وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

شیرینی برشتوک نخودچی

1393/12/24 21:51
12,402 بازدید
اشتراک گذاری

دستور این شیرین رو مامان کدبانوی محمد علی و محمد رضا برامون فرستادن

برای تهیه ی این شیرینی نیازی به فر نیست

شیرینی برشتوک

مواد لازم
آرد نخودچی 250 گرم
روغن جامد 125 گرم
پودر قند 125 گرم
هل و دارچین نصف قاشق چای‌خوری
پودر کاکائو 1 قاشق مرباخوری
شکلات تخته ای 50 گرم
پودر پسته برای تزیین
آرد سفید 50 گرم
*************************************
من چون ترازو ندارم با مقادیر زیر درست کردم:
ارد نخودچی 1 لیوان بزرگ
آرد سفید یک چهارم لیوان
پودر قند نصف لیوان
کره 100 گرم
شکلات تخته ای هم که نصف یک بسته 100 گرمی ،ولی من چشمی ریختم
طرز تهیه:
 آرد نخودچی و آرد سفید را تفت دهید تا رنگ آن کمی طلایی شود سپس روغن را به آن افزوده و مرتب هم زده تا رنگ آن قهوه ای روشن شود.

 

مخلوط را از حرارت برداشته و پودر قند، هل و دارچین را بیفزایید و مرتباً هم بزنید تا کاملاً مخلوط شود. (در صورت استفاده از پودر کاکائو در این مرحله اضافه کنید)

َشیرینی برشتوک

مواد را در سینی لوز ریخته و با پشت قاشق صاف کرده، سپس شکلات تخته ای را که روی حرارت غیر مستقیم آب کرده‌اید روی برشتوک ریخته و مقداری پودر پسته نیز بپاشید.

شیرینی برشتوک

 قالب را در یخچال گذاشته حدود نیم ساعت یا بسته به سرمادهی یخچال بیشتر بگذارید و بعد برشتوک را به صورت لوز برش داده و دوباره در یخچال بگذارید تا کاملاً ببندد.

شیرینی برشتوک

برشتوک را که قبلاً برش زده‌اید با دقت از هم جدا کرده و در ظرف مورد نظر چیده و سرو نمایید.

*نکته:لازم نیست حتما قالب لوز داشته باشید ,از هر ظرف مربع یا مستطیل شکلی میتونید استفاده کنید

من توی ظرف کیسه فریزر گذاشتم که کارم راحت تر باشه وقتی تو یخچال خودشو گرفت موقع در آوردن از قالب لبه های کیسه رو اروم کشیدم بیرون و بعد برش زدم

شیرینی برشتوک

بدون نیاز به فر و خیلی سریع اماده میشه ظاهرش هم برای پذیرایی مناسبهآرام
 

مامان محمد علی و محمد رضا

پسندها (2)

نظرات (6)

مامان تارا
25 اسفند 93 7:08
خانومی
26 اسفند 93 17:33
سلام عزیزم.مطالبتون جالبه.می شه به منم افتخاربدین وبه وبم سری بزنین؟اگه تبادل لینک کنیم خیلی عالی می شه.منتظرتون هستم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون حتما میام خدمتتون
سکوت
27 اسفند 93 4:57
سلام خانمی من از روی دستور پختتون زیاد پختم وانصافا خوب دراومده خداییش ممنون از محبتتون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نوش جانتون
مامان مرمر
9 فروردین 94 0:54
سلام سال نوتون مبارک امیدوارم خوب وخوش وسلامت باشید راستی قدم نو رسیده مبارکایشالا قدمش خیرباشه وپربرکت ببوس فسقل ناناز رو از طرف ما سارا جون خیلی دوستت دارم وبابت رسپی های خوب وبه موقع کمال تشکر رو دارم این برشتوک رو ایام عید درست کردم فوق العاده بود هم راحت وساده هم در زمان کم آماده شد واقعا محشر بود مهمونام خیلی خوششون اومد هم از شما هم از مامان امیرمحمد ممنونم.شما میتونید عکس برشتوک های من رو در وب پسرم ببینین سال خوش ماچ ماچ ماچ من حتما در پست بعدی وبم لینک این شیرینی رو میذارم تا همه ی دوستایم بتونن از این شیرینی خوشمزه درست کنن.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون چقدر خوب.نوش جان.دست مامان پسرا هم درد نکنه میام حتما خدمتتون
ادمین موزیک
8 اردیبهشت 94 18:59
سلام به دوست گلم وبلاگ پر محنوایی داری به ما هم سر بزن http://www.persianmu3ic.blogfa.com نظر یادت نره
زهرا
14 خرداد 94 13:29
مرررررسی بهترین سایتی که انقدر خوب همه چیو توضیح داده واسه منه تازه کار خیلی خیلی خوبه مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم.لطف دارید