وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

پاستیل انار-ویژه شب یلدا

1392/9/10 12:08
22,165 بازدید
اشتراک گذاری

این پاستیل ها رو با آبمیوه ی طبیعی درست کردم که طعمش خیلی عالی شد

شما میتونید همین دستور رو برای بقیه ی میوه ها هم استفاده کنیدلبخند

پاستیل انار

مواد لازم:

شکر:یک دوم پیمانه

گلوکز مایع:یک چهارم پیمانه

پودر ژلاتین:یک چهارم پیمانه

آب میوه طبیعی(آب انار):150 میلی لیتر(تقریبا یک پیمانه سر خالی)

در تمامی دستورها منظور از پیمانه،پیمانه پلوپز هست

 

طرز تهیه:

شکر و پودر ژلاتین رو با هم مخلوط کنید

گلوکز رو به اونها اضافه کنید

پاستیل انار

و آب میوه رو هم اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار بدید

پاستیل انار

اجازه بدید تا مایع به جوش بیاد و شفاف بشه

پاستیل انار

بذارید کمی از حرارت بیفته و قالبهاب مخصوی رو با آب سرد مرطوب کنید و مایع رو به آرومی درون آنها بریزید

البته من یه قطره رنگ خوراکی قرمز ریختم برای شکلهای انار...شما میتونید نریزید

پاستیل انار

در یخچال بذارید تا خنک بشن

به روشی که ژله رو جدا میکنید پاستیل ها رو از قالب جدا کنید و در صورت تمایل در شکر دانه ریز بغلطونید

اینا بدون رنگ خوراکی هستند

 

پاستیل انار

اینا هم با رنگ خوراکی هستندلبخند

پاستیل انار

من شکر رنگی روشون ریختم

پاستیل انار

*گلوکز مایع در لوازم شیرینی فروشی موجود است

اگر قالب مخصوص نداشتید مایع رو در ظرف چهارگوش بریزید و وقتی سفت شد با کاتر هایی که در آب جوش فرو میکنید اونا رو به دلخواه برش بزنید

مزه و حالتش دقیقا مثل پاستیل های بیرون میشهچشمک

 

سارا مامان علی خوشتیپ

منوی شب یلدا

 

پسندها (1)

نظرات (33)

مامان محمد و ساقی
10 آذر 92 12:27
دیوونتم دیوونتم دیوووووووووووونه دستت تا ارنج طلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنووووووووووووووووووووونم عزیزمممممممممم گلوگز مایع رو هم بذار تو لیستت باهاش خیلی کار داریم
ღ مامان ِ آینده یه فسقِـلی ღ
10 آذر 92 14:54
یعنی چه همش، چه اون دکور ِ خوشگل و سنتی که واسه این پاستیل ها گذاشتین، سارا جونم.
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت برم
مامان محمد و ساقی
10 آذر 92 16:22
چشم
یکی از مامان ها
پاسخ
چشمت بی بلا
فاطمه
10 آذر 92 18:07
سلام خسته نباشید خیلی عالیه دست گلتون درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.سلامت باشی.ممنون
مامان محمد علی
10 آذر 92 18:14
من نمی تونم بخورم..مخصوصا به خاطر اون گلوکزش دیگه از اسمشم بدم میاد هر چی میکشم از گلوکزه ولی عالیه دستتون درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
الهییییی انشاالله نی نی دوم که اومد برو بخر و برای جفت بچه هات پاستیل خونگی درست کن
اسراء
10 آذر 92 20:35
سلام وبلاگ زیبایی دارید شما لینک شدید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم...ممنونم اسرا جان کدبانو حتما برای تبادل خدمتتون میرسم.ممنون اومدی
سارینا
10 آذر 92 20:52
چه خوشکلن سارا جان و صد البته خوشمزه. خیلی زود نداری به پیشواز یلدا میری؟جمله رو داشته باش. اگر بجز فوندانت و این پاستیلا بکار دیگه ای میاد گلوکز برم بگیرم.اتفاقا دیدم.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون گلم آخه پست برای شب یلدا داریم بازهم گفتم وقت کم نیاد فعلا خودم همین دوتا رو با میشناسم که با گلوکز درست میشند البته میتونی گلوکز نزنی و پودر ژلاتین رو 6 قاشق چایخوری کنی ولی دیگه حالت ژله داره نه پاستیل
رها
11 آذر 92 1:41
سلام خانومی واقعا" کدبانویی دستت درد نکنه چه خوشکل شدن راستی این گلوکز طبیعی رو از کجا تهیه کنم ممنون میشم راهنماییم کنین
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم ممنون.خوشگل میبینی آخر پستمون نوشتم،همه لوازم شیرینی فروشیها دارند
مامان ترنم
11 آذر 92 13:03
سلام عزیزم خیلی عالی بود با اجازتون من لینکتون کردم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنونم باعث افتخاره
مهسان
11 آذر 92 16:00
وای چه خبره به به مرسی عزیزم.. شکر رنگی !! میشه بگی چجوری راستی یه پست تشکر گذاشتم سارا جون ، دوست داشتی بیا بخون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام مهسان جونی شکر رنگی رو آماده میخرم...ولی میتونی تو خونه هم درست کنی،تو بهارسایت دستورش هست،خیلی سادس میام پیشت.از من؟
خاله جون
11 آذر 92 16:09
ممنونم عااااااااااااالیه میشه لطف کنید بگید قالب ازکجا میتونم تهیه کنم ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون گلم.عالی میبینی از لوازم شیرینی فروشیها...ارزون هم هستند
خواهر فرناز
11 آذر 92 19:26
سلام نگی بی معرفته رفت حاجی حاجی مکه هااااااا اومدم بگم به فکرت هستم اما وقت نکردم دستورشا بگیرم از مامانم هم پرسیدم اما حافظه یاری نمیکنه فعلا برات این عکسا آوردم تا بپرسم بهت بگم http://www.niniweblog.com/upl/farnazjoon/13856405618.jpg?17 شیرین پلو مامانجونمه روش کشمش ریخته (آخه بعضیا فکر کردند زرشک)
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم...من عمرا به تو همچین حرفی بزنم هر وقت فرصت کردی عزیزم.عجله ای نیست عجب شیرین پلویی هم پخته...دستشون درد نکنه
مامان امیرناز
11 آذر 92 21:26
سلام عزیزم مرسییییییییییییییی واقعا چقدر این دستور و دوست دارم ماهییییییییییییی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوستم منم تو و پسرتو خیلی دوست دارم
مامان محمد علی
12 آذر 92 11:30
خیلی خوشحالم کردین به وب گل پسرم سر زدی ممنون...ممنون...ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
وظیفم بود گلم.من از شما ممنونم که همراهمونید
مهسان
12 آذر 92 12:39
سلام سارا جونم..قبول حق از شما و تمامی دوستان باشه .. من باید ممنون از شما دوستان گلم تشکر کنم ، چون اگه شماها نبودید هیچوقت اینکار خیر به انجام نمیرسید و به تنهایی زمان زیادی میبرد... انشالا خدا از هممون قبول کنه ممنون عزیزم میشه لینک شکر رنگی بهار سایت را برام بفرستی.. قند رنگی را دیدم اینم همینطور ساخته میشه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام مهسان عزیزم قربونت بشم.ممنون.از همتون قبول سرعت خیلی پایینه و نمیتونم وارد بهارسایت شم...بعد برات میفرستم
در امتداد زندگی/سارا
12 آذر 92 14:51
ای هم تا خوش ذوق و باسلیقه ی من...عالین...من مدتی پیش گلوکز مایع خریدم واسه خمیر فوندانت ولی درست نکردم...حالا حتما اینا رو درست می کنم....یه سوال..گلوکز تاریخ مصرفش چه جوری؟ ماله من روش چیزی ننوشته. منم آپم
یکی از مامان ها
پاسخ
فداااات.به پای شما که نمیرسم منم هنوز تو فوندانت موندمبرای منم تاریخ نداشت...نمیدونم والله
سحر
12 آذر 92 15:40
چه نازن اینا
یکی از مامان ها
پاسخ
ناز میبینی دوست کدبانوام
فریده
12 آذر 92 16:44
سر بزن
یکی از مامان ها
پاسخ
کارهاتون خیلی زیبا بود
نسترن
12 آذر 92 16:50
سلام عزیزم با تبادل لینک موافقی؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم چون تعداد دوستانمون خیلی زیاده و امکان لینک کردن همه نیست و دوست نداریم کسی ناراحت بشه،فقط وبهای هنری و آشپزی رو لینک میکنیم.اونم باز به خاطر دوستان بازدید کنندمون ببخشید مارو
گلفرنگ
12 آذر 92 23:36
سلام عزیزم وبلاگ خوبی داری دوست داشتی من رو هم به جمع لینکدونیت اضافه کن
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام ممنون با افتخار لینک شدید
مرجان
13 آذر 92 8:53
وای پاستیل همش برای خودمه به علی بگو بهشون دست نزنه که مال خودمه ! تازشم خودمم ازین پاستیلا درست کردم ولی گذاشتمش برای وقتش آپ کنم بعد یواشکی تو کابینت قایم کردم که دست امین و ریحانه بهشون نرسه و خودم میخورمشون این خیلی عالی بود کلی ذوق کردم دیدمش مرسی ازت سارا جونم! ناقلا اون قالب اناریها رو از کجا خریدی ؟ منم میخام ازین قالبا
یکی از مامان ها
پاسخ
خاله همه خورده شدن نوش جونت خاله جان ممنون مرجان جون...به پای کارهای شما که نمیرسه...منتظر پست پاستیلتم...حتما باید چیز خوبی باشه این قالبا رو از همینجا(اهواز)گرفتم...ارزون هم هستند...گذرم افتاد حتما برات میخرم
گلپایگانی
13 آذر 92 11:35
با سلام خدمت مادران گرامی یک تیم پژوهشی روانشناس مشغول بررسی مقیاس سنجش هوش اخلاقی کودکان 3 تا 7 ساله شهر تهران هستند. انجام آزمون ها و تستهای روان شناسی دارای هزینه است اما به جهت پژوهشی بودن این کار امکان انجام رایگان آن برای مادران داوطلب وجود دارد. در صورت تمایل به پر کردن پرسشنامه به آدرس glp_e@yahoo.com ایمیل بزنید و اعلام آمادگی کنید تا پرسشنامه برای تان میل شود و پاسخ آن را ارسال نمایید. لازم به ذکر است که پس از بررسی کار و اتمام آن، نتیجه ی تست و توضیح آن برای مادر ارسال می گردد. با توجه به محدودیت زمانی اولویت با افرادی است که تا چند روز آتی اعلام آمادگی نمایند.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام ما تهرانی نیستیم تایید میکنم برای بقیه دوستان
مام پارسا
15 آذر 92 16:26
وای به به...عالیه...مثل همیشه...دست گلت درد نکنه خانوم هنرمند سارا جون میشه طرز درست کردن ژله با آبمیوه طبیعی مثل آب پرتقال رو هم بگی...آخه این روزا کارم شده آب پرتقال گرفتن واسه پارسا...گفتم حداقل یه تنوعی بهش بدم و ژله اش کنم...میشه لطفا میزان موادشو همین جا بهم بگی ممنونتم مهربونم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم ژله پرتقال: آب پرتقال:3 پیمانه پودر ژلاتین:6 ق چ شکر:1/5 پ نصف آبد میوهر رو توی یه کاسه بریز و پودر ژلاتینو روش بریز تا حالت اسفنجی بشه و به روش بن ماری بذار تا خوب حل بشه و شفاف بشه بقیه آب میوه رو هم با شکر مخلوط کن و بعد محلول ژلاتینو بهش اضافه کن و خوب هم بزن.و بذار توی قالبهای مخصوصت و بذارشون توی یخچال تا ببنده... اینم بگم با هر میوه ای نمیتونی ژله درست کنیا.مثلا با کیوی نمیشه میزان شکرشم بستگی به خودت داره.میتونی کمترش کنی
مام پارسا
15 آذر 92 23:50
الهی من قربونت برم دوست خوب و هنرمندم...واقعا ازت ممنونم...مرسی که به این سرعت جوابمو دادی...ایشالله هر چی ازخدا می خوای خدا بهت بده ننه فقط با کیوی نمیشه ژله درست کرد یا میوه دیگه ای هم هست؟؟؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
خدا نکنه گلم آره آخه دستورشو از مجله دوستم نوشته بودم و دمه دستم بود توی اون نوشته بود میوه هایی مثل انجیر و کیوی و آناناس رو نمیشه به این صورت تهیه کرد
زندگی
16 آذر 92 16:29
سلاااااااااااااااااام سارا جون سارا شما کارت همیشه درست بوده ولی توی این چندتا پست آخر ترکوندی دختر
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزممممممم ممنون...خب دیگه دستم اومده تقاضاها رو...تازه هنوز مونده تا ترکوندن
ساناز(فرشته زميني ما )
17 آذر 92 1:52
عالي عالي واقعا قشنگن
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم ساناز جون
مام پارسا
18 آذر 92 12:58
سلام ساراجون...خوبی؟..خسته نباشی خانومی من بازم اومدم کلافه با کلی سوال و نیاز به راهنمایی راستش من می خوام واسه پارسا روز یکشنبه هفته بعد توی مهدش تولد بگیرم براش کیکش رو هم می خوام خودم درست کنم تا به صرفه تر وایسه...4 کیلو کیک باید درست کنم...حالا نمی دونم برم قالب بزرگ مستطیلی با سینی کیک بخرم ...یا با دو تا قالب دایره ای(که من از دیگ استفاده می کنم) با سایز های مختلف کیک دو طبقه درست کنم از طرفی می ترسم خامه کشی کیک دو طبقه برام سخت باشه و همین طور موقع بریدنش و تقسیم کردنش اون قسمتی که ارتفاعش زیاده رو چی کار کنم و چطور تقسیم کنم؟ وای چقدر حرف زدم ...ولی باور کن کلافه ام...بعضی اوقات میگم..ولش کن کیک رو آماده بخرم و خیال خودم رو راحت کنم... حالا ممنون میشم اگه راهنماییم کنی و نظرت رو بدی البته بازم سوال دارما...در مورد تزیینش که هم برام راحت و ساده باشه و هم بچه ها خوششون بیاد ببخشید از این همه پرحرفی...منتظر راهنماییت هستم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم راهنمایی:آماده بخر شوخی کردم...ولی کلا اگر فکرمیکنی خیلی اذیت میشی و ممکنه خراب هم بشه خب چه کاریه...چون تو خونه درست میکنیم هم به صرفه تر بشه هم خوشمزه تر ولی به شرطی که موادمون حروم نشه و خودمون اذیت نشیم...پس اول باید آرامش داشته باشی.اوکی؟ بعد اینکه به خودت ایمان داشته باش که کارت خوب از آب درمیاد،تو نتیجش موثره شدیدا قالب جدید نمیخواد...همون دوتایی درست کن... قسمت بالا رو برش میزنی و تقسیم میکنی...بعد قسمت پایین .به همین راحتی...مشکلی پیش نمیاد.نگران اون نباش تم خاصی مد نظرته؟ مدلهای پسرونه زیاده ولی اگرمیخوای کارت عروسکی و بچه گانه باشه باید خامه کشیت خوب باشه...یعنی حوصله داشته باشی...برای خامه کشی با یه کارد فلزی و کمی آب جوش کنار دستت راحت میتونی صافش کنی...شکوفه زدن هم که آسونه... خب اول طرح های مورد نظرتو بگو تا منم فکرامو کنم...
مام پارسا
18 آذر 92 15:15
وای مرسی ساراجون از این همه راهنمایی و قوت قلب که دادی خرید کیک رو خوب اومدی فکر نمی کنم مواد حروم به و کارم خراب بشه...چون من چندین بار کیک تولد درست کردم البته تا وزن 2 کیلو..اتفاقا یه بار هم عکساشونو آماده کرده بودم تا برات بفرستم و ببینی و نظر بدی ولی روم نشد..اخه خیلی کارم در حد ابتدایی بود طرح خاص که نه هین که بچه ها بپسندن کافیه...پارسا میگه عکس مک کویین روش باشه ولی مگه من می تونم...البته رنگ قهوه ای و قرمز و زرد و آبی دارم...به نظرت با اینها می تونم طرح خاصی روی کیک بزنم...قبلا وقتی خامه کشی ام خوب در نمی اومد ...دورش رو شکوفه میزدم و روش رو هم با ژله می پوشوندم.. حالا با این اوصاف نظرت راجع به تزیین چیه؟؟راستی گفتی طبقه بالا رو اول برش بزنم و بعد طبقه پایین...ولی آخه چطوری...اینها که به هم چسبیده هستن وای بازم کلی حرف زدم...توروخدا ببخشید
یکی از مامان ها
پاسخ
عزیزم پس یه پا حرفه ای هستی یه پیشنهاد!میخوای کیکاتو تک نفره درست کنی؟با شکلهای شاد و جذاب؟اینطوری تزئینشم راحتتره و البته خوشگلتر طبقه بالا راحت جدا میشه...خامه ی کمی بین دو طبقه کیکت بزن...
مامان تینا و رایان
20 آذر 92 11:34
دستت درد نکنه عزیزم..ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت برم...من از شما ممنونم که همراهمید
مامان نی نی
23 آذر 92 18:47
سلام دوست خوبم وبلاگ خوبی داری من از دستورات شما خیلی استفاده میکنم یه سوال داشتم من ژله هام خیلی قشنگ میشه ولی نمی دونم چرا هر وقت ژله رو تو قالب های سلیکونی درست میکنم بیرون آوردنش برام خیلی سخت میشه در صورتی که با قالب های دیگه اصلا مشکلی ندارم یا ژله ام میشکنه یا دو تا لایه اش از هم جدا میشه می تونی راهنماییم کنی بدونم علتش چیه؟؟؟ ممنونم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم برای قالبهای سیلیکونی باید ژله رو پاستیلی تر دربیاری .یعنی میزان آب کمتر باشه توی این پست هم سروه جان تا حدودی روش کار رو در قالبهای سیلیکونی توضیح دادند: http://motherschef.niniweblog.com/post223.php
مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
30 آذر 92 10:07
فدات بشم دستت درد نکنه خیلی خوشگله وصد البته خوشمزه ولی این سوپریهای دور بر ما بی کلاسن گلوکز ندارم چیکار کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم سوپریها عموما ندارند.باید از لوازم قنادی فروشیها خرید کنید.کدوم شهرید؟
محب مهدی(عج)
19 آذر 94 0:43
ممنونم خانمی.خیلی عالی بود