وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

غذای کودک : عروسک های خفته

1392/4/24 9:49
9,048 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

از این به بعد یه سری غذای کودک برای دوستان میذارم که ایشالله خوشتون بیاد.

این دستورا رو از کتاب ها و یا وبسایت های مربوط به کودک پیدا کردم. و سعی کردم تغییراتی بهشون بدم که با ذائقه ی بچه های ما جور باشه.

این غذای که برای بچه های 3 سال به بالا مناسبه و موادش رو تا حدودی عوض کردم چون مواد مصرفیش با موادی که من برای پریسا استفاده میکنم فرق داشت.

امیدوارم خوشتون بیاد .

مواد لازم:

گوشت چرخ شده : 2 قاشق غذا خوری

پیاز: 2 عدد

ورمیشل 2: قاشق غذا خوری

اسفناج پخته : 2 قاشق خوری

نخود فرنگی: نصفه قاشق غذا خوری

سیر : 1 حبه

گوجه متوسط 1 عدد

فلفل دلمه ایی خرد شده : 1 قاشق غذا خوری

تخم مرغ : 1 عدد

ارد: نصفه قاشق غذا خوری

ادویه جات مجاز و قابل استفاده برای بچه ها : به اندازه

..........................................

ابتدا یکی از پیازها را رنده کرده و با گوشت مخلوط میکنیم و با کمی ادویه مثل نمک و زرد چوبه آن را طمع دار میکنیم و به خوبی ورز میدهیم.

سپس مواد به دست آمده را به شکل کوفته های کوچولو در آروده و با کمی روغن با حرارت خیلی ملایم سرخ میکنیم و مراقب هستیم که نسوزه و مرتب کوفته ها رو در روغن غلط میدیم که همه جای اونها سرخ بشه.

این کوفته ها برای سر عروسک به کار میره که در دستور اصلی به جای این ها از قارچ استفاده شده ولی چون پریسا قارچ خام دوست نداره من اینو جایگزین کردم.

سپس کوفته ها را از روغن خارج کرده و یکی دیگه از پیاز ها رو ریز خورد میکنیم و در همن تابه سرخ میکنیم.سیر را له یا خورد کرده و اضافه میکنیم و بعد از کمی تفت دادن، اسفناج را اضافه میکنیم. مجددا کمی تفت داده و در اخر: ابتدا گوجه ی نگین شده ، نخود فرنگی و سپس مقداری ادویه جهت طعم دار شدن غذا اضافه میکنیم و حرارت را خیلی کم میکنیم و بعد از 5 دقیقه تابه را از روی حرارت بر میداریم.

این مواد که آماده شد میریم سراغ پتوی عروسک هانیشخند

ابتدا تخم مرغ را درظرفی شکسته و هم زده ارد را با نصفه استکان آب و مقدار کمی نمک مخلوط کرده به تخم مرغ اضافه ، و خوب هم میزنیم تا صاف و یکدست شود.

ماهی تابه را با مقداری ،روغن داغ کرده و مایع به دست آمده را در آن ریخته و پهن میکنیم.

دو طرفه نان که سرخ شد از روی حرارت برمیداریم.

یک لیوان آب را در ظرفی ریخته و میذاریم جوش بیاد و ورمیشل را در آن ریخته وقتی نرم شد آبکش میکنیم و میذاریم خنک بشه..

 

حالا همه ی مواد آماده شده و نوبت شماست که با کمی سلیقه یه اثر هنری خلق کنید یعنی عروسک های خفته....

من کوفته ها رو با ماست سفید کردم. از گوجه برای دهان و از زیتون برای تل سر و از انگورهای خیلی ریز برای چشم و از سس قرمز برای بقیه ی تزیین ها استفاده کردم.

 

از ورمیشل برای موها ، کوفته ها برای سر ، مواد آماده شده برای بدن عروسک ها و نان برای پتو استفاده کردم.


موفق باشید.

مطمئنم کارهای شما خیلی خوشکل تر میشه.چشمک

مریم : مامان پریسا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (15)

مامان امیرمحمد
24 تیر 92 11:16
سلام متشکرم از غذایی که گذاشته بودید پسر من اصلا برنج گوشت میوه نمیخورد اما به تازگی پیراشکی پیتزا ،یعنی بیشتر غذاهای انگشتی میخورد . ممنون میشوم غذاهایی به این صورت را هم معرفی کنید.


سلام. خواهش میکنم.
چشم ایشالله سعی میکنم کارایی در این زمینه انجام بدم که خوشتون بیاد هم شما و هم نی نی های نازتون.
سارا مامان علی
24 تیر 92 12:23
دستت درد نکنه مریم جون
خوش به حال پریسا گلی با این مامان با ذوقش


ممنون سارا جون.
سمیر
24 تیر 92 15:22
وای خدای من چقد جالب شده


ممنون از تعریفتون.
مامان پارمیدا
24 تیر 92 16:33
پریسا جون خیلی خوشکل و با سلیقه بود اما اگه من غذایی با این شکل و شمایل درست کنم پارمیدا عمرا بهش دست بزنه و راضی نیست خرابش کنه یعنی بخوردش


پریسا هم اولش حاضر نمیشد بخوره . کلی باهاشون حرف زد بعد کم کم از پتوی عروسکها و اون هم با اسرار من شروع کرد به خوردن.اخه دلش نمیومد.
ناهید مامان فاطمه گلی ومحمد رضا
24 تیر 92 18:00
سلام
عالی بوددست شما ودست مامان پریسا درد نکنه ایده خوبی بود


سلام.
ممنون ایشالله نی نی هاتون هم خوششون بیاد.
سپیده
25 تیر 92 3:00
سلام خانمی. بسیار خوش سلیقه اید. آفرین


سلام سپیده جان.
ممنون از لطفتون.
ღبارانღ
26 تیر 92 18:02
اینــــــــــــــــــــــــه...دوستهام هنرمندند... دست مریم جونم درد نکنه...آفرین...



مرسی عزیزم.با این همه تشویق نمیدونم چکار کنم.
مامان امیرناز
28 تیر 92 15:06
سلام عزیزم مثل همیشه عالی و با سلیقه میشه برای این ماه فرنی های خوشگل ترکیبی با زله بذارید یا مشکافی مرسی بامیه هم اموزش بدید
مامان آرمان
29 تیر 92 0:08
ممنون
من شما را لینک کردم.مطالب مفیدی دارید.موفق باشید


ممنون عزیزم.باعث افتخاره
ツ ستایش مهربون ✿ ستایش خوش زبون ツ
1 مرداد 92 9:22
خیلی خوشکل تزئینش کردی ممنون
belfi
3 مرداد 92 17:35
وای عالی....
مامان محمد علی
12 آبان 92 17:17
سلام
خیلی خوشگلن...من درستش کردم
اینم عکس دوقلو های ما:
http://myboy.persiangig.com/ashpazi/n.jpg


خوبیش اینه که دست آدم برای تغییر توی دستور غذا بازه ؛ مثلا زیر اون پتو میشه هر چی دوست داری بذاری وهمینطور برای سرش.من به علت کمبود وقت برای سرش از پوره سیب زمینی استفاده کردم.
دست مامان پریسا هم درد نکنه


آخییییییی دیدم دوقولوهاتونو...خیلی خوشگلن
مامان محمد علی
12 آبان 92 17:21
سلام
خیلی خوشگلن ..من درستش کردم
اینم عکس دوقلوهای ما:

http://myboy.persiangig.com/ashpazi/n.jpg

خوبیش اینه که دست آدم برای تغییر مواد غذا بازه؛مثلا زیر پتو میشه هر چی دوست داشتی بذاری و همین طور برای سرش.من به علت کمبود وقت برای سرش از پوره سیب زمینی استفاده کردم
دست مامان پریسا هم درد نکنه


سلام گلم.چشمات خوشگل میبینه
برم عکستونو ببینم چیکار کردید؟
مامان محمد علی
13 آبان 92 17:29



مامان مانی
11 بهمن 92 20:37
خیلی عالی و خوشکل بود دست شما درد نکنه