وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کیک صبحانه مغز دار

1391/7/23 15:44
11,737 بازدید
اشتراک گذاری

 

کیکهای صبحانه انواع و اقسام دارند که نوع مغزدارشان خیلی خوشمزه و مقویه!

امیدوارم ازین نوع کیک درست کنین و در یک عصر پاییزی در کنار عزیزانتون با یه چای داغ نوش جان کنین و لذت ببرین

ادامه مطلب:

مواد لازم:

کره 100 گرم

شکر 3/4 پیمانه

تخم مرغ 3 عدد

موز 2 عدد

وانیل 1/4 ق چ

خامه  2 ق س

کشمش پلویی 1/2 پیمانه

بکین پودر 1/2 و 1 ق چ

آرد  2 پیمانه

 

طرز تهیه:

ابتدا کره و شکر را در ظرف بزرگی میریزیم و با درجه کند همزن میزنیم تا شکر حل شود

 

آپلود عكس , آپلود رايگان عكس , آپلود تصوير , آپلود فايل , آپلود سنتر ,آپلود عکس برای وبلاگ , فضای  رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان, free image upload center , آپلود رایگان فیلم , آپلود عکس برای بلاگفا

 

بعد تخم مرغها را دانه دانه اضافه میکنیم و هم میزنیم این کار به شما کمک میکند تا مواد پوک تری به دست بیاورید

 

 


وانیل را اضافه میکنیم

آپلود عكس , آپلود رايگان عكس , آپلود تصوير , آپلود فايل , آپلود سنتر ,آپلود عکس برای وبلاگ , فضای  رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان, free image upload center , آپلود رایگان فیلم , آپلود عکس برای بلاگفا

موزهای حلقه شده را اضافه میکنیم


خامه صبحانه را هم اضافه و مخلوط میکنیم


کشمش ها را با کمی آرد مخلوط میکنیم تا موقع اضافه کردن به مواد کیک ته نشین نشود و در کل کیک پخش شود

 

آپلود عكس , آپلود رايگان عكس , آپلود تصوير , آپلود فايل , آپلود سنتر ,آپلود عکس برای وبلاگ , فضای  رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان, free image upload center , آپلود رایگان فیلم , آپلود عکس برای بلاگفا

 

و کشمش هارو هم اضافه میکنیم

 

آپلود عكس , آپلود رايگان عكس , آپلود تصوير , آپلود فايل , آپلود سنتر ,آپلود عکس برای وبلاگ , فضای  رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان, free image upload center , آپلود رایگان فیلم , آپلود عکس برای بلاگفا

بکین پودر و 1/8 ق چ نمک را با آرد مخلوط کرده و آرام آرام به موادمان اضافه میکنیم و مواد را مخلوط میکنیم تا خمیر نسبتا سفتی بدست بیاید

 

آپلود عكس , آپلود رايگان عكس , آپلود تصوير , آپلود فايل , آپلود سنتر ,آپلود عکس برای وبلاگ , فضای  رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان, free image upload center , آپلود رایگان فیلم , آپلود عکس برای بلاگفا

 

قالب لوف را کمی چرب کرده و کاغذ روغنی میاندازیم

 

 

موادمان را نصف میکنیم و نصف را در قالب میریزیم بعد قیسی ها و چیپس میوه را روی مواد میریزیم !

نکته: قیسی ها را دست نخورده سر جایش برگردانید چون غذاهای زیادی قراره با قیسی بهتون یاد بدمچشمک

 

 

بقیه مواد کیک رو داخل قالب میریزیم

 

کیک رو به مدت 40 دقیقه با دمای 180 درجه در فر میگذارم

پس از پخت اجازه میدهیم کاملا خنک شود و سپس از قالب در می آوریم

نوش جان

مرجان (مامان ریحانه)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مامان علي خوشتيپ
25 مهر 91 0:41
خيلي خوب بود
حتما امتحانش ميكنم.تا حالا با قيسي كيك درست نكرده بودم.
ممنوووووووون دوست هنرمندم


خیلی خوشمزه میشه میتونی بجای چیپس میوه مغز بادوم یا پسته یا حتی گردو بریزی
مامان علي خوشتيپ
25 مهر 91 0:42
حال ميده آدم خودش براي وب خودش نظر بده ها


آره بیا هی نظر بدیم امار بره بالا
هی هم قربون صدقه هم بریم
مامان امیرناز
2 آبان 91 8:46
سلام عزیزم منم همون مزاحم همیشگی فکر کنم با این سوال پرسیدنام حسابی کلافه تون کردم شرمنده من از این قالبها ندارم میشه از ظرفهای پیرکس به عنوان قالب استفاده کنم؟


نه بابا خواهش میکنم ! خلاصه ما همشهری هستیم باید هوای همو داشته باشیم!!!!
واا... من تا حالا تو این پیرکسا درست نکردم نمیدونم چه جوری میشه امافکر کنم تو پیرکس سایز کوچیک بد نشه!ولی دیگه به این بلندیه فالب لوف درنیاد امتحان کن و نتیجشو بهم بگو عکسم خاستی بنداز برامون ایمیل کن
مامان امیرناز
2 آبان 91 9:33
راستی همشهری اگه ممکنه ادرس وبتو برام بذار


کدوم وب؟


مامان امیرناز
3 آبان 91 10:23
azizam vebloge khodet


یه وبلاگ دخترم بود که دیگه نیست ! همینه وبلاگم! به وبلاگت سر میزنم دتر!
مامان امیرناز
3 آبان 91 22:18
سلام دتر خوبی مرسی که اومدی وبلاگم منظورم همون وبلاگ دخترت بود چرا دیگه نیس؟ ما امروز وسایل این کیک را خریدیم فردا درست می کنیم برایتان عکسش را می فرستیم با احترامات فراوان


سلام !اخه فرصت ندارم وبلاگشو آپ کنم
ببینم چه میکنی!!!!
مامان امیرناز
7 آبان 91 8:39
سلام عزیزم کیک را درست کردیم بسیار خوشمزه شد من چون زیاد قیسی دوست ندارم وسطش از گردو استفاده کردم جهت خودشیرنی یکی دیگه ام دیشب درس کردم امروز ببرم واسه شیمار با ظرف پیرکس خیلی خوب شد عکسشو برات میل کردم فداتتتتتتتتت


خوشحالم که خوشت اومده امیدوارم شیمارت هم خوشش بیاد و حسابی پیش بقیه شی فامیلون ازت تعریف کنه! فقط تو چه سایز پیرکس درست کردی؟
مامان امیرناز
8 آبان 91 7:56
عزیزم عکسشو ایمیل کردم نیومد؟ سایز ظرفش دقیقا اندازه ظرفی بود که شما استفاده کردی از این پیرکس ها که مخصوص کیک. فامیل شوهر هم بسیار خوششان امدو تعریفیدند!

عکسشو دیدیم.تبریک میگم به این همه ذوق و کدبانوگریتون
موفق باشی
ساناز
13 اسفند 91 15:08
با سلام خدمت مامانای گل تازه با وبلاگتون آشنا شدم و لینکتون کردم تا بازم به وبلاگ خوبتون سر بزنم
به من هم سر بزنید خوشحال میشم

سلام عزیزم
ممنونم
با افتخار لینک شدید
مامان علی مرتضی
16 مرداد 92 16:05
سلام مرجان جان اضافه های کاغذ روغنی که بعد ریختن همه مواد مونده روی کیک میکشیم .
همون کاغذی که توی قالب گذاشتیم ازاینور اونور اویزونه رو میگم.چون تا حالا استفاده نکردم
اگه بکشیمش روی مواد نمیشه؟؟؟؟


سلام
مرجان جون در اين وبلاگ فعاليت دارند:
http://khooneyeghadimi.blogfa.com/
مامان حمید کوچولو
20 شهریور 92 23:39
سلام ...
من از این کیک درست کردم
خیلی خوشمزه وخوشگل شد
متاسفانه عکس ننداختم
بازم درست میکنم و عکسشو براتون ایمیل میکنم
ممنونم با اموزشای خوبتون

سلام عزیزم
نوش جانتون
خوشحالیم که رضایت خاطرتون رو فراهم کرده
حتما عزیزم خوشحال میشیم که عکسها آشپزیتون رو برامون ارسال کنید
خواهرفرناز
1 آبان 92 8:04
مرجان جون پختم واقعا عالی بود حتما بچه ها بپزید زمان خیلی زیادی هو نمیبره سریع اماده میشه


سارا:منم توصیه میکنم درست کنند.خیلی عالیهدست مرجان جون درد نکنه