وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 18 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

خمیر فوندانت

1392/10/23 15:45
57,899 بازدید
اشتراک گذاری

بفرمایید گلدوننیشخند

تزئین کاپ کیک فوندانتی

برای درست کردن فوندانت چند تا دستور رو از توی نت امتحان کردم ولی هیچ کدوم خوب از آب درنیومد و تعدادی هم از موادی استفاده کرده بودند که حداقل تو شهر ما نایابنناراحت...تا اینکه یه سر به مجله های آشپزیم زدم و مثل همیشه بهترین دستور رو توی مجله هنرآشپزی پیدا کردم قلب

تنوع تزئین با خمیر فوندانت بسیار بالاست.کافیه به انگلیسی بنویسید فوندانت مدل  و توی گوگل سرچ کنید...به قدری ایده و مدل براتون میاد و چنان انگیزه پیدا میکنید  که تصمیم میگیرید از همین امشب شروع کنید به درست کردنش از خود راضی

مواد لازم:

پودر قند:480 گرم

پودر ژلاتین:3 ق چایخوری

آب:3 قاشق سوپخوری

گلوکز مایع:2 ق س(توی لوازم شیرینی فروشی ها هست)(ممکنه توی بعضی از شهرها به اسم بادکا به فروش برسه)

گلیسیرین خوراکی:2 ق س(توی لوازم شیرینی فروشیها هست)

اسانس دلخواه

کره:10 گرم

طرز تهیه:

پودر قند را تا جایی که میتونید الک کنید و در هاون برقی بذارید تا نرمتر بشه و چندبار تکرار کنید و در ظرف گودی بریزید.(البته یه پیمانه از پودر قند رو کنار بذارید و اگر نیاز بود بعد اضافه کنید،ممکنه استفاده بشه همش و باز هم نیاز باشه،ممکنه اصلا نیازی به اون یه پیمانه نداشته باشید.همه چی بستگی به کیفیت موادتون داره...)پودر قند باید جوری باشه که اگر بین دو انگشت گذاشتید حداقل زبری رو حس کنید و یه چیزی مثل آرد بشه

 

آب را در ظرفی ریخته و پودر ژلاتین را روی آن بریزید و کمی صبر کنید تا حالت اسفنجی شود

فوندانت

سپس روی بخار آب بذارید یا توی ماکروفر بذارید تا گرم بشه ولی حواستون باشه نجوشه هااا

فوندانت

ظرف رو از روی حرارت بردارید و بلافاصله گلوکز مایع و گلیسیرین و اسانس را بریزید. و اجازه دهید تا کمی از داغی بیفتد ولی سرد نشه و همونجوری که گرمه وسط پودر قندها بریزید و در این مرحله کره رو هم اضافه کنید.

فوندانت

فوندانت

با قاشق چوبی بهم بزنید تا به خورد پودر قند برود

فوندانت

و با حوصله زیااااد خمیر رو ورز بدید تا حدی که از کاسه جدا بشه و به دست نچسبه

فوندانت

دوباره رو یه سطح صاف پودر قند بریزید  و بازهم ورز بدید تا صاف و یکدست شود

فوندانت

خمیر رو در سلفون بپیچید جوری که هوا بهش نرسه بذارید حدود 8 ساعت استراحت کنید

فوندانت

بعد دوباره درش بیارید و با نوک سیخ چوبی کم کم بهش رنگ دلخواهتونو بزنید و ورز بدید.میتونید دستتونو هی گلیسیرینی کنید تا خمیر نرم بشه و خوب ورز بخوره...البته خیلی نباید گلیسرین بزنید.در حد نرم شدن نه شل شدن...اگر هم خیلی نرم شد و به دستتو میچسبید میتونید پودر قند اضافه کنید

ولی اینو بگم خیـــــــــــــــــــــلی باید ورز بدید...اینقدر که شاید وسطاش فکر کنید اشتباه کردیدنیشخنداصلا ناامید نشید.مثل من چندبار درست کنید تا قلقش دستتون بیاد...

بعد روی سطح صاف پودر قند بپاشید با وردنه صافش کنید و تا حدی نازک کنید که اگر روی کیک گذاشتید پاره نشه.آخر پست عکس ضخامت فوندانت روی کیک رو میذارم

فوندانت

بعد با کمک وردنه اونو روی کیک بذارید با کمک اتوی فوندانت یا یه چیز صاف یا اگر میخواید با دست بکشید خیلی  آروم صافش کنید که پاره نشه.این خمیر برای یه کیک حدودا با قطر 20 و ارتفاع 7 کافیه.من چون ارتفاع کیکم زیاد بود کم اومد و دیگه وقت نکردم دوباره درست کنم و برای همین اون گردیای بزرگ سفیدو روش زدمزبان

فوندانت

فوندانت

برای پایین کیکم هم دیگه فوندانت نرسید و من روی خامه کار کردم که اونم جذابیت های خاص خودشو داشتلبخند

(نی نی وبلاگای کیکمون برنزه کردن صورتشونوزبان)

تزئین فوندانت

 

برای طراحی کیک بهتره از قبل طرح کیک رو نقاشی کنید(اینو از برنامه کیک های شگفت انگیز و فرشتگان چارلی یاد گرفتمچشمککه انگیزه اصلی من برای درست کردن فوندانت بودقلب)

اینجوری کارتون راحت تر میشه و تطبیق رنگاتون قشنگ تر و میتونید قالب مدلهایی رو که کاترش توی بازار نیست روی مقوا ببرید و روی کیک بذارید و با یه شی ء تیز اطرافشو با دقت برش بزنید(مثل کالسکه ی روی کیک ما یا اون آتشفشان های روی کیک که از عکس صفحه اصلی نی نی وبلاگ استفاده کردم)

این برش خورده کیکمون و ضخامت فوندانت روشه

اکثر مهمونا فوندانت رو خوردن ولی چند نفری هم کنارش زدنقهرالبته من خودم هم کیک روکش خامه ای رو بیشتر از روکش با فوندانت دوست دارمخوشمزه

تزئین فوندانت

چند وقت پیش هم این عکس رو تو نت دیده بودم و یهو دلم خواست درستش کنم و چون داداش کوچیکه به آبجیم یشنهاد داده بود برای زیاد شدن شیرش علف بخوره نیشخنداینارو براش درست کردمخنده

این عکس خارجکیشه...هرچند نصف قشنگیش به گلدونا و نوع دوربینشهزبان

کاپ کیک-فوندانت

من سعی میکنم ایده بگیرم ولی تقلید نکنمنیشخند

نمی دونم اسم بعضیاش چیه...شاید اصلا مدلش تو طبیعت نباشهخنده

کیک فوندانت

اینم گلدونای من زیر نور آفتابنیشخندخودم خیلی دوستشون داشتم و اصلا دلم نمیخواست کسی بخوردشونزبان(کاپ کیکا از دستور کاپ کیک شکلاتی خیس استفاده کردم که فکر میکنم اگر از کاپ کیک شکلاتی ساده استفاده کنید بهتره...یعنی حالت گنبدی بشه طبیعی تره)

کاپ کیک-فوندانت

اینم آخرای خمیرم بود و یه کلم کوچولو ازش دراوردمبغل

تزئین فوندانت

راستی این بگم فوندانت به هوای مرطوب حساسه و ممکنه خمیرتون وا بره.من این گلدونا رو شب درست کردم و گذاشتم بیرون خشک بشن ولی چون هوا مرطوب بود کمی خمیرم شل شد که فکر کنم توی عکس مشخص باشه.پس فوندانت تزئین شده رو توی یخچال نگه داری کنید و مابقی خمیر رو در ظرف در بسته که هوا به نرسه تا مدتها میتونید نگه دارید

میتونید یه کیک بزرگ درست کنید و روشو مثل باغچه سبزیجات تزئین کنید.ببینم کی اول این کارو انجام میده؟از خود راضی

البته توی وب های هم وطن هم کارهایی از فوندانت میتونید ببینید که صدتای خارجکیشو میذاره تو جیبش.مثل وب شهرزاد جونهیپنوتیزمتشویققلب

مدل های دیگه فوندانت هم هست(مثل شکلاتی)که اگر موفق به درست کردنش شدم طرز تهیه اونا رو هم میذارم.فعلا خودم هم اول راهمو و خیلی باید تمرین کنم تا بتونم هرمدلی رو که دلم خواست درست کنم

اینم بگم!فوندانت های آماده توی بازار اصلا مناسب نیستن و فقط برای شکل دراوردن خوبه.ولی برای روکش نه و زود پاره میشه...از نظر قیمت هم این دستور رو که بالا براتون گذاشتم خیلی به صرفه هست

منتظر عکسهای کیکهای زیباتون هستم

اینم یه بوس به همه ی همراهان همیشگیمون

**میتونید برای روز عشق از اینا برای عشقتون درست کنیدقلبخجالت

فوندانت

 

سارا مامان علی خوشتیپ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (45)

ღ مامان ِ آینده یه فسقِـلی ღ
21 دی 92 12:22
من باز هم میام... فعلا
یکی از مامان ها
پاسخ
هر وقت اومدی خوش اومدی
مامان تینا و رایان
21 دی 92 16:12
عجب لبی ساختی ساراااااخیلی هوس بر انگیزه ولی خدییش منم خیلی خوشم میاد ایده بگیرم از نت کارت حرف نداشت
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنووونم عزیزم
شهنام
21 دی 92 17:23
سلام به خدا گناه داره من که دستم به این غذا ها نمی رسه چیکار کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام آخی...شرمنده
مارال
21 دی 92 17:41
وبلاگتوووون عالي بود دوس داشتيد به منم سر بزنيد خييييلي خوشمزس ادم دلش اب ميشه...
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم دوست عزیز.میایم خدمتتون
مامان امیررضا
21 دی 92 18:19
خیلی ایده ی جالبیه. راستش من هم چند تا دستور دیده بودم و دوست داشتم امتحان کنم ولی اعتماد به نفسم پایین بود ترسیدم خراب شه.دستتون درد نکنه شما اعتماد به نفس منو با اموزشهاتون بالا میبرید. خیلی ممنونم.راستی یه تشکر ازتون کردم توی وبم. خیلی دوستتون دارم.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم هدف اصلیه منم دادن انگیزس وگرنه میدونم همه کدبانو و باسلیقه هستند شما لطف دارید.کاری نکردیم کهبرم دنبال آدرستون بگردم
مامان محمد علی
21 دی 92 19:23
ای خدا به این سارا خانم هنرمند قدرت و ذوق و سلیقه ای دو چندان عطا کن تا بیشتر دلمونو آب کنه گذشته از شوخی عالی بود وکـــــــــــــــــامل میگم این الان یعنی تازه اول راهه با با ماشاءالله
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت بشم...ممنون...اینقدرها هم که تعریف میکنید خوب هم نشده ها
E0oBUk-8XsY3ciqf50IYDkG-EommJgAXrl4R0uv12Kp-ZOa4yi714Y2AHcSBzqOR
21 دی 92 19:58
وااااای چه عالی خیلی خوب شدن .واقعا آدم دلش نمیاد بخورتشون.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنووووووووووون حالا چجوری بفههمم این دوست عزیز کی هست؟
دوست خوب
21 دی 92 21:54
واقعا عالیه بنظر که خوشمزه میان
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون دوست خوب
فاطمه
21 دی 92 22:51
سلام سارا خانوم چه پروسه سنگینیخسته نباشیدخدا قوت ولی خیلی گلدوناتون خوشگل شدنبه زحمتش می ارزه. میشه بجای پودر قند از پودر شکر استفاده کرد؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خوشگل میبینی وااای خیلی هم خسته کنندس ولی آخرش که کارتو میبینی خستگیت در میره...البته اولین بار تقریبا اشکت درمیادا اگر شکر رو خوب پودر کنی مثل پودر قند میشه ولی استفاده نکردم که ببینم نتیجه اش خوب میشه یا نه؟
مریم مامان نیکان
21 دی 92 22:55
ساراجون سلام...ممنون بابت آموزشت برای خرید رنگهای مجاز چه مارکی رو بخرم؟هم قیمتش مناسب باشه هم رنگش؟ تو اون عکس آخر اون لبهای پروتزی رو چطوری تونستی فرم بدی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.خواهش میشه بهترینش رنگ ویلتونه.شما که تهران هستید میتونید به راحتی پیدا کنید.قیمتش 10 تومنه ولی به تاریخش توجه کن.من از بهارسایت خرید کردم ولی متاسفانه آخرای تاریخ مصرفش بودشما دقت کن که... البته رنگهای دیگه هم هست که من اسماشو نمیدونم.میتونی از شهرزاد جان که لینکشو گذاشتم سئوال کنی یه سری رنگهای ایرانی هم هست که مثل پماد هستن و ژله این.اینجا 6 تومنه.رنگ صورتی کیکم و رنگ اون لبای قلوه ایو رنگهای زرد از اونه.منتهی خیلی باید رنگ مصرف کنی تا به رنگ دلخواهت برسی و رنگشون موقع پخت میپره و شفاف نیست.برای ژله های تصویری هم مناسب نیستن... اون لبه تازه خیلی خوشگل تر بود.ولی تو عکس خوب نمیشد
سارینا
22 دی 92 0:24
چه نانایین ایناچه خوشکلن. خیلی ایده شو دوست دارم.چند تا گلدون کاکتوس با خمیر درست کردن و چیدنشون رو میز چه ناز میشه. دستت درد نکنه آپم
یکی از مامان ها
پاسخ
چشمات خوشگل میبینه عزیزم بله خیلی بانمک میشه...کار با فوندانت دقیقا مثل خمیر چینیه
مامان آرشيدا قند عسل
22 دی 92 10:58
مرسي سارا جون بابت اين دستور جالب و مفيدت آدم هوس ميكنه حتما درستش كنه.
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم حتما درستش کن
مامان تینا و رایان
22 دی 92 11:36
سارا جون در مورد قالبهای مافین یه سوال داشتم..می دونی که فعلا من گاز فر دار ندارم..میخواستم ببینم این سلیکونی ها خوبن ؟هم برای مایکروفر و هم برای فر؟و اینکه آیا برای کاپ کیک مناسبه یا فقط به درد ژله میخوره..این قالبهای شما رو نمیشه تو مایکروفر گذاشت نه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سیلیکونی ها جنس های مختلف دارند.بپرس و اون قالبایی رو بخر که حداقل 200 درجه رو تحمل کنند.ولی قالبهای خوبی هستند و کیک و مافین توشون خوب میشه... این فلزی ها برای مایکروفر مناسب نیست و بذاری توش جرقه میزنه
اقا زاده
22 دی 92 12:42
سلام خسته نباشید دستور پخت کیک یزدی را براتون فرستادم شرمنده عکس از مراحلش را نداشتم که بزارم امیدوارم به دردتون بخورهدر ضمن نشد عکس اماده ایش را بفرستم نمیشد نمیدونم چرا؟ ادرسش را براتون فرستادم تا خودتون زحمت بکشید کپیش کنید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم سلامت باشی.ممنونم .خیلی زحمت کشیدید.در پستهای بعدی استفاده میکنیم
خواهر فرناز
22 دی 92 12:46
سلام به به گلدون چه زیباست حیف که ما نمیتوانیم درستش کنیم میگم ما اومدیم با کپی برداری هامون از وبتون پست حلوا و ذرت مکزیکی http://www.niniweblog.com/upl/farnazkhatoon/13895146015.jpg?64 آش دوغ http://www.niniweblog.com/upl/farnazkhatoon/13750829880.jpg?54 کتلت ماهی http://www.niniweblog.com/upl/farnazkhatoon/13750831439.jpg?64 نوشیدنی ها البته ایده این از مامانمه گرمک با طعم توت فرنگی http://www.niniweblog.com/upl/farnazkhatoon/13750832874.jpg?25 شیرنی شکوفه ای 2 رنگ http://www.niniweblog.com/upl/farnazkhatoon/13895167620.jpg?4 تزیین سالاد http://niniweblog.com/upl/farnazkhatoon/13895180373.jpg http://www.niniweblog.com/upl/farnazkhatoon/13895180904.jpg?92 اینم یکی از کیکاتون بودولی اسمشا یادم نیست http://www.niniweblog.com/upl/farnazkhatoon/13895176236.jpg?65 اینم یه کیک دیگه http://www.niniweblog.com/upl/farnazkhatoon/13895176682.jpg?31 ژله رنگین کمان من http://www.niniweblog.com/upl/farnazkhatoon/13895177176.jpg?42 http://www.niniweblog.com/upl/farnazkhatoon/13895177989.jpg?54 اینم پست پیتزا http://www.niniweblog.com/upl/farnazkhatoon/13895178745.jpg?13 این پستا ندارین بریان اصفهان http://www.niniweblog.com/upl/farnazkhatoon/13895179718.jpg?26 سرتون درد اومد ببخشید همینا را پیدا کردم از وبتون استفاده کرده باشم البته بیشتر بوده اما من عکس را نیافتم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلاااااام عزیزممممممممم چشماتون زیبا میبینه خانومیچرا نمیتونی؟ وای تو بی حوصلگیه امروزم کلی نظرت و عکسات بهم انرژی داد...ممنون که همه ی عکساتو فرستادی عزیزم...انشالله یه روزی همه ی این غذاها و کیکا رو برای همسرت و بچه هات درست کنی و کلی به کدبانو بودنت افتخار کنن پست تزئین سالاد نداشتیم پست بریونی اصفهانیه خوشمزه رو هم به زودی براتون میذارم منتظر بقیه ی کارهای خوشگل خودتو و مامانت هستم بازم ممنون بابت انرژی مثبتت
ساناز (فرشته زميني ما )
22 دی 92 15:29
سلام سارا جان . ممنونم . پودر فوندانت پس هست . مرنگ رو پرسيدم پيدا نكردم . شما تهران نيستين ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم بله پودر فوندانت هم هست نه من اهواز زندگی میکنم.اینجا هم نمیدونستن با کدوم ن مینویسنش
مرجان
22 دی 92 17:51
وای سارا جون چه دلبر ملوسایی هستن اینا ؟ خیلی خوشگل شدن ممنون از حوصله ت بابت توضیح کاملی که میدی خیلی گلدونات ناز شدن آی کلک کن عکسشو سیو کرده بودم که درستشون کنم ولی تو زرنگتری آفرین خیلی خوب شدن! فقط یه چی چرا اینقدر روی گلبرگای گلدون اینقدر براقه؟ تو برای خشک شدنشون زیرشون پنبه یا چیز دیگه ای نمیذاری تا دفرمه نشن؟ خیلی خوب شده خیلی خوشبحال عروست وا..... کاش این عروست یه کم میذاشت ما هم ازین کارا بکنیم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.به پای کارای شما که نمیرسه.یادته پارسال یکیشو درست کرده بودی؟ کیکشم که از دستورای شماست گلبرگارو خودم اینجوری کردم طبیعی تر بشه؟نشده؟ بعد پنبه میذاشتم میچسبیدمن رو لبه ی ظرف گذاشتم فرم بگیره که دیدم طولانی میشه و وقت نیست و منم بی حوصله...حالا اینم مدلیه واسه خودش...تو بازار گلدونای این شکلی زیاد دیدم چیکار بچمون داری به این آرومی؟
مامان شازده پاشا
22 دی 92 17:54
سلام خانم باسلیقه.منتاچندلحظه پیش توآشپزخونه بودم.طبق معمول مشغول پخت کیک شما.ممنون عزیزم.خوشششششششششششششششمزس
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.نوش جوووونتون
فاطمه
22 دی 92 19:00
سلام سارا خانوم خوبید؟ من امروز نان شکلات و کشمش از دستور خوبتون استفاده کردم.خوشمزه شده بود و همسرم تایید کردو باعث خوشحالی من شد. ولی خیلی نون سنگینی یعنی همرته یک چایی یک صبحانه کامله ممنون از زحماتتون و دستورات بی نظیرتون همیشه سلامت و موفق باشید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام فاطمه عزیزم نوش جونتون دوست کدبانو من هم خودم اون نون رو خیلی دوست دارم
خواهر فرناز
22 دی 92 20:26
چرا پست تزیین سالاد اولویه داشتین منم تزیین سالاد گذاشتم دیگه اقا چرا شمابهش میگین بریونی؟!!!!!!من موندم هر جا بریم میگن بریونی اسم غذا بریان است نه بریانی مثل کباب وکبابی به مغازه ای که بریان میفرشد میگویند بریانی وگرنه نام غذا بریان است هر جا شنیدید گفتند بریانی بدانید اشتباه میکند ما با استادای تهرانیمونم این مشکلا داشتیم یه بچه ها با لهجه غلیظ به استاد اینا را گفت ماهم جرات پیدا کردیم به بقیه بگوییم بذار بشمارم ببینم چند تا پست براتون ارسال کردم 4یا 5تا آموزش وای چه قدر فعال شدم نه؟!!!!!!! موفق باشیدتازه از همه چیزایی که درست کرده بودم عکس ندارم فقط بریان وکتلت ماهی را با مامانی درست کردیم بقیه اش را تنهایی درست کردم
یکی از مامان ها
پاسخ
آهان این مال اون پست بود؟ هی وای من !!!!پس تا حالا اسم مکانشو میگفتم؟ خدا زیادشون کنه پستای ارسالیتونو ...هیچی نباشه غلطای املایی و نگارشیمون رفع میشهممنون خانوم فعال
رها
23 دی 92 1:58
سلام آبجی مثل همیشه عالی بود
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنووووون
ع ل ي
23 دی 92 2:53
سلام دوست من وبت بسيار زيبا بود از صفحه منم بازديد کن پشيمون نميشي ممنون !! منتظرتم -------
مامان حوریه
23 دی 92 8:37
سلام تو شهر ما گلوکز پیدا نمیشه میگن سطلی به شیرینی فروشی ها میفروشن به نظرتون من چه کنم[گریه
یکی از مامان ها
پاسخ
تو شهر ما هم همینو میگفتنداینقدر سریش شدم که رفتن اوردنبعضی داروخانه ها و بعضی عطاریها هم دارند...میپرسم از دوستان ببینم جایگزینی داره؟گریه نکنی دیگه ها
مامان امیررضا.
23 دی 92 8:53
اینم ادرس وبم. دوستت دارم
یکی از مامان ها
پاسخ
اومدم پیشت گلم.منم همینطور عزیزم
فرشته
23 دی 92 12:03
هم ظاهرش خوب بود هم مزش
مامان سهند و سپهر
23 دی 92 13:52
ؤااااای به به حیف که از ما بر نمیاد وگرنه اول درستش می کردم جدی خیلی انگیزه میدی فقط کاش وقتشم داشتم بوس خانوم هنرمند کدبانو راز و رمزهای کیک تولد نینی وبلاگ هم که نمایان شد با این پست
یکی از مامان ها
پاسخ
ماشاالله تو که با دوتا وروجک همش در حال کدبانوگری هستی ولی برای کمر بچه ها حتما یادش بگیر بوووس واسه دوست نازنینم
مرجان
23 دی 92 14:30
قابل توجه دوستانی که میگن گلوکز مایع پیدا نمیشه! پیدا میشه ممکنه به اسم گلوکز مایع نشناسن و اسم سنتیش (بادکا) هست و فکر کنم تو شهرستانا بیشتر به این اسم شناخته میشه سارا جون لطفا اینو پی نوشت بذار
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون از راهنماییتچشم
نی نی توپولی
23 دی 92 15:11
سلام دوست عزیز لطفا غذای مربوط به گروه سنی 6 ماه تا 2 سال را آموزش دهید سپاسگذارم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.چشم سعی میکنیم از دوستانی که کودکانی در این رده سنی دارند کمک بگیریم
گلفرنگ
23 دی 92 23:32
واییییییییییی ببین مامان سارا چیکار کردههههههه اول که دیدمشون فکر کردم زدید تو کار پرورش کاکتوس. آخه منم عاشق کاکتوسم دستتون درد نکنه دیگه حسابی سنگ تموم گذاشتی مامان علی
یکی از مامان ها
پاسخ
فدات.ممنون
خانم آریان فر
24 دی 92 11:41
خیلی بیش از اونچه که تصورش و کنی لذت بردم عالی بود شعار همیشگی من تجربه کن لذت ببر خلق کن ایده بگیر خیلی خوشم اومد مرسی عالی بود همین الان این پست تو اختصاصی توی آرشیو وبلاگم میزارم.. ممنون باید حتما انجام بدم 25 اسفند اولین سالگرد ازدواجمه(دوران عقدم) انگیزه شد کنار خرید کیک کاپ کیک درست کنم با ایده شما و دستور شما.. منم با 5 پست آپ هستم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووونم دوست عزیز.من هم از کارهای زیبای شما لذت بردمپیشاپیش سالگرد ازدواجتون مبارکمطمئنم کاپ کیکای شما بسیار زیبا خواهند شد
♥مام پارسا♥
24 دی 92 15:52
Wooooooooooooooooooow هزار آفرین به دوست خوب و هنرمندم.....کارت مثل همیشه عااااااااالیه....حرف نداره...براوووووووووو واقعا لذت بردم...ایشالله بعد از خرید یه رنگ خوب دست به کار میشم..آخه فعلا فقط رنگ مایع دارم که مطمینا مناسب نیست خیلی خیلی ممنون سارا جون
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووووووونم عزیزممممممم حتما درست کن..رنگ مایع میشه فقط احتمالا باید پودر قند بیشتر بزنی
مهناز مامان ترلان کوچولو
24 دی 92 23:21
خیلی با سلیقه این عزیزم منم خیلی دوس دارم بتونم درست کنم ولی مطمئنم اینبارم نمیتونم هی...باید واسه اینکارا استعداد داشت که من ازش بی بهره ام موفق باشین دوست خوبم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم این حرفو نزن وقتی پیگیرشی یعنی سلیقه و ذوقشو داری...فقط کمی همت میخواد
مهناز مامان ترلان کوچولو
24 دی 92 23:22
راستی اون برنامه فرشتگان کیک چارلی و کیکهای شگفت انگیز رو منم میبینم خیلی قشنگه
یکی از مامان ها
پاسخ
هم ایده میده هم انگیزه
مامان علی مرتضی
30 دی 92 23:29
سلام ساراجان من به دزفول دسترسی دارم ومیتونم برم میتونی ادرس ی شیرینی فروشی توی دزفول بهم بدی که مواد این فوندانتو داشته باشه،گلوکز مایع که نمیدونم چیه اونجاپیدا میشه؟ 2-گلیسیرین خوراکی از کجا بخرم؟3-پودر زلاتین همون پودره زله ی خودمونه (اگه جوابت مثبته چ طعمیشو استفاده کنم)؟ 4- پودر قند از قند کوبیده شده بوجود میاد ؟ تورو خدا نخند سوالاتم ابتدایی این ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم منم هم با فروشگاههای دزفول آشنایی ندارم ولی همشونو از لوازم شیرینی فروشیهاش میتونی تهیه کنی پودر ژلاتین با پودر ژله فرق داره بله از قند کوبیده درست میشه چرا بخندم؟ سروه : دوست خوبم توی دزفول از لوازم قنادی آغ سولار توی خیابان طالقانی می تونی همه اینارو تهیه کنی توی همون خیابون یه لوازم قنادی دیگه هم هست که متاسفانه اسمش رو دقیق یادم نمونده من خودم اکثرا از آغ سولار خرید میکنم
مامان تارا
1 بهمن 92 11:25
مثل همیشه عالیست سارا جون کارهات حرف نداره عسیسم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووونم عزیزم
مامان مانی
10 بهمن 92 12:13
سلام خانومی تو شهر ما گلیسرین نیست میشه به جاش روغن زیتون یا بادام شیرین بزنم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.نه متاسفانه جایگزینی نداره...اگر بگردی میتونی یدا کنی.شما مال کدوم شهرید؟شاید از دوستانی که توی شهرتون هستند بتونم کمک بگیرم
مامان محمد و ساقی
17 بهمن 92 13:54
سارا اینا همون کاپ کیک ها هستن؟؟؟ آفرین دوست هنرمندمخیلی خوشگل شدن
یکی از مامان ها
پاسخ
؟آره همونا که بزغاله ها خوردن ممنون عزیزم
مامان پرنیان
29 فروردین 93 0:20
سلام یه سوال داشتم,من چندتا دستور مختلف فوندانت داشتم,هرکدوم یه چیزی داشت,درست کردم چن بار ولی اصلا خوب نشد,یا سفت یا خشک میشد,تو دستورتون کره اوردین ولی تا حالا با کره امتحان نکردم,اگه کره نباشه چی میشه?
یکی از مامان ها
پاسخ
با کره نرمتر و لطیف تر میشه...این دستور رو دقیق انجام بده عالی میشه نذار پودر ژلاتینت جوش بخوره...مواد رو تا گرمن قاطی کن...کلا پست رو دقیق بخون و اجرا کن...حتما خوب میشه
عطیه
21 اردیبهشت 93 8:56
سلام بهترین ویژگی سایتتون اینه که با تصاویر همراهه و خوب توضیح میدید...عالیه...یه سوال:اگه بخوام به جای پودر از ورقه ژلاتین استفاده کنم چه مقدار باید بردارم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون از نگاه زیباتون هر ورق متوسط ژلاتین معادل یک قاشق چایخوری ژلاتینه ولی من تا حالا فوندانت با ورق درست نکردم.نمی دونم خوب میشه
مامان سیروان
26 تیر 93 17:26
خیلی عالی بود ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
الی مامان الینا
4 مرداد 93 16:34
سلام عزیزم خیلی هنرمندی شما به به من میخوام واسه تولد دخترم کیک شو با روکش فوندانت درست کنم به نظرتون کاره سختیه ؟؟ مزه ی این خمیر چه جوریه ؟؟ شما از چه اسانسی استفاده کردی؟؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید .
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون درست کردنش راحته...به خصوص اگر برای بار دوم به بعد باشه که سه سوتس مزش در کل ایرانی پسند نیست و خیلی شیرینه ولی اگر سعی کنی حتی الامکان خمیر رو نازک کنی و روی کیک بکشی قابل خوردنه......به نظر من بهتره روی کیک رو خامه یا کرم بکشی و برای شکلک ها و بقیه تزئینات از فوندانت استفاده کنی.مگر اینکه ظاره کیکتون خیلی براتون مهم باشه... من از اسانس کاکائو استفاده میکنم
الی مامان الینا
31 مرداد 93 14:21
سلام عزیزم عاشق ه کاراتونم کاش جوابم و بدید من میخوام خمیر فوندانت درست کنم میترسم خراب شه اخه با مارشمالویی که خودم درست کردم خمیر فوندانت درست کردم اما همش خراب شد و کلی پودره قند خواست و همش به دست میچسبید کلا خراب شد حالا به نظرتون این خوب در میاد تو رو خدا کمکم کنید مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.راستش من چندین باره به این روش درست میکنم هر بار بهتر و سریع تر از قبل آماده میشه...چند تا از دوستان هم درست کردن خوب شده بود.اگر تمام نکات دقیق رعایت بشه مشکلی پیش نمیاد
الی مامان الینا
31 مرداد 93 14:24
پودره فوندانت چه جوریه عزیزم ؟؟؟ از کجا میشه تهیه ش کرد؟؟ من میخوام کیک تولده دخترم و خودم درست کنم نمیدونم دارم کاره اشتباهی میکنم یا نه ولی اگه پودرش موجود باشه فک کنم کار راحت تر شه ممیشم جوابم و بدید
یکی از مامان ها
پاسخ
من تا حالا از پودر فوندانت استفاده نکردم...فعلا فقط به همین روش آماده کردم که به صرفه تر هم هست.تمام موادشم لوازم قنادی فروشیا دارن
فاطمه جون
20 شهریور 93 13:59
عزیزم بجای گلیسیرین چه چیزی میشه گذاشت ؟ بعدش هم میشه اسانس نریزیم
فاطمه جون
20 شهریور 93 14:04
عزیزم میشه بجای گلیسیرین چه چیزه دیگه ای میشه ریخت ؟ میشه اسانس هم نریخت ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
تا حالا امتحان نکردم.نمیدونم...بله اسانس میتونید نریزید