وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

آلو بخارا خونگی

1395/5/6 8:44
16,351 بازدید
اشتراک گذاری

این خوشمزه ها، آلو بخارا خونگی هستن که بعد از حدود ۲روز، آماده شدن
امروز که بیدار شدم رفتم سراغشون دیدم خشک شدن و خیییییییلی ذوق کردم خندونک
خب به هر حال این هوای گرم و آتشی مزیت هایی هم داره دیگه چشمک
ممنونم از دوست گل هنرمندم asooneh.ir@ بابت آموزششون، پیشنهاد میکنم یه سری بهشون بزنید و از آموزش های خوبشون استفاده کنید.
هر سال وقتی میرفتیم مشهد، کلی آلو بخارا میخریدم که برای یک سال بمونه ولی زین پس تابستونا دست به کار میشم و خودم درستش میکنم آرام

 

آلو بخارا

طرز تهیه آلو بخارا :

روی پوست آلو ها یه برش به شکل + بزنید. برشها عمیق نباشه فقط در حد پوست آلو ها.

 

آلو


یک دیگ پر از آب رو بذارید روی شعله گاز، وقتی جوش اومد آلو ها رو بندازید توش.
حدود یک دقیقه برای آلو قرمز و بیست ثانیه برای آلو زرد کافیه ،که توی آب جوش بمونن.
چون آلو قرمز سفت تره. منم با آلو قرمز درست کردم، فقط یه آلو زرد رو برای امتحان انداختم که ببینم چقدر طول میکشه که پوستش جدا بشه.
خب حالا آلو ها رو با کفگیر، به آرامی و با رعایت ادب و احترام خندونک،از توی دیگ درمیاریم و تو آب سرد میذاریم و پوست شونو خیلی راحت میکنیم.

 

آلو

 

آلو

 

آلو


بعد میذاریمشون تو سینی و زیر آفتاب تا خشک بشن.

 

آلو


روز اول، آلو ها فقط آب میندازن و تغییر رنگ میدن، اصلا نگران نباشید، بعدش کم کم خشک میشن. ⚡️نکته:بهتره آلو ها رو تو سینی فلزی نذارید، چون ممکنه سینی زنگ بزنه.
با آفتاب گررررررررررم و دااااااااااغ جنوب، کمتر از ۲روز زمان برد.
نوش جان

آلو بخارا

 

مامان محمد علی و محمد رضا

کانال تلگرام

kadbanooogary@

پسندها (1)

نظرات (14)

ترانه
11 شهریور 95 2:33
عذر میخوام تو دستور کیک هل و گلاب میشه به جای پیمانه پلو پز از ترازو یا پیمانه قنادی استفاده کرد اندازه ها تغییر نمیکنه؟؟ای کاش جواب میداد میخوام امروز درست کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.تغییر میکنه اندازه ها با همون پیمانه پلوپز اندازه گیری کنید
سمیه
15 شهریور 95 12:11
عالی شده دهنم آب افتاد نوش جانتون
افزایش بازدید سایت,لایک,گوگل پلاس,توییتر,فیسبوک
30 شهریور 95 13:29
سلام مطلبت عالیییییی بود به سایت من هم سر بزنید منتظرتون هستم در ضمن سایت ما در مورد افزایش بازدید سایت,لایک,گوگل پلاس,توییتر,فیسبوک http://rankmax.ir
دمنوش سرا
2 مهر 95 20:08
سلامتی را در دمنوش سرا بیابید انواع دمنوش های سلامت و ارگانیک کاهش وزن آسان با دمنوش های گیاهی رژیم و مشاوره رایگان
محب مهدی(عج)
4 مهر 95 22:41
بسیار عالی.دست گلتون درد نکنه
مونا
6 مهر 95 13:53
وااااای خیلی مربای آلو بخارا دوس دارم
ایمان
10 مهر 95 0:00
از تو عکس معلومه خوشمزه هستن
مریم
17 مهر 95 23:11
خیلی ممنون از مطالب عالیتون
شله زرد
22 مهر 95 16:27
سلام وبلاگ خوبی دارید ،میتونید سری به آموزش های اشپزی منم بزنید
نی نی
23 مهر 95 19:11
سلام وبلاگ زیبا و جالبی داری خوشحال میشم بعد از این که به اسم مراقبت های بارداری و بعد بارداری لینکم کردی خبرم کنی تا لینکت کنم ممنون
نوحه
26 مهر 95 21:58
سلام وب خوبی دارید هر هفته سر میزنم ممنون میشم وب مارو لینک کنید اجرتون با امام حسین
رها
26 مهر 95 22:01
سلام عاغا من نتونستم چیزی نگم و از وبلاگ برم بیرون قشنگ با روانمبازی شداا.من هر هنری دوس دارم جز آشپزی ولی خوب بخوام درست کنم میکنما :d یکاری کردین من فردا برم یه کدوم این غذا ها رو درست کنم بخصوص اون بامیه سیب زمینی که کلا دل منو برد :/ یذره گریه ( معدم اسیدیه همشون دلم خاست وای مامانم میخامم : (( مرسی از شما مامان خوب و مهربون و هنرمند دخترداییم میگه وقتی دخترش میگه که مامان امروز کیکت خیلی خوشمزه شد خیلی بهم حال میده انشالله منم مزدوج بشم نی نی بیارم واسه عزیزدلم غذاهای خوب درست کنم : ) دیوانه بچه هام.البته بچه خودم بیاد احتمالا اعصابم به فنا بره ن ک بچه های این دوروزمونه آرامند از اون لحاظ :d
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم انشاالله
فروغ
2 آذر 95 12:47
عالی
khridobarid
21 آذر 95 0:11
عالی خیلی هم عالی به وبسایت ما هم سر بزنید پر از وسایل و لوازم مخصوص مامان ها و بچه ها و کلی بدلیجات خوشگل http://www.kharidobarid.ir/index.php