وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کیک پرتقالی

1393/6/31 12:19
23,852 بازدید
اشتراک گذاری

آغاز مهر و طنین دوباره ی زنگ مدرسه و نسیم خوش تعلیم‌ و تربیت بر همه ی دانش‌آموزان و معلمان  پرتلاش ، مهربان و مهرپرور مبارک باد

 

کیک پرتقال

مواد لازم:

تخم مرغ:2 عدد درشت یا سه عدد کوچک

آرد:1 و یک سوم لیوان(من از پیمانه ی اندازه گیری استفاده کردم)

روغن:یک دوم لیوان

شکر :1 لیوان(میتونید مقداری کم و زیادش کنید)

آب پرتقال:یک دوم لیوان

بیکینگ پودر:2 ق مرباخوری سرخالی

وانیل:1/4 ق مرباخوری

رنده ی پوست پرتقال:به اندازه ی نصف پوست پرتقال(تقریبا یه ق مرباخوری)

طرز تهیه:

روغن و شکر را با هم زن هم بزنید

کیک پرتقال

دانه دانه تخم مرغها را اضافه کنید و وانیل و پوست پرتقال رنده شده رو هم اضافه کنید

کیک پرتقال

آب پرتقال اضافه شود و هم بزنید

کیک پرتقال

آرد و bp رو که قبلا سه بار الک کردید کم کم اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید

کیک پرتقال

یه قالب حدودا 23 سانتی (کمی بزرگتر یا کوچکتر هم بود اشکال نداره)رو چرب و آرد پاشی کنید یا کفش رو کاغذ روغنی بذارید و مواد رو توش بریزید

کیک پرتقال

و در فر از قبل گرم شده در طبقه ی وسط به مدت 45 دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد

اجازه بدید کیک کمی خنک بشه و از قالب دربیارید و نوش جان کنید

کیک پرتقال

بافت و طعم این کیک خیلی خوبه.به شخصه خیلی دوسش دارممحبت

همینجوری ساده خوشمزس و برای میان وعده بچه ها مناسبه ولی من روشو با گاناش پرتقالی (به جای شکلات چیپسی تلخ ،شکلات چیپسی نارنجیه پرتقالی استفاده کردم خوشمزه و با گردو اونو تزئین کردم)

میتونید به جای آب پرتقال از نصف پیمانه شربت سن ایچ(بدون شکر و کمی با غلظت بالا)استفاده کنید ولی دیگه رنده ی پوست پرتقال نزنید چون شربت خودش طعم پوست پرتقال توشه

میتونید از آب نارنگی هم استفاده کنید ولی شیرین باشه...

اگر از آب پرتقال تازه استفاده میکنید بلافاصله به کیک اضافه بشه چون اگر کمی بمونه تلخ میشه

میتونید به جای آب پرتقال از شیر استفاده کنید ولی طعم پرتقالیش یه چیز دیگسچشمک

خدا خواست و توانایی داشتم از این مدل کیک های ساده و ساندویچ های مناسب برای مدرسه بچه ها بیشتر براتون میذارمآرام

با تشکر از مریم جون دخترخاله ی عزیزمبوسمحبت

باز هم شروع سال تحصیلی رو به همه ی محصل های عزیز به خصوص گل پسرمبوس و اون محصلایی که میدونم مرتب بهمون سر میزنن و کلی هم توی آشپزی و شیرینی پزی پیشرفت داشتنچشمکبوس تبریک میگم

موفق باشید عزیزای منمحبت

سارا مامان علی و حسین

پسندها (13)

نظرات (26)

مامان محمد علی و محمد رضا
1 مهر 93 10:55
سلام به به چقدر خوشمزه به نظر میاد دستتون درد نکنه. حسین آقاتون به سلامتی دنیا اومد یا فعلا اسمش رو اعلام کردیدفقط؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم ممنون نه هنوزشهولی به عنوان اعضای خانواده همه جا حضور داره و درحال فعالیتهانشاالله دی ماه میرسن خدمتتون خاله جون
الهام(مامان فرگل)
1 مهر 93 11:03
مثل همیشه عالی بود مامان نمونه
یکی از مامان ها
پاسخ
به پای کیک و غذاهای خوشمزه شما که نمیرسه الهام جونممنوووونم
شمیم
1 مهر 93 11:08
سلام...چقدر اشتهار آوره ...مرسی.... لینکتون کردم http://www.tahdigetalaei.blogfa.com/
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون.میام خدمتتون
mozhgan
1 مهر 93 14:20
سلام کدبانوی عزیز خسته نباشی میشه این کیک رو روی اجاق هم درست کرد؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.اگر کیک پز داشته باشید بله...البته قدیما زن های فامیل همینارو روی اجاق درست میکردند و عالی میشد ولی من تا حالا درست نکردم
مریم مامان نیکان
1 مهر 93 17:18
سارا جون سلام...ایشالا که خوب و خوش هستی؟ممنون بابت آموزشت سال تحصیلی به علی جون مبارک باشه کلی بوس برای علی و حسین
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام مریم جون.ممنون گلم دست بوسن دوتاشون
parichehr
1 مهر 93 17:48
سلام عزیزم ممنون از دستور های خوشمزه ای که میزاری...میشه خواهش کنم گاناش برای روی کیک یاد بدی؟ یا یه کرم خوشمزه که بشه واسه روی همه نوع کیکی استفاده کرد؟ موفق باشی دوست خوبم...
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خواهش میکنم طرز تهیه گاناش توی این پست هست: http://motherschef.niniweblog.com/post116.php قسمت کیک ها هم سر بزنید چند مدل تزئین کیک با خامه و کرم هست...انشاالله در آینده هم موارد بیشتری خواهیم گذاشت
فرزانه
1 مهر 93 19:44
سلام دستتون درد نکنه ببخشید من این قسمتو خوب متوجه نشدم منظورتون اینه ک آرد 1 و 1/3 پیمانه ی اندازه گیری بریزیم یا مقدار لیوان رو به پیمانه اندازه گیری تبدیل کنیم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام .ممنون منظورم اینه که شما میتونید یک لیوان معمولی رو به عنوان پیمانه در نظر بگیرید(برای همه مواد)یا از پیمانه اندازه گیری که توی بازاره استفاده کنید با هرچیزی که آرد رو پیمانه کردید با همون هم بقیه مواد رو پیمانه کنید.چون خیلی دوستان میپرسند لیوان چه اندازه منم نوشتم حدودا به اندازه پیمانه اندازه گیریه توی بازاره همه مواد رو یا با لیوان یا با پیمانه اندازه گیری ،اندازه گیری کنید
طرفدار پر و پا قرص این وبلاگ
1 مهر 93 20:50
آرزوی موفقیت برای علی خوشتیپ گلتون دارم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم عزیزم
چیکچی
2 مهر 93 12:45
خیلی عکس اشتها برانگیزیه
هستی
2 مهر 93 16:01
سلام عالی ما هم اپیم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون.میام خدمتتون
بانو
2 مهر 93 23:13
خیلی عالیییی دستتون درد نکنه من که عاشق عطر و طعم کیک رتغالیم به خصوص با اب پرتغال طبیعی موفق باشین بانوی هنرمند
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنووووونم بانو جان.خودتون ماشاالله کدبانو و هنرمندید
مامان مریم
6 مهر 93 0:28
سلام عزیزم خیلی عالی شده گلم ممنونم از آموزش خوبتون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون
زندگی از آ...تا...ی
6 مهر 93 16:42
به به هیچ کیکی خوشمزه تر از کیک پرتقالی نیست دست شما درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
مامان گلی
14 مهر 93 13:41
سلام سارا جون اینم کیک آلبالوییه من. روش رو هم با مارمالاد آلبالو تزیین کردم. خیلی خوشمزه شد. همسر جونیم که خیلی پسندید. ممنون عزیزم http://s5.picofile.com/file/8144432418/cake.jpg
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست کدبانو...عالی و شیک...کارت حرف ندارهبه جای آب پرتقال آب آلبالو زدی؟
مامان گلی
16 مهر 93 7:08
ممنون عززم. بله یه لیوان آب آلبالو زدم. خیلی خوش طعم شد
یکی از مامان ها
پاسخ
احسنت...عالی...خیلی کیکت خوشگل شده
مامان فائزه
20 مهر 93 12:55
سلام دوست عزیزم چشم حتما عکس میذارم فقط چندروزی فرصت بدین پسر من سیده یکی دوروز مهمان دارم خوشحالم با شماو وبلاگت مفیدتون اشنا شدم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزمیه دنیا ممنون عجله ای نیست.احتمالا بیفته بعد از محرم پستش
مامان و بابا
17 آبان 93 11:43
سلام کیک پرتقالی رو درست کردم خیلی خوشمزه شد ممنون ..فقط یه سوال داشتم چرا کیکم مثه کیک شما پف نکرد میشه راهنماییم کنید ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نوش جانتون احتمالا فرتون خوب گرم نشده یا حرارت ازش خارج میشه...در زمان پخت هم نباید در فر باز بشه
مامان زهرا
18 آبان 93 22:44
سلام عزیزم ، دست گلت درد نکنه ظاهرش خوشمزه بودومنوترغیب کرد که درست کنم ،اما خانمی شما درجه دمارونگفته بودی .منم بی تجربه ،سرخود دمارو تعیین کردم این شد که یه کم ازکیکم سوخت. اما مزش عالی بود .ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.شرمنده فراموش شده ولی برای همه ی کیک ها درجه ی 180 خوبه...نوش جانتون
کیمیا
19 آبان 93 10:32
سلام عزیزم خسته نباشید ممنو از وبلاگ خوبتون من که واقعا از دیدنش لذت میبرم حالا چه برسه که درستشون کنم راستی میشه سفیده ها رو جدا با هم زن بزنم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون از نظر زیباتون بله میتونید ولی ضرورتی نداره و کارتونو بیشتر میکنه
مامان گلی
20 آبان 93 14:14
سلام سارا جون اینم کیک خرمالوی من. از اونجایی که من عاشق خرمالو هستم با دیدن خرمالوهای توی یخچالمون به فکر درست کردن این کیک افتادم. مزه ش عالی بود داخلش هم به خاطر وجود خرمالو یه بافت نرم و ژله ای داشت. اطرافیان که کلی پسندیدند. فقط موادم کم بود حواسم نبود توی قالب بزرگ ریختم پفش کم شد. http://s5.picofile.com/file/8150936442/101120141
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست کدبانوامبه به...کاش دستورشم برامون میذاشتید
مامان گلی
21 آبان 93 21:33
عزیزم خوشحال میشم که به استادی مثل شما درس پس بدم ولی متاسفانه از مراحل کارم عکس ندارم و ضمنا نمیدونم چطور برات دستور رو ارسال کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت برم.من شاگرد شمام دستور رو میتونید توی همین نظرات برام بنویسید
الی
5 آذر 93 10:28
سلام من این کیکتونو درست کردم البته روی گاز چون فر نداشتیم .خیلی خوب شد ولی شکلش مثل شما نشد .همه دوست داشتن طعمشو .ممنون از وبلاگ خوبتون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نوش جانتون
مامان محمد علی ومحمّدرضا
24 آذر 93 22:32
سلام مامان هنر مند و مهربان امروز این دستورو فرستادم تو گروه. واتساپ یکی خانما درست کرد وکلی هم تعریف و تشکر کرد. منم گفتم دست صاحب وبلاگ درد نکنه واقعا ممنون که با این وضعیت این همه زحمت میکشی خواهر گلم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست گلم این از کدبانوگریه خودتونه از لطف و محبت همیشگیت سپاسگزارم
زینب
13 اسفند 93 14:39
سلام ممنون از کیکتون میخواستم بپرسم پوست پرتقال تلخ نمیشه مگه یا باید کاری کنیم بعد بزنم به کیک ممنون اگه بهم بگید دوست دارم این کیک و درست کنم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نه میزانش خیلی کمه...میتونی هم نزنی...من خودم بیشتر با همون شربت سن ایچ درست میکنم عالی میشه
سیمین
24 خرداد 94 14:00
سلام من این کیک رو درست کردم ولی چرا اولش پف کرد و بعد پفش خوابید خیلی بد شد انگار سوخته باشه اصلا نپخت ایراد کار کجا بود؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عززیم.حتما در فر رو باز کردید وسط پخت یا فرتون خوب گرم نشده...کیک ساده ایه و قلقل خاصی نداره
سیمین
26 تیر 94 19:17
سلام من این کیک و دوبار با سن ایچ درست کردم ولی هردوبار کیکم خراب شد نمی دونم چراااااااااا
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.یعنی چطور شد؟ اگر خمیر شده باید مدت زمان بیشتری توی فر بذاری.شاید فرتون خوب گرم نمیشه شربت سن ایچ رو هم غلیظ درست کن