وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

دمي عدس

1391/8/16 0:45
13,051 بازدید
اشتراک گذاری

اين غذاي خيلي لذيذ و خوشمزه رو از روي يكي از دستورهاي خانم ليلا كردبچه درست كردم كه احتمالا خيليا باهاش آشنا باشن...

حتما براي يك بار هم شده امتحانش كنيد...لبخند

تشريف ببريد ادامه مطلبقلب

دمي عدس

 

مواد لازم:

برنج:3 پيمانه

عدس خيس كرده:يك و نيم پيمانه

گوشت ماهيچه با استخوان:3 عدد

پياز بزرگ ساطوري شده:1 عدد

سبزي ساطوري شده:2 پيمانه(شويد،ترخان،تره)

ادويه خورشتي:1/5 ق چ

ادويه پلويي:1 ق چ

نمك.فلفل.زردچوبه.روغن.محلول زعفران به ميزان لازم

طرز تهيه:

مقداري روغن در قابلمه بريزيد و پياز را در آن تفت دهيد تا طلايي شود.گوشت را بيفزاييد و5تا 6 دقيقه ي ديگر تفت دهيد.

ادويه خورشتي .زردچوبه و فلفل را افزوده و به تفت دادن ادامه دهيد.

4 پيمانه آب به گوشت اضافه كرده واجازه دهيد گوشت به مدت يك ساعت بپزد.

در مرحله بعد عدس و نمك را اضافه كرده و حدود 30 دقيقه همراه با گوشت بپزيد.

سبزي را در روغن تفت داده و برنج خيس كرده را همراه 2 پيمانه آب گرم به سبزي اضافه كرده .

(من از سبزي خشك استفاده كردم كه ديگه نيازي به تفت دادن نداشت.برنج هم خيس نكرده و به ميزان آب اضافه كردم تا كاملا برنجم دمي باشه)

اين مواد را به گوشت و عدس بيفزاييد و اجازه دهيد سبزي ،گوشت،عدس و پلو با هم پخته تا آب كشيده شود.ادويه پلويي را روي آن پاشيده و با كفگير زير و رو كنيد و دم كنيد.

در آخر زعفران دم كرده را روي پلو داده و با كفگير مخلوط كرده،در ظرف بكشيد و ماهيچه ها را كنار ظرف قرار دهيد...

(مي توانيد ماهيچه ها را جداگانه بپزيد و بعد از آن كه دمي درست شد روي پلو قرار دهيد ولي توصيه من همون اولي هستچشمک)

دمي عدس

اميدوارم از درست كردن و سرو اين غذا در كنار خانواده لذت ببريد

مامان علي خوشتيپ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مامان بهراد
16 آبان 91 1:00
رای گیری مسابقه ی عکس شروع شد : دوستای خوبم ازتون نمی خوام که برید و به من رای بدید فقط می خوام که برید به اینhttp://www.raeenblog.persianblog.ir آدرس و به زیباترین عکس به سلیقه ی خودتون رای بدید...
نازنین
16 آبان 91 1:21
مرسی عزیزم چقدر نوشته هاتون و عکس ها کامل بودن ممنون خسته نباشی


خواهش میکنم.خوشحالم خوشتون اومده
مامان طهورا عسلی
16 آبان 91 7:14
سلام. عالی بود. خدایی خسته نباشین. خدا قوت. خیلی استفاده کردم مخصوصا بال مرغ کنجدی عالی بود. فقط اگه ممکنه یه کم توضیحاتتون واضح تر باشه. مثلا تو آموزش ژله رنگی یه کم گیج شدم. ولی با این حال استفاده هم کردم. بازم ممنون.


سلام.ممنون عزیزم
والله خودم هم تو درست کردن ژله رنگین کمان همش گیج میشم.دیدید که یادم رفت یه قسمتشو بستنی بزنم
سميه
16 آبان 91 15:40
آدم گرسنه هم كه نباشه، اينا رو ميبينه، دهنش آب ميوفته. به قول خود نانازيت قلبم ضعيفه از اين چيزا نزار.


خودمم میبینم گرسنم میشه
من کلا با عکس هرچی غذا گرسنم میشه
خاله نرگس
16 آبان 91 20:11



مامان محمد و ساقی
17 آبان 91 21:42



ممنون عزيزم
مامان ریحان عسلی
18 آبان 91 16:59
سلام
مامانه من هم این غذارو خیلی خوب درست میکنه خیلی خوشمزه ست حتما حتما درست کنید مامانا ی مهربون
آخ آخ ترشی بادمجونو


زنده باشن مامانتون
ترشي بادنجون رو همسرم درست كردن
خاله نرگس
22 آبان 91 13:11
منم درست کردم خیلییییییییییییی خوب بود..منتهی مال شما پولداری ترهماهیچش بیشترهمهدی کیف کرد


نوش جان...
گوشت نذری بود...ماله عید قربان