وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

مرغ حلقه اي

1391/7/10 8:35
32,382 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهيه در ادامه مطلب

مرغ حلقه اي

مواد لازم:

آرد سفيد:300 گرم(3 پ)

خامه:3 ق س

نمك:1/2 ق مرباخوري

گشنيز خرد شده يا خشك:2-3 ق س

آب"300ميلي ليتر (2 پ)

ماء الشعیر:١/٤ پ

مرغ پخته خرد شده :يك عدد سينه

زرشك:3-4 ق س

آبليمو:به دلخواه

نمك.فلفل:به ميزان لازم

پنير پيتزا:به دلخواه

پياز  درشت:1 عدد

روغن جهت سرخ كردن

طرز تهيه:

ابتدا آرد و نمك و خامه و گشنيز و ماء الشعیر را باهم مخلوط كرده و آب را كم كم اضافه ميكنيم تا خمير لطيفي بدست بياد و به دست نچسبد

خمير را در نايلون گذاشته و به مدت 15-20 دقيقه استراحت ميدهيم.

خمير

پياز را خرد كرده و سرخ مي كنيم.سينه مرغ خرد شده و فلفل دلمه  را به پياز اضافه كرده و با نمك و فلفل تفت مي دهيم.سپس زرشك را اضافه كرده و مخلوط مي كنيم. در پايان آبليمو و پنير را اضافه مي كنيم.و بعد از پختن اجازه مي دهيم تا مواد سرد شود.

مواد دروني

خمير را به 8 قسمت تقسيم كرده و هر قسمت را به صورت مستطيل (خيلي نازك)پهن كرده و مقداري از مواد را روي خمير چيده(از هر طرف 1 سانت فاصله داشته باشه.و بصورت رولت ميپيچونيم.

خمير و مواد

بعد دوسر رولت را به هم وصل كرده و فشار مي ديم(ميتونيد دستتو روكمي خيس كنيد)

ودو طرفش رو در روغن سرخ مي كنيم

مرغ حلقه اي

هرچي خمير رو نازك تر صاف كنيد حلقه هاي تردتري را خواهيد داشت.اين غذا رو بهتره با سس قرمز ميل كنيد

**ميتونيد به جاي مرغ و زرشك از ژامبون دودي مرغ و سس خردل و كمي پنير خامه اي استفاده كنيد

دركل مواد دروني بايد ترش مزه باشه

اميدوارم خوشتون اومده باشه

مامان علي خوشتيپ

 مرغ حلقه اي

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (27)

مامان محمد و ساقی
7 مهر 91 19:29
تو بی نظیری سارا


بابای ملیسا
7 مهر 91 23:24
با سلام . ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) وبلاگ ملیسا خانم با موضوع سالروز قمری عقد مامان و بابا به روز شد . خیلی خوشحال می شیم اگر به خونه مجازی ملیسا سر بزنید و با گذاشتن یک یادگاری ، کلبه مجازی ملیسا رو منور کنید . منتظرتون هستیم .
مامان کیانا
8 مهر 91 8:39
سارا جون دستت درد نکنه واقعا غذاهات وسوسه انگیزه خوش بحال آقا رضا


ممنون عزیزم
مامان گلی
8 مهر 91 10:09
ممنون از دستورهای خوبت ظاهرش که خشمزه بنظر میاد .باید امتحانش کنم


امیدوارم درست کنید و خوشتون بیاد
مریم
8 مهر 91 11:36
خیلی جالب بود
تا حالا این مدل ندیده بودممممممم
حتما درستش می کنم



خوشحالم خوشتون اومده
محمد
8 مهر 91 12:19
مثل همیشه عالی .


ممنووووون
مامان گلی
9 مهر 91 10:24
سلام من این حلقه ها را درست کردم . با مواد پراشکی ,من شام نمیخورم ولی پسرهام خیلی خوششون امد دفعه دیگر با موادی که شما ریختین درست میکنم .دیشب خیلی عجله داشتم وموادپیراشکی هم آماده داشتم.ممنون از دستور خوبتون

سلام.خواهش میکنم.خوشحالم خوشتون اومده
مامان آرشیدا قند عسل
9 مهر 91 13:51
سلام خسته نباشید من مرتب به وبتون سر میزنم چون هم جالبه و هم من به آشپزی علاقه دارم این پستتون هم خیلی باحال بود حتما امتحانش میکنم .


ممنون
الهه مامان یسنا
10 مهر 91 14:10
ببین کاراتو!!!!!! کارم دراومد!!! یسنا تا دیده میگه مامان از اینا درست کن!!!!!!1 بابا خیلی خوشگلن آخه!!!
مرسی به خاطر دستورهای خوشمزه ات


آخی...اگه پیشم بود خودم براش درست می کردم
سپیده
11 مهر 91 17:45
به به . حتما باید درستش کنم. ولی می شه بفرمایید ماالشعیر برای چیه ؟
www.koodakeman91.niniweblog.com


ماالشعیر برای ترد شدن خمیرهایی به کار میره که توی روغن سرخ میشن...
مامان امیرناز
12 مهر 91 8:43
سلام عزیزم این خامه همون خامه صبحانه است؟ میشه لطفا بگی پیمانه ات چقدره؟ اخه من ترازو ندارم نمی تونم وزن کنم اگه می شه اندازه پیمانه رو بگو یا دفعات بعد عکس مواد اولیه رو بذار لطفا واقعا ممنون


سلام
پیمانه همون پیمانه پلوزه
بله خامه صبحانه همون پاکت صورتیا
الی
18 مهر 91 1:03
سلام
مرسی خیلی جالب بود حتما میدرستمش
فقط یه سوال اگه پنیر پیتزا نریزم خیلی بد میشه

اخه من اصلا پنیر پیتزا دوست ندارم از یادآوزی مزش حالم بد میشه


سلام عزیزم
نه من همینجوری پنیر زدم توش و به مقدار کم...
میتونی هر کدوم از مواد رو خواستی حذف کنی غیر از اونایی که مزه ترش داره.چون خوشمزگیش به ترشیشه...
مامان امیرناز
18 مهر 91 11:12
سلام سارا جون من دیشب درس کردم اما وقتی به خمیر کمی اب اضافه کردم دیدم خمیر داره شل میشه وقتی دیدم اینجوریه بجای اب ارد اضافه کردم تا خمیر خودشو گرفت تو چه جوری اب اضافه می کنی؟ اخه اب که خمیر و شل می کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


سلام عزيزم
خب پس خمير رو بايد با چي مخلوط كرد؟با آب مخلوط ميكنيم ديگه.قبلش چي بهش زده بودي؟آب رو كم كم بايد اضافه كني.شايد دو پيمانه زياد باشه براي همين كم كم اضافه كن...
نميدونم توضيحاتم كافي بود يا نه؟اگه دوباره سئوالي داشتين در خدمتم
مرجان
19 مهر 91 16:27
خیلی خوشگل و خوشمزه به نظر میان ممنون که اینقدر هنرمندی ! نمیشه ما همسایه تون بشیم ازنا غذا مذاهای خوشمزه که درست میکنی برای ما هم بیاری؟من که هوس کردم حتما درستش میکنم


ممنون عزيزم...والله همين الانشم به همسايه هامون چيزي نميرسه..علي رو كه ميشناسي
ماناز
19 مهر 91 17:36
دوست عزیز سلام از وبلاگ خوشمزه تان ممنونم. مدتی است تصمیم گرفتم مصرف مرغ را کم کنم .اگر امکان دارد در مورد نحوه درست کردن بوقلمون مطلب بنویسید. نمی دانم مثل مرغ درست میشود یا متفاوت است.ممنون اگر راهنمایی کنید.


سلام عزيزم
اتفاقا دستورات پخت بوقلمون در برنامه هاي آيندمون هست
از نظر من پختش بيشتر شبيه گوشت قرمزه تا مرغ(البته بستگي به نوع غذا هم داره)...
مریم
1 آبان 91 10:14
مقدار ماء الشعیر:١/٤ پ
یعنی یک چهارم پیمانه بود دیگه


بله عزیزم.حدود 2-3 قاشق.میتونی هم نریزی
سميه
1 آبان 91 14:46
سلام خسته نباشيد وبتون بسيار جذاب و فوق العاده خوشمزه است. من اين غذا رو واسه همسرم درست كردم، مطمئننم به خوشمزگيه اوني كه شما درست كرديد نشد، ولي بازم خيلي عالي بود، خيلي خوشش اومد. اصلاً اين خودش يه تنوع غذايي بود. از ايدتون ممنونم. موفق باشيد و پايدار.
الهام(مامان فرگل)
10 آبان 91 8:24
سلام خیلی وبلاگتون آموزنده و خوبه یه سوال داشتم میشه این حلقه ها رو شب درست کرد و فردا ظهرش سرخشون کنم؟


سلام.ممنون عزیزم
من تا حالا امتحان نکردم...ولی فکر میکنم بشه.فقط ممکنه کمی از تردیه نونش کمتربشه.امتحان میکنم و جواب میدم...
مامان امیر علی
15 آبان 91 10:25
سارا جون درست کردم اما خیلی خمیرم کلفت شد و بیشتر خمیر سفت احساس می شد و اصلا توی فر سفت شد مغز داخلش رو خوردیم ما به پای شما اصلا نمی رسیم خیلی افتضاح شده بود ...


آخي...چرا؟؟گفتمكه توي فر نذار...بعد خميرشو بايد خيلي نازك ميكردي...
البته خمير داخلش يه ريزه سفت ميشه ها...ولي بيرونش ترده!!!
دوباره امتحان كن.مطمئنم خوب ميشه...
در مورد آدرس فيس هم سر ميزنم...
مامان امیر علی
15 آبان 91 10:27
من در فیسبوکم غذا زیاد می زارم با دستوراش می تونی امتحان کنی و مرحله به مرحله در صفحه خودت بزاری به نام ... هستم با عکس خودم ...دوست داشتی بیا اد کن


ممنون.چشم عزیزم
پریا
8 شهریور 92 15:30
سلام خانومی.. من اولین بار اومدم این جا و این مرغهای حلقه ایی رو دیدم بلافاصله هم درست کردم... چون 3پیمانه آرد زیاد بود من همه مواد رو نصف کردم .. اولا واسه 3 پیمانه آرد 2 پیمانه آب خیلی زیاده.. من که مواد رو نصف کردم واسه یک و نیم پیمانه آرد 1 پیمانه آب هم خیلی زیاد بود خمیر خیلی شل میشه واسه یک ونمی پیمانه آرد 2 ..3 .. قاشق آب که ریختم کافی بود حتی خمیر به شدت چسبنده شده بود که 2 قاشق دیگه آرد اضافه کردم..

مشکل دیگه ام این بود که بعد سرخ شدن داخلش خمیر شده بود اصلا قابل خوردن نبود..

مال شما هم این جوری شده بود؟؟ مشکلم کجا بود؟؟


سلام گلم.ممنون از حضورتون و اینکه تجربه و نظرتون رو گفتید...
این خمیر مدلش تقریبا شله...از آموزشهای خانم ساناز مینایی هست...
درست میگید.داخلش مثل بیرونش برشته نمیشه...ولی قابل خوردنه...من با حرارت ملایم سرخش کردم تا خمیر توش بپزه...بهتره خیلی لوله اش نکنیم و درصورت امکان فقط دولبه رو بهم برسونیم و حلقش کنیم(نمی دونم متوجه منظورم شدید یا نه؟)
خمیر رو هم تاجایی که میشه نازک بگیرید تا داخلش سریع بپزه...
درهرصورت کار شما درست بوده...غذاهای خمیری این مدل رو باید یه بار درست کنید تا قلقش دستتو بیاد...
امیدوارم از بقیه آموزهاموناستفاده کنید و لذت ببرید دوست کدبانو
پریا
10 شهریور 92 13:01
مرسی خانومی که جواب دادین.. آره متوجه شدم چطوری میگین..
من عاشق غذاها یا پیش غذا های هستم که به شکل متفاوت درست میشن از لحاظ ظاهری ... از حلقه بودن این غذا خوشم اومد ولی از داخلش زیاد خوشم نیومد.. امروز میخوام اینو .. به همین شکل با سیب زمینی درست کنم اگه خوب شد بهتون میگم..


خواهش میکنم عزیزم
منتظرم که تجربتو دراختیار منم بذاری
گلفرنگ
14 بهمن 92 22:25
جووووووووووووووونم مامان سارا خیلی باید خوشمزه باشه میخواااااااااااااااام
یکی از مامان ها
پاسخ
فداااااااات...فقط باید خمیرشو خیلی نازک درباریا
راضی
17 آذر 93 9:29
قبل از هرچیز جا داره تچکر کنم زت عزییییییزم امشب مهمون دارم کلی دستور غذا دزدیدم ازینجا و اینکه میشه این خمیرا رو تو فر هم پخت/؟ یا حتمن باید تو روغن سرخ شن؟ بازم مرسی عجیجم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم گلم.انشاالله که به خوبی برگزار بشه مهمانیتون تو فر رو امتحان نکردم.فقط به این موضوع دقت داشته باش تا میتونی خمیر رو نازک بردار و بذار خوب سرخ شه که اون قسمت خمیر که وسط حلقه هست خام نمونه...اگر یه بار قبل از مهمانی درست میکردید بهتر بود
راضی
20 آذر 93 10:33
درست کرررررررردم خییلی خوب شد عاشقش شده بووووودن من یا قدرت ریسک پذیریم خیلی بالاست یا اعتماد بنفسم بازم با تچکر البته کوکوی ماکارونی و جوجه کباب تابه ای هم بوداااااااااا با اون دسر ژله با بستنی
یکی از مامان ها
پاسخ
ایولاحسنت به شما نوش جونتون
soheila
17 اردیبهشت 94 8:41
سلام خیلی ممنونم از ایده خوبتون منم درست کردم با خمیر نان لواش عالی شد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.نوش جان
متین
17 شهریور 95 15:34
سلام من این غذا رو درست کردم مقدار آبی که واسه خمیر گفته بودید خیییییلی زیاد بود و مجبور شدم کلی آرد بریزم و وقتی هم که سرخش کردم خمیر خیلی سفت بود به نظر من خمیر به مقداری مایه خمیر یا بکینگ پودر احتیاج داره تا کمی لطیف تر و نرم تر بشه برای یه بار غذای بدی نیست ممنون