وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

دونر کباب مرغ

1392/4/8 3:36
18,018 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم:‌

سینه مرغ یک عدد

پیاز یک عدد

رب گوجه فرنگی یک قاشق سوپخوری

ماست 4 قاشق سوپخوری

نمک و فلفل و زعفران به میزان لازم

دوستان عزیز این کباب خیلی راحت و خیلی خوشمزست

ابتدا سینه مرغ رو به صورت نوارهای باریک روی تخته گوشت برش میدیم مثل عکس بالایی

سینه مرغ رو با مقداری زعفران آب شده و نمکو فلفل و 1 قاشق رب و ٤ قاشق ماست یه خورده به ترشی بزنه نه شیرین مزه دار میکنیم و به مدت 1 الی 2 ساعت داخل یخچال میزاریم

این غذا رو میتونید به عنوان غذای سبک برای شام انتخاب کنید و یا مثل ما برای وعده ناهار با پلو سرو کنید در هر دو حالت هم میشه

بعد از 2 ساعت که سینه مرغمون مزه دارشد داخل تابمون خیلی کم روغن بریزید و با حرارت خیلی بالا سریع کبابارو بریزید اولش آب میاندازه ولی انقده حرارت زیاد باشه که آبشو بگیره و خشک کنه وسرخ بشه خوب فیله مرغ هم سریع حرارت ببینه می پزه می تونید برای بغل بشقابیش هم گوجه و سیب زمینی سرخ کنید

 

سروه مامان حنا

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (17)

مهسان
8 تیر 92 17:46
به به چه زیبا و خوشمزه هستش
دلم خواستش ؛ اخه من اصلا گوشت سینه دوست ندارم ولی اینجوری عالی میشه ، باید درستید
اون پیچ پیچی ها سیب زمینی هستش،
چجوری اینجوری شده


مرسی عزیزم لطف داری
آره مهسان جون یه بار امتحانش کن واقعا که سینه مرغ اینجوری خیلی خوشمزه و لذیذ میشه
وسیله خاصی برای برش سیب زمینی نیاز داره از لوازم قنادی خریدمش عکسشو بعدا برات میزارم
عاطفه مامان الای
9 تیر 92 1:53
خیلی عالیه ممنون از زحماتتون
دست مریزاد

خواهش میکنم خانومی قابل شما رو نداشت
مام پارسا
9 تیر 92 5:15
مامان حنا جون دست گلت درد نکنه
خانومی با همین روش اگر مرغ رو بخوایم کباب کنیم خوب میشه؟؟؟؟؟
یعنی بعد از اینکه مرغ رو توی موادی که گفتی خوابوندیم...به جای سرخ کردن ، سیخ بکشیم و کبابش کنیم


خواهش میکنم دوست مهربونم قابل شما رو نداشت
میشه ولی به شرطی که با پلو سرو بشه و گوشتها هم به تکه های بزرگتری قسمت بشه این روش بیشتر برای ساندویچ کردن خوبه که من بر خلاف ساندویچ کردن با پلو سروش کردم
سپیده از وبلاگ "کودک من"
9 تیر 92 14:04
به به رفت جز غذاهای اخر هفته که درستش می کنم.


مامان امیرناز
9 تیر 92 15:58
یادش بخیر تو وبلاگ حنا جون گذاشته بودی و درستش کردم خیلی خوب شده بود مرسی عزیزم

ممنونم خانومی
مامان علی خوشتیپ
10 تیر 92 20:26
ممنونم سروه جونم
خصوصی

ساراجون خصوصیتو دیدم
مریم مامان نیکان
11 تیر 92 0:18
برای شام امشب درستش کردم طبق دستورتون...خیلی لذیذ و خوشمزه شد دستتون درد نکنه

خوشحالم که خوشتون اومده دوست خوبم
مام پارسا
11 تیر 92 3:00
سلام خانومی...من اینو درستش کردم
خیلی خیلی خوشمزه شده بود
حالا بعدا عکسشو براتون می فرستم
ممنونم سروه جونم

سلام دوست خوبم
خوشحالم که طعمشو دوست داشتی
منتظر عکسات هم هستیم
قابل شما رو نداشت گلم
سارا مامان مهرتاش
12 تیر 92 8:13
سلام عزیزم من دیشب این غذارو واسه شام درست کردم خیلی خوشمزه بود و همه دوست داشتن
مرسی از دستورای غذایی خوبتون دوستای گلم ...

سلام گلم
نوش جونتون
خوشحالم که خوشتون اومده
سپیده از وبلاگ "کودک من"
14 تیر 92 14:18
سلام خانمی. دیروز این غذا رو درست کردم ولی بدون برنج و با نان خوردیم. خیلی خوشمزه شده بود. ولی من رب نزاشتم و آبلیمو ریختم. بازم می گم خیلی خوشمزه شده بود و دیشب رزیم رو کنار گذاشتم. خواستم تشکر کنم. ممنون

سلام سپیده جون
خوشحالم که خوشتون اومده نوش جونتون باشه
عزیزمی
شازده امیر و رها بانو
18 تیر 92 4:03
سلام سروه جان ممنون از دستور غذاهای خوشمزت این خوراک و هم درست کردم عالی بود مرسی

سلام عزیزم
نوش جونتون باشه خوشحالم که راضی بودید
مهسان
1 مرداد 92 18:41
سروه جونی این وسیله که سیب زمینی ها را باهاش برش دادی اسمش چیه ؟!

عکسش ر امیشه بذاری

فدات شم


حتما مهسان جون

به خدا پست چرکنویس زیاد داریم که باید اول اونارو ارسال کنیم

اگه بری لوازم قنادی فروشی بگی و شکلش رو نشون بدی خود اونا متوجه میشن چی می خوای اسم ابزار فکر میکنم ابزار برش دالبر برای سیب زمینی و هویج باشه

خدا نکنه گلم


مژګان
4 مرداد 92 19:06
سلام و خسته نباشید خدمت شما این غذارو درست کردم خیلی خوب و خوشمزه شد ممنون از زحمات شما و تقدیم به شما

سلام عزیزم ممنون
خوشحالم که خوشتون اومده نوش جونتون باشه
ممنون بابت گلهای قشنگتون
الی بانو و مریم بانو
25 شهریور 92 12:04
سلام مامان حنای عزیز شما هم لینک شدید

سلام عزیزم
ممنون........
saida
6 مهر 92 13:47
سلام فکر کنم پیاز رنده شده رو یادتون رفته تایپ کنید
مينو
14 آبان 92 22:45
به به چه خوشمزه
فكر كنم سينه مرغارو با عصاره زعفرون كه طعم هم دارند مزه دار كنم بد نباشه

فدات
راستش من از عصاره بعضی وقتا فقط برای رنگ استفاده میکنم چون خیلی توی عطر تاثیر نداره...هیچی زعفرون خالص نمیشه...
محدثهمحدثه
28 اسفند 98 16:09
عالی بود دستتون دردنکنه 😍 حتما امتحانش میکنم معلومه خیلیییییی خوشمزس😉