وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

انواع دم نوش(1)

1392/3/20 11:01
10,666 بازدید
اشتراک گذاری

در ادامه مطلب دستور دو دم نوش خوشمزه و آرام بخش رو براتون گذاشتیم

تصمیم داریم در آینده شما رو با انواع دیگر دم نوشها آشنا کنیم

امیدوارم مورد استفاده و توجهتون قرار بگیرهلبخند

دم نوش به

دمکرده میوه آلبالو فوق العاده  آرامش بخش و خوش مزس و باعث کاهش فشار خون هم میشه.

مواد لازم برای دو لیوان دم نوش آلبالو:

آلبالو با چوب:تقریبا نصف لیوان

آب :دو لیوان

عسل یا نبات

طرز تهیه:

اول دولیوان آب رو بذارید جوش بیاد بعد آلبالوها رو شسته و بعد توی قوری بریزید آب و عسل یا نبات رو هم اضافه کنید و آب جوش رو به آلبالوها اضافه کنید(اگر بذارید آب جوش کمی از داغی بیفته بعد بریزید رو آلبالوها بهتره)حالا بیست دقیقه تا نیم ساعت فرصت بدین تا دم بکشه.این نوشیدنی واقعا خوشمزس و من برای اینکه همه سال بتونیم این نوشیدنی دلپذیر رو داشته باشیم یه مقدار آلبالو رو همیشه فریز میکنملبخند

25

انشالله در پستای بعدی دم نوشای خوشمزه دیگه ای رو هم آموزش میدم.

 مامان محمد سجاد

 

طرز تهيه دم نوش به:

به را پاک میکنیم و می شوریم..بعد با رنده درشت رنده می کنیم.
٢ روش برای خشک کردنش هست:
یکی اینکه تو ظرف بریزیم تو ماکروفر و بذاریم رو درجه خشک کن.وبعد که یک کم ابش گرفته شد روی پارچه تمیزی بریزیم و بذاریم کامل خشک بشه...
دوم اینکه از اول روی ورق الومینیوم و روی شوفاز یا بخاری در حالتی که روی پیلوته قرار بدهیم...و هر از گاهی هم بزنیم.بعد که کمی نرم شد روی پارچه بریزیم مثل سبزی خشک کردن تا خشک بشه..یا از اول روی پارچه بریزیم تا خشک بشه(مثل به های خشک شده توی شکل)

ولی چون هوامون آلوده هست فکر کنم روش  اول بهتر باشه که کمتر در مجاورت هوا باشه در ضمن خاصیتش هم از بین نره.ولی اگر توی شهرتون مشکل آلودگی هوا رو نداریم می تونید از اول روی پارچه باشه.....عطر خیلی خوبی توی فضا می پیچه که ارام بخش هم هست...
برای تهیه سه کپ دم نوش (مثل شکل)دو قاشق مرباخوری به خشک شده رو با دو لیوان آب جوش دم کنید.بهتره اجازه بدید دم نوش خوب بجوشه...عطر و طعمش فوق العاده آرام بخشه

 با تشکر فراوان از باران عزیزم بابت ارسال این دستور و به های خشک شدهقلبماچ

سارا مامان علی

دم نوش به

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مریم (مامان ثناجون)
20 خرداد 92 12:31
سلام من بیشتر وقتها این دو دم نوش را درست میکنم و با خانواده استفاده میکنیم واقعا خوشمزس از دوستانم می خوام که اونها هم حتما نوش جون کنند ممنون که این پست را گذاشتید


سلام عزیزم.انشاالله که همه دوستان درست کنند.ممنون از حضورتون
نازنیـــــــــــــــــن
20 خرداد 92 14:13
سلااااااام سلاممممم
وای شوکه شدمممم
از کجا فهمیدین؟
من به این ارامبخش ها واقعا نیاز شدید دارمممممم ینی عکسش انقد خوشگل که ادمو اروم میکنه چه برسه به خودشش
حتما درسش میکنم
واقعا عالی بود
ضمنا الان میخوام خمیر پیتزا درست کنم درستورشو ورداشتم واسه شب میخوامش من نینی ندارم مجبورم خودم ورز ِش بدم
ایشالا که خوب دراد
امشب با شوشو پیتزا زبان درست میکنم
اگه خوشگل درومد عکسشو میذارم
خیــــــــــــــــــلی دوستون دارم


سلام عزیزم
خوشحالم مورد پسندتون واقع شده
من فراموش میکنم این نکته رو توی خمیر بگم که میتونید میزان روغنشو 2-3 قاشق بیشتر کنید.بهتر میشه...
منتظر عکسهای کدبانوگریتون هستیم
سعیده
20 خرداد 92 18:30
سلام ممنون از دستوراتتون.
از آلبالوهای فریزری تو زمستون هم میتونید استفاده کنید، فوق العادس آلبالوی یخی با نمک و گلپر کنار بخاری


سلام قابلی نداشت.بله آلبالو رو هرجوری بخوریم خوشمزس
مامان ماهان
20 خرداد 92 19:36
سلام.ممنون بابت دستورهای خوبتون.من تا حالا دم نوش به رو امتحان نکردم.باید عالی باشه.من عاشق عطر به هستم.نمیشه با به تازه درست کرد؟من الان به تازه خونه دارم.


سلام گلم.خواهش میکنم.خیلی زود خشک میشه.به دو روز هم نمیکشه...
من با به تازه امتحان نکردم
مامان امیرمحمد
21 خرداد 92 11:19
سلام ممنون از وبلاگ زیباتون من هرروز مطالبش را میخوانم - من یک اب نبات که موادش تشکیل دهنده آن( شکر +اب + شیر ) بوده خوردم اما نتوانستم اندازه های انرا داشته باشم چون میزان موادش خیلی مهم است بنابراین اگر احیانا داشتید ممنون میشم در وبلاگتون قرار بدهید. با آرزوی سلامتی برای شما و خانواده محترمتان.


سلام عزیزم
چشم اگر به همچین دستوری برخورد کردم حتما براتون قرار میدم
ممنون از حضورتون
مامان کوروش
21 خرداد 92 14:07
سلام سارا جونم و رفقا واقعا خسته نباشید خیلی وب مفیدی دارید من که از خواننده ها و به دستور عمل کننده های همیشگی شما هستم
دم نوش رو هستم چون خودم خیلی استفاده میکنم یه لیوان در دار دارم که همیشه جوشونده توش درست میکنم و میل مینماییم و چقدر هم اثر بخشن خیلی خیلی


سلام گلم
سلامت باشی عزیزم
چه خوب.برای همین اینقدر آرومی
مامان کوروش
21 خرداد 92 14:08
سارا جون دم کرده گل محمدی هم بی نظیر هم ارامش بخش هم خواب اور من زیاد استفاده میکنم


حتما امتحان میکنم.ممنون
بانو
21 خرداد 92 14:35
من و شوهرم عاشق دمنوشیم از چایی بیشتر می خوریم....

راستی یه سوال: من خمیر تارت و پای رو بلدم اما نمی دونم چه جور سسهایی براش خوشمزه می شه نمی دونم برای کرم چی استفاده کنم بهتره

اگه همه مثل شما باشن خیلی عالی میشه
منظورتون از سس رو متوجه نشدم!روی تارت یا سسهای داخل مواد تارت؟
سپیده از وبلاگ "کودک من"
22 خرداد 92 3:09
سلام. یعنی من عاشق دم نوش ها هستم. مخصوصا دم نوش پوست پرتقال که چقدر هم خاصیت داره.
خانما اگه دوست داشتید غذاهایی که درستیدم و اگه پسندتون بود تو وبلاگتون بزارید .


سلام عزیزم.خوشحالم خوشت اومده
چشم گلم ببخش...فرصت نشد سر بزنم...ممنون همراهمونی
الهام
27 خرداد 92 13:34
سلام عزیزم.
حتماً دمنوش رو امتحان می کنم.
ممنون از زحماتت.
با اجازه اینا رو تو فابل ورد کپی کردم که برم خونه با دقت بیشتر بخونم.


سلام گلم.خوشحالم خوشت اومده
مرجان مامان پریساجون
2 تیر 92 17:53
سلام...از وبتون خیلی خوشم اومد همیشه دوست داشتم غذاهای جدید و ...رویادبگیرم ..ممنون از وب زیباتون..اگه اجازه بدین لینکتون کنم


سلام عزيزم.ممنون.باعث افتخارمونه
مهسان
31 تیر 92 17:46
سارا جون میگم چکاری شد اول اب جوش بیاد بعد البالو را بریزیم خوب از همون اول البالو و نبات و اب را بریزیم تا جوش بیاد دیگه شایدم من درست متوجه نشدم اینکه گفتید (اگر بذارید آب جوش کمی از داغی بیفته بعد بریزید رو آلبالوها بهتره) مگه ما دوباره بیست تا نیم ساعت نمیگذاریم تا دم بکشه پس چرا