وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 25 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

سوپ قارچ

1393/4/12 10:51
11,589 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم:

قارچ  300 گرم

سیر 3 حبه

پیاز 1 عدد

شیر 3 لیوان

آب مرغ  1 لیوان

کره    50 گرم

آرد   2  قاشق غذا خوری

زعفران نوک قاشق چایخوری

نمک فلفل سیاه به میزان لازم

جعفری تازه  ساطوری شده یک قاشق غذا خوری 

طرز تهیه:

ابتدا پیاز رو رنده کرده  داخل روغن و کره تفت میدیم و بعد از تفت دادن سیر رو  خیلی ریز خرد کنید و به همراه پیاز در روغن تفت بدید

بعد قارچ رو ورقه ورقه خرد کرده و با مقدار خیلی کمی آبلیمو تفت بدید آبلیمو به خاطر اینه که نمیزاره رنگ قارچها سیاه بشه قارچها رو تفت داده و اجازه بدید تا آب قارچ در اثر حرارت خشک بشه اینجا یه مقدار کم پودر زعفرون هم به قارچها که در حال تفت  خوردن هست اضافه کنید

آب مرغ رو به قارچها اضافه کنید

آرد رو در شیر سرد حل کنید و بعد به داخل دیگ می ریزیم ومی گذاریم تا بجوشه و سوپ لعابدار بشه

جعفری ساطوری شده رو هم اضافه می کنیم

این هم سوپ قارچ بسیار خوشمزه و لذیذ ما که هم سریع آماده میشه و خیلی هم خوشمزه و مغذیه

سروه مامان حنا

پسندها (10)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (17)

ناهید مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
13 تیر 93 13:37
عالی بود دستتون درد نکنه عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
مرسی عزیزم قابلی نداشت
ف.ی
13 تیر 93 17:21
سلام مامانا! من جای دخترتونم.با وبلاگتون خیلی حال کردم امیدوارم بتونم چند تاییش رو درس کنم. ممنونم ازتون خیلی. موفق باشید.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزدلم خوشحالیم که خوشت اومده غزیزم خواهش می کنم قابلی نداشت
مامان رها
13 تیر 93 17:28
ميگم سارا سوپ قارچ خوشمزه هست ؟!؟ من اصلا قارچ دوست ندارم اگه خوشمزه هست بگو تا ما هم امتحان كنيم
یکی از مامان ها
پاسخ
من که خیلی قارچ دوست دارم و طبق ذائقه ام خوشمزس دیگه بستگی به ذائقه خودت داره
رضا
13 تیر 93 22:39
چقد چربه
یکی از مامان ها
پاسخ
فکر نمی کنم انقده که شما کامنت گذاشتیدچرب باشه
مرضيه مامان اميرعلي
13 تیر 93 23:54
سلام سروه جونم.خوبيد انشالا .ميشه ژله خورده شيشه رو بزاريد.ممنون ميشم گلم قربونت
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام مرضیه جون ممنون گلم حتما ولی باید صبر کنی چون الان برای ماه رمضون غذاهایی که بیشتر توی این ماه مورد استفاد میشه رو میزاریم اگه فرصت شد بین دستوراتمون خواهیم گذاشت منتظر باشید
: •●مامانِ آینده یه فسقِـلی●•
14 تیر 93 0:52
به بههههه
یکی از مامان ها
پاسخ
امیدوارم که خوشتون بیاد دوست خوبم
محمد غزالی
14 تیر 93 1:15
سلام دوست عزیز وبلاگت خیلی خیلی نازه منو اگر دوست داشتی با مشخصات سایتم لینک کن و بهم خبر بده تا لینکت کنم اسم سایت : آموزش رقص ایرانی آدرس سایت : http://alavijeh20112011.arisfa.com/post1144.html
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون با عرض پوزش فقط وبلاگهای هنری لینک میشن
مامان گلی
14 تیر 93 9:22
به به دستت درد نکنه. این همون سوپ شیر با قارچ نیس؟ من که عاشقشم.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم اگر منظورت همون سوپ شیر و خامه وبلاگمونه این کمی تفاوت داره
مریم بانو
14 تیر 93 13:08
به به عااااااااااااالی بود عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنووووون عزیزم
Negin
14 تیر 93 13:17
وای من عاشق قارچم...خیلی عالی بود...مرسی.. شما یه وقت به ما سرنزنی ها...!
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون دوست کدبانو ما شرمنده همه رفقا شدیم
غزل
15 تیر 93 11:38
سلام ببخشید منظور از آرد چه نوع آردی هست؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم برای لعاب سوپ شما از هر آردی میتونید استفاده کنید.مثل آرد نخودچی یا آرد ذرت یا آرد برنج و آرد گندم ولی در اینجا از آرد سفید گندم استفاده شده
کفایت- شیرینکده بانو
15 تیر 93 11:41
سلام ممنون واسه افطار واقعا دلچسبه. منم واسه افطار با شیر درست کردم.ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست عزیزم.بله خیلی خوشمزس نوش جانتون.قبول باشه
❤مامان محمد و ساقی❤
21 تیر 93 22:46
بسیار عالی سروه جان دست شما درد نکنه...معلومه که خیلی خوشمزس
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم خواهش می کنم خانومی قابل شمارو نداشت
ف.ی
24 تیر 93 18:23
سلام. نماز روزتون قبول درگاه حق .به نظر تون میشه توی این سوپ رشته هم اضافه کرد؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون از شما هم قبول.بله میتونید خودتون هر تغییراتی بدید
مريم
26 تیر 93 23:30
درست کردم خيلي خوشمزه بود. فقط يه کره 50 گرمي براش زياده. چرب مي شه. من يکم هم هويج توش رنده کردم. خوب بود. با آبليمو هم خيلي مي چسبه. تازه يک ماهه که عروس شدم. خيلي وبلاگت کمکم مي کنه عزيزم.
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جانتون باشه عزیزم ممنون که تجربیات خوبتون رو در اختیار ما هم قرار میدید ایشالله که خوشبخت باشید خوشحالم که مطالبمون براتون مفید بوده
مامان بهاره مامان امیرمحمد
26 مرداد 93 12:06
سلام عزیزم ممنونم از زحمات شما یه سوال دارم شیر را مگه نباید در آخر اضافه بکنیم که نبره شما اول اضافه کردید نمی بره ؟؟؟؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.فرقی نداره اگر دمای شیر رو به دمای سوپ برسونید و اضافه کنید نمیبره...فرقی نداره اول اضافه کنید یا آخر
❤فاطمه جون❤❤فاطمه جون❤
27 اردیبهشت 97 17:34
وایییی من روزه ام اومدم اینجا خودمو عذاب بدمخندونک خیلی خوشمزه به نظر میاد  به به ​​