وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 25 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

خوراک سبزیجات

1392/9/1 11:08
6,328 بازدید
اشتراک گذاری

یه دستور غذای فوری و ساده و خوشمزه از مامان محمد علی کدبانو و فعالماچ

خوراک سبزیجات

مواد لازم:
سیب زمینی:1 عدد متوسط
بادمجان:1 عدد بزرگ
پیاز:1عددد بزرگ
فلفل دلمه ای:1 عدد
گوجه:3 الی 4 عدد متوسط
نمک و ادویه و زردچوبه و آویشن :به میزان دلخواه
آب : نصف استکان

اولین باری که خواستم این غذای من درآوردی رو درست کنم .با مخالفت وغرولند آقای همسر مواجه شدم ولی بعد از اینکه این غذا رونوش جان کرد وپسندید؛هر چند وقت یکبار سفارش میده که از اون خورشت بادمجونا درست کن.هر کس دیگه ای هم که از این غذا خورده به بقیه رحم نکرده.
با اینکه خیلی ساده ست ولی طعم خوبی داره. امیدوارم شما هم درست کنید و خوشتون بیاد
طرز تهیه:
همه مواد به صورت نگینی بزرگ خرد کنید.


خوراک سبزیجات


سیب زمینی رو توی روغن سرخ کنید .سیب زمینی ها رو ازتابه در بیارید و بادمجانها رو در حدی که کمی نرم بشه ؛سرخ کنید. در مرحله بعد پیاز و گوجه و فلفل دلمه ای خرد شده وسیب زمینی سرخ شده رو اضافه کنید و ادویه و زردچوبه و نمک رو هم اضافه کنید


  خوراک سبزیجات


نصف استکان آب به خوراک اضافه کنید و در تابه رو بذارید تا پیاز و گوجه و فلفل پخته بشن. در یکی دو دقیقه آخر پخت مقداری آویشن اضافه کنید که طعم خیلی خوبی به غذا میده.


خوراک سبزیجات

اگه در کنار این غذا سبزی هم داشته باشید که دیگه عالی میشه.

با تشکر از حضورتون

مامان محمد علی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مرضیه مامان آنیتا
1 آذر 92 16:01
می گم اینجا کسی بهبهانی نیست؟!!! دستور شیرنی روج افزا رو کسی بلده؟!!! این شیرینی مخصوص شهر بهبهانه.
یکی از مامان ها
پاسخ
نمی دونم عزیزم.تا حالا اسمشو نشنیدم.تایید میکنم کسی میدونست برامون بفرسته
♥ مامان آینده یه فسقلی ♥
1 آذر 92 16:26
وااای من که عاشق اینجور غذاهام دستشون درد نکنه فکر میکنم میشه کدو و هویج و قارچ هم اضافه کرد. میگم چقدر من و مامان محمد علی با هم تفاهم داریم هم توی انتخاب ظرف، اون شیشه ای مستطیلی رو میگم و هم زمیه ی مشکی واسه عکس گرفتن به افتخار خودمون و این سایت باحال
یکی از مامان ها
پاسخ
و هم اینکه ما دوتاتونو خیلیییییییی دوست داریم و عاشششششق سلیقتونیم
مامان محمد علی
1 آذر 92 20:56
سلام ممنون که این دستور رو گذاشتید.فکر کردم اینقــــــــــــــدر ساده ست که بی خیالش شدین البته می دونم که سرتون خیلی شلوغه بازم ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم دستور به این خوبی رو چرا نذاریم؟! در حال حاضر بیش از 40 تا دستور غذایی توی چرک نویسمون هست...غیر از اونایی که هنوز فرصت نشده ثبت کنیم!ولی اگر دوستان برامون دستوری ارسال کنند اونو جلوتر ارسال میکنیم ،منتهی مورد شما به محرم و مراسمهای دیگه خورد و کمی تاخیر توش افتادببخشید ممنون از همکاریه مفیدتون
❤دو نیمه قلبم❤
2 آذر 92 21:51
دسستون درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
مامان ریحان
3 آذر 92 12:19
سلام مرسی از مامان محمد علی توی تبریز به این غذا میگن یتیمچه سیب زمینیشم نگینی نمیکنن و فقط از وسط نصف میکنن بادمجوناشم حلقه حلقه میکنن ، ربم میریزن آخر سر هم سماق میریزن روش خیلی خوشرنگ میشه با همه ی ساده بودنشم خیلی خوشمزه س
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ما هم از مامان محمد علی ممنونیم
اولین سایت تخصصی قالب کودک...لی لی تـم
4 آذر 92 13:03
یکی از مامان ها
پاسخ
تو که رمز ورود داری خو دستورم بذار
مامان امیر حسین
10 آذر 92 0:54
وبلاگ جالبیه لینکتون کردم به ما هم سر بزنید
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون گلم..باعث افتخاره...چشم
تارا
10 آذر 92 12:31
سلام وب مفید و اموزنده ای دارین با اجازه لینکتون کردم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون.باعث افتخاره