وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کوکوی ماکارونی

1391/6/1 10:53
53,924 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهیه این کوکوی خوشمزه و جالب رو در ادامه مطلب ملاحظه فرمایید

ممنون مامان ریحان عسلی عزیزم

کوکوی ماکارونی

مواد لازم:

ماکارونی پیچ پیچی :1 بسته
قارچ : 1.5 بسته
فلفل دلمه : 3 عدد متوسط
سوسیس : 6 عدد
تخم مرغ : 3 عدد
روغن برای تفت دادن
ادویه جات: زرد چوبه و دارچین و نمک به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا قارچ و سوسیس و فلفل دلمه ها رو نگینی خرد می کنیم و بعد یکی یکی جدا از هم کمی تفت می دیم بغیراز سوسیس که بذارید کمی بیشتر پخته بشه
در همین حین هم ماکارونی رو می ذاریم که بپزه کمی بیشتر ازحد همیشگی بذارید بپزه ( نمک و زردچوبه هم فراموش نشه با کمی روغن )
بعد که ماکارونی رو آبکش کردید و آبش رفت فلفل دلمه و قارچ و سوسیس تفت داده شده رو با هم دیگه مخلوط می کنیم و بعد از اونم تخم مرغ و کمی دارچین بهش اضافه می کنیم و کاملا هم می زنیم
بعد روغن توی ماهیتابه می ریزم و بعد از اونم پهنش می کنیم و می ذاریم که بپزه ؛  درب ماهیتابه رو بذارید و بعد از 3_5 دقیقه بعد بردارید

نکته ی 1: تعداد تخم مرغ واسه ی این کوکو ، واسه 1 بسته ماکارونیه و اگه شما خواستید نصف یا بیشتر از 1 بسته رو درست کنید 2 تا تخم مرغ استفاده کنید ؛ این کوکو بر خلاف اکثر کوکوها که هر چقدر تخم مرغ بیشتر باشه خوشمزه تر میشه کمتر استفاده میشه تا موقع پختن تخم مرغ کمتر بین ماکارونی ها دیده بشه
نکته ی 2: در اصل یه طرف کوکو که پخته شد کوکوی شما آماده ست  اما اگه خواستید می تونید دو طرفش رو هم بپزید
نکته ی 3: می تونید از پنیر پیتزا هم روش استفاده کنید و با خیار شور و سس قرمز نوش جان کنید
نکته ی 4: این دستور واسه 1 بسته ماکارونیه  شما واسه نصف بسته همه چیز رو نصف کنید ؛ نصف بسته ی ماکارونی واسه 4 نفر کافیه !
نکته ی 5: این کوکوی خیلی خوشمزه ایی که واسه بچه هایی که خیلی پیتزا می خورن جایگزین خوبیه واسه یه بار هم که شده درستش کنید حتما خوشتون میآد ، در ضمن پیش غذای خیلی خوبی واسه وقتی خواهر و مادر شوهرتون هم که میآن خونتون هستچشمکنیشخند

کوکوی ماکارونی

 

مامان ریحان عسلی

مامان علی نوشت:ممنون سیما جونم .من که خیلی از این کوکو خوشم اومد حتما درستش میکنم چشمکخوشمزه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (14)

مامان ریحان عسلی
1 شهریور 91 10:59
سلام
مرسی از اینکه دستورشو گذاشتید
آره حتما درستش کن خیلی خوشمزه ست اگه درست نکنی از دستش میدی باور کن جدی میگم


سلام
ممنون عزیزم
همین امروز رفتم به همه همکارام گفتم درستش کنن...
ldkh
1 شهریور 91 11:01
سلام خوبی؟ دلم گرفته بود امدم وبلاگتون وبلاگت عالیه عزیزم خیلی خوشحالم با وبلاگ زیبات اشنا شدم من مینا هستم یه مشکل در وبلاگ دارم ممنون می شم الان بیایید کمکم کنید این هم ایمیل منه اد کنید منتظرتونم مرسی m8mina@yahoo.com


سلام
مشکلتونو به صورت خصوصی بنویسید.ممنون از حضورتون
عمه آتنا
1 شهریور 91 17:57
مواد لازمشو دوس داشتم میگم مامانم درست کنه،فعلا مجردم بذارین استراحت کنم
تک خاله کوثر جونی
1 شهریور 91 18:56
جالب بود تا حالا نشنیده و ندیده بودم.
همسرم، همه ي هستي ام
5 شهریور 91 16:57
سلام، وبلاگتون خيلي جالبه. من هم اين غذا رو درست كردم واقعاً خوشمزه شد. طرز تهيه ي اونو به همكارام هم گفتم، اونا هم درست كرده و خيلي راضي بودن.
مامان کوروش
20 آبان 91 17:45
سلام سارا جون هنرمند اینجا هم دست از سرت بر نمیدارماینو من درست کردم خیلی خوشمزه شد کوروش که خیلی خوشش اومد بهش میگه پیتزای ماکارونیراستی سارا جون طرز تهیه خامه اون کیک اسفنجی ابی خوشگله رو هم بزار تا امتحانش کنم مرسی
نسیم
17 اردیبهشت 92 18:23
خیلی ممنون دنبال همچین غذایی بودم همین امشب شام واسه شوهرم درستش می کنم
مهتا
29 اردیبهشت 92 21:01
سلام دوست خوبم من میخوام این غذا رو درست کنم ولی میترسم ماکارونی ها موقع سرخ شدن زیادی خشک و برشته بشن.طوری که نشه خوردشون.
حباب
30 خرداد 92 11:16
سلام عزیزم ...بنده هم از دوستان مامان ریحانه و رومینا هستم...ممنون از دستورای خوبتون ...به وب من سر بزن حتما 1 دستور آشپزی گذاشتم ...خیلی خوشمزه ست...میتونی کپی کنی تو وب خودت


سلام گلم.خوشحالم از آشناييتون.حتما سر ميزنم
مينا
18 تیر 92 15:31
سلام...وبلاگتون رو دوس داشتم. ميتونيد ماكاروني ساده هم استفاده كنيد، ولي بجاش تو غذا ساز بريزيد تا ميكس بشه.بعد بقيه مواد رو بهش اضافه كنيد.
شیرین
22 تیر 92 19:04
سلام عزیزم، الهی فدات شم چقدر باسلیقه‌ای خوش به حال علی خوشتیپ که به همچین مامان باسلیقه‌ای داره، دستورای غذاییت خیلی متفاوت هستن اصلا می دونی این سایت با من حرف می زنه من عاشق آشپزی هستم و خوشحالم که با شما آشنا شدم.
از این به بعد می تونم برای همسرم و پسرم غذاهای خوشمزه درست کنم.
خیلی ممنون خانوم گل.
ببخشید فقط یه سئوال این کوکوی ماکارونی، ماکارونیاش حین سرخ شدن خشک نمیشن یعنی ته دیگی نمی شن؟
ممنون اگه جوابمو بدی می خوام زودی درستش کنم.
مرسی
دوستتون دارم.


سلام عزیزمقربونت برم.شما لطف داری
اینو من درست نکردم ولی از سیما جون پرسیدم گفتند فقط در حد سرخ شدن تخم مرغ باید کوکو سرخ بشه...اینجوری ماکارونی سفت نمیشه...
مينو
14 آبان 92 22:33
سلام
چه كوكوي جالبي تاحال نخوردم
ميشه نوداليت استفاده كرد به جاي ماكاروني پيچ؟


سلام
نه فکر نکنم خوب بشه...
مامان فاطمه
6 مهر 93 21:20
مرسی گلم حتما تو اولین فرصت درستش میکنم خوشمزه به نظر میرسه
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم.انشاالله درست کنید و لذت ببرید
z.f.a
14 دی 94 11:26
ممنون خوب بود