وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

كباب مرغ و كرفس

1391/10/13 20:42
10,934 بازدید
اشتراک گذاری

اين هم يكي ديگه از غذاهاييه كه از زن عموي عزيزم ياد گرفتمقلب

عطر اين غذا رو خيلييييييييييييييييي دوست دارملبخند

اين كباب رو با سيخش ميخورنچشمک

كباب مرغ و كرفس

مواد لازم

سينه مرغ چرخ شده:1 عدد

هويج:1 عدد

پر كرفس:به ميزان دلخواه

پياز متوسط:1 عدد

نمك.زردچوبه.فلفل.آب زعفران:به ميزان دلخواه

ساقه كرفس :براي اين مقدار مواد حدود 8 عدد(تا جايي كه ميتوانيد از ساقه هاي باريك و تازه استفاده كنيد

طرز تهيه:

پياز را رنده كرده با مرغ چرخ شده و هويج رنده شده و پر كرفس خرد شده مخلوط كنيد

(من همه رو تو غذاساز گذاشتم و خرد كردمنیشخند)

كباب مرغ و كرفس

سپس نمك و ادويه جات و زعفران را اضافه ميكنيم و خوب ورز ميديم

كباب مرغ و كرفس

بعد از اون مقداري از مواد رو مثل كباب سيخ دور كرفسها ميپيچونيم.مثل من بي سليقه نباشيد و ساقه ها رو يكسان انتخاب كنيد

كباب مرغ و كرفس

سيخها رو در مقداري روغن سرخ مي كنيم و اجازه ميديم به آرومي هم مواد و هم كرفسها بپزد

كباب مرغ و كرفس

از اونجايي كه همسر و پسرم غذاهاي خشك رو خيلي نميپسندن من اين سيخها رو توي يه سس خوابوندم و پختم

يه پياز رو نگيني ريز كردم و سرخ كردم.يه قاشق رب گوجه و زرد چوبه و نمك و فلفل زدم و كمي زعفران و در پايان كمي آبليمو اضافه كردم.خواستين كمي هم آب اضافه كنيد

كباب مرغ و كرفس

و سيخهاي كرفس رو كه سرخ كرده بودم رو توش خوابوندم و گذاشتم به آرومي بپزد...واااااااااي بوي كرفس رو كه توي فضاي خونه ميپيچه خيليييييييييييييي دوست دارم...يه جورايي به آدم آرامش ميدهلبخند

كباب مرغ و كرفس

اين غذا رو ميتونيد با سوپ سفيد ميل كنيد.

اميدوارم خوشتون اومده باشه

كباب مرغ و كرفس

سارا مامان علي

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (15)

مامان گلی
13 دی 91 23:28
ممنون مامان باسلیقه خیلی خوشمزه به نظرمیرسه

خواهش ميكنم.ممنون
مامان آرشیدا کوچولو
14 دی 91 1:27
یعنی سیخش رو هم باید خورد ؟؟؟
سارا جون جمعه دعوت خاله ام اینها هستیم قراره ببرندمون نرگسزارهای بهبهان ، مهمون اونهاییم اما من دوست دارم یه چیز ریزه میزه ایی درست کنم ببرم موندم چی بدرستم که خوششون بیاد . اگه دوست داری اس ام کن


بله.اگه بذاري خوب بپزه ...
چه خوب.خوش به حالتون.خوش بگذره...به نظر من كيك شكلاتي درست كن كه اگه سرد هم بشه از دهن نيفته...
مامان امیرعلی جیگر
14 دی 91 9:37
چه خوشکل و چه خوشمزه.



ممنون عزيزم كه نظرتو برام مينويسي
مامان اتنا
14 دی 91 15:04
دست گلت درد نکنه چقد اشتها برانگیزه کرفس بخرم درست میکنم حتما.مرسی سارا گلی


ممنون عزيزم.همين تشويقاتونه بهمون انگيزه ميده
مامان امیرحسین
14 دی 91 19:15
سلام خانومی. بازم گل کاشتی.خیلی ممنون .آدم یاد کوکب خانوم می افته.( همون زن کدبانوی کتاب دبستانمون) یادش بخیر.خوش به حال علی جون.

سلام عزيزم...چه باحال
اتفاقا از گاو و گوسفند و مرغ هم خوشم مياد...بعضيا هم ميگن حنا دختري در مزرعه
مامان دنیز
15 دی 91 13:55
به نظر خوشمزه میاد باید امتحان کنم
وبلاگتون رو لینک میکنم اشپزی رو دوست دارم


ممنون عزیزم
مامان اتنا
15 دی 91 21:45
یه سوال میشه ,مرغو اول بپزیم?


نپزی بهتره...چون برای پخت ساقه ها به زمان نیازه...
مامان محمد و ساقی
16 دی 91 12:52
سلام عزیزم
آفرین.عالیه

سلام
ممنونم عزیزم
مامان ماهان
16 دی 91 17:46
من فکر میکنم ذائقه خانواده ما و شما نزدیک به همه.آخه هر چی دستور میذارین به نطر من عالیه.


قربانت...اين براي من كلي سعادته كه دستورهاي ما رو ميپسندين
مامان محمد فرزام
16 دی 91 19:25
دستت درد نکنه سارا جون.
به نظر خوشمزه میاد


خواهش ميكنم عزيزم
ممنون كه نظرتونو ميگيد و باعث دلگرميم ميشيد
مرجان
17 دی 91 0:33
چقدر خوب شده حتما کلی هم خوشمزه شده
دستت درد نکنه دوست هنرمندم

ممنونم عزیزم
مریم
17 دی 91 11:56
آخ آخ آخ این چقدر خوشمزه ست ... دست گلت درد نکنه ساراجون
خدایی خیلی خوشمزه و وسوسه انگیزه
رفتم که امشب همه را سورپرایز کنم


قربونت برم...مطمئنم ماله شما بهتر میشه
نغمه(برای دوستانم)
17 دی 91 16:53
چه جالب ....تا حالا ندیده بودم...به امتحانش میارزه...دست گلت درد نکنه خانووووووم


خواهش ميكنم عزيزم
مامان امیرناز
30 دی 91 18:29
سلام دوست هنرمندم منم درس کردم خیلی خوب شد مرسییییییییییی


سلام عزيزم
نشونه هنرمندي خودتهممنون
مينو
14 آبان 92 22:50
خيلي خوش سليقه درست شدند دستتون درد نكنه


ممنونم!