وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 3 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

فرنی با نان تست(عیش السرایا)

1392/2/12 2:12
14,155 بازدید
اشتراک گذاری

این دسر رو وقتی علی 2-3 ساله بود خیلی براش درست میکردم و خیلی دوست داشت...

فکر می کنم برای عصرانه و صبحانه بچه ها بد نباشهلبخند

فرنی

مواد لازم:

شیر :3 پیمانه

نشاسته:3 ق غذاخوری

نان تست:حدود 4-5 عدد

خامه:یک پیمانه

آب زعفران دم كرده :1 قاشق غذاخوری

گلاب:1/4 پیمانه

شکر :یک پیمانه برای شربت

شکر:یک چهارم پیمانه برای فرنی

 

طرز تهیه:

نانهای تست رو به سلیقه خودتون برش بزنید و توی فر یا ماهیتابه حدود 10-15 دقیقه بذارید تا برشته و طلايي بشن

فرنی

بعد اونا رو کف ظرفهاتون بچینید

فرنی

آب و شکر و زعفرون رو روی حرارت بذارید تا غلظت پیدا کنه

فرنی

 نشاسته و شکر و گلاب و خامه رو با هم مخلوط کنید و کم کم شیر رو بهش اضافه کنید(ميتونيد يه ريزه وانيل هم بزنيد)

فرنی

 و روی حرارت بذارید و مرتب هم بزنید تا فرنی غلظت مورد نظر رو پيدا كنه

فرنی

شهد رو روی نانهای تست بریزید

فرنی

و روی اونها فرنی رو بریزید

فرنی

و با خلالهای مختلف روشو تزئین کنید و در یخچال بزارید تا خنک بشه

فرنی

امیدوارم درست کنید و لذت ببرید

سارا مامان علی

يادم نيست دستورشو از كدوم مجله پیدا کردم ولی کلی تغییرش دادم

منتهی گفتم منبعشو بنویسم حرف توش نباشهچشمکفكر كنم هنر آشپزي يا آشپز باشي بود...

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامان ماهان
12 اردیبهشت 92 12:06
سلام؛جه دستورجالبي؛حيف كه فعلا نميتونم گرمي بخورم؛كل جوش هم فعلا تو ليست انتظاره؛بخاطر نعنا و سيرش كه خيلي گرمند؛ ميكم سارا جون من با گوشيم كه مينويسم جون فونت فارسي نداره از بعضي حروف جايگزين استفاده ميكنم؛ولي بعضي وقتا واقعا كلمات خنده دار ميشن؛شما به بزرگواري خودتون ببخشيد؛

سلااااااااام
مباركههههههههههههه
عزيزم كلمات رو ويرايش كردم كسي به دوستم نخنده
مرجان
12 اردیبهشت 92 14:34
پس بگو علی جون ماشاا... هزار ماشا... چه جوری اینقدر تپل مپل شده ؟

چقدر قیافه ش اشتها برانگیز و خوشمزه ست حتما باید یه دور درست کنم و یه دیگ ازش بخورم

ممنون از دستوره خوبت!


عوامل زيادي در تپل شدن علي موثر بوده...اينم يكيشه
خواهش ميكنم عزيزم
مامان محمد و ساقی
12 اردیبهشت 92 23:35
سارا جون دستت درد نکنهخیلی خوشمزست من همه جوره فذنی دوست دارم.یک سوال.چرا تو فرنی نشاسته میریزین؟من تا حالا با نشساسته درست نکردم

واي مينا ببخش.نظرتو فكر كنم اشتباهي مرجان جون تاييد زده بود و نديد ه بودم
منم فري رو با آرد برنج درست ميكنم.ولي اين دستور مثله فرنيه براي همين اسمشو گذاشتن فرني با نان تست...
سپیده از وبلاگ "کودک من"
13 اردیبهشت 92 2:03
با سلام. حلوای هویج درست کردم و اینم لینکش. دوست داشتید بزارید تو وب. البته جز غذای کودک نیست

http://koodakeman91.niniweblog.com/post1894.php


سلام عزيزم.اتفاقا دوست داشتم طرز تهيشو بدونم.ممنونم
البته خيلي دستور تو نوبتن ولي شايد اينو بي نوبت رد كنمممنونم دوستم
نازنین
13 اردیبهشت 92 15:43
وب سایت بسیار خوبی دارید به وب ما هم سر بزن ضرر نمی کنی و تبلیغات ما را در وب خود بگذارید
سارا مامان علي
13 اردیبهشت 92 19:16
مرجان جون.دستور نان سيب مغز دار رو قبلا گذاشتيا


آره!حواسم نبود فردا یه چیزه دیگه میذارم!پیریه دیگه!
ساناز
21 بهمن 92 15:36