وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 25 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

ترشی کلم بنفش

1391/10/26 9:15
14,352 بازدید
اشتراک گذاری

دستور این ترشی رو هم سپیده جان از وبلاگ کودک من زحمت کشیدن و فرستادنتشویق

ممنون عزیزم بابت همراهیتقلب

ترشی کلم بنفش


مواد لازم :
کلم بنفش
سرکه و آب به نسبت مساوی
نمک 1 قاشق مرباخوری به ازای هر لیوان سرکه
شکر 1 قاشق مرباخوری به ازای 1 هر لیوان سرکه

طرز تهیه :
کلم رو خرد می کنید به صورت باریک. اگه 1 لیوان سرکه ریختید 1 لیوان هم آب بریزید. من 2 لیوان سرکه ریختم و 2 لیوان آب. نمک و شکر هم طبق دستور اضافه می کنید. اجازه بدید جوش بیاد و وقتی جوش اومد کلم رو اضافه کنید. حدود 10 تا 15 دقیقه با حرارت کم با سر باز باید بجوشه.

ترشی

بعد تو شیشه یا ظرف می زارید و تو یخچال تا خنک بشه.

ترشی

قبلا سیر 3 ساله گذاشته بودم و چند دونه هم به کلم اضافه کردم. البته دلبخواهی وگرنه دستور اصلیش اضافه کردن چیز دیگه ای نیست.

ترشی کلم بنفش

سپیده مامان ساجده

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان ماهان
28 دی 91 18:15
سلام.حالا ما دو روز نیومدیم اینجاها .چندتا دستور خوشمزه نزدیک بود از دستمون دربره.
میگم ما ترشی کلم قرمزمون یه مدل دیگه ست.
سرکه(یا آبغوره)+کلم قرمز+نمک+فلفل+در صورت تمایل ادویه ترشی.با هم مخلوط میکنیم میذاریم جا بیفته.دوروزه جا میفته.
اصلا نمیجوشونیم.(البته اینو هم بگم که با آبغوره فوق العاده خوشمزه تره ولی باید به مفدار کمتر درست بشه و ترجیحا توی یخچال نگهداری بشه)

سارا:من هم مثل شما درست ميكنم...براي آبغوره ممنون گفتي نميدونستم...
يه مدل ديگه ترشي كلم بنفش از خاله ام ياد گرفتم بايد درست كنم و بذارم..معركس...
سپیده از وبلاگ "کودک من"
29 دی 91 15:59
سلام. این نوع ترشی حالت اورژانسی داره. برای کسانی که می خوان سریع اماده بشه و نوش جان کنند.
مامان علی مرتضی
16 بهمن 92 12:27
سلام مقدار آبو سرکه باید از موادمون بالاتر باشه یا کمتر از کلمامون باشه؟ بعد اگه بخوام ادویه ترشی و ابغوره استفاده کنم میشه؟ مثلا اگه 4 لیوان سرکه لازم داشته باشین 2 لیوان سرکه 2 لیوان ایغوره میتونم بزارم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.بله باید روی مواد رو بگیره...دیگه اینا بستگی به ذائقتون داره.ترشی از جمله مواردیه که خودتون میتونید مواد رو کم و زیاد کنید