وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کوفته پری

1391/10/20 8:06
6,722 بازدید
اشتراک گذاری

دستور این کوفته رو هم از مریم جون مامان پریسای عزیزم گرفتمتشویققلب

چون اسم نداشت اسم خودشونو روش گذاشتمنیشخند

ممنون دوست باسلیقه ام...بعضیا یاد بگیرنمنتظر

کوفته پری

مواد لازم:

برنج یک پیمانه

نخود لپه نصفه پیمانه

گوشت چرخ شده 150 گرم

تخم مرغ 1 عدد

پیاز 2 عدد

رب 2قاشق غذاخوری

نمک ، فلفل ،ادویه  به اندازه

..........................

طرز تهیه:

نخود ها رو میذاریم خوب پخته بشن. سعی کنید آبی که باقی میمونه همین اندازه باشه یعنی خیلی کم.بعد با هر وسیله که استفاده میکنید اون ها رو میکوبید یا له میکنید یا میکس.......من از این استفاده کردم

برنج هم میپزیم و میذاریم خوب تو آب نرم بشه دیگه لازم نیست اب داخل برنج بمونه اگر اب اضافه داشت از برنج جداش کنید.بعد با نخود مخلوط کرده و مجددا همه رو میکس میکنیم

 

تخم مرغ ،گوشت ،ادویه  رو اضافه میکنیم و البته یکی از پیاز ها رو روی این مواد رنده میکنیم :

و با هم مخلوط میکنیم سعی کنید مواد به دست اومده مثل موادکوکو سفت باشه.

برای اماده کردن سس:

یکی از پیاز ها رو که باقی مونده ریز خورد میکنیم و تفت میدیم.

سعی کنید دیواره های ظرف انتخابی بلند باشه و سطحش هم بزرگ باشه که کوفته ها رو هم قرار نگیرن.

بعد از سرخ شدنه پیاز رب و ادویه رو اضافه میکنیم و 2 لیوان و نصفی آب.

سرشو میذاریم تا جوش بیاد و 5 دقیقه بجوشه:

 از مواد کوفته ها به اندازه ی یه تخم مرغ برداشته و گرد میکنیم و داخل سس میذاریم.

دقت کنید دربه ظرفتونو اصلا نباید بذارید. چون بر اثر عرق کردن ، کوفته ها وا میرن....

این هم کوفته های ما....

بفرمایید.....

من که دوباره دلم ضعف رفتنیشخند

این هم غذای پریسا خانم که دلش نیومد بخوردشخنده

2 تا از ظرف بالاییه خوردماچ

نوش جونت عزیز دلمماچ

مریم مامان پریسا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (12)

مامان پریسا
20 دی 91 13:04
ممنون سارا جون.
مثل همیشه شرمنده کردید.
نمرم چنده استاد؟

خواهش میکنم
شما خودت استادی عزیزم
بیستی
مامان ماهان
20 دی 91 14:51
سلام.موادش شبیه کوفته کرمونشاهیه.البته با این تفاوت که توی کوفته کرمونشاهی از تخم مرغ آب پز استفاده میشه.و کمی هم کشمش.
مامان پریسا خانم یه بار توی سسش رب انار بریز پشیمون که نمیشی هیچ،دیگه همیشه همین کار رو میکنی.
برای اینکه کوفته وا نره میتونیم اول در قابلمه رو نذاریم و کمی زیرش رو زیاد میکنیم تا به جوش بیاد.بعد اگه زیرش رو کم کنیم و درش رو بذاریم و یه ترقه هم بندازیم توش وا نمیره.


سلام عزيزم
چه جالب من نميدونستم.ممنون از نكاتي كه گفتيد
مامان ماهان
20 دی 91 14:54
ببخشید دوباره که نگاه کردم برنج رو هم دیدم.کوفته کرمانشاهی برنج نداره.
ما هم کوفته پری میخواهیم.


منم ميخوام
مامان ماهان
20 دی 91 15:23
چقدر هم که خوشکل تزیین کردن.


جهت شكنجه روحي من بوده
مامان امیرعلی جیگر
20 دی 91 17:37
ای بابا همه هنرمندن.
من جا موندم
منظورت کی یاد بگیره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


نه عزيزم تو عذرت موجهه
تازه حداقل يه نظر ميزاري
سپیده از وبلاگ "کودک من"
21 دی 91 11:56
سلام. دست مامان پریسا جون درد نکنه. باید درستش کنم.
خانمی دیشب ژله انار دو رنگه درست کردم و تو وبلاگم گذاشتم. اگه دیدید که مناسبه برای دوستان بزارید. اینم لینکش
http://koodakeman91.niniweblog.com/post1124.php


سلام دوست بسيار عزيزم.چشم سرعت خيلي پايينه وبلاگها به سختي باز ميشه...ميام خدمتتون
ممنون از همكاريتون...
سپیده از وبلاگ "کودک من"
21 دی 91 12:22
اینم لینک دلمه برگ کلم.
http://koodakeman91.niniweblog.com/post1125.php


ممنووووونم عزيزم.حتما استفاده ميكنم
مامان کورش
23 دی 91 3:20
سلام عزیزم وبلاگ عالی دارید من با اجازتون لینکتون کردم


سلام.ممنونم عزيزم
مامان آنی
23 دی 91 12:00
جالب بود خوشم اومد مخصوصا از تزیینش مرسی عزیزم
شیوا
28 مهر 92 14:55
سلام من وبلاگتون رو تازه پیدا کردم. خیلی خوشم اومد.
میشه بفرمایید تو این دستور منظور از نخود لپه چی هست؟


سلام عزیزم.خوشحالیم یک نفر به دوستان عزیزمون اضافه شد
منظور همون لپه ی تو خورشت قیمه هست گویا
مامان علی اصغر
8 بهمن 92 14:07
سلام عزیزم میشه لطف کنی بگش باید چند ساعت کوفته ها بمونه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم کلا اینجور غذاها زمان خاصی نداره.چشمی متوجه میشید.در حدی که سستون به غلظت کافی برسه خوبه
نگار
27 اردیبهشت 95 23:23
سلام عزیزم سوال برنج دقیقا باید چطور پخته بشه؟ مثل کته؟ یا باید بجوشونیم آبکش کنیم؟