وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کتلت-غذای کودک

1392/6/3 10:49
20,883 بازدید
اشتراک گذاری

اینم یه دستور خوشمزه از دوستان کدبانو و بسیار عزیزمون در وبلاگ پربار

مدرسه مامان هاقلبقلب

کتلت

فرزندم یک سالشه، خیلی دوست داشتم غذا که میذارم دهنش با اشتیاق بخوره و هی نخواد قاشق رو از من بگیره. وقتی قاشق میاد دستش تمام حواسش به قاشقش میره و ریختن غذا بوسیله ی اون به بیرون و تلاشهای من با یه قاشق دیگه برا خوردن غذاش بی نتیجه می موند.

 تصمیم گرفتم یه غذای انگشتی درست کنم. که خودش بتونه بخوره؛ اینکار رو کردم و خیلی راضیم، چون وقتی هم میخوایم بیرون بریم همین رو براش درست می کنم و با دستای کوچولوش دونه دونه برمیداره و میخوره.

مواد لازم:

سیب زمینی: 1 عدد متوسط

پیاز : 1 عدد متوسط

هویج: یک عدد متوسط

گوشت خورشتی: مقدرای

سبزی کوکویی: مقداری

پودر نان: مقداری

تخم بلدرچین: 1 عدد (تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ از خواص بالاتری برخورداره و از اونجاییکه نمی خواستم زیاد موادم شل بشه از اون استفاده کردم، می تونیم از یه مقدار کم تخم مرغ استفاده کنیم)

برگه زردآلو: 4 الی 5 عدد (از برگه و پیاز برای گرفتن بوی گوشت استفاده کردم)

نمک و ادویه جاتی که محرک نیستند: مقدار کمی

از اونجاییکه نمیخواستم مواد درونش خام باشه به طریق زیر عمل کردم:

سیب زمینی پوست کنده و پیاز  و برگه(من پیاز و برگه رو  انداختم تا بوی گوشت رو بگیره و بعد از پخت اونها رو خارج کردم) و هویج پوست کنده و گوشت رو بهمراه نمک و ادویه جات در آب می پزیم.

بعد از اینکه مقداری پخت، مواد رو میکس می کنیم و تخم بلدرچین و سبزی رو اضافه می کنیم و هم می زنیم، حالا برای اینکه قوام موادمون بیشتر بشه از پودر نون استفاده می کنیم. 

حالا مایه ی کتلت آماده اس و کافیه اون رو سرخ کنیم. می تونیم اون رو به شکل های مختلف در بیاریم و سرخ کنیم.مثلا به شکل انگشتی، حلقه ای، ماهی و...

حالا می تونید بسته به نیاز فرزندتون مواد این کتلت رو کم و زیاد کنید، من از کدو و عدس  و مقداری پودر بادوم هم برای درست کردن این کتلت استفاده کردم.

کتلت

 

 

مدرسه مامان ها

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

لیلی
3 شهریور 92 13:53
مرسی. من غذا باز بهتر می پزم. ولی شیرینی اینا...
همش خراب میشه...
(


مطمئن باش وقتي غذا خوب ميپزي ،حتما شيريني خوب ميتوني بپزي عزيزم...فقط به اين نكته توجه كن توي شيريني پزي اندازه گيري دقيق خيلي مهمه...
مامان محمد علی
3 شهریور 92 19:26
خیلی ساده است ولی باید خیلی هم خوشمزه باشه فقط یه سوال منظور از پودر نون؛ پودر نون باگته؟؟


هر پودر ناني كه باعث قوام بشه...ميتونيد از آرد نخودچي هم استفاده كنيد...
بچه
23 فروردین 94 18:18
عالی بود
اسما
8 تیر 94 16:32
برگه زرد آلو رو از کجا میشه گیر اورد
یکی از مامان ها
پاسخ
ما بیشتر از شهرهای دیگه تهیه میکنیم.ولی گاها عطاریا و بعضی بقال های محلی دارن