وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

ریسوتو با مرغ و سبزیجات

1391/7/24 1:51
6,320 بازدید
اشتراک گذاری

ریسوتو به انواع غذاهایی اطلاق میشه که با برنج قهوه ای طبخ میشه! و انواع زیادی داره

برنج قهوه ای به خاطر داشتن پوست دارای مقادیر زیادی آهن - ویتامین های گروه ب - منیزیم و دیگر املاح مفید میباشد

ازین ماده غذایی مفید غافل نشیم

طرز تهیه در ادامه مطلب:

مواد لازم:

1/2 سینه مرغ

فلفل دلمه ای رنگی 2 عدد

هویج 2 عدد

پیازچه 10 شاخه

روغن کنجد  2 تا3 ق غ

نمک و فلفل قرمز و پودر سیر به میزان لازم

سیر 2 حبه

برنج قهو ای 2 پیمانه

کنجد به میزان لازم

 

ابتدا سینه مرغ را به صورت نواری برش میدیم و اونا رو با مقداری نمک و فلفل قرمز و پودر سیر مزه دار میکنیم و 1 ق غ روغن کنجد رو هم روی مرغ میریزیم و ماساژ میدیم تا به خورد مرغ بره

در این فاصله برنج را با یک پیمانه آب میگذاریم تا به روش کته پخته شود

 

در تابه 1 ق غ روغن کنجد میریزیم و مرغ مزه دار شده را به تابه اضافه و تفت میدهیم

مرغ که تفت خورد داخل ظرفی جدا میریزیم البته دقت کنید مرغها کاملا پخته شده باشند

فلفل دلمه ای را به صورت خلالی خرد میکنیم هویج را هم حلقه ای میکنیم و پیازچه ها را هم به صورت اریبی برش میزنیم و در همان تابه ای که مرغ را تفت دادیم میریزیم و اجازه میدهیم تا سبزیجات سبک شوند

اگر احتیاج بود 1 ق غ دیگر روغن کنجدهم میتونیم به تابه سبزیجات اضافه کنیم

سبزیجات که سبک شد سیر له شده و مرغ را اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم

در اخر برنج پخته شده را به تابه اضافه و با مواد دیگر مخلوط میکنیم

مواد با برنج که حسابی مخلوط شد داخل ظرف سرومیکشیم و رویش را کنجد میپاشیم

نوش جان

مرجان (مامان ریحانه)

 

شرمنده که خیلی تزیین خوبی نداره

آخه شوهر جان خیلی گرسنه بود و بیتاب شده بود منم مجبور شدم سریع عکس بندازم و هول هولکی در ظرف کشیدم دیگه شرمندهخجالت

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان آینده
24 مهر 91 15:03
سلاااام
اومدم ازتون کمک بگیرم من چند هفته دیگه ی مهمونی عصرونه دارم میخوام ساندیچ یا غذای سرد آماده کنم که ظاهرش خوب باشه و هم خوشمزه باشه
آخه برای اولین بار که من مهمونشون میکنم میخوام مهمونیم خوب برگزار بشه میشه کمکم کنین
ی دنیا ازتون ممنونم


سلام عزیزم.
خداکنه فرصت بکنیم...اگه فرصت شد چشم
ممنون از حضورتون
مامان آینده
24 مهر 91 15:15
لطف میکنید
اگه فرصت هم نکردین لطف کنید اسمشونو بگید دستورشو ی جورایی پیدا میکنم


عزیزم میتونی از سالاد یونانی استفاده کنی که بی دردسر و آسونه و از بخش تزیین سالاد هامون واسه تزیینش ایده بگیری ! از ژله رنگین کمونی که سارای خوبم زحمتشو کشیده و پیراشکیه دو رنگی که بازم ساراجون درست کرده به امید خدا فردا یا پس فردا دستور یه جور ژله خورده شیشه آسون رو براتون میذارم شاید بتونه بهت کمک کنه ! امیدوارم راهنماییم کافی بوده باشه
مامان لنا
24 مهر 91 19:21
خیلی مهربونی که اینقدر وقت میزارین به خاطر دوستاتون :

شما هم خیلی مهربونید که وقت میذارین و از وبلاگ ما دیدن میکنین
مامان محمد و ساقی
25 مهر 91 0:00
مرجان جون دستت درد نکنه.عالی بود.


ممنونم عزیزم
مامان علي خوشتيپ
25 مهر 91 0:39
ممنون مرجان جون.من تا حالا برنج قهوه اي استفاده نكردم ولي خيلي دلم ميخواست يه بار امتحانش كنم...
مزش چجوريه؟مثل برنج معموليه؟



حتما امتحان کن مزه ش مثل برنج معمولیه یه کم فرق داره بسته ش یه کم گرونه ولی چند نوبت میتونی ازش استفاده کنی! من مارک هاتی کارا گرفتم 7 تومن!یه جور ریسوتو یونانی اموزش میدم خیلی خوشمزه میشه برنج رو باید خشک سرخش کنی حتما دستورشو میذارم