وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

حوٌاری - ویژه ماه محرم

1391/8/28 14:49
8,261 بازدید
اشتراک گذاری

 محرم که میشود در جنوب کشور همه جا عطر حواری دلت را می برد

غذای محلی بندر عباس که نذری خیلی از جنوبی ها در ایام محرم است!

طرز تهیه در ادامه مطلب:

 

مواد لازم:

3 پیمانه برنج

6 پیمانه آب

3 حبه سیر

نمک به مقدار لازم

فلفل قرمز ادویه و زرد چوبه به میزان لازم

150 گرم ماهی و یا میگو

1 عدد پیاز متوسط خرد شده

50 گرم کره

1 ق س زیره سیاه

روغن به میزان لازم

 

* اگر میخواهید این غذا را درست کنید به یاد داشته باشید که این غذا حتما باید پرفلفل و تند وتیز باشدپس اگه به فلفل حساسین با توجه به ذا ئقه تون از اضافه کردن فلفل بپرهیزین

 

برنج را از قبل خیس کنین ! روغن رو در دیگ بریزین و روی شعله ملایم بگذارید تا داغ شود پیاز خرد شده در روغن بریزید و تفت دهید تا طلایی شود

 

سیر رو ریز خرد کرده و با زردچوبه به پیاز اضافه کنید

 

کمی بعد زیره و فلفل رو هم اضافه کنید و مواد رو با هم مخلوط کنید

 

ماهی و یا میگو رو به مواد اضافه تا در مخلوط پیاز تفت داده شود

 

در صورت تمایل میتونید 1 ق س رب هم اضافه کنید. آب ماهی و میگو که کشیده شد آب را با نمک به ظرف اضافه و بذارین تا به جوش بیاد

 

وقتی اب جوشید برنج رو اضافه کنید و چند بار با کفگیر زیر و رو کنید

 

 

کره را به برنج اضافه کنید و اجازه دهید تا کمی از آب بخار شود حالا شعله را کم کنید دم کنی فراموش نشه ! 30 الی 40 دقیقه صبر کنید تا پلو دم بکشه

 

* در صورت تمایل میتونین یک پیمانه گشنیز ساطوری شده یک فنجان لوبیا چشم بلبلی یا عدس به حواری اضافه کنید !

گاهی جنوبی ها تو این غذا سیب زمینی آبپز خرد شده هم میریزند

 

نوش جان

مرجان (مامان ریحانه)

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامان علی خوشتیپ
1 آذر 91 13:09



مولود
1 آذر 91 16:12
به به ، چه شگفت انگيزه ، دستتوندرد نكنه


عزیزم تو که شگفت انگیز تری مهربونم!
مامان محمد و ساقی
3 آذر 91 14:57
سلام مرجان خانم هنرمند و گل
تولدتون مبارک باشه
ایشا... 120 ساله بشین
از وب سارا جون متوجه شدم تولدتونه
ممنون برای آموزشهاتون


ممنونم دوسته عزیزم!آموزش که نه با هم تجربه میکنیم !امیدوارم که شما هم در کنار عزیزانتون شاد وسلامت باشین
سميه
6 آذر 91 15:29
مرجان بانو
" روز تولدت را با آسمانی پر از ستاره های چشمک زن،
با دشتی پر از شقایق ها و با آرزوی موفقیت برای شما،
به شما تبریک میگویم . . .
سالروز تولدتون شكوفه بارون"
با عرض شرمندگي خانمي
چون دسترسي به اينترنت نداشتم امروز از وب ساراي مهربون و گلم متوجه تولدتون شدم.


از شما سمیه عزیز و همه دوستانی که منو شرمنده مهربونیاتون کردین ممنونم ! در کنارم باشین و مرا در خلق زیبایی های روزگار یاری کنید !
سميه
7 آذر 91 16:28
" خوشبختی نگاه خداست،
دعا می کنم خداوند هرگز چشم از تو بر ندارد . . ."
مرجان عزيزم موفق و سربلند باشي.


ممنونم سمیه عزیز !لطف شما دوستان به من دلگرمی و شوق میده!
امیدوارم شما هم همیشه سلامت و شاد باشید


مامان علی مرتضی
10 آذر 91 17:16
از هفته ی اینده ک میرمخونه ی خودممیشم مشتری دائمیه این وبلاگ راستش برای اشپزی خیلی بکمکتون نیاز دارم حتما میامو مبپرسم
مامان اميرحسين و آلوچـــــــــه
13 آذر 91 11:53
رب گوجه هم اضاف شده آخه من توي دستورتون هم خوندم چيزي نگفتيد توي مواد اوليه هم ننوشتيد آب ريختين چرا قرمز شده؟


عزیزم اگه دقت کرده باشی گفتم در صورت تمایل 1 ق س رب هم اضافه کنین من خودم رب اضافه کردم که آب قرمز شد اگرم نخاستین اضافه نکنین معمولا در مواد اولیه چیزی که سلیقه ای باشه رو ذکر نمیکنن ممنون که توجه کردین