وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کوکی اسمارتیزی

1394/11/25 13:03
13,573 بازدید
اشتراک گذاری

این کوکی آسون و خوشمزه و کم هزینه رو از دست ندید، بچه ها هم عاشقش میشنبغل

با تشکر از مامان محمدرضا و محمد علی عزیزم بابت ارسال این دستورمحبت

 

کوکی اسمارتیزی

مواد لازم:
تخم مرغ:2 عدد
شکر:1 پیمانه
روغن مایع: 1پیمانه
کاکائو: 1 ق غ
آرد الک شده: 2.5 پیمانه
وانیل :کمی
بیکینگ پودر:2 ق م
اسمارتیز:برای تزیین


طرز تهیه:
ابتدا تخم مرغها را در ظرفی میریزیم و هم میزنیم، (من در کل مراحل فقط با چنگال هم زدم) بعد شکر رو مخلوط کرده خوب میزنیم تا کرم رنگ بشه و حجیم بشه بعد روغن را کم کم اضافه کرده و هم میزنیم.

کوکی اسمارتیزی


بعد آرد، وانیل و بیکینگ پودر را به آرامی اضافه کرده و کم کم میریزیم.و هم میزنیم،

 

کوکی اسمارتیزی


خمیر نسبتا چسبناکی به دست میاد.

کوکی اسمارتیزی


مقداری از خمیر رو جدا کنید و بهش پودر کاکائو اضافه کنید.

کوکی اسمارتیزی

سپس کاغذ روغنی توی سینی انداخته و کمی چربش کنید.
از خمیر به اندازه گردو یا بنا بر سلیقه کمی کوچکتر برداشته و گلوله کرده وتوی سینی فر بذارید، بعد رویش اسمارتیز ها را میچینیم.

کوکی اسمارتیزی


در فر از قبل گرم شده حدود 180 درجه به مدت 10 الی 15 دقیقه در طبقه وسط میپزیم.

 

کوکی اسمارتیزی
 
نکات :

گلوله ها رو گرد کردید و تو سینی گذاشتید با دست پهن نکنید فقط اسمارتیزا رو روش فشار بدید خود شیرینی ها پهن میشن

من به اندازه گردو از خمیر گلوله کردم، ولی بعد از پخت خیلی شیرینیا بزرگ شدن، فکر میکنم اگه کوچکتر برداشته بشه بهتره.

اگه دوست داشتید مثل من میتونید بعضی از شیرینی ها رو دورنگه درست کنید که واقعا زیبا میشه

برای اینکه بتوانید راحت تر گلوله درست کنید، دستتون رو خیس کنید تا خمیر به دست تون نچسبه.

بافت این کوکی، وقتی که هنوز گرمه، مثل کیک نرم هست ولی وقتی سرد میشه مثل کوکی ترد و خشک میشه.

 

کوکی اسمارتیزی

 

کوکی اسمارتیزی

نوش جان

مامان محمد علی و محمد رضا

تلگرام:

kadbanooogary@

پسندها (6)

نظرات (23)

نادیا
26 اسفند 94 13:22
مرسی واقعا شیرینی های عالی بود یه دنیا مرسییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
علوم غریبه-استاد سید حسینی
28 اسفند 94 22:54
بزرگترین پایگاه علوم غریبه مرجع دعانویسی و طلسم و حرز طلسم محبت و عشق،طلسم موفیت ،طلسم دفع چشم زخم،طلسم رزق و روزی،طلسم بخت گشایی ،طلسم شفای بیمار با بیشترین نسخ خطی و مجرب در میان سایت های ایرانی،عربی و هندی با نسخ کاملا منحصر بفرد استاد سید حسینی با اعلام تماس از طریق آگهی نی نی وبلاگ در اولویت انجام کار قرار بگیرید 09215832129
دهقان
11 فروردین 95 17:31
سلام قسمتی از آموزش ها و دستور پخت ها را دیدم خیلی جالب بود امیدوارم بتونم بیشتر به وبلاگ شما سر بزنم موفق باشین
مژگان
24 فروردین 95 18:48
سلام خانمی خسته نباشی واقعا همه دستور های وبلاگت عالین منکه با اعتماد کامل دستوراتت رو میپزم چون مطمئنم خراب نمیشه دلمون واستون تنگ شده زود به زود آپ کنید
کمالی
27 فروردین 95 18:40
خانم گرامی با تشکر از شما بخاطر وقت و زحماتتون و معرفی این همه غذای خوشمزه به اطلاعتون می رسونم من یک سایت در رابطه با تربیت کودک راه اندازی کردم http://www.kodakyar .comو اگر شما مایل باشید با شما تبادل لینک بکنیم لطفا به من اطلاع دهیدinfo@kodakyar.com موفق باشین
آباديزيل
28 فروردین 95 12:27
مطالب شما بسيار جذاب است، موفق و پيروز باشيد.
ليپوماتيک
30 فروردین 95 12:42
مطالب شما بسيار جذاب است، موفق و پيروز باشيد.
تزريق ژل
30 فروردین 95 14:33
مطالب شما بسيار جذاب است، موفق و پيروز باشيد.
mehdi
31 فروردین 95 18:31
سلام لطفا وب لاگ منم برای بازدید دوستان بزارید متشکرم www.bakhmaly.blogfa.com اطلاعات به روز اخبار علمی پزشکی عجایب و دانستنی های روز دنیا وب سایت باخملی
مهدی نوروزی
31 فروردین 95 18:47
سلام لطفا وب لاگ منم برای بازدید دوستان بزارید متشکرم www.bakhmaly.blogfa.com اطلاعات به روز اخبار علمی پزشکی عجایب و دانستنی های روز دنیا وب سایت باخملی https://telegram.me/joinchat/CAlSBj0w1WYVy6iEPH5mKg کانال تلگرام باخملی
مهدی نوروزی
31 فروردین 95 18:56
سلام لطفا وبلاگ منم برای بازدید دوستان بزارید متشکرم www.bakhmaly.blogfa.com اطلاعات به روز اخبار علمی پزشکی عجایب و دانستنی های روز دنیا وب سایت باخملی https://telegram.me/joinchat/CAlSBj0w1WYVy6iEPH5mKg کانال تلگرام باخملی
تزريق چربي
1 اردیبهشت 95 9:31
مطالب شما بسيار جذاب است، موفق و پيروز باشيد.
رفع موهاي زائد
1 اردیبهشت 95 10:47
مطالب شما بسيار جذاب است، موفق و پيروز باشيد.
ظروف چيني
1 اردیبهشت 95 12:30
مطالب شما بسيار جذاب است
زینب ابراهیمی
2 اردیبهشت 95 17:56
عالییییییییییییییی
هنرمند
13 اردیبهشت 95 14:52
تنها تویی تو که می‌تپی به نبض این رهایی تو فارغ از وفور سایه‌هایی باز آ که جز تو جهان من حقیقتی ندارد تو می‌روی که ابر غم ببارد .. سلام
فاطمه
13 اردیبهشت 95 16:25
عالی و بسیاااااار خوشمزه بود ،من یکی از هواداران سایت شما هستم که یسال دارم همه غداها و دسرهای شما رو تهیه میکنم ،،دست گلتون درد نکنه
همیلا
14 اردیبهشت 95 19:21
سلام خانووومی...ببخشیـــــــد وقت نکردم عید رو بهتووون تبریک بگم عزیزم...عید تووووووون مبارک
بامام
11 خرداد 95 12:51
دریافت کد تخفیف 27 درصدی خرید کتاب از فروشگاه بامام فقط با عضویت در سایت یا خبرنامه فروشگاه تخصصی مادر و کودک بامام. آدرس سایت: http://bamom.ir
ویترینی شو
17 خرداد 95 10:38
سلام روز بخیر تاحالا به بنر ویترینی شو (سمت چپ) دقت کردی؟
مینا راد
31 خرداد 95 19:33
وووواوووو دهنم اب افتاد انصافا راستی به منم سر بزن عزیزم مرسییی
زهره
1 شهریور 95 14:46
سلام خسته نباشید من خیلی از غذاهای معرفی شده شما درست کردم واقعا دستتون درد نکنه. این کوکی رو هم درست کردم اما خیلی خشک و سفت شد.
❤فاطمه جون❤
16 خرداد 96 10:44
من اینو درست کردم با کمک مامان و ابجیم دلتون نخواد توی ماه رمضون خیلی خوشمزه شدهههههه دستتون درد نکنه