وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 28 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

بادمجان کباب (غذای مازندرانی)

1391/7/21 17:48
14,341 بازدید
اشتراک گذاری

 

این غذا یکی از غذاهای مورد علاقه منه که بسیار خوش مزه و آسونه ! البته اونایی که عاشق غذاهای ترش هستن تشریف ببرن ادامه مطلب:

مواد لازم:

بادمجان قلمی و خوش تراش 1 کیلو

پیاز 1 عدد متوسط

دانه انار تازه  1 لیوان

رب انار  1 ق غ

آلبالو تازه یا فریزری    1/2 لیوان

نمک و فلفل و صد البته زرد چوبه به میزان لازم

 

 

ابتدا با کمال حوصله پوست بادمجانها را میکنید و آنها را از نصف میکنید و در آب تمک قرار میدهید تا کاملا برای خودشان غوطه ور باشند و کیف کنند

 

 

مرحله بعد پیاز ها را نگینی خرد کرده و در تابه میریزید تا حسابی سرخ و طلایی شود

 

پیازها که طلایی شد زرد چوبه را اضافه کرده و کمی تفت دهید تا عطر زرد چوبه فضای خانه را پر کند به نحوی که اهل منزل مدهوش شوند

 

 

نوبت اضافه کردنه دانه های خوشرنگ اناره

 

انار کمی که تفت خورد و آب پس داد آلبالو ها را اضافه میکنید. البته من از آلبالو هایی که در فریزر داشتم استفاده کردم و بدون ناخونک زدن  به بقیه آنها سریع به فریزر برگردانید

 

وقتی آلبالو با انار تفت خوردو به شکل پایین در آمد

 

 

رب انار را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید و با شعله کم اجازه دهید کمی تفت بخورد

حدود 1 لیوان آب بریزید و در تابه را بگذارید تا سس جا بیافتد

تا وقتی که سس جا میافتد این بادمجانها را در آبکش بریزید با دست کمی فشار دهید نه اونقدر که خفه شوند تا تلخابشان خارج شود بعد با دستمال حوله ای خشک کنید و سرخشان نمایید

در این زمان سس هم جا افتاد و به روغن در آمد

حالا بادمجانهای سرخ شده را در سس قرار دهید و بگذارید یکی دو قل بزند تا بادمجانها مزه دار شوند

بعد با یک کته مشتی و چرب و چیل نوش جان کنید البته ماست و خیار یادتان نرود

 

نوش جان

مرجان (مامان ریحانه)

 

پسندها (1)

نظرات (10)

مامان لنا
21 مهر 91 16:14
خیلی عالی مثل همیشه اجازه میدین لینکتون کنم؟؟؟


باعث افتخاره!
کاکل زری یا ناز پری
21 مهر 91 16:55
منم میام براتون دستور غدایی می زارم من عاشق اشپزی هستم چه کار خوبی کردید این جا رو راه انداختید من لینکتون می کنم


خوشحال ميشيم از دستوراها و كدبانوگريهاي شما هم استفاده كنيم.ممنون
مریم
22 مهر 91 11:50
وایی این چقده خوشمزه به نظر میاد
رفتم که امشب درستش کنم من عاشق این مدل غذاها هستممممم
دست گلت درد نکنه مرجان خانم گل



خوشحالم خوشت اومده !کته چرب و چیل و ماست و خیار یادت نره ها!
مامان امیرناز
22 مهر 91 19:32
سلام عزیزم این مال کجای مازندران بود؟ من خودم مازندرانی ام اما یه جور دیگه درست می کنیم اینم جالب بود


عزیزم این غذا مختصه شهر آمله
مامان محمد و ساقی
23 مهر 91 0:48
ممنون مرجان خانم.فقط یه سوال از انار ترش استفاده کردین یا شیرین؟


از انار ترش ! ولی رب انارم ملس بود که خیلی کم رو به شیرینی میزد ! آخه من از شیرین خوشم نمیاد
.
ناهيد
28 مهر 91 0:04
سلام واي دهنم آب افتاد به نظرخوشمزه مياد دستتون درد نكنه فقط اگه البالو نداشته باشيم ميشه ازآلوچه استفاده كرد؟


چرا نمیشه! فصل آلبالو که شد آلبالو بریزین
♥ مامان آمیتیس ♥
8 آذر 91 14:50
سلام..... بادمجون کبابی که ما درست میکنیم خیلیییی با این فرق میکنه.... اما اینم باید خوشمزه باشه
shomal seda
24 اردیبهشت 93 15:36
سلام.خیلی وب خوبی داری.لطفا به من سر بزن..ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام .ممنون
طراحی سایت
11 شهریور 94 10:02
سلام عکساش که خیییلی خوشمزه به نظر میرسه حتما درستش میکنم
مامان آیدامامان آیدا
19 مرداد 99 14:57
انقدر قشنگ و شاد دستور غذا رو نوشتین که عضو سایت شدم تا بتونم از شما تشکر کنم. عالی بود.