي سالم در تلگرامه خانمها ميتونين وارد شين و استفاده كنين https://telegram.me/joinchat/BZ-pVgBcIfm0PmibvhEK9w
فرشته
15 مهر 94 13:33
برای سایت و وبلاگ نمی خوام استفاده کنم. برای خودم تو خونه می خوام. از کجا بدونم مامانای دیگه که دستور غذا گذاشتند اجازه میدن من از دستورشون استفاده کنم؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
عزیزم هرکی اینجا مطلب میذاره برای استفاده دیگران میذاره
مهرسا
16 مهر 94 15:56
سلام خوبی؟ یه سوال داشتم شاید بی ربط باشه ب اینجا ولی نمیدونستم کجا بپرسم ممنونم میشم جواب بدی من وقتی پودر کیک اماده بازاری میخرم خیلی خوب پف میکنه و پخته میشه پوک و کاملا پخته ولی وقتی خودم مواد اماده میکنم یعنی از پودر کیک اماده استفاده نمیکنم اصلا خوب نمیشه یعنی پف میکنه زیر و روش پخته میشه اما وسطش خام حالت چسبندگی داره بنظرتون مشکل چیه؟ فکر نکنم مشکل از فر باشه چون برا کیک اماده خیلی خوب عمل میکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون اگر اندازه گیری درست انجام بشه و تمام نکات به خوبی رعایت بشه مطمین باش کیفیت بهتر از آماده ها میشه
مهرسا
17 مهر 94 23:48
سلام سارا خانم مطالبتون عالیههههههه یه سوال داشتم وسایل شیرینی پزی و موادش رو اهواز کجا میشه تهیه کرد؟ فرشگاه خاصی میشناسی؟ ک انواع قالب ها و ابزار های مختلف و مواد لازم رو داشته باشه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون من از لوازم قنادی فروش ها پشت سی متری...توی همون خیابون فروشگاه خواهران تهیه میکنم...بیشتر فروشگاه گلزار
آشپزی
24 مهر 94 13:39
سلام وبلاگ خوبی داری خوشحال میشم به منم سربزنید این ایام سوگواری را به شما تسلیت عرض می کنم آشپزباشی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون.برشما هم تسلیت چشم سرفرصت سر میزنم
لیلی
7 آبان 94 8:33
واقعا همینطوره خیلی باکلاسه
الهام
23 مرداد 95 12:10
سلام واقعا ممنونم از وبلاگ بسیار عالیتون. میشه بفرمایید شیر عسل تغلیظ شده با عنوان چه مارکی میشه تهیه کرد.من دقیقا نفهمیدم یعنی چی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم همون قوطی های فلزی والفجر...برای صبحانه استفاده میکنن بعضا