وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 20 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

ژله نیمرو

1392/6/25 6:21
72,009 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم

پودر ژله آلوئورا   ١ بسته

پودر ژله پرتقال یا موزی  اگه دوست دارید مثل زرده تخم مرغ تلاونگ بشه از پرتقالی باشه اگه نه می خواهید زرد باشه از موزی استفاده کنید  نصف بسته

شیر یک لیوان برای پودر ژله آلوئورا

یک سوم لیوان شیر  هم برای پودر ژله پرتقالی واسه من از اون مقدار اندازه شیری که توی عکس پایینی هست شیر کمتری استفاده شد

طرز تهیه

ژله نیمرو

ابتدا پودر ژله آلوئه ورا رو با دو سوم لیوان آب جوش حل کنید و بگذارید روی سماور یا روی کتری به صورت بن ماری کاملا ذوب بشه و شفاف بشه

ژله نیمرو

پودر ژله پرتقالی رو هم با نصف لیوان آب جوش حل کنید و اونرو هم به صورت بن ماری روی کتری یا سماور ذوب کنید تا شفاف بشه

ژله نیمرو

ژله آلوئه ورا رقیق و شفاف شده رو بگذارید تا کاملا خنک بشه بعد شیر رو بهش اضافه کنید اگه ژله گرم باشه شیر داخل مایع میبره و به درد نمی خوره

ژله نیمرو

ژله پرتقالی رقیق شده رو هم اجازه بدید تا خنک بشه بعد یک سوم  لیوان شیر گفته شده رو هم داخل ژله حل کنید البته لازم نیست همه اون مقدار شیر رو بریزید رنگش دست خودتونه کم کم بریزید تا جاییکه رنگ دلخواهتون رو پیدا کنید  بازهم تاکید می کنم لازم نیست همه اون میزان شیر رو اضافه کنید کم کم بریزید

ژله

ژله نیمرو

جا تخم مرغی رو خوب چرب کنید

ژله نیمرو

بعدهم ژله پرتقالی رو داخل جا تخم مرغی بریزید بعد هم بگذارید یخچال تا خوب خودشو بگیره

ژله نیمرو

من از ته فنجونهای قهوه هم استفاده کردم به نظرم ته فنجون برای زرده تخم مرغ بهتره چون یه کم بزرگتره

ژله نیمرو

ژله آلوئه ورا و شیر حل شده که سفیده تخم مرغ رو تشکیل میده بزارین در دمای محیط کاملا خنک بشه ولی نبنده

ژله نیمرو

داخل ظرف مورد نظرتون فرقی نمیکنه مستطیل گرد یا هر چی ولی ظرفی باشه که گنجایش اون میزان ژله رو داشته باشه و وقتی ژله رو ریختید ژله بعد از بسته شدن ضخیم باشه چون موقع انتقال ژله اگه نازک باشه ژله پاره میشه پس در انتخاب ظرف برای سفیده دقت کنید بوسیله برس با روغن مایع خوب چربش کنید و بریزید داخل قالب وبگذارید یخچال تا خوب خودشو بگیره

ژله نیمرو

بعد از بسته شدن سفیده با چاقو برشهای نامنظمی مثل پخته شدن نیمرو که نامنظمه برشهای نامنظمی ایجاد کنید و بگذارید داخل ظرف موردنظرتون و زرده  تخم مرغ رو بگذارید وسط سفیده برای خارج کردن زرده ابتدا اطراف ژله رو از جا تخم مرغی یا از اطراف فنجون آزاد کنید بعد چون تهش چرب شده با انگشتتون از کناره اش فشار بیارید تا از جاش در بیاد متاسفانه امکانش نبود تا از این مراحل عکس بگیرم خودتون یه بار درست کنید قلقش دستتون میاد سعی کنید یه مقدار زیاد از زرده درست کنید که اگه احیانا خراب هم کردید لااقل یه چن تایی سالم در بیاد نگران نباشید سخت نیست

ژله نیمرو

این هم ژله نیمرو که گزینه بسیار مناسبیه برای سفره های میهمانیتون که بتونید مهمونای عزیزتون رو سورپرایز کنیدچشمک

ژله نیمرو

سروه مامان حنا

 

پسندها (2)

نظرات (35)

مامان یکتا و تینا
25 شهریور 92 11:32
وای عزیزم جالب بود حتما درست می کنم

مرسی از لطفت گلم
امیدوارم که خوشتون بیاد
مامان بشرا
25 شهریور 92 11:54
سلام_عالي بود خودم كه ديدم سوبرايز شدم _موفق باشي

سلام عزیزم
خوشحالم که رضایت خاطرتون رو فراهم کرده
ممنون از لطفتون....
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
25 شهریور 92 18:54
چه باحاله..
مرسی...

خواهش می کنم
مریم مامان نیکان
25 شهریور 92 20:07
عااااااااالی و بسیار جالبه تا حالا این مدلی رو ندیده بودم
دستت درد نکنه سروه جان

مرسی از لطفت مریم جون قابلی نداشت
خوشحالم که خوشت اومده
سپیده
25 شهریور 92 22:57
دست شما درد نکنه.

خواهش می کنم سپیده جون قابل شما رو نداشت
الهام (مامان امير حسين)
26 شهریور 92 1:39
خيلي با حال بود...
ممنون

ممنون از لطفت الهام جون
پانی تم
26 شهریور 92 17:26
طراحی و اجرای بی نظیر تم جشن تولد... جشن دندونی... """""" ساخت کلیپ های زیبا و به یادماندنی تولد""""""""" با کیفیت و قیمتی استثنائی کارهای اجرایی http://www.panitem.ir نمونه های طراحی http://panitem.ir/Forum نمونه کلیپ http://panitem.ir/page/clip با """""""پانی تم""""""" تفاوت و کیفیت را تجربه کنید...
باران
27 شهریور 92 7:57
سلام
ممنون از آموزشتون
اون روغن های ته قالب به ژله طعم نمیده؟ بد نمیشه با چرب کردن؟

سلام باران جون
خواهش میکنم عزیزم
نه اصلا طعم و مزش رو تغییر نمیده
عمه ی آتنا
29 شهریور 92 16:54
سروه جان من هرکاری کردم وقتی شیر رو میریزیم میبره واسه خورده شیشه قبلا درست میکردم اینجوری نمیشد نمیدونی دلیلش چیه؟

عزیزم شما هم شیر و هم ژله آلوئه ورات باید هر دوشون از حرارت و دما افتاده باشه و خنک شده باشه بعد با هم مخلوطش کنی
مهتا
29 شهریور 92 18:37
ای وای خیلی باحاله.ببینم این زرده ها از رو سفیده سر نمیخوره بیفته؟

نه عزیزم خیالت راحت باشه چون هر دوشون ژله هستن کاملا بهم می چسبن و جدا هم نمیشن
مامان آرشیدا کوچولو
1 مهر 92 14:49
20 مثل همیشه الان میرم درست میکنم


شما خودت بیستی عزیزم
شیواا
1 مهر 92 15:18
افرین به این خلاقیت
ایول دمت گرم


ممنونم عزیزم
زهرا مامان محمدسام
5 مهر 92 22:04
وای عزیزم خیلی خوب بود ممنونم خیلی خیلی ممنونم .لطفا بازم انواع ژله راآموزش بده .

ممنون عزیزم.در آرشیومون میتونید از آموزش انواع ژله دیدن کنید
مامان خونه
6 مهر 92 16:50
قشنگ بود.به وبلاگ من هم سر بزنید.تازی کارم ولی بدک نیست.(البته من این ژله نیمرو و ژله های دیگمو قبل از اینکه با وبلاگ شما آشنا بشم درست کرده بودم.)


چشمات قشنگ میبینه خانومی
حتما سر میزنیم.البته ظاهرا آدرستون اشتباس
مامان آرشیدا کوچولو
7 مهر 92 0:10
درست کردم خیلی خوشمل شد برا تولد آرشیدا میخوام مهمون ها که اومدند بزارم جلوشون و بگم بفرمایید نیمرو


آفرین مامان کدبانو..کار خوبی میکنی
مامان آرشیدا کوچولو
7 مهر 92 0:13
سارا جون یک نوع موز هست با روکش شکلاته ها میخواستم درست کنم خب... شکلات تخته ایی گرفتم خب یک بار هم با شکلات تلخ همینجوری درست کردم خوشمزه شد اما شکلاته سفت نمشد داخل یخچال گذاشتم خب... حالا چی بهش اضافه کنم که سفت و خشک تر و غلیظتر بشه


عزیزم خیلی خوبه...من یه مدل تزئینشو بلدم مناسب جشنه...
چرا سفت نشد؟اصلا شکلات برای سفت شدنش نیازی به یخچال هم نداره!!!چیزی بهش اضافه کرده بودی؟مثلا روغن یا کره؟
حباب
7 مهر 92 17:23
من اینو درست کردم ....هوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووراممنون خانمی


آفرین .افتخار میکنیم دوستان کدبانویی مثل شما داریم
مامان خونه
7 مهر 92 17:28
ببخشید آدرس وبلاگ خودم
mamanekhoone.blogfa.com

وبلاگ دخترم
elena-joon.blogfa.com

خوشحال میشم سر بزنید.


چشم عزیزم.خدمت میرسیم
مهتا
14 مهر 92 13:00
سلام
بچه ها من اینو پریشب واسه مهمونیمون درست کردم.خیلی عالی و خوشمزه شد.مخصوصا سفیده ش که مزه ی بی نظیری داشت.
فقط با اون مقدار مواد کلی زرده اضافه آوردم.اگه یه سینی دیگه هم الوئه ورا داشتم حداقل 7-8 تا نیمرو دیگه میتونستم بسازم.



سلام عزیزم
خوشحالم که درست کردی و خوشت اومد و اینجا برامون نوشتی گلم
farzaneh
14 مهر 92 18:40
salam kheili honarmandid mamnon az amozeshe binazireton azizam bos


ممنون عزیزم.ما هم از حضور شما سپاسگزاریم
مامان ریحان
15 مهر 92 0:32
وووووووووووووی چه خوشگل و چه با حاله این نیمرو های ژله ایی اینم حتما درست میکنم خیلی ایده ی جالبیه سروه جون


خوشگل میبینی عزیزم
مامان محمد علی
19 مهر 92 17:15
سلام
اینو هم درست کردم به نظرم با ژله پرتقال خیلی بهتره.دفعه دوم که درست کردم به پیشنهاد مامانم قبل از اینکه سفیده کاملا بسته شده زرده رو گذاشتم باعث شد که زرده و سفیده خوب به هم بچسبن.البته ببخشید که تو کار شما هنرمندای کدبانو فوضولی کردما
خیلی مورد استقبال قرار گرفت
ممنونم
واین هم عکسش:

http://myboy.persiangig.com/ashpazi/jellay.jpg


سلام گلم...احسنت به شما مامان کدبانو...خیلی خیلی ممنون که تجربیاتتونو دراختیارمون میذاری...عکستونم خیلی خوشگله
مامان ریحان
24 مهر 92 1:51
سلام
منم این ژله رو درست کردم عالیییییییییییی شد فقط اگه ژله پرتقالی رو نصفش استفاده کنیم بهتر نیست یا بخاطر رنگشه که همشو باید استفاده کنیم


سلام عزیزم
خوشحالم خوشت اومده...نه یه پودر ژله به نسبت بقیه مواد هست...میتونی همه مواد رو نصف کنی...حواست باشه اگه پودر ژله پرتقال رو نصف کردی آب جوش هم یک چهارم لیوان باید بذاری
اموزشکده هنر (عسل)
7 آبان 92 1:26
سلام
ممنون
مامان من هم درست کردم و اینم ادرس عکسش :
http://upload7.ir/images/14963044875644423851.jpg
ببخش اگه بد شد
راستی عکسشو بذار توی نمونه اشپزی های دوستان


سلام گلی خانوم.ممنون
حتما قرار میدم عزیزم
یک دخمل
8 آبان 92 16:13
خیلی خیلی خیلی قشنگ و جالبه
من خیییییییییییییییییییییییییییییلی دوسش دارم


چشماتون قشنگ میبینه گلم
فریده
18 آذر 92 13:33
درست کردم خیلی خوب شد . دست شما درد نکنه
مامان حوریه
8 بهمن 92 13:19
عالی بود
مامان ثنا
22 بهمن 92 17:58
عزیزم خیلی خوب بود مرسییییییییییییییییییییییی
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم.ممنون
آفاق ث
6 اسفند 92 0:41
سلام....از ته فنجون قهوه خوري چطوري زرده رو سالم درميارين؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام...اگر کف فنجان رو با انگشت کمی چرب کنید و زمانی که ژله آماده شد کف فنجان را در آب جوش بذارید تا به اصطلاح زرده جدا شود
jj
19 تیر 93 23:46
FANTASTIC
الهه
6 شهریور 93 13:57
سلام چرا دستورش و برداشتین
یکی از مامان ها
پاسخ
ای وااااااااااینمی دونم چرا همچین شده...حتما اومدیم ویرایش کنیم اشتباهی حذفش کردیم حالا کی دوباره بنویسه؟؟؟؟
سحر
16 شهریور 93 11:38
چرا ادامه مطلب نداره؟
یکی از مامان ها
پاسخ
پاک شده
fatima
26 آبان 93 17:51
سلام گلم درست کردم خیلی جالب شد پسر دایی بابام گذاشت لای نون بخوره
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.چه جالبمعلومه خیلی خوب درستش کردید
محمدرضا
2 خرداد 94 6:07
خوش بحالت اینقد مامان خوبی داری مامان من که اصلا غذای جالبی درست نمیکنه فک نکنم تو سال بیشتر از 10 نوع غذا درست کنه اصلا حوسله نداره
فاطمه(مامانه سوزان)
6 تیر 94 15:49
سلام عزیزم واقعا جالب بود خانومی میگم بعد از درست کردن اگه این حالتی بذاریم داخله یخچال آب نمیشه؟ یا حالتشو از دست نمیده؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون.نه همین شکلی میمونه