وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

تيراميسو-1

1391/8/19 23:06
21,929 بازدید
اشتراک گذاری

اين دستور راحتترين روش تهيه تيراميسو كه يك دسر فوق العاده خوشمزه ي ايتاليه مي باشد.خوشمزه

تيراميسو

مواد لازم:

خامه صبحانه:1پاكت      

 پنير خامه اي مربعي:1عدد

شكر :1 ليوان يا 1/2 ليوان    

ليدي فينگر يا بيسكويت پتي بور:2 بسته

پودر نسكافه:2 قاشق غذاخوري       

پودر كاكائو:به مقدار لازم

موز و گردو :به مقدار لازم(به دلخواه)

طرز تهيه:

ابتدا خامه و پنير و شكر را با هم مخلوط كرده و با هم زن برقي اينقدر ميزنيم تا كرم لطيفي بدست بيايد.

در طول هم زدن به ميزان 1/4 قاشق چايخوري وانيل اضافه كنيد.كرم آماده شده رو در يخچال بگذاريد تا خودش را بگيرد.

2 قاشق نسكافه را در نصف ليوان آبجوش حل كنيد و بيسكويتهاي پتي بور را يكي يكي در آن بغلتانيد و در كف ظرف پيركس مستطيل شكل بچينيد.

نصف كرم را روي بيسكويت ها بماليد و موزهاي برش زده شده و گردوهاي خرد شده را به صورت يك لايه روي آن بچينيد.

دوباره 1 يا دو رديف بيسكويت كه در نسكافه غلتانيده ايد روي مواد بچينيد و بقيه كرم را روي بيسكويت ها بريزيد.

سپس پودر كاكائو را با الك روي مواد ميپاشيم و روي ظرف را سلفون كشيده و حداقل به مدت 2 ساعت در يخچال نگه ميداريم تا مواد سفت شودو به اصلاح خودش را بگيرد.

بعد از آن تيراميسو را برش زده و با چاي داغ يا شير نوش جان كنيد.خوشمزه

 

تيراميسو

من روي تيراميسو كمي مرباي آلبالو ريختم كه مزشو خيلي بهتر كرد.ميتونيد از توت فرنگي هم استفاده كنيد.

**متاسفانه قيمت ليدي فينگر خيلي بالا رفته و كلا توي شهر ما كميابه،همون پتي بور خودمونو عشقهچشمکاحتمالا در پستهاي آينده دستور تهيه ليدي فينگر رو بذارم...ابرو

**چون علي خيلي اين دسر رو دوست داره و سطح دسر براش مهمتر از ضخامتشه نیشخند،من ميزان كرم بين و روي بيسكوييتها رو كم ميذارم.شما ميتونيد به سليقه خودتون ضخامت دسروتونو با افزايش تعداد لايه ها و بيسكوييتها تغيير بديد...

** توصيه ميكنم حتما اين دسر رو درست كنيد و خانواده رو شادمان كنيد...به خصوص براي صبحانه بچه ها يك گزينه بسيار مناسبيه...

 

تيراميسو

 

 

پسندها (2)

نظرات (27)

مامان محمد و ساقی
19 آبان 91 23:45
همیشه یه موقعی آپ میکنی که آدم هیچی دوروبرش برای خوردن نیست
ولی کارت حرف نداره


ممنووووووووونم عزیزم بابت تشویقهات
مرجان
20 آبان 91 11:08
آفرین مامانه علی و دوست هنرمند خودم ! خیلی خوشمزه به نظر میاد البته من قبل از بیماریم درستش کرده بودم ولی عکساش تو دوربینه همینطور لیدی فینگر! اما چه کنم آنفولانزا امانمو برید! با اجازه از محضر استاد: دوستان اگه براتون سخته پتی بورها رو سریع از داخله قهوه دربیارن میتونین بعد ازینکه داخله ظرف چیدین با قلمو روشونو قهوه بمالین اینجوری راحت تره ! بازم عذر خواهی میکنم اظهار نظر کردم خیلی عالی بود
مریم
20 آبان 91 11:26
دقیقا یه زمانی من دارم آپتو نگاه می کنم که شدیدا گرسنه ام و خیلی دلم خواست ظاهر خیلی خوشمزه ای داره رفتم که امروز درستش کنم مرسی سارا جون کارت بیسته
سميه
20 آبان 91 15:57
به به به به به به به به دهنم آب افتاد. به قول مامان جونه محمد و ساقي یه موقعی آپ میکنی که آدم هیچی دوروبرش برای خوردن نیست. واقعاً حرف قشنگي زد.....
کاکل زری یا ناز پری
22 آبان 91 14:16
ای ول به تو سارا جوووووووووون انگار ما تله پاتی داریممممممممم من این چند روزه دنبال دستور ترامیسو بودم خیلی ذوق کدم اینجا گذاشتیییییی.
دست گلتتتتتتت واقعا درد نکنهههههههههههه


قربونت برمممممم...دلا و فکرا و مغزا و ...به هم راه داره دیگه...کلا تو این هفته همه یه دور تیرامیسو رو خوردن
Shirin
22 آبان 91 18:49
Good job Like it

هان؟این چیز خوبی وبد دیگه؟
سميه
24 آبان 91 14:11
من عاشق تيراميسو، دمي عدس، ژله پرتغالي، كيك، خصوصاً كيكي كه وسطش موز و گردو باشه،مثل كيك اسفنجي 6 تخم مرغي و همه ي اين چيزاي خوشمزه اي كه اينجا گذاشتيد هستم، ( چه خوش اشتهام ) ولي ميدونيد چيه، حسه درست كردنشو ندارم ( وا چه تنبل، هر كه طاووس خواهد جور هندوستان كشد مگه نه‌ ؟ بازم ) يكي اين اراده رو در من شكوفا كنه. ممنون از همه ي دوستان كه به فكر منن. اينا هم واسه چاپلوسي و پاچه خواري.

گرفتم
آفتاب
25 آبان 91 10:12
سلام . روز بخير من شما را اد كردم. اگه شما هم دوست داري مرا به ليستت اضافه كن. از آشنايي شما خوشبختم. موفق باشيد.
www.aftabtabestan.persianblog.ir


سلام عزيزم.لينك شديد
مامان مریم
30 آبان 91 18:24
سلام عالی بود لینک شدین...به مهتابم سر بزنین...
مامان امیرعلی جیگر
3 آذر 91 9:02
من عاشقه تیرامیسو ام. یعنی اگه رژیم نداشتم درست میکردمو تا تهشم میخوردم
سپیده
7 آذر 91 1:42
نصف شبی هوس کردم. وقتی به شوشو می گم هوس کردم می گه مگه بارداری ؟ اخه مگه فقی زن باردار هوس می کنه.
خانمی ثبتش کردم البته بنام خودتون
http://koodakeman91.niniweblog.com/

ممنونم
مامان پارسا
23 آذر 91 23:48
ممنون از دستور خوبت عزیزم درستش کردم عالی شد هیچی تهش نموند


......
مامان اریا
25 آذر 91 10:16
مرسی خیلی عالی بود
میشه لطف کنین یه سوچ سفید هم بهمون یاد بدین
البته خامه و شیر نداشته باشه!!!!!!!!!!!!!


خواهش میکنم
سوچ سفید منظورتون سوپه؟
باشه بدون خامه و شیر میشه ولی قرمزه...!
مامان کوروش
26 آذر 91 17:03
سلام سارا میخوام درست کنم ببینم خوب میشه بهت اطلاع میدم ولی من از طعم نسکافه وقهوه خوشم نمیاد تکلیف چیهسارا جون امضاء خواستی هستم از مینا بپرس


سلام لیلا جان
حتما درست کن...خب نزن تو نسکافه.به جاش بیسکوییت پتی بور کاکائویی بذار...
قضیه امضا چیه؟
مام پارسا
13 دی 91 3:07
خانومی الان توی این عکسا یک ردیف بیسکوییت چیدی یا 2 ردیف؟
کدومش بهتره؟


دو ردیف...همیشه با این مقدار مواد دو ردیف میشه
مامانیه سپهر
30 مهر 92 11:45
سارا جون بازم دقیقه 90 خوب ایده ای بهم دادی. واسه تولد سپهر درست کردم خیییییییییییییییییییییییییییییلی خوشمزه شد. خودم از طعم و مزه ی تیرامیسو بیشتر از کیک تولدش خوشم اومد.
عالییییییییی بود.
البته دستپخت ریحانه (آجیم) بود. دو بار دیگه هم بعد از تولد سپهر درستیدیم.


نووووووووووووش جووووووووونتون
مامان محمدرضا
6 آبان 92 15:33
دستتون بیست من درستیدمش شو شو خیلییییییییییی خوشش اومد
عالی بود دستتون درد نکنه من روزی 3 یا 4 بار به وبلاگتون سر میزنم
بازم مرسی


دست شما درد نکنه مامان کدبانو
خوشحالیم که دوستان خوبی مثل شما داریم
مامان سهند و سپهر
29 آبان 92 9:57
مرسی مامان سارای هنرمند . چه روش جالبی بود و ساده . مرسییییییییییییییییی آرزوی ما هم محقق شد حالا هی درست می کنم هی چاقالو میشم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم گلم...نه عزیزم.بقیه اجازه نمیدن چیزی گیرت بیاد
مامان تینا و رایان
1 دی 92 19:06
ممنون سارا جون اینو حتما به زودی درست می کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت بشم...امیدوارم که خوشتون بیاد
نجمه مامی آرتین و آیسودا
7 بهمن 92 18:33
سلم عزیزم میخواستم بدونم به جای پتی بور میشه از کیکهای خونگی که خودمون درست میکنیم استفاده کرد؟ برای شارلوت که ازتون پرسیدم به جای خامه چی استفاده کنم گفتین کرم پانیسیر ---اگر اشتباه نکنم---- درستیدم خیلی عالی بود دست گلتتتتتتتتتتتتتت درد نکنه عاشقتم
یکی از مامان ها
پاسخ
اصلش بعد از لیدی فینگر اینه که کیک بذاریم...منتهی من ساده ترش کردم منم پاتیسیر رو خیلی دوست دارم.نوش جانتون
نجمه مامی آرتین و آیسودا
7 بهمن 92 18:36
ببخشید گلم خامه فرم گرفته رو حتما باید با هم زن بزنیم یا با غذاساز هم میشه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
فکر نمیکنم با غذاساز بشه!آخه حرکت دست مهمه توش...ولی باز تجربه ندارم که بخوام قطعی بهتون بگم
مامان ریحان
22 بهمن 92 15:32
سلام خوبی سارا جون ؟ حسابی غوغا کردی خانوم مرسی از پستای خوشمزه ات من این روزا خیلی سرم شلوغه (اثاث کشی) واسه همین کمتر میام نت سارا من این دسرو درست کردم خیلی خوشمزه بود منتها بیسکویت های زیرش له شد و مثه عکس شما نشد شما مطمئنی باید همه رو تو قهوه غلت بدی راستی من بجای کاکائو از پتی بور کاکائویی واسه لایه ی بالاییش استفاده کردم خیلی خوب شد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون.شما خوبی؟ به سلامتی .مبارک باشه بله عزیزم ولی خیلی سریع که شل نشه و من دولایه بیسکوییت توی هر ردیف میذارم منم گاهی با کاکائوییش درست میکنم
مامان محمد
22 فروردین 93 21:27
سلام خانمی شیرراکجااستفاده میکنی توتهیه ش ننوشتی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.شیر توی مواد نیست!
مامان گلها
6 خرداد 93 19:19
سلام گلم خیلی وبلاگ مفیدی داری ازتون خیلی ممنونم. وب شما و دستورای کاملی که گذاشتین اینجا باعث شده به شیرینی پزی علاقه پیدا کنم. این دسر خوشمزه رو درست کردم خیلی خوب و خوشمزه بود خانواده هم پسندیدن.اینم این هم تیرامیسوی من http://www.niniweblog.com/upl/nargesnanaz/14012017718.jpg شما هم نظرتونو بدین
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خواهش میکنم.این از هنرمندی و کدبانوگری خودتونهخیلی عالی شدهنوش جونتون
مامان آیدا
12 مرداد 93 19:28
دست گلت درد نکنه .طبق دستور درستش کردم واقعا عالی شد.البته پنیرخامه ای نداشتم با این حال خیلی خوشمزه بود.میبوسمت.
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جونتون عزیزم
shima
9 شهریور 95 23:35
سلام ممنون از دستور غذاهایه عالی ک میزارین میخواستم بدونم این دستوری ک دادین برای دسر برای چن نفر کفایت میکنه من بخوام برای 20 نفر درست کنم همین اندازه کفایت میکنه؟ممنون میشم راهنمایی کنید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.خواهش میکنم برای 20 نفر دوبرابر درست کنید
مامان امیر علی و حلــــــــــمامامان امیر علی و حلــــــــــما
7 فروردین 99 16:22
من همچنان عاشق این دستور تیرامیسوت هستم سارا 🤩🤩🤩🤩🤩🤩