وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

خورشت لوبيا سبز و هويج

1391/7/7 17:12
62,179 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهيه اين خورشت رو در ادامه مطلب ملاحظه كنيدچشمک

خورشت لوبيا سبز

مواد لازم:

گوشت خورشتي:300-400 گرم(ميشه از گوشت مرغ هم استفاده كرد)

لوبيا سبز خرد شده:تقريبا 300 گرم(من حدود 3-4 ليوان گذاشتم)

هويج درشت خلالي شده:دو عدد متوسط

پياز درشت:يك عدد

زعفران آب كرده نصف استكان

نمك.فلفل.زردچوبه

رب گوجه دو الي سه قاشق غذاخوري

آبليمو يا ليمو عماني به ميزان دلخواه

طرز تهيه:

ابتدا پياز رو نگيني خرد كرده و تفت ميديم سپس گوشتها را اضافه كرده و زردچوبه ميزنيم و تفت ميديم.بعد از تفت دادن گوشت و پياز لوبيا سبز و هويج رو اضافه ميكنيم و خوب تفتشون ميديم و رب رو اضافه كرده و فلفل و ادويه هاي لازم رو ميزنيم.

خورشت لوبيا سبز

بعد از رنگ گرفتن رب مقدار كمي آب اضافه ميكنيم.  و ميذاريم حدود دو ساعت خورشت به آرامي بپزه.ميتونيد دو عدد ليمو عماني كوچك به خورشت اضافه كنيد

خورشت لوبيا

 

 

يك ساعت آخر پخت نمك و زعفران را اضافه ميكنيم

 خورشت لوبيا سبز

اگر ميخواين از آبليمو براي چاشني اين خورشت استفاده كنيد در پايان پخت خورشت به اون اضافه بشه

 اميدوارم خوشتون اومده باشه

مامان علي خوشتيپ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (13)

خاله باران
6 شهریور 91 1:05
سلام.امدم دنبالت تو آشپزخانه...
من دوست ندارم...مامانم هم نمی پزه.مگر اینکه من مسافرت برم...


سلام
بدسليقه
خاله باران
6 شهریور 91 1:06
ولی سارا جون را خیلیییییییییییی دوست دارم.ولی چون اینجا یک محیط فرهنگی هست تو همون وب می گم بهش... بوس هم نمی ذارم.گل می ذارم.تازه می گم سارا جون


فرهنگي رو خوب اومدي.ممنون باران جان دوست محترم و گراميم...شكلكمم عاقلانس
مامان یلدا
6 شهریور 91 1:16
جالب بود
مامان یلدا
6 شهریور 91 1:17
خیلی جالب بود
خاله باران
6 شهریور 91 1:21
سارا اون بشقاب برنجه خودته؟


نه دادم آقامون
سیدمهدی
7 شهریور 91 14:22
سلام .معلومه برنج اش ایرانی هستش

سلام
بله
سپیده
11 شهریور 91 12:14
سلام. خانمی چرا اپ نمی کنید ؟
آمیتریس
15 شهریور 91 19:45
سلام. من قبلا مطالب وبلاگ شما رو خوندم و خوشم اومده. تازه گی ها آدرس وبلاگم تغییر دادم و یه وبلاگ جدید ساختم که در این وبلاگ جدید، قسمت آشپزی و تغذیه هم گذاشتم و قصد دارم از منابع سایت های خارجی هم استفاده کنم. اگه وبلاگ من رو لینک کنین خوشحال میشم چون اینطوری میتونیم با هم در ارتباط باشیم. اگه دوسداشتی و لینکم کردی حتما خبرم کن. ممنون
باران قلنبه
18 شهریور 91 14:53
سلام عزیزم خوشحال می شم به وب دخمل منم بیاین. دخملم باران مظفری توی مسابقه جشنواره رمضان 91 آتلیه سها شرکت کرده اگه می شه به سایت آتلیه سها بروید و در قسمت جشنواره رمضان به دخترم رای 5 بدهید .این جشنواره تا اول مهر مهلت داره. آدرس سایت آتلیه سها: Soha.torgheh.ir/festival یا به لینکش تو قسمت لینکهای وبم مراجعه کنید.مرسییییییییییییییییییییی. یادتون نره منتظرماااااااااااااااااااا
مامان امیرناز
19 شهریور 91 16:54
سلام امیرنازم در مسابقه رویای زیبا شرکت کرده میشه لطفا بهش رای بدید اینم ادرسش http://lavashak.niniweblog.com/post36.php شماره 5
مامان پارساکوچولو
25 شهریور 91 18:36
کوشین پ؟من غذای جدیدمیخوام


چشم .ببخشيد سرمون خيلي شلوغ بود
مدرسه ی مامان ها
29 شهریور 91 18:02
سلام سلام
بالاخره توفیق حضور در آشپزخونه ی شما رو پیدا کردیم
کار خیلی خوبی کردید که اینجا رو راه اندازی کردید، امیدوارم آشپزی برای بچه های کوچولو رو هم توی برنامه تون بذارید تا ما هم در آینده ی نزدیک ازش استفاده کنیم
فقط یه نکته عکسهاتون نمایش داده نمی شه برای اینکه تا حدودی خیالتون راحت باشه که عکسهاتون نمی پره و بتونید یه دسته بندی روی عکس ها هم داشته باشید توصیه می کنیم توی سایت پرشین گیگ یه یوزر بسازید و از فضایی که در اختیارتون میذاره استفاده کنید
براتون آرزوی موفقیت داریم


سلااام.ممنون از حضورتون.خيلي خوشحال شديم...
حتما اين كار رو ميكنيم.ممنون از راهنماييتون
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
2 مرداد 92 0:59
چرا لوبیا رو هم قد هویج قاچ نکردین...؟

یعنی این جور بهتر میشه؟

من هم قد هم قاچ می کردم... هویج و سیب زمینی و لوبیا...


بذارش به حساب بی سلیقه گیه من
البته من دوست ندارم لوبیاش خام باشه...خام نه..سفت باشه...ریزش میکنم که خوب بپزه...